Instant vissen steeds populairder...


kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

02-02-2005 14:54

Wie van jullie valt het ook allemaal op dat het instant vissen steeds meer aan populariteit aan het winnen is?

Opzich niet gek omdat je gewoonweg minder gebonden bent aan stekken, minder last hebt van stekkenpezer en onder andere minder boilies hoeft te draaien.Zo kan je nog wel een tijdje door gaan.Wat vinden jullie bijvoorbeeld de voor en nadelen van het instantvissen op een erg druk water waar je al snel (bijna de helft van de tijd bijvoorbeeld) een ander op je stek hebt zitten?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

02-02-2005 16:30

Het klinkt simpel maar ga gewoonweg niet op druk beviste wateren vissen!

Ik vis al een 8-tal jaren veel "instant" op een kanaal daar ik weet dat de karper in de periode mei t/m augustus zich daar veelal ophoud.
Maak ik daarentegen dáár een voerplek dan knup ik er een nacht bij aan vast, en vang dan uiteraard iets meer karper(doorgaans).
Instant vissen op plekken waarvan je niet weet of zich daar vis ophoud vind ik persoonlijk een vrij zinloze bezigheid.
Uiteraard zou ik voordat ik een water instant zou gaan bevissen eerst grondig onderzoeken waar de karper zich eventueel zou kunnen bevinden.
Leer je gelijk weer wat over de bodemgesteldheid.

Ik wissel beide soorten van karperen met elkaar af.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

02-02-2005 16:41

Zelf vis ik ook veel instant omdat voorvoeren mij in veel gevallen te veel tijd kost en ik moet iets te ver rijden om veel te kunnen gaan. (auto van mijn ouders). Daarom vis ik veel instant.