Het mysterie ontrafeld


Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

08-01-2005 07:56

Piet,

Verbastering was je al bij voorbaat vergeven hoor :lol:

Laten we het er idd maar op houden dat het niet eenvoudig is om een goed lopende DVD in elkaar te draaien en dat ze t.o.v. deel I al stappen gemaakt hebben. Wellicht dat de volgende nog meer de goede richting uit gaat dan kunnen we nog meer van leren.

PB, rigs en onderwater video's na-aperij?

Hm ik denk juist dat er voor jullie wel een kans ligt om hier een video over te maken. PB heeft een duidelijke visie m.b.t. verschillende rigs en de aasopname, hier ligt jullie kans om e.e.a. te laten zien over hoe het echt gaat. Wel moet je er dan bij voorbaat rekening mee houden dat het wel eens langere kan gaan duren dan je hoopt aangezien je met beesten te maken hebben die nog wel eens anders willen reageren dan jij denkt.

BTW ik had ook graag gezien dat ze iets anders met Houdini hadden geprobeerd om aan te tonen dat een andere rig wel degelijk uitmaakt. Alleen de vis heet niets voor niets Houdini ..... misschien is hij wel niet vangbaar.

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

08-01-2005 08:03

Marc
Ik geloof graag dat die vis een echte Houdini is. Toch had ik willen zien hoe hij op iets anders zou reageren want juist die vis is geschikt om mee te expirimenteren.
Helaas moet ik nu gaan werken gr. Piet
Pascal Scauflaire
Berichten: 147
Lid geworden op: 23-12-2003 01:00
Locatie: Montzen

08-01-2005 08:44

Jongens,

ik zit nog altijd met mijn vraag.
Waarover gaat deel 3 van Korda?

Groetjes
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

08-01-2005 11:26

Mensen,

Persoonlijk vind ik het wel een goede dvd, ze hadden alleen wel wat meer op die rigs kunnen ingaan. want jonge karpervissers (zoals ik) zou niet weten hoe ik bijvoorbeeld een snowman rig of een putti rig maak. Verder een Karper weeg je niet aan je onthaaktmat maar daar gebruik je je weegzak toch voor. ik mag aannemen dat deze toch niet zou ontbreken bij Ronald..? Die onderwaterbeelden vind ik sensationeel. dat je ze zo natuurlijk ziet azen zonder enig argwaan.
iedere dvd heeft ze zwakke en sterke punten maart toch vind ik het wel een geslaagde dvd, omdat ik er persoonlijk wel het een en het ander van geleerd heb.

Groeten Jos
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

08-01-2005 11:27

Hoi Pascal,

Ik heb zowel Karper deel 2 als Korda deel 3 gezien. Persoonlijk vind ik de dvd van Korda een stuk beter als die van de Karper.
In de Korda dvd wordt op veel facetten diep ingegaan.
Enkele voorbeelden:
- Het verschil van onderlijnlengte, s
- Hoe vissen reageren op stiffrigs
- Vissen met combirigs
- Hoe bepaalde onderdelen te camoufleren enz. enz…
Veel te veel om hier op te noemen.

In de dvd is goed te zien hoe een weersomschakeling de vis duidelijk actiever maakt(helaas wordt het water door de wind iets troebeler waardoor de beelden minder scherp zijn…) Dit wordt door Danny zelf goed opgevangen door haarscherp commentaar.

Voor mij persoonlijk zijn het vooral bevestigingen die in de dvd te zien zijn. Maar wel bevestigingen die ikzelf af en toe nodig heb om de boel op scherp te houden. :roll:

Gewoon kijken zou ik zeggen, genoeg stof om het discussieboard weer levendig te maken.

Vriendelijke groet,

Martin Post
Joris Janssens
Berichten: 122
Lid geworden op: 05-02-2004 00:11

08-01-2005 14:50

Hoi,

Ik vraag me af hoe 'deel 3 van korda' precies heet en waar ik hem kan kopen?

Verder vraag ik me nog steeds af of deel 2 van 'door de ogen van de karper' verkrijgbaar is in de winkels. Zo ja, waar?

Joris
Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

08-01-2005 15:30

Ik heb gehoord dat Ronald ook een soort van webcam op zijn stek heeft staan, en het schijnt dat je via zijn website live mee kan kijken. Misschien een gerucht, ik heb het nog niet kunnen vinden. Weet iemand hier meer van?! Zou best een leuk initiatief zijn, dat dan weer wel!

Groeten

oh ja, Joris.... bekijk deze link even:

http://www.kelkoo.nl/b/a/ss_een_doel_voor_ogen.html

hij is nog te koop!
er zwemt een karper in mijn hoofd
Joris Janssens
Berichten: 122
Lid geworden op: 05-02-2004 00:11

08-01-2005 19:12

Op http://www.karpersite.nl staat linksbovenin 'webcam'. Bij mij deed hij het echter niet.

Joris
Gebruikersavatar
Tim v Dongen
Berichten: 41
Lid geworden op: 05-12-2004 21:25
Locatie: Wagenberg
Contacteer:

14-01-2005 21:36

Waar kan je die DVD zowel halen?
kan je hem ook huren in een videotheek ofzo?
deel 2
grt tim
Zwier Noordman
Berichten: 67
Lid geworden op: 11-03-2002 01:00
Locatie: Breda

14-01-2005 22:06

Jos van Dalum schreef:Mensen,

Persoonlijk vind ik het wel een goede dvd, ze hadden alleen wel wat meer op die rigs kunnen ingaan. want jonge karpervissers (zoals ik) zou niet weten hoe ik bijvoorbeeld een snowman rig of een putti rig maak. Verder een Karper weeg je niet aan je onthaaktmat maar daar gebruik je je weegzak toch voor. ik mag aannemen dat deze toch niet zou ontbreken bij Ronald..? Die onderwaterbeelden vind ik sensationeel. dat je ze zo natuurlijk ziet azen zonder enig argwaan.
iedere dvd heeft ze zwakke en sterke punten maart toch vind ik het wel een geslaagde dvd, omdat ik er persoonlijk wel het een en het ander van geleerd heb.

