BOILIES, BOILIES EN NOG ÉÉNS BOILIES!!!!!


Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

06-01-2005 13:39

BESTE KARPER COLLEGA'S
Ten eerste wil ik iederéén een geweldig nieuwjaar toewensen, bij deze dus...

Met deze topic wil ik een beeld krijgen waar jullie mee vissen.

* READY MATES JA/NEE EN WELKE WEL EN NIET
* FREEZER BAITES JA/NEE EN WELKE WEL EN NIET
* SELF MATES JA/NEE EN WELKE WEL EN NIET
* POP-UP JA/NEE EN WELKE WEL EN NIET

- Wat zijn de beste mixen op het gebied van SELF MATES??? (beschrijf jouw mix zo uitgebreid mogelijk en of hij wat opgeleverd heeft)

- Welke Boilie, Welke periode....

- Welke Maat Is De Juiste Boilie Maat....

- Flavouren Of Juist Niet Flavouren....

Ook al is dit onderwerp al breed de karper media gepasseerd moet hij niet vergeten worden. Onze jonge boarders, beginnende karpervissers, en de ervarende garde kunnen hier hun voordeel mee doen.

Beschrijf zo goed mogelijk jouw ervaring met welke boilies jij succes en minder succes hebt gehad.

Ben je een echte draai liefhebber, wat zijn jouw mix samenstellingen en ervaringen.

Laten we er een breed overzicht van maken en misschien zit er wel een tip voor jouw seizoen bij....
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
jacco noordermeer

06-01-2005 16:36

readys NEEEEEEEEEEEEEEE
freezers NEEEEEEEEEEEEEE
pop ups NEEEEEEEEEEEEEEEEE
self mate?????????? ok self made
ik gebruik sinds 2 jaar een perfecte mix
na testen van deze , ook door anderen zeer bekende vissers
werd deze beter bevonden dan menig dure aas fabrikanten (niet nader genoemd)


maar nu wil jij weten wat daar in zit :lol: :lol:

jammer

dat vertel ik dus echt niet

en ik denk dat vele zelf draaiers er ook zo over denken!

voor de duidelijkheid

zelf draaien van je aas (mits je je aan de doseringen houd)is altijd beter dan reddy"s

zelfs durf ik te beweren dat

een versgedraaide bol van eigen fabrikaat
met goede ingredieenten
een freezer bait naar huis vist!!
dit om de simpele rede dat een fabrikant zijn bruto winst marge ziet dalen
als hij de duurdere produkten in NORMALE hoeveelheden gaat gebruiken
en er ook nog winkeliers aan moeten verdienen
dit moet de kost prijs drukken

naar mijn weten zijn er een paar jongens/merken die minder commercieel
zijn
wel redelijk tot goede bollen maken

mvg de boillie bakker
laurens v emmerik

06-01-2005 16:45

helemaal mee eens jaco!
draai ook zelf sinds 3 jaar en het vertrouwen in me boilies is errug groot!
kan me ook niet meer voorstellen weer te starten met readdy's,maar wie weet in de toekomst moet het wel wegens tijdgebrek,maar dat zal hopelijk niet gebeuren!
heb me boilie vriezer al bijna volgedraaid,apart aangeschaft want me ma vond het niet zo'n suc6 al die zooi in haar vriesvak!!

de vooraad die ik nu heb moet genoeg zijn voor aankomend jaar,dus geen gezijk meer op het laatste moment!

mvg laurens
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

06-01-2005 16:51

Ik zal de spits afbijten....

Januari t/m juni, veelal zoete boilies, mijn mix:

1 deel grove maismeel
1 deel tarwemeel
1 deel griesmeel
1 deel melkpoeder
1 deel sojameel vet
1/2 deel druivensuiker
1 deel koekjesmeel
Melasse 80 ml
per 1 kilo droge mix, 22 gram koek- en speculaaskruiden

Zomermix:
1 deel grove maismeel
1 deel tarwemeel
1 deel griesmeel
1 deel melkpoeder
1 deel sojameel vet
1/2 deel gemalen pinda's
1/2 gemalen tijgernoten

Najaarsmix:
1 deel grove maismeel
1 deel tarwemeel
1 deel griesmeel
1 deel melkpoeder
1 deel sojameel vet
1 1/2 deel trouvit
1 deel vismeel (haringmeel)
per 1000 gram droge mix 40 gram Robin Red
Per 10 eieren een klein potje tomatenpurree

Wintermix:
1 deel grove maismeel
1 deel tarwemeel
1 deel melkpoeder
1 deel sojameel vet
1/2 deel trouvit
1/2 deel vismeel (haringmeel)
per 1000 gram droge mix 40 gram Robin Red
Per 10 eieren een klein potje tomatenpurree

Zoals je kan zien heb ik een basis waarop verder ga draaien, hiermee draai ik verschillende mixen.

