Kortzichtige KSN?


Plaats reactie
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

21-02-2005 22:06

Henk,

Ik ben het met je eens.
Maar toch durf ik haast te hopen dat 't een incidenteel geval moet zijn wat jij bent tegen gekomen?
Ik denk persoonlijk dat 't merendeel van de vissers die een betaalwater aandoen, (en met vissers bedoel ik in deze mensen die al een paar jaar serieus op karper vissen!), achteraf toch met een wat onbevredigd gevoel weer weggaan.
Hiermee wil ik zeggen dat het volgens mij, al vang je nog zo goed of groot, toch blijft knagen dat de vis die je hebt gevangen daar in is gezet om door jou tegen betaling op te vissen.
De incidenteele visser die eens in het jaar een weekje zijn hengels uit het stof haalt en daar gaat zitten zal daar mijns inziens minder last van hebben.
Maar goed mijn gevoel hoeft dus duidelijk niet voor iedereen te gelden.

Probleem is hier alleen weer, dat 't dus nog steeds niet duidelijk is of het betaalwater waar die 100 vissen vanaf kwamen een verantwoord of onverantwoord beheerd water was ?
Maw. zou ik met het "gevoel" kunnen leven daar mijn vis te gaan vangen ?

Peter,

Tsja, da's nou een hele goeie...kuch, slik, rochel....uhmm, ik heb geen persoonlijke ervaring op een "commercieel water"..........,
Maar ik heb een uitnodiging liggen om er binnenkort een te gaan bevissen! Zie hier dus mijn dillema in deze?

(vraag me niet waarom ik dit hier nu meldt, deze zin gaat me "punten" kosten, en ik had mezelf nogwel belooft dit niet te zeggen, maar de eerlijkheid in deze discussie gebied me :D)


Bertil,

Ik denk dat zolang al die lekkere kleurige reclame folders, DVD's, catalogi en de dik met advertenties gevulde karperbladen en beurzen het ze iedere keer weer voor d'r neus houden het zowiezo zal blijven trekken.
Daar komt natuurlijk de houding van het karperwereldje Nederland nog eens lekker overheen wat vervolgens maakt dat jonge jongens die opkijken tegen al die norse oude kerels die al zoveel hebben gevangen het met hun fors riantere zakgeld regeling dan die van jou en mij, dus gewoon een weekje in Frankrijk kunnen gaan proberen!
Het is duidelijk niet jouw ding, je wil dit niet "promoten", maar je hoort en ziet de verhalen, je bent beheerder van een karperinfo-site plaats je ze wel/niet? Dillema!

Wouter,

Ik dus waarschijnlijk ook ?
Zou de KSN mijn lidmaatschap weigeren?
Stel ze vinden over 10 jaar ergens een registratieformulier van een betaalwater geheten "de snoekbaars" vinden met mijn "besmette" naam erop, de voorzitter belt me op en meldt me in niet mis te verstane bewoordingen dat ik per direct geroyeerd ben!
Tegen de tijd dat ze dat doen neem ik ieder woord terug wat ik heb gezegd!
Kortzichtig ?

Mvg
Mark
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

21-02-2005 22:18

Wouter :wink:
Duidelijk, denk ook zeker dat je ten alle tijde het recht hierover vragen te stellen en aan de hand van de antwoorden je eigen mening te vormen.
Of dit nu het medium is om deze vragen rechtstreeks te stellen weet ik niet, zou je dit niet beter in een gesprek onder 4 ogen of meerdere ogen kunnen voeren? Internet is niet altijd het juiste medium daar je het stukje non verbale communicatie mist waardoor zaken snel anders geinterpreteerd kunnen worden dan ze zijn bedoeld.

Ik hoop dan ook dat je bovenstaand niet verkeerd begrijpt, helaas is en blijft het onderwerp betaalwateren nog een zeer gevoelig issue waarin emoties geregeld de overhand nemen. begrijpelijk ? ja of het goed is voor een open discussie --> nope :roll:

verder zie ik je pb graag tegemoet.
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

21-02-2005 22:46

Peter,

Waarschijnlijk heb je gelijk dat internet niet het meest ideale medium is om deze discussie te voern, maar aan de andere kant bereik je hier wel weer veel mensen. Misschien zet het aan tot denken en kan er over bepaalde zaken beter gesproken worden dan voorheen.