Groeten Jos


Juist in dit soort dvd s vind ik dat ze geen tijd moeten besteden hoe je een onderlijn in elkaar zet. Dit is overal te vinden in boeken op internet e.d

beelden van hoe een vis op onderlijnen reageerd echter niet.
Willem Slingerland
Berichten: 15
Lid geworden op: 06-01-2005 17:15
Locatie: zuid holland

19-01-2005 20:41

was leuk om naar te kijken, maar wat ze erover vertelde.
Weinig over de rigs beetje jammer. :evil:
Pascal Scauflaire
Berichten: 147
Lid geworden op: 23-12-2003 01:00
Locatie: Montzen

27-05-2006 15:08

Ik heb ergens gelezen, dat Ronald de Jong ook een website heeft. Daar zou je ook live vissen kunnen zien.

Jammergenoeg kan in die website nergens vinden.

Wie kan me helpen hem te vinden.

Pascal
Gebruikersavatar
Johan Huijsmans
Berichten: 181
Lid geworden op: 24-03-2006 16:33

27-05-2006 16:13

ik moedig Nederlandse karperfilms alleen maar aan!

vooral zo door gaan. We kunnen nou eenmaal niet Engeland met Nederland vergelijken. En toch zijn er genoeg leuke karperfilms afkomstig uit Nederland. Zo kan je toch alle tips en tools meegeven aan de jeugdige vissers zodat hun altijd netjes met de natuur blijven omgaan.

dus er mogen best nog wat `goede`films bijkomen, vooral voor de jeugd!
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

27-05-2006 18:06

vond de onderwater beelden zelf wel geinig om te zien!

maar voor de rest is het één grote aanfluiting op het vissen! de opmerkingen die gemaakt worden,gaan totaal nergens over! jij bent een trage ververser, mais en tijgernoten zijn natuurlijk voedsel voor de vissen :o ben blij dat er tenminste nog 1 iemand bij zat die het goed wist te vertellen. en dan nog de gewichten die werden genoemd bij de gevangen vissen!! volgens mij moet iemand eens aan ronald vertellen dat je onthaakmat niet meeteld!


viel me erg tegen deze dvd!
Pascal Scauflaire
Berichten: 147
Lid geworden op: 23-12-2003 01:00
Locatie: Montzen

27-05-2006 19:13

Nog altijd niemand die me zijn website kan geven?
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

27-05-2006 19:19

j van der beek schreef:vond de onderwater beelden zelf wel geinig om te zien!

maar voor de rest is het één grote aanfluiting op het vissen! de opmerkingen die gemaakt worden,gaan totaal nergens over! jij bent een trage ververser, mais en tijgernoten zijn natuurlijk voedsel voor de vissen :o ben blij dat er tenminste nog 1 iemand bij zat die het goed wist te vertellen. en dan nog de gewichten die werden genoemd bij de gevangen vissen!! volgens mij moet iemand eens aan ronald vertellen dat je onthaakmat niet meeteld!


viel me erg tegen deze dvd!

Gewichten kunnen wel kloppen,ronald is niet echt bepaald klein :roll: :lol:



Ik vind deel 1 en 2 allebei 3x niks,beetje goedkoop en slecht in elkaar geflanst.
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

27-05-2006 19:22

De beelden vind ik wel mooi moet ik zeggen, info 10x niks.

Groet
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

27-05-2006 19:29

ferenc van de vorstenbosc schreef:
j van der beek schreef:vond de onderwater beelden zelf wel geinig om te zien!

maar voor de rest is het één grote aanfluiting op het vissen! de opmerkingen die gemaakt worden,gaan totaal nergens over! jij bent een trage ververser, mais en tijgernoten zijn natuurlijk voedsel voor de vissen :o ben blij dat er tenminste nog 1 iemand bij zat die het goed wist te vertellen. en dan nog de gewichten die werden genoemd bij de gevangen vissen!! volgens mij moet iemand eens aan ronald vertellen dat je onthaakmat niet meeteld!


viel me erg tegen deze dvd!

Gewichten kunnen wel kloppen,ronald is niet echt bepaald klein :roll: :lol:



Ik vind deel 1 en 2 allebei 3x niks,beetje goedkoop en slecht in elkaar geflanst.


daar heb je gelijk in! maar kijk eens goed naar die vissen op de mat...en op het moment dat hij zijn mat aan de weger hangt staat hij op nul! maar een onthaakmat weegt nogal wat!!
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

27-05-2006 19:31

Weet wat je bedoeld,geef je ook gelijk. 8)

Maar als die kerel een 30er vast houd,lijkt net of het een gyppie is.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

27-05-2006 19:41

dat klopt ja!
Pascal Scauflaire
Berichten: 147
Lid geworden op: 23-12-2003 01:00
Locatie: Montzen

28-05-2006 08:29

Hoe kom ik op de livestream van De Jong?

Groetjes
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

28-05-2006 10:17

Die site bestaat helaas al meer als een jaar niet meer Paul.

Sorry,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.