Dilemma...


Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

06-01-2005 19:33

Heren , graag jullie reactie op het volgende.

Ben al een tijdje bezig een website op te zetten met wat vismaten. Eén rubriek staat in het teken van karpers die er niet alledaags uit zien zeg maar. Vissen met aangeboren afwijkingen, zoals je ze zovaak vangt op het grote water. Het zogenaamde rariteitenkabinet. Reuze interessant!

Nu heb ik nog een hele berg foto's liggen van vissen die enorm toegetakeld zijn door andere vissers. Gescheurde bekken, gaten in vinnen geknipt...enz.

Nu loop ik met het idee daar een aparte rubriek voor aan te leggen, maar heb dat nog niet gedaan omdat ik me realiseer dat zgn. "dierenvrienden" dat wel eens zouden kunnen misbruiken in hun lobby tegen het vissen. Toch vind ik dat mijn medekarperaars best mogen zien hoe schokkend het er soms toegaat op de vele putten in ons land. Misschien dat het in dat opzicht een beetje het besef aanwakkert dat de vissen in onze putten het zo verdomde slecht hebben.

Graag jullie reactie, zou dit verstandig zijn of niet?! Ik vrees inderdaad van niet maar ben benieuwd hoe jullie daar over denken. In de diverse karperbladen staan namelijk wèl vaak foto's van prutlippen e.d. , met name de Engelse artikelen zijn er vaak mee doorspekt.

Wees gerust, voorlopig laat ik die foto's nog van de site......veilig op mijn harde schijf.

Bedankt alvast voor jullie reactie,

de groeten
er zwemt een karper in mijn hoofd
henk gerressen

06-01-2005 20:18

ik zou het zelf niet doen
de rede je moet gewoon een goed argument hebben tegen de dieren lief hebber anders krijg je denk ik alleen maar kritiek
(ik stoor me er niet aan)


suc6 ermee :lol:


ps wat is de site :o
Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

06-01-2005 20:23

http://www.carpsex.com , niet schrikken hoor geen dierenseks...... je moet toch een naam verzinnen he?

MvG
er zwemt een karper in mijn hoofd
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-01-2005 20:24

Beste Martijn, s.v.p. niet doen! Wat die Engelsen doen moeten ze zelf weten.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

06-01-2005 22:43

niet doen.



gr Harnold
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

06-01-2005 22:45

martijn v manen schreef:www.carpsex.com , niet schrikken hoor geen dierenseks...... je moet toch een naam verzinnen he?

MvG


Als je site goed is hoef je echt niet zo'n naam te gebruiken, dan komen de bezoekers vanzelf wel , trouwens zit je op dit forum om reklame voor deze site te maken want je geeft geen antwoord op het topic.

gr Harnold
Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

06-01-2005 23:27

Harnold, ik krijg toch de indruk dat je de pik op me hebt. Ik zit zeker niet op dit forum om reclame te maken, en op een berg bezoekers zit ik helemaal niet te wachten want te bandbreedte van de site is beperkt. Anders had ik wel een link geplaatst op karperpagina.nl

Bovendien is zo'n beetje elke naam voor een site al in gebruik.... had ik het bivvyboys.com moeten noemen? Of karperfreaks.com? Of misschien visgek.nl? Een beetje voor de hand liggend, lijkt me. En bovendien niet onderscheidend. Die naam was als geintje ontstaan trouwens, en het lijkt er nog op ook dat de mensen dat makkelijk onthouden.Een beetje karpervisser prikt hier doorheen maar ik heb toch echt het idee dat je elke gelegenheid aangrijpt om me een zwarte piet toe te spelen. Zelf neem ik karpervissen altijd met een korrel zout, je zal toch de rest van je leven in je camoupak over karperbeurzen moeten wandelen met je pakkie foto's van putvissen op zak. Geef er eens een andere draai aan denk ik dan.

Dat wij de allereerste site zijn die gewoon gratis een sloot karperfilmpjes beschikbaar stelt, meer dan dertig op dit moment, daar hoor ik je niet over. Bovendien verstoor je de, serieus bedoelde, topic met in mijn ogen onnozel commentaar. Het valt me op dat je op andere topics wèl gewoon normaal doet!