Trouwens, de p.b. is onderweg.

Met vriendelijke groet,
Wouter
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

21-02-2005 22:49

Wouter,
had hem al gezien & gelezen, je hebt er al weer 1 retour.
ga nu eerst de innerlijke mens even verfrissen :D

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Pier Boomstra
Berichten: 23
Lid geworden op: 03-02-2004 21:53
Locatie: zwolle
Contacteer:

21-02-2005 22:52

Bertil en Pieter,

Dat is ook precies wat ik bedoel met commercie als ik de bladen open sla zie ik alleen maar grote vis, en soms ook gemanipuleerd groot.
Dus om er bij te horen denken deze jongens dat het zo hoort.
Commercie, Commercie, Commercie.
Het resort van Nash wordt met regelmaat als not done verklaard, maar iedereen koopt spullen van Nash.

Ik heb zelf op een commercieel water gevist, we hebben in een week tijd het aantal van 0 vissen gehaald, ga toch bijna geloven dat ik iets vreselijks fout heb gedaan dat je op zulk soort water niets heb gevangen.

In de discussies over commercieele wateren mis ik naar mijn mening vaak een onderschat aspect. Goed het welzijn van karper is een punt maar ook de veiligheid van de mens speelt bij mij en grote rol, het waaarom wil ik hier niet neerleggen.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-02-2005 07:43

Laten we heel eerlijk zijn: een btw voorziet in een behoefte. Fuck veiligheid, dat dus niet.

Veel karpervissers worden meer en meer karpervangers. Grotes moeten we vangen en het liefst veel. Iedereen vangt ze toch? Kijk maar in de bladen.

Tja eerst 50 keer een blank heb ik geen tijd voor. FF 4 ruggen kapotslaan in Zwolle, aas besteld bij x en hop ik ga naar een btw. dan maar 700 per week. Vangen mot ik en veel. Fuck, maar 15 vissen en 1 boven de 50. Heb al geklaagt, kom nooit meer.

Wie aan voorgaande plezier wil beleven? Fijn. Alleen al die btweigenaar nu eens... en dan precies waar ik... Op dat moment heb ik er last van en daar zal ik alles aan doen.

Kom bij mij niet aan over veiligheid en zo. Rot op, gewoon te lui om er iets voor te doen en een minderwaardigheidscomplex omdat men nog geen 50 er heeft.

Je hebt ook echt zieliges: die krijgen op een btw nog gene grote gevangen...


MVG

Klaas


PS Voorgaande schetst een grof beeld hoe ik een btw visser zie, mocht ik er naast zitten : sorry
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

22-02-2005 08:27

Aquariumvisserij noemen ze het ook wel toch :lol:

Snap niet hoe mensen voldoening kunnen halen uit het vissen op de veelal overbezette putjes! zijn een aantal uitzonderingen

Tegen btw en nog niet eens lid van ksn ook dat kan :)

Mvg Ulco,
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

22-02-2005 08:37

Heren,

Alles overziende trek ik de volgende conclusies.
De KSN onder begeleiding deze zomer wederom gaat vissen op ‘De Snoekbaars’ met de jeugd van de KSN.
De Snoekbaars kunnen we kwalificeren als een water waar een goed visstandbeheer gevoerd wordt. Voor de vooral kleinere jeugd een water waar men onder begeleiding leert om te gaan met het wel en wee van de karpervisserij. Een betere leerschool is er in mijn ogen niet.
Men viswaters kan kwalificeren, onder viswaters waar een goed en slecht visstandbeheer wordt gevoerd.
Een ieder vrij is te vissen waar hij wil (wel met de nodige vergunningen) op wat voor water dan ook.
De KSN in samenwerking met NVVS, en OVB een visstandbeheersplan heeft opgesteld waar een viswater aan zou moeten voldoen, de KSN als het om karperwater gaat dit stimuleert.
Dat niet alleen commerciële water maar in veel gevallen zij wel, om aan de nodige financiën te komen een beleid moeten voeren wat op gespannen voet staat met eerder genoemd uitgangspunt.
Een goede controle niet mogelijk is gezien de vlucht die het genomen heeft en de compliceerdheid van degelijke grootschalige onderzoeken, die om een goed beeld te moeten geven regelmatig moeten worden uitgevoerd.
Enquête onder beheerders van commerciële waters en karpervissers de enige mogelijkheid is op dit moment een bepaald beeld te krijgen. Uitkomsten tot nog toe hier van hoe beperkt ook geen rooskleurig beeld geven van de situatie als het om visstandbeheer gaat.

