Kortzichtige KSN?


Plaats reactie
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

10-02-2005 20:05

Voor eenieder die niet weet waar het over gaat, lees ff de topic behorende bij de volgende link: http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... &start=50#

Peter,

Heel flauw om over een verkeerde woordkeuze van mijn zijde te vallen, aangezien ik verwijs naar "de 3 andere punten" zul je waarschijnlijk heel goed begrijpen wat ik bedoel. Is dat een manier om iemand de mond proberen te snoeren die wat kritischer naar het handelen van de KSN kijkt?


Michel,

Tuurlijk speelt het winstoogmerk een rol, echter de verwijzing naar de HSV kan ik niet volgen!! Inderdaad heeft een HSV ook bepaalde regels waar men zich aan dient te houden, de hele samenleving is ook op regels gebaseerd, maar ik hoef nergens te boeken, en moet mijn behoefte in de struiken doen tijdens het vissen.

Dat van dat prijsverschil, waar jij het over hebt, vind ik dan niet relevant. Ik ken openbare wateren waar je een vergunning moet kopen voor 300 euro en een inschrijfgeld betaalt van 200 euro, dit geheel lijkt me niet gepaard te gaan zonder winst maar is het daarom een betaalwater of een toegankelijk water? Het lijkt mij het laatste.

Ik geef er toch maar de voorkeur aan om in eerste instantie de discussie hier voort te zetten. Ik denk dat je op het board toch een meer gevarieerde mening krijgt te horen dan dat je de discussie aangaat met de KSN-leden die toch al een mening gevormd/overgenomen hebben.

Ik heb nooit op "de snoekbaars" gevist, maar is dat noodzakelijk om over zo'n water een mening te kunnen hebben?

Deze discussie is voor mij te belangrijk om zomaar voorbij te laten gaan, de geloofwaardigheid van de KSN staat hier in mijn ogen op het spel. Ik zou daarom zeggen kom met sterke argumenten en probeer te overtuigen.

Wouter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-02-2005 20:50

Wouter,

Ik heb het nagelezen hoor.

De Snoekbaars wordt in de KSN enquête over betaalwateren behandeld. Lees het na en bekijk de info over het water en vooral zijn bestand. De materie betreffende betaalwateren is inderdaad breder te trekken en stopt niet bij commerciële uitbating. Putjes waar voor een gering bedrag met een dagvergunning gevist mag worden op karpers die in zulke grote getale zijn uitgezet dat het bestand uit zijn voegen barst vind ik net zo verwerpelijk. Ik meen dat je dit alles op de Snoekbaars niet zo terugvind en dat je dus niet kan spreken dat de karper aldaar het dupe wordt van onze hobby. En dat is voor mij de kern. Binnen het redelijke natuurlijk. Ik ben geen dierenbeschermer die een haak in een vissenbek wil verbieden.

De 4 punten die in de inventarisatie genoemd worden zijn eerlijk gezegd bedoeld om betaalwateren te definiëren en daarmee het onderzoeksgebied af te perken. Daarbij gaat het dan om de combinatie van de criteria waarbij commerciële uitbating uiteindelijk het hoofdpunt is. Die punten moet je niet als afzonderlijke criteria zien zonder het hoofdpunt, de commerciële uitbating van karpers. Uiteindelijk lijkt er weinig mis met een water bij een camping waar de camping zelf de hoofdreden is van het bestaan en niet de karpervisserij.

Er had ook gezegd kunnen worden alle wateren waarvan onze hobby ten koste gaat van de karper. Maar dan was de enquête vanwege de omvang onuitvoerbaar geworden. Overigens wordt het karperbeheer in zijn algemeenheid weer behandeld in de visie karperbeheer. Dit moet je ook niet los zien van de enquête.

Groet, Kees
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

10-02-2005 21:05

Beste Wouter,

Ik zal wel dom zijn maar wat heb je tegen ‘De Snoekbaars’ als water, is mij niet duidelijk.
Wat is in je ogen het verschil of overeenkomst tussen een BTW, een water van een HSV. En een verenigings water als ‘De Snoekbaars?