Formaat: 14-18 mm. Mijn ervaring is dat ik op kleinere boilies meer vis op de kant krijg.
groter formaat boilies gebruik ik op water waar een groot bestand aan grote brasems zit.

Readymades gebruik ik zelden tot nooit, gewoon omdat ik op mijn eigen boilies veel meer succes behaal dan met readymades.
Over de langere termijn zal de vis wel op je home-mades blijven azen, maar zullen op de ready-mades eerder afhaken vanwege allerelei conserveringsmiddelen.

Pop-ups?
Ja, alleen vis ik deze bijna alleen maar met een snowman montage en een pva-zakje pellets.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

06-01-2005 17:03

Beste collega vissers,

Degene die hun mixen niet willen verklappen hoeven dit natuurlijk ook niet te doen. Geef dan op zijn minst een aantal tips over bereidingen en benodigdheden etc etc.

Er zijn genoeg mensen die willen beginnen met het draaien van boilies en die kunnen geen kant op omdat ze een opstapje nodig hebben.

Marijn..

Bedankt voor je goede bijdrage. In de karperwereld is het ontdekken en nog eens ontdekken, wellicht heeft er iemand wat aan.

Boarders..

Voor sommige van jullie ligt het geven van recepten gevoelig. Dat verdient ook zijn respect.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
laurens v emmerik

06-01-2005 17:12

mijn recept wat ik meestal gebruik is super simpel:
sojabloemvet,griesmeel,tarwemeel,maismeel zoet,eialbumine en iets van eigen ingredient,bv hennep of vismeel.
dit alles doe ik bij ca 27 eieren,en nog eens 3min koken!ze zijn dan redelijk hard maar dat moet op sommige wateren wel want anders word je gek van brasem of kreeftjes!

ik denk dat elke fatsoenlijke zelfbouw mix wel goed vangt,mits je onderlijn en haak ook in orde zijn...want met een goeie boilie maar n niet vlijm scherpe haak verspeel je je kansen natuurlijk.
ga liever met n 'slegte'boilie en vlijm scherpe haak,dan andersom..

mvg laurens
jacco noordermeer

06-01-2005 17:42

voor die personen heb ik een aanbieding geplaatst bij
veiling voor 555 onder aanbod!!!!
dan kan je gelijk zien hoe het een en ander werkt

heren kijk aub even op deze topic en bied gul
de opbrengst is voor giro 555
Gebruikersavatar
Jasper Lens
Berichten: 148
Lid geworden op: 08-08-2004 10:03
Locatie: Driebergen
Contacteer:

06-01-2005 18:16

ontopic mensen ..
Perfectie is een woord, dat zeer nauw verbonden is met succes...
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

06-01-2005 18:23

Hoi Jeroen, hoe is het met Yordi ??????? ( sorry oftopic )

Mvg Michel
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

06-01-2005 18:29

Heey Michel,

Ja alles goed johh.. We zijn momenteel bezig om een gezamelijk stuk te schrijven voor het blad KARPER. Maandag ga ik nog ff een dag vissen!! zal de groeten van je doen...
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

06-01-2005 18:48

Jeroen,

Hierbij mijn reactie:

* READY MADES => JA WELKE=> Martin SB
* FREEZER BAITES => NEE
* SELF MADES => JA
* POP-UP => NEE

* Beschrijf jouw mix zo uitgebreid mogelijk en of hij wat opgeleverd heeft:Jeroen, mijn mix bestaat eigenlijk altijd uit:

1 deel griesmeel
1 deel polentabloem
1 deel soyabloem vet
1 deel vismeel (72%)

per 1000 gram mix 30 gram zout
per 1000 gram mix 50 gram tarwegluten
per 1000 gram mix 10 ml visolie
indien nodig wat water

Daarnaast wil ik weleens wat kruiden naar keuze toevoegen.

* Welke Boilie, Welke periode....

Ik vis eigenlijk altijd met deze boilie. In de winter wil ik weleens de vismeel eruit laten (overige melen vullen het 'gat' dan). Dan voeg ik bijvoorbeeld een sterke SMAAKstof toe en 50 ml Natrena vloeistof. Dit omdat ik de indruk heb dat een zoete boilie iets attractiever is in de winter

* Welke Maat Is De Juiste Boilie Maat....