Wie kan zich hier wel (met de nodige aanvullingen?) of niet in vinden.

Hoop hier mee een goede wending te geven aan deze discussie.

MVG,
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-02-2005 08:41

"De KSN in samenwerking met NVVS, en OVB een visstandbeheersplan heeft opgesteld waar een viswater aan zou moeten voldoen, de KSN als het om karperwater gaat dit stimuleert. "



http://www.karperstudiegroep.nl/PDF/Vis ... eerVBC.pdf
Lily Moonen
Berichten: 17
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Turnhout

22-02-2005 14:35

Beste,

ik reageer niet alleen als beheerder, maar ook als visser,
ik voel mij niet persoonlijk aangevallen en denk dat ieder zijn mening belangrijk is.

wat de KSN betreft: ik waardeer hun mening zeer sterk, dat wil niet zeggen dat je het zomaar met alles eens hoeft te zijn.
ben al een aantal jaren lid van deze vereniging en vind dat iedereen zich zou moeten groeperen al is het maar om een stem uit te brengen.
Ook de mening over betaalwateren volg ik volledig.

Maar ik denk dat er met enkel discussieren niet veel verwezenlijkt wordt,
eenieder kan cursussen volgen over waterbeheer,
maar de meeste weten vaak niet waar ze terecht kunnen.
Misschien hier een punt om rekenschap aan te geven.
Het is zeker interessant, niet alleen voor beheerders maar ook voor de (karper)vissers.
Ga ook eens een keertje met een beheerder van een water praten, weet niet of dit iets uithaalt, maar zo hoor je zeker en vast ook eens hun mening.

Er zijn zeker een groot aantal wateren die niet aan de enquete hebben mee gedaan, maar je kan alvast beginnen bij diegene die dat wel hebben gedaan. Een aantal tips of voorstellen kunnen zeker geen kwaad. of het in dank wordt afgenomen, weet ik niet

Bij ons in de buurt zijn er al een aantal mensen die reeds opleidingen volgen in verband met visstandsbeheer, waterkwaliteiten, waterplanten, enz...
Hun enthousiasme en ervaring hebben reeds andere aangezet om het zelfde te doen.

er gebeuren een hoop mindere en zelfs negatieve dingen in ons karperwereldje,
maar willen we het veranderen dan kan dit enkel met naar elkaar te luisteren, en niet met anderen te bekritiseren.

Ool wil ik er nog bijvertellen, dat het allemaal simpel lijkt, maar vergeet niet dat elk land zijn eigen wetten en gedachten heeft, probeer dit alles eerst in zijn geheel te plaatsen.

Zo is er in Belgie nu het verbod om karper boven de 60cm in je bezit te hebben, dit zijn dingen die we enkel kunnen steunen, maar zo makkelijk is het bijvoorbeeld niet in Nederland waar we nog steeds de beroepsvisserij hebben, en de wetgeving dus een stuk complexer is.


De KSN kortzichtig?
Nee zeker en vast niet, ook zij horen de mening van anderen.
Dat het jeugdkamp doorgaat op de snoekbaars vind ik zeker niet tegenstrijdig met hun uitspraken over betaalwateren. Het is een water dat beheert wordt door vissers (bestuur van de V.Z.W.) en geen commercieel belang heeft, de pacht moet betaald worden en dat is alles.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik tegen betaalwateren ben, ook ik vis elk jaar een weekje op zo'n water en heb het er meestal best naar mijn zin.
Ook vissen we elk jaar op de Franse rivieren, en op Belgishe kanalen, ook hieraan beleven we een hoop plezier.
Ieder zal zijn voorkeur hebben.

Wil je iets veranderen, dan kan dit enkel met veel praten en begrip voor een ander zijn mening.