MVG,
Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-02-2005 21:30

Beste Wouter, jammer dat je daar nog nooit bent geweest en je ook de voorzitster Lily Moonen van de Snoekbaars niet kent. Zij is ook KSN lid en tevens lid van een Vlaamse commissie water- en visstandbeheer. Aan haar kennis inzake water- en visstandbeheer kan 99% van alle KSN leden nog een puntje zuigen (zij heeft ook diverse cursussen daarvoor gevolgd). En ik hoop tevens dat je van mij aan wilt nemen dat je haar zorg voor de vissen nergens anders tegenkomt. En dat er een WC (geen douche of i.d.) bij de Snoekbaars aanwezig is heeft alleen maar te maken met het feit dat ze geen stront overal wil hebben, is toch niks mis mee, niet?
De kantine draagt er enkel toe bij om de pacht te kunnen betalen ( daar worden ook kaartavonden gehouden, om dezelfde reden).
En nogmaals, het is een gewone vereniging waar iedereen lid van kan worden en daardoor ook het recht heeft om daar vrij te kunnen vissen (behoudens als daar een jeugdviskamp wordt gehouden, omdat dan de hengeldruk al groot genoeg is).
Als jij toch van mening mocht zijn dat dit water een betaalwater is zou ik graag jouw redenen daarvoor vernemen daar deze mij tot nu toe niet duidelijk zijn.
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

10-02-2005 21:45

Peter,

Of jij dom bent of niet laat ik in het midden, ik ken je niet dus oordeel ik daar niet over.
Jij beticht mij ervan niet goed te lezen, laat ik nou uit deze opmerking opmaken dat de pot de ketel verwijdt dat hij zwart ziet.
Ik zal ter ondersteuning een eerdere uitspraak van mijn zijde plaatsen:

Moet me verder nog van het hart dat ik helemaal geen tegenstander van een goed gerunt betaalwater ben. (zie mijn antwoord aan michel hiervoor in de topic: Vragen voor het karperforum op carp en Zwolle!)

Hiermee, beste Peter, bedoel ik dus ook "de snoekbaars"
Dus eerst goed lezen en dan met vragen komen!

Kees,

Het gaat hier om het standpunt van de KSN, we kunnen er ellelang over discussieren of "De snoekbaars" een btw is of niet, ik meen van wel en vele met mij! Om zo'n soort tegenstrijdigheden in de toekomst te voorkomen lijkt het me verstandig dat de KSN een ander water zoekt voor dergelijke goede initiatieven (dit zeg ik dus absoluut niet om "de snoekbaars" tegen te werken). Tevens ben ik ook van mening dat wanneer een vereniging als de KSN een enquete instelt het ook grondig gedaan dient te worden, is hiertoe geen mogelijkheid kan het beter niet worden gedaan.

Aart,

Ik neem graag van je aan dat Lily moonen een bekwaan en integer mens is, alleen een water wat onder de omstandigheden wordt gerunt zoals jij nu zegt, neem "de blauwe hoef" als voorbeeld, wordt door eenieder bij de KSN bekritiseert als betaalwater.

Ik zie ook maar weinig verschillen tussen "de blauwe hoef" en "de snoekbaars" op het bedrag uitgezondert, ik kan me daar een discussie van herinneren over hoe schandalig dat water wel niet zou zijn!

Nogmaals, ik heb niets tegen "de snoekbaars" ,zoals geinsinueerd wordt, of ander goed gerunde betaalwateren, het gaat mij hier om de tegenstrijdigheid waarmee de KSN handelt.

Met vriendelijke groet,
Wouter
Laatst gewijzigd door wouter kanters op 10-02-2005 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-02-2005 21:54

Sorry Wouter, misschien ben ik wel dom, maar ik begrijp de door jou genoemde tegenstrijdigheid nog steeds niet.
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

10-02-2005 22:01

Aart,

Tussen iets niet begrijpen en iets niet willen begrijpen zit een wereld van verschil.