Goed, ik ben nog steeds benieuwd wat mensen ervan vinden om de harde realiteit onder ogen te zien. Er worden op de putten gewoon vissen als hoeren behandeld. En ik denk dat ik er goed aan doe om éérst de meningen van andere karpervissers te peilen voordat ik tot een evt. plaatsing van die foto's overga. Wat dat betreft is dit Forum een geweldig medium!

Je komt uit Hoogeveen, ik ben er vrij zeker van dat je een Groot water-man bent zoals ik. Graag een toelichting van jouw hand, waaròm ik die foto's niet zou moeten plaatsen.

En of mensen die site goed vinden moeten ze zelf weten.... ik heb hem in eerste instantie voor mij en mijn vismaten gemaakt. Er zijn al zòveel sites die niets toevoegen. Waar is jouw site?

En ik snap niet wat je bedoelt met "geen antwoord geven op de topic"

Ok heren, graag een reactie op de vraag "Foto's van mishandelde karpers plaatsen of niet, en waarom dan wel/niet? "

Vriendelijke groeten, ook aan jou Harnold
er zwemt een karper in mijn hoofd
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-01-2005 23:57

Martijn, als jij het nodig vindt om de foto,s te plaatsen moet je dat zelf weten.
Waarschuw dan wel op de site dat de mensen beelden komen te zien die niet voldoen aan de normale eisen.
Ik heb het idee dat je de foto,s wilt plaatsen maar hier eerst de opinie peilt maar dat je uiteindelijk het toch zult doen.
Neem je eigen verantwoording zou ik haast zeggen, dat je commentaar krijgt met je beelden ben je al reeds gewend van onze zuiderburen.

Jou foto,s kunnen haast niet meer schokkeren als ik de beelden van Azië de afgelopen tijd de reveue zie passeren.
Aan de ene kant zeg ik laat maar zien hoe sommige karpervissers de vissen mishandeld, aan de andere kant zeg ik doe het maar beter niet.
Een paar jaar terug kreeg ik foto,s van een controleur van karpers waarmee gevoetbald was, echt treurig hoe mensen dieren weten te mishandelen.
De verantwoording ligt bij jou niet bij de mening die je probeert te peilen.

Hier laat ik het maar bij voor je helemaal een vertekend beeld van de hoge noorderling krijgt.

Ook jij de beste groeten, Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

07-01-2005 00:17

Douwe, beste vent.... je zit ernaast! Ik Sta echt niet te popelen om die foto's te plaatsen! Ik kijk wel uit! Maar ik wil er wel "iets"mee doen!
Waarom denk je dat ik het "toch wel ga doen"?!
Als je wil zien om wat voor foto's het gaat, meel ik er vanavond nog een paar naar je toe......ik zit er al jaren mee in mijn maag dat karpers in het kader van "sportvissen" zo uitgewoond worden.

Het voorbeeld wat jij aanhaalt, is minstens zo verschrikkelijk....en het gebeurt alle dagen, in zowel nederland als belgië! Steken we als struisvogels onze kop in het zand? Of doen we eens iets met die wetenschap dat karpers soms als voetbal gebruikt worden?

Met Azië kun je dit toch niet vergelijken... ik begrijp dat die beelden je aangrijpen, ik ben er ook van onder de indruk. ( Uiteraard heb ik ook een "substantiële"bijdrage gestort op 555 ook al heet ik geen Beatrix en moet ik wèl zweten voor mijn centen)

Wees gerust, ik ben erg voorzichtig met het beeldmateriaal.....ik hou van karpers! Net als jij!

Kwaliteit van mijn site en welke discussie daarover doet niet terzake, het welzijn van onze vis wèl.

Onzinnige topic misschien? Voor een struisvogel wel, me dunkt.....