Groeten,
Lily
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

22-02-2005 15:13

Klaas van den Herik schreef:Laten we heel eerlijk zijn: een btw voorziet in een behoefte. Fuck veiligheid, dat dus niet.

Veel karpervissers worden meer en meer karpervangers. Grotes moeten we vangen en het liefst veel. Iedereen vangt ze toch? Kijk maar in de bladen.

Tja eerst 50 keer een blank heb ik geen tijd voor. FF 4 ruggen kapotslaan in Zwolle, aas besteld bij x en hop ik ga naar een btw. dan maar 700 per week. Vangen mot ik en veel. Fuck, maar 15 vissen en 1 boven de 50. Heb al geklaagt, kom nooit meer.

Wie aan voorgaande plezier wil beleven? Fijn. Alleen al die btweigenaar nu eens... en dan precies waar ik... Op dat moment heb ik er last van en daar zal ik alles aan doen.
Kom bij mij niet aan over veiligheid en zo. Rot op, gewoon te lui om er iets voor te doen en een minderwaardigheidscomplex omdat men nog geen 50 er heeft.
Je hebt ook echt zieliges: die krijgen op een btw nog gene grote gevangen...
MVG Klaas
PS Voorgaande schetst een grof beeld hoe ik een btw visser zie, mocht ik er naast zitten : sorry


Nou nou Klaas dat zijn wel heel stevige uitspraken. Ik ken heel veel mensen die niet aan dit beeld voldoen, lid zijn van de KSN en jaarlijks een lekker weekje vissen op een BTW, net als Lilly hierboven schrijft...

Dus mijn conclusie is dat jou beeld niet helemaal klopt.. :o
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Pier Boomstra
Berichten: 23
Lid geworden op: 03-02-2004 21:53
Locatie: zwolle
Contacteer:

22-02-2005 15:38

Klaas,

Als jij dit persoonlijk bedoelt naar mij, ach nee laat ook maar, ik ga mij niet verlagen naar.

Jij hebt jouw mening en ik heb mijn mening en dat kan met wederzijds respect.
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

22-02-2005 15:42

Mensen,

Na het steeds vriendelijker worden van postings over en weer ben ik van mening we geen steek verder gaan komen en heb voor mezelf besloten om hier niet mee door te gaan, toch een doel bereikt voor sommige op dit board (nl het mondsnoeren), bedankt hiervoor. Eenieder die nog de behoefte heeft om me iets te verwensen mag dat natuurlijk via pb doen.

Met vriendelijke groet,
Wouter
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

22-02-2005 16:02

Klaas van den Herik schreef:Laten we heel eerlijk zijn: een btw voorziet in een behoefte. Fuck veiligheid, dat dus niet.

Veel karpervissers worden meer en meer karpervangers. Grotes moeten we vangen en het liefst veel. Iedereen vangt ze toch? Kijk maar in de bladen.

Tja eerst 50 keer een blank heb ik geen tijd voor. FF 4 ruggen kapotslaan in Zwolle, aas besteld bij x en hop ik ga naar een btw. dan maar 700 per week. Vangen mot ik en veel. Fuck, maar 15 vissen en 1 boven de 50. Heb al geklaagt, kom nooit meer.

Wie aan voorgaande plezier wil beleven? Fijn. Alleen al die btweigenaar nu eens... en dan precies waar ik... Op dat moment heb ik er last van en daar zal ik alles aan doen.

Kom bij mij niet aan over veiligheid en zo. Rot op, gewoon te lui om er iets voor te doen en een minderwaardigheidscomplex omdat men nog geen 50 er heeft.

Je hebt ook echt zieliges: die krijgen op een btw nog gene grote gevangen...


MVG

Klaas


PS Voorgaande schetst een grof beeld hoe ik een btw visser zie, mocht ik er naast zitten : sorry


Klaas,

precies hoe ik er over denk! Uitzonderingen daargelaten sla je in 99 van de 100 gevallen de spijker keihard op z'n kop!

Groeten,
Stefan
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

22-02-2005 19:24

Amen!

gr H.K.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-02-2005 21:24

[/quote]
Klaas,
precies hoe ik er over denk! Uitzonderingen daargelaten sla je in 99 van de 100 gevallen de spijker keihard op z'n kop!
Groeten,
Stefan[/quote]

Stefan, ik heb hier in het verleden als eens een forse discussie over gehad.