Met vriendelijke groet,
Wouter
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

10-02-2005 22:09

Wouter,

Wie zegt, dat Aart iets niet wil begrijpen?
Ik ben van mening, dat de Snoekbaars nog geheel iets anders is dan de
Blauwe Hoef....

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-02-2005 22:23

Sorry, wouter.

Oppervlakkig of vluchtig is niet iets wat ik met de KSN enquête betaalwateren kan associëren. Jij gebruikt de 4 punten van de enquête om je betoog te onderbouwen. Ik stel dat je die punten verkeerd gebruikt. Het standpunt van de KSN is verder vrij helder toegelicht.

Groet, Kees
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

10-02-2005 22:36

Kees,

Ik zeg niet dat de KSN vluchtig of oppervlakkig handelt, ik reageer alleen op jou eerder genoemde punt, namelijk:

Er had ook gezegd kunnen worden alle wateren waarvan onze hobby ten koste gaat van de karper. Maar dan was de enquête vanwege de omvang onuitvoerbaar geworden

De KSN handelt ongetwijfelt naar eer en geweten, ik ben alleen van mening dat de KSN hier meet met 2 maten.

Juist omdat het standpunt van de KSN helder is toegelicht start ik ook deze topic, Ik kan in deze dan toch ook niet die 4 punten verkeert gebruiken?

Met vriendelijke groet,
Wouter[/quote]
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-02-2005 23:04

Wouter,

Zal wel herhalen worden. Maar in de kern gaat het om commerciële uitbating die ten koste gaat van het welzijn van de karper. En dat mag je best breder trekken tot het welzijn van de karper in minder commerciële zin. De kortsluiting ontstaat omdat je De Snoekbaars in verband brengt met een beheer dat tegen het welzijn van de karper ingaat. In welke zin dan?

Groet, Kees
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

10-02-2005 23:24

Kees,

De KSN neemt een stelling in tegen betaalwateren. Er wordt niet gerept over het welzijn van de karper, zou dit wel zo zijn dan zouden de uitspraken van bepaalde vooraanstaande KSN-leden (met name Aart en Klaas die ik onlosmakelijk zie van de KSN betreft uitlatingen) schadelijk zijn voor de inkomstenbron van eerlijke betaalwaterexploitanten. Hier ontstaat wat mij betreft dan ook de kortsluiting, neem een stelling in en sta hier achter of stel je stelling bij en bekijk de btw's individueel. Klopt, dat is een berg werk maar we hebben nu eenmaal te maken met btw ga er dan zo goed mogelijk mee om.

Vriendelijke groet,
Wouter
Laatst gewijzigd door wouter kanters op 10-02-2005 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Albert v Hasselt
Berichten: 197
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vught

10-02-2005 23:25

Ik volg deze discussie niet in de zin dat ik op de hoogte ben van de gestelde regels mbt. BTW, genoemd door de KSN of wie dan ook.
Voor zover ik het onder de karpervissers hoor komt de "Snoekbaars" op mij toch over als een betaalwater, je kan nl. het water afhuren(vrij vissen??)en er lekker barbecuen
Maar ik begrijp dat de KSN dit niet als een betaalwater kwalificeert :o
Toch denk ik met hun veroordeling van betaalwaters het niet slim is om hier de jeugd op te leiden.

Dit zomaar een mening.....
groetjes albert.en nog vele strakken lijnen toe gewenst
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

10-02-2005 23:49

Albert,

even een correctie op je post

je kan bij de snoekbaars een jaarvergunning kopen

de week die wij er met de jeugd doorbrengen wordt het water gereserveerd ivm het aantal jongeren. De kosten die het met zich mee brengt zijn voor de VERGUNNINGEN (dus net als een jaarvergunning) en een BBQ.

