Alleen karper telt?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
chris koekoek
Berichten: 146
Lid geworden op: 12-12-2004 18:32
Contacteer:

13-12-2004 17:51

Veel van jullie zullen zich alleen richten op de karpervisserij.
Maar zelf vis ik ook vaker op barbeel of kopvoorn,en in de winter ook wel eens op snoek of baars.
Is voor jullie karper de enigste vis ,en niks anders,of stellen jullie je wel eens open voor een nieuwe uitdaging?
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

13-12-2004 20:50

moet zeggen dat mijn interesse in de meerval ook groot is...zeker nu ze meer en meer ook voorkomen in de maas en waal.
Mag overigens ook graag vissen op de zeebaars, snoek en de roofblei op zijn tijd
gr
Hans
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

14-12-2004 09:30

Zelf hou ik het alleen maar op de karper.
In de zomer wil ik wel eens op de pier gaan zitten wat makreel en geep vangen, maar voor de rest vis ik op niks anders dan karper.

Dat gaat het hele jaar door, totdat er ijs ligt...
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

14-12-2004 14:59

Ik vis tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar op karper.
Dat omdat als ik langs de water kant zit te vissen op een andere soort,ik het zonde vind van het moment als ik vrij ben dat ik dan niet op karper zit te vissen.En ik heb gewoon helemaal mijn vis soort gevonden,waar ik het meeste plezier aan beleef!Ben overgens wel op gegroeid met de vaste hengel,daarna werd het al gauw de werphengel(brasem,voorn,baars,zeelt,etc.),Toen kreeg ik mijn snoek verslaving.En ja de karper is toch wel het,voor mij.En als ik met mijn maat gaat vissen(hij vist alleen op snoek)zoek ik vriend snoek ook wel is op.

Greetz Danny
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

14-12-2004 15:41

Ik vis eigenlijk het liefste op karper,dat heeft gewoon iets :lol:
Maar in de winter wil ik ook nog wel is de plug is het water gooien.
mvg
Bart
keihard de geksteeeeeee
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

14-12-2004 16:28

de hoofdmoot is karpervissen, daarnaast doe ik mee aan de locale wedstrijdjes, beetje staakvissen en snoeken in het najaar vind ik ook wel leuk om te doen!
beetje bij beetje
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

14-12-2004 20:09

Voor mij is nu alles karpervissen,,, na een 5 jaar wedstrijdvissen was ik hier wel op uitgekeken...

Gr...Patrick
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

16-12-2004 13:01

met de vaste stok op witvis; met de strandhengel op platvis, zeebaars, gul; met de boothengel (in Ierland) op pollack, coalfish, blauwe haai, leng, conger enz...
Oh, ja.. ik vis ook met een pennetje op karper.
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
erik flaschwinkel
Berichten: 127
Lid geworden op: 23-10-2003 02:00
Locatie: spaarndam

17-12-2004 13:00

Karper staat bij mij al heel lang op nr 1
Maar mag daarnaast ook graag op oa snoek/baars meerval voorn zeelt kabelu zeebaars harder en met dank aan Marijn ook op graskarper vissen.
Komend seizoen wil ik ook eens op roofblei gaan vissen die staat nog niet op mn lijstje.
Dus om een kort verhaal iets langer te maken gewoon alles wat schubben en kieuwen heeft ,is niet veilig voor mij.
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

17-12-2004 16:23

Ik ben blij dat ik nog tot de generatie vissers hoor die is begonnen met vissen naar klein grut.
Dat zelfde kleine grut wel eens tiekem aan dreg geregen.
Met een flinke broodflok brasems van 50+ cm wist te vangen.
Tussen de lelies met een pennetje op jacht naar zeelt.
Tot aan vissen met een 5/6 vlieghengel + streamer ( record: snoek 90 cm.) aan toe.

Maar ergens daar tussenin is 1 geval me altijd bij gebleven, die ene vis die een keer in een piepklein balletje brood beet tijdens het vissen op voorntjes.
Ik moest toen een jaartje of 10 geweest zijn en ik weet het nog als de dag van gister.

En klein gebroken-wit volglas hengelte, stalen oogjes met zo'n ratelmolentje. Een zwart pennetje en een piepklein gouden haakje met een oogje. (omdat dat andere knoopje zo moeilijk ging.)
1 voorn, 2 voorn, 3 vo... shit vast.
hhhmmm... het beweegt.
Om een al te lang verhaal kort te maken, na een hoop paniek en een traantje hier en daar. Kwam er na 20 min brullen, een lokale visser me te hulp met een echt karpernet en al snel lag daar dan ook een echte karper op de kant
Toen gigantisch, nu waarschijnlijk een pondje of 14.

Tot op dag van vandaag vraag ik me af waarom deze vis mijn tuigje en mijn volglas hengeltje niet in 2en getrokken heeft.
Misschien was het een boodschap een omen, jij moet karpervisser worden...

Hoe dan ook, met dit poëtische antwoord die ik zo op de vrijdagmiddag nog even uit mijn mouw shud en op het forum achterlaat.
Karper is intelligent, slim genoeg om mij regelmatig een stapje voor te zijn, karper boeit.
Witvis, snoek, brasem, met alle respect... niet mijn ding. 8)

En voor de jeugd, leer eerst de basis van vissen... en de basis is niet achter een rodpod met 3 hengels.
Pascal Bogaert
Berichten: 1
Lid geworden op: 20-01-2005 17:10
Locatie: landgraaf

20-01-2005 17:21

Hey koekoek, leef je ook nog???
Groetjes Pascal Bogaert???
Plaats reactie