Ik vind dit te zwart-wit benaderd, er zijn daadwerkelijk mensen die om bepaalde redenen dit soort wateren bezoeken en niet uit zijn om even fors te gaan slachten. Deze mensen zoeken een stuk veiligheid en zijn soms lichamelijk ook niet in staat om even een week op een vrij water te gaan zitten. Mensen die geen week in troep willen zitten en toch een stuk comfort zoeken. Oh ja dit zijn geen karpervissers was ik al weer vergeten
:roll:

Als mensen info vragen wordt ze door het gros van de karpervissers de mond gesnoerd daar dit not done is. Wat blijft erover? Zulke mensen geef ik met alle plezier bepaalde plekken aan meren waar ze vanuit een huisje kunnen vissen en ook de veiligheid om zich heen hebben.

Ik mag zelf graag een week in troep zitten en me uitleven maar mag ook graag met mijn gezin op vakantie en dan toch van enig comfort genieten en mijn hengeltje uitgooien. Ik weet deze locaties te vinden maar er zijn velen die dit niet weten.

Door zulke uitspraken jaag je mensen eerder tegen je in het harnas i.p.v van dat je normaal met ze praat en ze ander opties geeft. Er zijn zeker mensen die aan Klaas zijn mening voldoen maar dit is zeker geen 99%

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-02-2005 21:28

Peter Otte,
duidelijk verhaal en begrijp de strekking ervan maar mis het stukje onkunde van sommige ondernemers?
voor veel bungalowparken is het vissen niet de hoofdbron van de inkomsten en toch gaat hier vaak op visstandbeheer een hoop mis door onkunde.

groet,
Peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 22-02-2005 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

22-02-2005 21:30

2 x Peter?


edit: never mind
Laatst gewijzigd door Toon Fokkema op 22-02-2005 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
fishing rocks
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

22-02-2005 21:47

Peter,

begrijp jouw standpunt ook wel, maar ik vind dat Klaas een heel goed punt heeft. Als je veilig wil vissen, dan is bijv. Centerparcs toch een hele goede optie? Vaak kiezen de mensen tóch voor een water, met als reden veiligheid, en ach, dat er daar een hoop overgezette dikke vis zwemt, dat is dan maar meegenomen.

Misschien had ik wat meer nuance moeten aanbrengen in mijn vorige post, maar ik heb op die manier gereageerd, dus dat blijft ook zo staan.
Ik snap heus wel dat er mensen zijn, die niet zo mobiel zijn, en graag vanuit hun huisje oid kunnen vissen, maar dan nog, zijn er misschien wel honderden opties.

Dat je mensen met zo'n reacties tegen je harnas in jaagt, ik weet het niet, het houdt de discussie in ieder geval levendig, en van mij mag er af en toe best op het scherpst van de snede een discussie gevoerd worden, daar houdt ik zelf ook wel van. Dat ik reacties op mijn reactie zou krijgen wist ik ook wel, daar ben ik ook niet bang voor.

Als er mensen zijn, die wegens omstandigheden, of puur omdat ze dat willen, op zoek zijn naar een water met huisjes erbij, dan maak je me niet wijs dat er niet mensen zullen zijn die ze dan aan desbetreffende wateren helpen, misschien zelfs wel een betaalwater, maar dan niet zo'n put als Nash Resorts oid, je snapt wel wat ik bedoel.

Wat ik te vaak hoor, is dat mensen veiligheid aanvoeren als excuus om op zo'n louche betaalput te vissen, en dát gaat er bij mij niet in.