Ik zie dus niet in waarom je dit als betaalwater zou zien.
Naar mijn weten is ieder water dan een betaalwater, aangezien je OVERAL vergunningen voor nodig hebt ;)

Greetz,
Frank
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

10-02-2005 23:54

wouter kanters schreef:Ik heb nooit op "de snoekbaars" gevist, maar is dat noodzakelijk om over zo'n water een mening te kunnen hebben?
Wouter


Wouter je begeeft je toch op glad ijs dan, ik ken de regels en voorwaarden niet van de snoekbaars en heb er nooit gevist dus kan me ook geen mening vormen betreffende dit water.

Maar ik kan ook niet oordelen over bepaalde betaalwateren omdat ik deze evenmin ken, ik denk dat kaf van het koren gescheiden dient te worden. Voor zover ik weet zou dit een volgende stap kunnen zijn van het landelijk cbb ook al twijfel ik aan de haalbaarheid.

Als men met daadwerkelijk gestaafde feiten wil komen dan zal er een visserijkundig onderzoek moeten worden opgestart om alle zaken in het juiste perspectief te zien ( correct me if i`m wrong Aart)

Of de snoekbaars binnen de ksn richtlijn kaders valt zoals beschreven in de enquete weet ik niet, een aantal dingen filterend zou dit zo kunnen zijn. Ik heb dus wel een vraag die iemand mij misschien kan beantwoorden ?

kan men het gehele water afhuren voor een viskamp ja /nee ?
zo ja dan spreek je toch van enige vorm van commercieel gebruik ?

Ik begrijp dat de snoekbaars een hengelsportvereniging is. Nu hoeft dit niets uit te maken daar je als vereniging met volledige rechtsbevoegdheid winst mag draaien na afdracht van de eventueele vennootschaps-belasting, omzetbelasting en afdracht sociale premies.

Wel denk ik dat je meningen van mensen zoals Aart en Klaas niet altijd moet zien als een ksn uitdraging, je dient mensen ook de ruimte geven deze pet af te zetten en zich te uiten als individu.

Ben in ieder geval benieuwd naar de rest van de discussie.
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-02-2005 07:25

Beste Wouter,
Is gemakkelijk om uit een geheel een deel te plukken. Maar voor de duidelijkheid ff de gehele KSN definitie. Verder zal je merken, dat NERGENS een oordeel gegeven wordt. Dit kan en mag ook niet. Er zijn voor mij een paar dingen, die zeker niet kunnen:
Uitzetten grote karpers, zeker indien verkregen uit diefstal.
Onttrekken water uit vrije vergunning.
Bij de inventarisatie van de te enquêteren wateren definieert de KSN betaalwateren als volgt:
• Een betaalwater is een afgesloten viswater, in bezit of beheer van een bedrijf, dat als belangrijkste oogmerk het maken van winst heeft (commerciële uitbating).
Niet van toepassing. Is trouwens ook het belangrijkste.
• Er moet tevoren worden geboekt, vaak tegen gedeeltelijke vooruitbetaling en er mag meestal alleen op vastgestelde stekken worden gevist.
Niet van toepassing. Bij Lily KAN je boeken.
• Men moet zich aan de door de eigenaar/beheerder vastgestelde gedragsregels houden.
Nix mis mee. Meestal
• Meestal zijn er ook enige voorzieningen aanwezig in de vorm van een toilet, douche of wasgelegenheid, soms ook zijn er enkele huisjes te huur en is er (beperkte) horecagelegenheid aanwezig.

Bijv. LHSV De Snoek heeft 2 kantines, waarvan 1 aan het water. Zegt dus ook niet zo heel veel.

Was ff voor de duidelijkheid.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

11-02-2005 07:38

Wouter,

de vergelijking die jij aanhaalt tussen de blauwe hoef aan de ene zijde (slecht visstandbeheer/winstbejag) en de Snoekbaars aan de andere zijde (goed visstandbeheer/break even bejag). Juist deze verschillen maken het verschil tussen al dan niet betaalwater (commercie) en goed of slecht. De Snoekbaars is niets meer dan een goedbeheerd PRIVE gepacht water waarvoor vergunningen uitgegeven worden.