Ik denk dat minimaal een 20mm boilie meestal goed is. Zo schakel je in de regel de witvis uit en het scheelt daarnaast met het draaien en voeren. Of het ook selectief werkt voor grote vissen......ik denk dat het zeker niet nadelig werkt.

* Flavouren Of Juist Niet Flavouren....

In niet overdreven beviste wateren flavour ik niet. In wat drukkere wateren voeg ik uitsluitend stoffen toe die (ook) de SMAAKzintuigen prikkelen

Voorts vindt ik in het algemeen dat er veel teveel aandacht wordt besteed aan aas. Aasfabrikanten vangen in mijn ogen dan ook beduidend meer vissers dan karpers....
Zaken als observeren, tactiek en kennis van het water zijn vele malen belangrijker.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

06-01-2005 19:15

Beste Frank..

Bedankt voor je bijdrage aan deze topic. Om even een stukje naar voren te halen wil ik reageren op de kwestie 20mm.

Ik heb het afgelopen seizoen veel gevist op een groot water, dit water heeft niet moeilijk te bevissen omstandigheden. Maar omdat het zo groot is moet je de "grote" vissen echt zoeken. Een bekende van mij viste er eerst met 18mm en ving goed, echter waren het wel vissen tot 20 pond. Toen hij er een 20mm aanhing schoten de gewichten als een raket omhoog. Er zit dus wel degelijk een verschil in..
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

06-01-2005 19:22

Jeroen Hof op't schreef: Een bekende van mij viste er eerst met 18mm en ving goed, echter waren het wel vissen tot 20 pond. Toen hij er een 20mm aanhing schoten de gewichten als een raket omhoog. Er zit dus wel degelijk een verschil in..


Jeroen, was dit op dezelfde stek en precies dezelfde plaats waar de rigs geplaatst werden? En was de mix ook precies hetzelfde en de haakmaat? En ....? :wink:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

06-01-2005 19:46

heey Bas..

Dat klopt inderdaad, de wat kleinere vissen grijpen daar eerder naar een kleinere boilie. Er werd natuurlijk weleens een wat kleinere tussendoor gehaakt maar over het algemeen waren het toch de grotere vissen die de voorkeur gaven aan een 20mm.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

06-01-2005 19:52

Oke bedankt Jeroen , doe ook gelijk de groeten aan Patrick...

Je bedoelt toch niet dat water waar ik ook vis he ? Ik had namelijk goeie resultaten op 12 mm boilies in het najaar.

succes , zie je wel weer aan de waterkant.

Mvg Michel
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

06-01-2005 21:45

HE Hallo Jeroen en Michel(p.b.!),

Allereerst ben ik op een gegeven moment niet naar 20 maar 24 mm bollen overgestapt, in 1e instantie om de "platte" uit te schakelen.

In de praktijk bleek toen ook m'n gemiddeld gewicht aanzienlijk omhoog te zijn gegaan, heb zelfs een sessie gedraaid met 8 vissen, gemiddeld gewicht 20.5 pond...en er zaten 2 15 ponders bij..

En bas: Ja, op dezelfde plek, zelfde mix, zelfde haakmaat(6), saai he..
Maar moet wel bekennen dat het geen voerstek was maar eerder een strook van ca. 10 x 40 mtr. betrof
EN ik voerde 18 en 24 mm. bollen, viste alleen met de 24..

Maar het vertelt niet alles!!, in alle eerlijkheid ik heb er ook een 8 pondertje aangehad ( vraag me niet hoe!, bal paste niet eens in ze bek.... :o )
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

06-01-2005 22:55

Jeroen, balletjes draaien is proberen...althans, al doende leert men. Mijn idee is dat een simpel balletje op basis van gries, vette soya, een toeffie maismeel een goede basis is.

Mocht je hem hard willen krijgen, gooi er eens een 10/20 % wouwbloem bij. Ik weet niet precies waarom, maar het balletje wordt kneppelhard!

Op het grote water is een simpele mix De Weg naar succes. Goedkoop, goed rolbaar en je kunt er altijd een paar deeltjes naar smaak aan toevoegen. Wie ben ik om een recept te geven, er moeten een miljoen recepten bestaan voor een vangende bal. Daar geloof ik heilig in.

Zelf heb ik eens een jaar lang geëxperimenteerd met mixies van 100 gram. 1 eitje en dan je mix aanmaken met delen ter grootte van borrelglaasjes. Effe wat avondjes klooien met je vismaten en er komt vast wel wat moois uit!