Ik zal nooit iedereen over 1 kam scheren, en besef me terdege dat er zat betaalwateren zullen zijn waar een goed visstandbeheer gevoerd wordt, en waar geen overgezette vissen zitten, dus als er mensen zijn die graag een huisje achter de kont willen hebben, en behoefte hebben aan sanitaire voorzieningen etc., geen enkel probleem, maar blijf dan alsjeblieft weg van de wateren waarvan bekend is dat er gesjoemeld is met het bestand, zolang we daar blijven vissen zullen deze wateren blijven bestaan. En met alle gevolgen van dien, maar dat hoef ik je niet meer uit te leggen

Ik hoop dat je met dit antwoord wat meer uit de voeten kan :wink:

Groetjes,
Stefan
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-02-2005 21:52

Beste Stefan,
Dit was het antwoord wat ik eigenlijk de 1ste keer van je had verwacht :D
Met deze nuance`s maak je het punt wat je aan probeert te kaarten een stuk duidelijker en jaag je mensen die goed bedoelen in hun keuze in ieder geval niet tegen je in het harnas.

De rest die wel voldoet aan Klaas zijn btw vissers mening zal zich ook van zijn reactie geen ene moer aantrekken dat kan ik je brommen.

groet,
Peter

p.s Centerpars valt volgens de definitie onder betaalwateren
http://www.karperstudiegroep.nl/CBB/enq ... index.html
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

22-02-2005 22:31

Hmmzzz....toch nog maar eens een mening peilen.

Persoonlijk nog geen ervaring met BTW, MAARRRRR.....

voor zover ik begrijp uit de paar laatste reactie's word er gesproken over veiligheid als excuus voor het bevissen van BTW...

hoe zit het dan met toegankelijkheid van bepaalde wateren....

Om er ff een persoonlijk tintje aan te geven, Ik ben op mijn 7e jaar verlamd geraakt aan beide benen (Vanaf het middenrif naar beneden.)
Tot op de dag van vandaag heb ik daar nog de nodige problemen door, sterker nog binnenkort mag ik voor de 5e keer onder het mes om vergroeiingen weg te laten halen en mijn linker enkel vast te laten zetten.(Nog minder mobiel dus) nu loop ik er toch over te denken om eens op een BTW te gaan vissen waar de toegankelijkheid het toelaat waardoor ik toch zelfstandig al mijn dingen kan doen qua vissen en het verslepen van het nodige materiaal om er een week te kunnen vertoefen. Op een veilige en verantwoorde manier!, en waar een aantal faciliteiten zijn waardoor ik iets meer luxe heb zoals een normaal toilet of makkelijk te bereiken stekken bv.

Ben ik dan ook minderwaardig, en de titel "KARPERVISSER" is die dan ook niet voor mij weggelegd?????

Of word er voor mensen zoals ik een uitzondering gemaakt???

Wat ik hiermee probeer te zeggen...val een ander niet aan als je de situatie niet kent waarin die persoon verkeerd en mischien zijn keuze daarop basseerd (neemt niet weg dat er legio vissers zijn die het juist wel doen om die vele grote vissen te kunnen fotograferen om hun ego te strelen)En mag je iemand zijn hobby ontnemen en hem/haar veroordelen als de beheerder onverantwoord omgaat met de visstand?...Ben van mening dat dit naar het absurde neigt als we dat gaan doen!!!!!

Nog altijd zoekende naar een oplossing om vaker zelfstandig te kunnen genieten van mijn hobby......
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-02-2005 22:39

Rob,
prachtig verwoord, dit is ook waar ik op al op doelde een aantal reply`s terug. heb dit namelijk zelf meegemaakt binnen de familie en in mijn kennissenkring.

vandaar dat enige nuance wel op zijn plek zou zijn geweest.
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-02-2005 22:52

Klaas van den Herik schreef:Laten we heel eerlijk zijn: een btw voorziet in een behoefte. Fuck veiligheid, dat dus niet.

Veel karpervissers worden meer en meer karpervangers. Grotes moeten we vangen en het liefst veel. Iedereen vangt ze toch? Kijk maar in de bladen.

Tja eerst 50 keer een blank heb ik geen tijd voor. FF 4 ruggen kapotslaan in Zwolle, aas besteld bij x en hop ik ga naar een btw. dan maar 700 per week. Vangen mot ik en veel. Fuck, maar 15 vissen en 1 boven de 50. Heb al geklaagt, kom nooit meer.

Wie aan voorgaande plezier wil beleven? Fijn. Alleen al die btweigenaar nu eens... en dan precies waar ik... Op dat moment heb ik er last van en daar zal ik alles aan doen.

Kom bij mij niet aan over veiligheid en zo. Rot op, gewoon te lui om er iets voor te doen en een minderwaardigheidscomplex omdat men nog geen 50 er heeft.

Je hebt ook echt zieliges: die krijgen op een btw nog gene grote gevangen...


MVG

Klaas


PS Voorgaande schetst een grof beeld hoe ik een btw visser zie, mocht ik er naast zitten : sorry


Klaas...ik ben het vaak met je eens, ik vindt dat je het nu allemaal te zwart wit ziet.
Er zijn wel degelijk mensen die er behoefte aan hebben te kunnen vissen in een omheinde omgeving. Hoeveel mensen zijn er al niet beroofd van hun spullen aan de waterkant...vanuit dit standpunt bezien kan ik me soms wel het e.e.a voorstellen.
Hoeveel mensen hebben er ook geen behoefte aan enige comfort aan de waterkant? en ja..er zijn er ook bij die enkel gaan voor de gewichten.....kortom er is gewoon vraag en behoefte naar dit soort wateren. "My cup of thea " is het absoluut zeker niet.

Maar je kunt het aan de andere kant die personen die graag wel willen vissen in een btw , het hun toch niet kwalijk nemen dat er nauwelijks keuze is in wel goed beheerde BTW? Ik vind persoonlijk dan ook echt dat we die BTW die wel hun zaken op vistandbeheer voor elkaar hebben dan maar moeten gaan aanprijzen. Gezien het feit dat er nog maar zo weinig van zijn......kan dit gegeven nou net ook een gat in de markt zijn toch?
Beheerder tevreden, klant tevreden en de tegenstanders van btw tevreden :D

Nietemin Voor en tegenstanders zullen er daarom ook altijd zijn en blijven de komende jaren omtrent deze discussie.
Een ieder moet voor zich zelf maar uitmaken waar hij zijn doelen en grenzen en behoefte legt.
Een goede stap is zeker het geven van voorlichting en informatie zoals de KSN dit voor ogen heeft. Soms inderdaad tegen beter weten in bij sommigen....maar wie mischien helpt het bij die ene?.
Ik denk dat je dit enkel kunt bereiken door een open discussie aan te gaan, je doet mijn inziens dan ook meer slecht dan goed door mensen als Pier in de zeik te zetten door er nodeloos een opmerking te plaatsen als; ' Je hebt ook echt zieliges: die krijgen op een btw nog gene grote gevangen... "...daar zet je enkel kwaad bloed mee en bereik je niks mee...just my thoughts
gr
Hans Brinkel
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

22-02-2005 22:56

Rob, om iemand daarom te veroordelen of minderwaardig te vinden,
daar heeft niemand het recht toe. Voor de situatie die jij beschrijft zijn er ook behoorlijk wat andere mogelijkheden dan persé BTW-en. Een gedegen visstandbeheer blijft bij mij wel nr.1 en als daar geen sprake van is is natuurlijk de beheerder of eigenaar daar in eerste instantie voor verantwoordelijk, maar in mijn ogen ook de bezoekende vissers daar zonder bezoekers dergelijke misstanden niet of in veel mindere mate voor zouden komen.
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

22-02-2005 23:12

Aart

Uiteraard ben ik het met je eens als je zegt dat er ook een stuk verantwoording ligt bij de vissers.

Tips inzake wateren waar ik met mijn beperkingen mijn hobby kan beoefenen zijn altijd welkom, zeker als ik daarmee de "FOUTE BTW" kan vermijden en daardoor mijn steentje kan bijdragen in het mischien veranderen van de manier van beheren.

Dat neemt niet weg als ik de keuze heb uit een goed BTW met slecht bereikbare stekken en net niet die voorzieningen waar ik "afhankelijk"van ben, en een wat minder goed beheerd water met wel al die pluspunten dat ik waarschijnlijk toch op dat minder goed beheerd water ga vissen.
Stomweg omdat ik geen zin heb om constant in de stress te zitten over welke problemen ga ik nu weer krijgen.


Uiteraard ben ik ook voor een verantwoorde visstandbeheer, maar zoals velen onder ons zal ik op sommige momenten mijn principes wel eens bijstellen om toch te kunnen doen wat ik leuk vind...en dat is al 30 jaar ....VISSEN
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........