En als ik me niet vergis liggen de meningen van jouw en de KSN nog niet zo ver uit elkaar, dit aangezien ik uit vorige posts van KSN voormannen toch op kon maken dat een betaalwater anzich nog niet het probleem is, maar een betaalwater met een slecht vissstandbeheer en dubieuze praktijken het zeker wel is. Hier valt dan ook het gros van de Franse wateren onder en een water net zoals de Blauwe Hoef. Of vergis ik me nu sterk in de standpunten? Ook ik heb iig niks tegen een betaalwater, zou er zelf niet vissen uit de kostenoverweging, maar mits goed beheert heb ik er geen moeite mee. En heel weinig mensen. Maar voor de grote groep is het moeilijk om het onderscheid te maken tussen al dan niet goed beheert, vandaar dat daar ook nog documentatie over verschijnt als ik me niet vergis.

Maar ik zie dus niet in waarom het in strijd zou zijn met de KSN reglementen dan wel slecht voor de ontwikkeling van die jeugdige vissers. Juist dat kleine beetje extra voorzieningen wat je daar hebt (Snoekbaars) maakt een weekdurend verblijf daar net wat aangenamer voor de jeugd. Uiteindelijk gaan de kampen er toch om om de jeugd te "leren" vissen op een verantwoorde manier dan wel aan bekwame jeugd de mogelijkheid te bieden om onder begeleiding te vissen.

mvg

Bart
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

11-02-2005 07:41

Maar we kunnen ze natuurlijk ook op het putje zeten waar wij dit jaar gaan vissen, krijg je daarover weer klachten. Heel die KSN houdt het water bezet, we kunnen er zelf niet meer vissen. Dus wat doen ze, bespreken een volledig water om niemand tot last te zijn, toch beter zo dacht ik, of niet?
mvg

Bart van den Hurk
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

11-02-2005 07:54

Wouter,
Je hebt het over de stellingnamen van de KSN, welke?
Wat is het spanningsveld als het om BTW gaat. De klant vraagt grote en veel karper op de kant, om dat te realiseren gebeuren er veel zaken die in onze ogen niet kunnen. Van uit de KSN worden regelmatig adviezen verstrekt aan personen die een BTW willen beginnen. Voorbeelden zijn legio op BTW waar het fout is gegaan onder de druk van het geld verdienen, dat is een conclusie waar je niet om heen kunt.
Ook binnen de KSN zijn er mensen geweest die vergevorderde plannen hadden er een te beginnen. Het breekpunt was, de tijd te overbruggen van kleine gekochte kweekkarper en te komen tot inkomsten. Op de 500 BTW die er alleen al in Frankrijk in korte tijd uit de grond gestampt zijn is het veel (ben voorzichtig) op een verkeerde, voor ons niet aanvaarbare manier gebeurt.

Is al meer gesteld een jaarlijks terugkerend onderzoek op alle BTW kan je schudden, kan alleen als dit door Brussel betaald wordt. Zolang geen controle mogelijk is, die gestaafd is op feiten zal je als KSN je terughoudend op moeten stellen als het om (echte) BTW waters gaat.

Kom hier regelmatig verhalen tegen, op die waters is het allemaal prima. Door internationale contacten was het ons bekend dat er dan ook op die waters een verkeerd karperbeheer gevoerd wordt. Er wordt veelgeroepen maar alleen feiten tellen, van een paar keer op een water gevist te hebben en met de eigenaar gesproken te hebben daar kun je geen feiten aan ontlenen.

MVG,
Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-02-2005 08:16

Wouter,

Mag je inmiddels wel duidelijk zijn dat de KSN helemaal geen principieel standpunt tegen betaalwateren inneemt. Betaalwateren zijn geënquêteerd met als doel karpervissers te informeren over het aldaar gevoerde karperbeheer, en als principieel uitgangspunt wel degelijk het welzijn van de kaper. Dat welzijn is de hoofdzorg en in de enquête wordt uitgebreid besproken wat daarvoor de voorwaarden zijn volgens de KSN. De conclusie wordt opengelaten zodat karpervissers hun eigen conclusies kunnen trekken. Er is wel aan de hand van de resultaten vastgesteld dat het karperbeheer op betaalwateren bedroevend is. Met de uitslag van de enquête in de hand kun je daar ook niet omheen.