Vriendelijke groeten wederom
er zwemt een karper in mijn hoofd
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-01-2005 00:26

Martijn, nog een keer. Dergelijke foto's kunnen ook misbruikt worden door hiermee het karpervissen of vissen in het algemeen mee aan de kaak te stellen. En dergelijke foto's zijn dus niet algemeen, helaas wel beroerde uitzonderingen.
Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

07-01-2005 00:43

Aart, je hebt volkomen gelijk met dit statement, ware het niet dat ik denk dat het géén uitzonderingen zijn. Voorzichtigheid troef, dat is één ding wat zeker is! De topic is nog amper geplaatst, en het straalt er meteen al af wàt een enorm gevoelig onderwerp dit is! Jouw karpers zijn mijn karpers, zijn ONZE karpers! Heb ik nu een enorme taboe in de discussie doen belanden? Het is me nu al duidelijk dat ik de foto's niet zonder meer moet laten zien aan alleman!

Ok, ik plaats ze niet. Beloofd! Toch gaarne verdere reacties over "hoe nu verder" Ik walg van de put-praktijken, jullie ook.....dat weet ik 100% zeker. Kunnen we dit soort gruwelijkheden misschien toch te lijf gaan.....? Volgens mij "slaapt" het gros van de karpervissers in deze wetenschap voort.....de vis als ongewillig lijdend voorwerp.....zoals het al decennia voortduurt....

Vriendelijke groeten nogmaals, bijna tijd om het bedje op te zoeken!
er zwemt een karper in mijn hoofd
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

07-01-2005 08:26

Gelukkig worden ze NIET geplaatst !

Al is er maar een gek die zo'n foto ziet en dat ook wil gaan kopiëren ( in het echt dan ! ) is dat er al eentje teveel. Dan gaat misschien pietje een knip in de borstvinnen geven, en jantje in de staartvinnen, kunnen ze leuk zien dat de ander hem al heeft gevangen.... :evil:

In dat geval gaan de beesten niet goed met de dieren om !

Hoe nu verder hier mee ? , kan ik geen goed antwoord op geven, persoonlijk zou ik ze niet eens willen hebben, is overigens geen struisvogelpolitiek, maar geen behoefte aan ramptoerisme.
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

07-01-2005 08:50

Ik ben er ook niet blij mee te in mijn bezit te hebben, maar waarschijnlijk hebben de meeste van ons ook zo'n pak plaatjes in de verzameling. Overigens is het gros van deze mishandelingen aangetroffen op een groot meer, geen putje dus. Wat blijkt nu, een plaatselijke hengelsportvereniging heeft vele tientallen van die arme beesten vanuit één of andere put in het grote water uitgezet.... en bij bosjes begonnen we ze te vangen. Sta je toch raar te kijken wat er je net inglijdt soms. Ik blijf het vreemd vinden dat men zich hier steeds zo van wegdraaid, sommige gasten ZIEN het niet eens dat vissen nog maar een halve bek hebben of mooie ronde knipgaatjes in de vinnen. Gaan er nog stralend mee op de foto ook....

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval tot zover....het is écht een gevoelig onderwerp dus.....dat is me nu al duidelijk!

MvG
er zwemt een karper in mijn hoofd
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

07-01-2005 09:07

Martijn

Moeilijk onderwerp man.
Zelf heb ik me in het verleden ook 2 jaar op een put geconsentreerd.
Ik heb er een fantastiesche tijd gehad.
Alle dikke vissen waren op een gegeven moment de mijne.

Ja ik heb in die 2 jaar veel losschieters gehad.
Ja ik ben verschillende rigs gaan proberen met als gevolg een hoog percentage losschieters.
Hierdoor ook meegeholpen aan de schade wat al was aangericht aldaar.
Dankzij dit, door schade en schande wijs geworden.

Moet ik dit leerproses nu een ander willen ontnemen?

Ervaring doe je op door veel te vangen, daar lenen de karperputten zich perfect voor.
Wie is er niet op zo'n put begonnen?

Tegenwoordig zoek ik ook de grotere wateren op maar ik ben blij met de ervaring die ik op de putten heb opgedaan.

Ik kreeg trouwens rare blikken op m'n werk toen ik op je site zat te bladeren.......carpsex :D

Vr.gr.

RC

PS... Voetballen? :evil: laat ik het niet zien :evil:
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-01-2005 09:33

Mannen,

Zolang er gevist wordt als zijnde sport, zullen er dieren onnodig lijden.

Hier heb ik geen probleem mee, als we er allemaal naar streven dit "Lijden" tot een minimum te beperken.

Zodra het lijden verlengt gaat worden ter meerdere eer en glorie (of zelfs de natte droom) van bepaalde mensen dan zou ik het een halt toe willen roepen. Of iemand wel of geen foto's van de mishandelde vissen op zijn site wil zetten moet hij zelf weten. Of dit de sport in een verdomhoekje laat belanden is denk ik maar de vraag. De "groenen" zijn toch al tegen ons een paar foto's zal ze niet meer tegen ons maken en ook niet echt meer munitie geven denk ik.

Dat er hier mensen zijn die het liever onder het vloerkleedje willen vegen snap ik wel, maar ik kan er niet echt achter staan. Misstanden zouden aan de kaak gesteld moeten worden. Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die met vissen voetballen, die zwanen met hun nekkie aan bankjes vastknopen of paarden molesteren. Door het te verbloemen zal je deze mensen niet laten ophouden hoor.

Dat foto's zouden aanzetten tot vreemd gedrag is ook nog maar zeer de vraag, ergens zijn er immers mensen geweest die het helemaal zelf hebben weten te bedenken! Er zijn nu eenmaal zieke mensen op de wereld dat moeten we accepteren als fact of life, we hoeven hun gedrag alleen niet te accepteren. Aan de kaak stellen en mocht je het van iemand weten, dan ook publiekelijk aan de schandpaal, dat is tegenwoordig de enige methode denk ik.

Ik neem aan dat de man op het filmpje, nu nog voorzichtiger is met de visjes en hij er van geleerd heeft? .... zo ja BRAVO!! weer een visser die aanvaard dat een vis af en toe onverwachte bewegingen kan maken en je dus altijd goed moet opletten.

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

07-01-2005 09:33

Robert, ik kom er onmiddelijkvoor uit dat ik vroeger ook wel eens aan een put gezeten heb. Ik deel je mening, het is zeker geen schande om er wat ervaring op te doen als je nog jong en onervaren bent. En een enkeling van ons heeft nu eenmaal niet de beschikking over Groot Water zonder daar een uur voor te moeten rijden. Bovendien moet je eerst een keer kapotte vissen gevangen hebben voordat je er een afkeer van krijgt. Niet van die vis natuurlijk, maar van wat het resultaat is van hengeldruk of onverantwoordelijk handelen. Als vissen konden praten...

Je zal het met me eens zijn dat er zowel "verantwoorde" putten zijn als "misdadige" . Ik heb het dan met name over de laatste, en ik zou er zo een hele berg op kunnen noemen.....

Het zit me gewoon dwars, kan me ogen er niet voor sluiten. Er is zoveel groot water in ons kleine landje....

Vr. Gr.
er zwemt een karper in mijn hoofd
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

07-01-2005 09:34

Beste Martijn...

Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen. Ten eerste je krijgt alle shit over je heen omdat een aantal mensen zich hoe dan ook aangesproken voelen.
ten tweede omdat er sinds de mens leeft al dierenmishandeling plaats vindt. Als éénieder gewoon zo goed en verantwoord mogelijk zijn hobby profileerd, zal dit blijven tot een uitzondering en die kunnen we wel op de koop toenemen. (PS ik moet het niet zien natuurlijk hahaha)
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

07-01-2005 10:06

Martijn

Groot water kost een hoop tijd en veel investeringen, en in vergelijking met putten leverd het vaak veel minder vis op.
Dit is gewoon niet voor iedereen weggelegt.

Die putten zijn er nou eenmaal, de vissen zijn ondertussen ook niet anders gewend.
Ik heb liever dat de gros vissers op hun putten blijven dan dat ze mijn target de bek kapot trekken.

Ik ben er niet ongevoelig voor Martijn, het stoort me wel als je ziet hoe sommige vissen er aan toe zijn.
Maar toch liever zo dan de bovenenoemde reden.

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

07-01-2005 10:21

Robert,

Bij ons op het grote water is een stuk meer te vangen dan op de putten aldaar. En ook ongevoerd soms nog wel een runnetje of 15 per nacht.
Keuze snel gemaakt zou ik zeggen. Targetvis daar doe ik niet aan, wel aan "droomvis" . Die heb ik overigens nog nooit gevangen.....

Die onvoorkomelijke keiharde blanks.....ach die krijg je op de putten natuurlijk net zo makkelijk

We begrijpen elkaar in ieder geval en daar gaat het om niet waar?!

Groeten!
er zwemt een karper in mijn hoofd
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

07-01-2005 10:54

Jazeker begrijpen we elkaar Martijn!

Maar hoe lang heeft het geduurd voordat je op die ene hotspot stuitte op groot water.
Eenmaal die plekken gevonden is het een kaasie.
Juist het vinden van die hot spots blijkt de moeilijkste opgave te zijn op groot water.
Daar kan ik wel over mee praten.
Jaartje of 8 a 9 terug, maanden kei hard zitten blanken op de Lek.
Afgelopen jaar durfde ik de rivieren weer eens aan, bijna het hele seizoen geblankt hier in ZH.

Nou had ik er veel tijd en geld in gestoken.
Iemand die dat niet heeft, wens ik een flinke dosis doorzettings vermogen toe.

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

07-01-2005 10:59

Ik vergat er bij te vertellen dat er bij ons gewoon enorm veel vis zwemt. Waarschijnlijk is dat bij jullie een stuk minder het geval.....kwestie van doorzetten dus. Ik heb hier ook wel eens een maand of wat geblankt op wat klein grut na...toch, meestal is het "kaasie" ja....

Maarre, terug naar de eigenlijke topic?

Groeten!
er zwemt een karper in mijn hoofd
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

07-01-2005 12:21

Martijn,

Voor ik mijn persoonlijke reactie geef, wil ik allereerst mijn bewondering uitspreken voor je getoonde lef om dit zeer gevoelige punt (inderdaad niet alleen bij de karpervissers) serieus onder de aandacht te brengen, temeer omdat je van tevoren eigenlijk wel weet dat de rotte tomaten en eieren ongeduldig liggen te wachten. Hulde!

Persoonlijk vind ik dat we beelden van verminkte karpers niet moeten vermijden, maar juist laten zien aan alle (beginnende en gevorderde) karpervissers. En dáár zit idd het probleem, Martijn.

Op zich werkt het meestal goed om iets te bereiken bij een meningsverschil door jezelf beperkingen op te leggen. Kijk maar naar diverse drukbeviste wateren waar karpervissers zichzelf middels een pasjesregeling en het verbieden van tenten en boten 'beperken' om zo tot een compromis met bijvoorbeeld het SBB of de visrechthebbende te komen.
Het probleem zit hem in het feit dat bij de meerderheid van organisaties als de Dierenbescherming, de Vissenbescherming, Greenpeace, Stichting Wakker Dier etcetera het woord compromis niet in het woordenboek voorkomt. Informatie verstrekken of openbaar publiceren kan daarom zeker 'verkeerd uitgelegd' worden en tegen de visserij in het algemeen en de karpervisserij in het bijzonder worden gebruikt.

Dan blijft er dus maar één manier over: Wel laten zien, maar niet openbaar. Denk hierbij aan presentaties bij HSV's, karperbeurzen of KSN-meetings of publicatie in De Karper, het lijfblad van de KSN. Publicatie op internet of in los verkrijgbare bladen zou nog veel beter zijn vanwege het grotere bereik, maar kan helaas niet door genoemde redenen.

Ik wil je graag helpen als je een presentatie over dit onderwerp wel ziet zitten. Ik heb inderdaad ook een hele reeks dia's van toegetakelde karpers. Diverse heb ik al gebruikt in met name diashows, maar ik heb ze ook niet voor niets gemaakt. Zullen we samen iets opzetten?

Al bereiken we er maar een paar karpervissers mee, het is de moeite zeker waard!

Met respectvolle groet,

Frank Huisman
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

07-01-2005 12:37

Hier lees ik dus dat het grootste deel iets tegen "putjes" heeft? Maar waar wordt dan nu op gedoeld met "putjes"? Ik ken genoeg "putjes" waar ik al jaren met plezier vis en je ook wel genoeg vis vangt die niet raar uitziet of mishandelt is. Oke, er zijn idd veel echt overbezette verenigingswateren die echt helemaal fout en verkracht zijn. Maar om dan maar "putjes" meteen fout te noemen vind ik te ver gaan. Wat dacht je bijvoorbeeld van een "putje" met net 11 vissen (is uiteraard ook een verenigingswater)... Haal daar die 15 vissen op een nacht maar.... Of noem dat maar overbezet.Of een watertje waar je soms gewoon moet aanschuiven door de drukte maar waar de vissen echt geen maffe bekjes hebben en het gemiddelde gewicht enorm is aan het stijgen de laatste jaren (van ongeveer 14 pond naar ongeveer 20 pond). Putjes zijn niet altijd fout... Maar er zitten wel erg foute bij. Wat wil je er tegen doen? Een topic beginnen waarbij je je mening geeft over allerlei verenigingswateren? Is misschien een idee. Maar dan wel alleen over de foute "putjes" he, ik wil het niet drukker zien worden om de vijvers waar ik nu graag vis.

En wat betreft die foto's... Nee!
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

07-01-2005 12:52

Beste Frank! Ik ben er erg blij mee deze opbeurende woorden.

De eventuele mogelijkheden die je aandraagt... klinken mij als muziek in de oren. Ik schrijf je er spoedig een PB over.

Met jouw reactie krijgt deze topic weer nieuw leven ingeblazen! Je trekt je in ieder geval zowel het lot van de vis als dat van ons vissers aan en het lijkt mij inderdaad veel beter om één en ander dmv een presentatie o.i.d. voor te leggen aan met name de nieuwe generatie karpervissers.

Dat bepaalde lieden zich niet kunnen vinden in mijn website.... daar kan ik mee leven. Dat is hun goed recht en de kwaliteit van die site, daar draait het gewoon niet om in deze topic.

Zoals bekend ben ik hier net aan komen waaien op het carpboard en deze kwestie leek me erg interessant om mee te beginnen. Hopelijk komen er nog meer, onderbouwde, reacties binnen van de andere karpervissers. Het ziet er naar uit dat één groep het de moeite waard vindt om eens een initiatief te nemen , de andere groep haalt de schouders op , bagateliseerd het probleem en zal vast suggereren dat ik zieltjes aan het winnen ben voor mijn site.

Hartelijk dank voor je inbreng, het sterkt me in de gedachte dat er eens wat moet gebeuren. We hebben hier zeker nog contact over...
er zwemt een karper in mijn hoofd
mark res
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-05-2004 20:04
Locatie: Castricum

07-01-2005 13:23

Hoi martijn
Leuke site,maar ook ik denk dat je er beter aan doet om deze foto,s niet te plaatsen,omdat organisatie,s als de dierenbescherming dan wel een erg sterk punt hebben om het vissen te laten verbieden.
Maar waar ik me nu wel een beetje aan erger is het feit dat we hier met zijn allen net doen of we werkelijk om de karpers geven.
Wanneer dit het geval zou zijn zouden we alleen nog naar de waterkant komen om de vissen te voeren,want een stuk staal in een dier zijn bek trekken om deze daarna totaal uit te putten,en daarna op te sluiten tot de volgende ochtend is niet iets wat je doet bij een dier waar je om geeft.
Het blijft dus een feit dat wij vissers en ik dus ook dierenbeulen zijn.
Ik ben het wel met je eens dat je de schade die je de karper aan brengt tot het minimum moet beperken.
Daarom ben ik er ook zo op tegen hoe het er aan toe gaat op bepaalde putjes.
Ik neem als voorbeeld de kuil in uitgeest,deze put is vol gegooid met honderden karpers en aangezien er bijna geen natuurlijk voedsel aanwezig is op dit putje zijn de vissen wel afhankelijk van voer wat de vissers er in gooien.
De vissen zullen daarom regelmatig aas pakken waar een haak aan zit,in mijn ogen is dit de ultieme vorm van dieren mishandeling,de vissen hebben immers geen keus,anders verhongeren de vissen.Het is op dit water dan ook moeilijker om een gave vis te vangen dan een gehavende vis.
Ik weet dit omdat ik er jaren geleden ook wel eens een seizoen gevist heb,en ben hier niet echt trots op.
Denk dus na waar je binnen je eigen visserij mee bezig bent.
Groetjes mark