De tijden van calcium caseïnaat en andere dure rommel zijn wat mij betreft voorbij... simpel vangt....als je er maar voert en als je er maar in gelooft.

Vertrouwen in je aas is het beste recept, lijkt me
er zwemt een karper in mijn hoofd
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

06-01-2005 22:58

heey Patrick en Michel,

NOG EEN VISRIJK EN GEZOND NIEUWJAAR!!!

Ben me momenteel aan het voorbereiden op het komende seizoen, zo nu en dan pak ik een dagje mee in de winter. Aangezien de temperaturen momenteel ver boven gemiddeld zijn weet de vis zich ook niet echt raad en trapt regelmatig nog in één van onze knikkers.

Voor het komende seizoen ga ik me concentreren op twee wateren bij ons in de omgeving. Ik ga doormiddel van voorvoeren hopelijk weer een flink aantal vissen haken.

Heb vorig seizoen teveel verschillende wateren bevist en heel veel uitgeprobeerd.

Wel mooie vissen gevangen hoor, maar heb teveel zitten blanken. Dat was wel ingecalculeerd door het testen van een aantal dingen. Nu ik daar duidelijkheid over heb heb ik nu mijn benodigde antwoorden verzameld.

Ik heb nieuwe molens aangeschaft Okuma RXS-90 met een lijn capaciteit van een dikke 700 meter opgespoeld met shimano technicum. Ook nieuwe hengels Mitchell Performance Carp 2 3/4 LB.

Had laatst twee aarzelende aanbeten, maar bij aanslag bleek de karper al gezwommen te zijn. Het schijnt dat er gigantisch veel kleine karper daar van het jaar was uitgezet. Meerde vissers schijnen er last van gehad te hebben. (Het lag niet aan de aas presentatie)

2005 wordt mijn JAAR!!!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

07-01-2005 09:03

Bij deze een aantal Engelse Boilie Recepten!!!

Flavour Carrier Mix

3oz Soya Flour
3oz Maize Flour
3oz Moores CLO
3oz Semolina
2oz Vitamealo
1oz Wheat Gluten
1oz Egg Albumen
--------------------------------------------------------------------------------

Winter Mix

3oz Moores CLO
3oz Soya Flour
2oz Semolina
2oz Vitamealo
2oz 90 mesh Acid Casein
2oz 90 mesh Rennet Casein
1oz Whey Protein Conc.
1oz Egg Albumen

--------------------------------------------------------------------------------

Seed Mix

3oz Moores CLO
3oz Soya Flour
2oz CC Meggablend
2oz Semolina
2oz Vitamealo
1oz Wheat Gluten
1oz Egg Albumen
1oz Ground Tigernuts
1oz Crushed Hempseed

--------------------------------------------------------------------------------

Fish Meal Mix

4oz Fish meal
3oz Moores CLO
4oz Semolina
2oz Vitamealo
2oz Soya Flour
½oz 90 Mesh Acid Casein
½oz Whey Protein Conc.

--------------------------------------------------------------------------------

Hi Protein Mix

3oz Moores CLO
1oz 90 Mesh Acid Casein
1oz 90 Mesh Rennet Casein
1oz Whey Protein Conc.
2oz Supergold 60
1oz Pre-Digested Fish Meal
2oz LT94 Fish Meal
2oz Maize Flour
2oz Egg Albumen
1oz Calcium Caseinate

--------------------------------------------------------------------------------

Anti-Crayfish Mix


3oz Whole Egg Powder
4oz Soya Flour
2oz Semolina
1oz Whey Protein Concentrate 80%
2oz Maize Flour
3oz Vanilla Extract Meal
1oz Sodium Caseinate
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

07-01-2005 09:42

Jeroen,

Even een vraag hoor, waarom gooi je een aantal englese mixen neer?
Heb je ze zelf getest, heb je er ervaring mee, zo ja, waarom deze mix, waarom deze samenstelling.

Iedereen kan recepten van internet halen en gebruiken, maar is die ook door jou samengesteld en getest?