Weinig zinvol om over alle mogelijke definities te gaan kissebissen. Als er wat verkeerd is met het vissen op de Snoekbaars moet dit in relatie staan met het aldaar gevoerde beheer. Ik heb niet het idee dat daar iets mis mee is?

Groet, Kees
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

11-02-2005 08:39

Peter,
mee eens dit was ook het punt wat ik probeerde aan te geven., qua kosten zal een verlogstudie niet mogelijk zijn. Hebben wij ingangen in Brussel ?
wel ben ik van mening dat niet iedereen op betaalwateren vist om grote vissen te vangen, het grootste percentage zeker mee eens maar er is een gedeelte waar dit niet voor geldt.

qua kosten en opzetten, dit ansich al niet makkelijk je zult van meerder inkomsten afhankelijk zijn wil je dit vanaf het begin goed aanpakken.
wat je zou kunnen doen is een bestaand water overnemen en deze analyseren met een goed onderzoek en hierop een visstandbeheerplan in elkaar draaien cq laten draaien.

je zult dan wel van andere neveninkomsten afhankelijk zijn en het niet als btw dienen te betitelen, nu weten jij en ik dat bij de bungalowparken het geheel vaak uit onkunde gebeurt, zou je hier geen leidende rol in kunnen spelen door er bijvoorbeeld karperconsultants op te zetten :wink:

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

11-02-2005 09:26

Peter,

Als je spreekt over een bestaand water zit je al met de vraag hoe is die populatie er gekomen.
Zijn het deels over gezette vissen dan ligt er al een probleem,was het allemaal maar zo makkelijk (zucht). Dan zit je met het probleem, kan je het aanwezige bestand het aandoen dat er veelal op kleine putjes er een constante hengeldruk aanwezig is?
En wie controleert het uitzetbeleid. Vragen waar ik het antwoordt niet op kan geven, wie wel???
Als ik lees dat men bij een goedbeheer er geen problemen mee heeft kan ik dat beamen.
Maar om daar invulling aan te geven die vraag krijgen we maar niet beantwoordt.

Karperconsultants een mooi woord, heb er nu zeker de tijd voor maar wie betaalt de kosten.
Blijft in ons leven en dat van de karper helaas altijd maar weer om het geld draaien (graaien). :oops:
Soms positief, maar in het geval van de karper helaas regelmatig ietsje anders.

Probeer me altijd weer de vraag te stellen zijn er die door deze discussies een ander standpunt innemen. Om je gelijk te halen daar is het mij althans niet om begonnen, meer om andere inzicht te geven in deze complexe materie.

MVG,
Peter
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

11-02-2005 09:35

Wouterrrrrrrrrr, waarrrrrrrrrrr zit jeeeeeeeeeeeeeeeeeee? :-?
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-02-2005 09:45

nog 1 waar ik van gruwel:


.....Ik ken maar 1 keer naar Frankrijk. Ik moet en ik zou vangen en nog grotes ook. Waar die dingen vandaan komen boeit me niet en wat het kost ook niet......


Kijk Wouter een weekendje op de snoekbaars vissen is mijn idee van vissen niet, maar wel rete gezellig. :P


MVG

Klaas
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

11-02-2005 10:03

Mannen, van ‘De Blauwe Hoef’het volgende.
Van het uitzetbeleid (overzetten) is iets bekend maar zeker niet alles, binnen kort verwachten we hier meer over te weten. Als we kijken naar de kosten die er gemaakt zijn en die jaarlijks op het water rusten, moet je wel dit soort prijzen hanteren. Van de eigenaar is bekend dat het zeker geen filantroop is. Of het allemaal zo positief is dat een andere vraag die we in de toekomst hopen te kunnen beantwoorden.

MVG,
Peter
Plaats reactie