Vind dit een beetje jammer van de topic... :cry:
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

07-01-2005 10:48

Beste Marijn,

Ik heb het idee dat jij met hele andere ogen naar deze topic kijkt. Ik probeer een topic te creeeren waarin iederéén zijn of haar steentje kan bijdragen. Op jouw vraag waarom ik een aantal engelse recipes erin verwerk kan ik dit heel simpel verantwoorden. Dit is een topic waarin iedereen zijn of haar dingen mag schrijven, je hoeft niet persé met een antwoord op de vraag te komen of de mixen wel werken. Er zijn ook mensen die het misschien wel willen uitproberen en ik probeer ook die doelgroep te bereiken. Ik heb namelijk geen zin in een topic met eindeloze discussies over wat er wel en niet in een topic moet of mag staan. Ik heb deze topic opgestart om een overzicht te verkrijgen van wat mensen gebruiken/kunnen gebruiken. Zelf vis ik ook al jaren via mijn eigen handelswijze. Maar Marijn ga niet voorbij aan de mensen die zoekende zijn!!! Dit is een open topic, ik kan je reactie begrijpen maar ik vraag je ook om even wat verder te kijken dan puur naar de stelling en niet waar de meeste topics eindiggen, namelijk in eindeloze zinloze discussies.

MVG
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

07-01-2005 10:51

Ben ik het mee eens Marijn, ik ben van mening dat het geen fluit uit maakt op het gros van onze nederlandse wateren welke mix en ingrediente er gebruikt worden.

Ik denk dat elk zelf gedraaid balletje en het merendeel van de freezers ruimschoots voldoen ook om een langdurige voerplek en/of aasgewenning op een water op te bouwenop in de nederlandse wateren.

Wat ready mades betreft denk ik dat de doseringen, zeker wat betreft de conserveringen in bijna alle merken en soorten te hoog liggen. Dit zal instant wel een vangkracht cq. attractie opwekken, maar op langere termijn het onderspit delven ten opzichte van een (verse)freezer of zelf gedraaid balletje.

Ik zelf vis bijna altijd met freezers dit door tijdgebrek, wat ik ten zeerste betreur want ook boilies draaien behoort tot mijn hobby!

mvg Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

07-01-2005 11:05

Jeroen, Lezus,

Ik begrijp dat ook wel, maar als je op google 'Boiliemix" invoert, krijg je ontelbaar veel hits.

Waar mensen meer iets aan hebben is m.i. de gedachte achter een bepaalde mix.
Tuurlijk vang je met bijna ieder recept karper en ieder recept is weer anders en daardoor weer erg persoonlijk, maar je kan dan net zo goed alle hits van google plaatsen.

Er zullen genoeg mensen die zijn die zoekende zijn naar een goed recept, maar die willen dan ook graag horen waarom je die mix gebruikt en wat de resultaten zijn geweest.
Met een bepaalde mix vang ik op water X een slag in de rondte, water Y, wat 400 meter verderop ligt vang ik bijna geen schub op dezelfde mix...
Uiteindelijk heb ik 2 recepten waar ik op de meeste wateren goed kan vangen en ook een langere tijd een voerstek mee kan onderhouden.

Het lag voor mij voor de hand deze topic juist voor deze mensen te gebruiken om wat ervaringen te delen wat betreft mixen.

Uiteindelijk heb ik nog een mix, maar die ga ik niet op het board plaatsen omdat veel mensen daar weinig aan zullen hebben, vooral mensen die net beginnen met boilies draaien.
Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

07-01-2005 11:14

jeroen, ik denk dat marijn de spijker op zijn kop slaat. Je bedoeld het ongetwijfeld goed, maar zo'n waslijst met mixen zonder toelichting daar kan niemand wat mee denk ik. Houd het nou een beetje simpel man, voor je weet zie je door de bomen het bos niet meer. Je moet maar rekenen dat de hengelsport winkelier zich rotlacht als je de genoemde ingredienten komt kopen. Bij het tellen van zijn geld, wel te verstaan!

De beste groeten....
er zwemt een karper in mijn hoofd
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

07-01-2005 11:22

Beste Marijn...

Internet is inderdaad heel breed. Laat ik een start maken met het vertellen hoe ik mijn vissen vang. Ik ben een vervent particle visser, en ben dus altijd wel in de weer. Ik zelf hou vaak vast aan mijn duivenvoer met kleine stukjes boilie erin verwerkt (ik ben helemaal weg van de Martinsb series). Deze combinatie is voor mij al meerdere keren dodelijk geweest voor een schitterende sessie. Maar uit andere hoeken en kringen van bekenden om mij heen denk ik dat ik dit jaar maar is overstap naar de ENERGIE FREEZER BAITS van Rico. Hier is vorig jaar onwijs goed mee gevangen en ga ze dit jaar zelf testen.

Bedankt voor je bijdrage en we spreken elkaar..
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding