foto in de krant...


Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

02-07-2002 22:30

Ben je een keer kritisch op de bladen, krijg je gelijk en verbale draai om de oren..... Helaas heb je een ietwat overhaaste conclusie getrokken met dat van die jaloezie en zo, het is je vergeven want je kent me ook niet. Anders had je wel geweten dat ik te zachtaardig ben om het andere te misgunnen. Maar goed, ik vind dit eigenlijk nog geeneens een discussie waard. Wat de bladen betreft, zou je die ook lezen als er 'visjes' van een pondje of tien instonden? Vastwel, al was het maar om de nieuwste generatie 'wonderrigs' te aanschouwen, vergeet daarbij niet dat die vaak voor een specifiek probleem zijn bedacht en dus niet zaligmakend zijn. Ik bedoel, mijn klacht is dat het vissen zo'n koud circus is geworden waarbij alleen nog maar het gewicht van een vis schijnt te tellen en te verkopen. Alsof het gewicht van een vis ook maar iets zegt over de kwaliteit van de spullen. Er wordt in mijn ogen een verkeerd beeld opgewekt dat alsof het vissen alleen maar bestaat uit het vangen van 30, 40, 50 en 60 ponders. Voor mij in ieder geval behoorlijk afstompend en niet echt reeel meer. Een vis is in mijn ogen een levend creatuur en niet geschikt voor commerciele exploitatie. Gezien de vele advertenties voor betaalwateren ben ik van mening dat het karpervissen verkwanseld wordt en verkocht aan de duivel, geld en dus niet geschikt voor mijn tere ziel, maar misschien ben ik altijd wel te romantisch geweest....

Neemt niet weg dat ze van tijd tot tijd best informatief en waardevol zijn. Vooral op het gebied van voorlichting en gedrag aan de waterkant. Vooral doorgaan hiermee want die elementen kunnen niet vaak genoeg herhaald worden.

Met sportieve groet Niels
Only dead fish go with the flow...
Wilko Bloem

02-07-2002 23:00

Oké Heren, daar gaan we dan, een grote egotrip in het nieuws! Of het een positieve uitwerking heeft op de karpervisserij in zijn algemeenheid "betwijfel" ik ten zeerste?
Het "praktijk" voorbeeld in het nabije verleden op een zeer "bekend" viswater, liet zich helaas anders vertolken. Bewezen in de "praktijk" geschiedenis helaas het negatieve tegendeel!

Dat desbetreffend flora en fauna, het zeer te verduren kreeg, is of was een luguber feit, zo als
waterkippen die de nek werden omgedraaid! En niet te vergeten, de "lokaal" vergunnende verworvenheden die onder vuur kwamen. Door gevolg op een vet spek druipend, gepubliceerde "egotrippende" oorzaak! Wat in praktijk resulteerde, in een strenger toegepast beleid op de gangbare regels.

Waar ik mee wil zeggen, het praktijk verleden bewees het tegendeel, van wat men hier in sommige postings wil beweren! Dat soort publicaties, heeft een magnetiserende werking op karper bevissende, met wat voor een "discutabele"instelling en intentie's dan ook? Wat mij betreft vraagtekens bij de motieven, van wat hun...... "belevenis wereld" van karpervissen dan ook mogen wezen of zijn?

Moet er gescoord worden voor een ego profilerend gebeuren, en moet daar alles voor wijken?
Ten koste van, flora en fauna, "sorry" dit is in mijn filosofie, een karpervisser onwaardig, en weinig inhoud vol! Ikke, ikke, ikke en de flora, fauna incl. locals kunnen stikken!
P.S In de posting van Niels kan ik mij 100%. vinden.
Met natuurvriendelijke groet!

I kill people :evil:
I kill people for money :evil:
But you are my friend :evil:
I kill you for nothing :evil:
Dennis Ruijs

03-07-2002 09:15

Ik ben het voor 200% met Laurens eens. Al dat gelul als er eens iemand in de bladen verschijnt. Ik heb het nu al een paar keer meegemaakt dat er iemand met een vis in de bladen stond zonder het water te vernoemen en dat dan iemand anders die die vissen plots ook tegen iedereen die het wilde weten vertelde en al zijn fotos elke dag bij zich had. Is dat jaloezie of niet? Diep in hun hart willen heel veel vissers wel een keer met een leuk artikel in een magazine staan of op internet staan, en daar mag je naar mijn mening dan ook best trots op zijn als dat lukt.

"Dominee" :smile: "Wilko""over welk "water" heb jij het nu? Het "Kinselmeer" is het daar zo "druk" geworden dan?

Groetjes,
Dennis
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-07-2002 11:35

Niels, wellicht te snel geconcludeerd over die jaloezie. daar ik je inderdaad niet ken zal dit wel een overhaaste opmerking zijn.

Ik wil echter tegenover jouw betoog die ook betrekking op mijn opmerking moet hebben een flinke nuance plaatsen:

* ook ik heb soms moeite met dat vertekende beeld wat die gewichten in bladen betreft. Heb je echter een beetje verstand van zaken dan kijk je daar zo doorheen.

* Ik heb zelf op CW eens een dicussie geopend onder de naam 'gewichtenpose' waarop ik hier mijn ongenoegen uitsprak.

* Het is logisch (!!) dat in de bladen de mooiste, grootste en meest fantastische karpers verschijnen. Dikwijls door trotse mannen die hier hard voor werken. In een autoblad zie je toch ook geen brikken? In de playboy zie je toch ook geen dikke en lelijke mokkels? In een paarden-magazine zie je toch ook geen tweederangs-ongedresseerde knollen?

Het is een logisch gevolg van wat de mensen willen zien.

Begrijp desondankds je standpunt wel, maar deze is wel wat bijgedraaid na die eerste posting zo te zien... Want geshow met 10 en 15 ponders (die ik ook graag bewonder) is toch net zo goed 'geshow met visvlees'?

Misschien zinloos om verder over te discussieren, maar toch iets wat ik kwijt wilde, mazzel laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
Gast

03-07-2002 14:31

hallo,
ik kom ook uit de zaanstreek en ik kan jullie vertellen dat er 3 gasten uit plaats unknown zaten te vissen op polderwater met 12 hengels, frankrijk opstelling op water wat amper 15m. breed is...., Ik vroeg dus zo wat doen jullie hier en hun zeiden; ja we zochten de Westplas maar die konden we niet vinden....
Ik denk dat dit alweer genoeg zegt waarom je niet met vissen in de krant moet gaan.
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

03-07-2002 18:00

Het is dom natuurlijk om een water blood te gooien maar. de herry erom heen. das meestal nog het ergst. als ik een redelijke 30iger zou vangen zal ik het nooit publiceren misschien wel publiceren maar nooit met een naam erbij van het water. ik stond laast ook met een foto bij bezoekers die is nu inmiddels weg en had er ook geen naam bij genoemd ik had alleen nabij maarssen en er zijn voveel wateren in deze omgeving.

Mensen moeten uitkijken met wat ze zeggen zodra er iets bekend is over een water Zoals de Zwaan die we allemaal kennen iedereen weet dat de grote schub nu al tegen de 40 zit en moet je eens kijken hoeveel vissers er zitten.

vriendelijke groet
Hopaaa
Gebruikersavatar
Kelly Adegeest
Berichten: 167
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

03-07-2002 18:52

Mischien niet echt verstandig om dat dan ook nog eens hier te vermelden??
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

03-07-2002 20:15

Patrick, hoeveel vissers zitten er dan?
Wilko Bloem

03-07-2002 20:32

Nou nee hoor Heren ! Ik had het over een geheel ander water, met een "record" vis en deze ook in de media kwam, van naar ik meen 62.pond? Al die media zoekende ego-trippers, mogen wat mij betreft in de media verschijnen met hun biggetjes, laat maar gaan! Als men de info maar op top secret zet, zoals vangplaats, water en de stek, dan heb ik daar geen enkele moeite mee!

Men zou kunnen volstaan met de "vermelding" in het westen, of zuiden des land. Men behoort discreet te blijven, in het belang van flora en fauna. En niet vergeten de lokale vissers, als dat "respect" ontbreekt! Is men geen drol voor zijn karperneus waard, als karpervisser! Hoeveel waters hebben door spekvet druipende publiciteit, het al niet moeilijk gehad, en het misschien nog zullen gaan krijgen?

Dan hoor ik hier kreten "jaloezie" ho, ho, hou er rekening mee dat niet iedereen fanatiek bezeten, en gefixeerd is op zwaargewichten als een gesteld doel in het leven! En met geheel andere intentie's aan de waterkant vertoeft! Is het misschien wel eens bij U opgekomen, dat niet iedereen het zelfde is q.a. motivatie betreffende zijn karpervisserij? Mmmm dat dacht ik al, dit word weer zo'n vreselijke lange tenen topic, met postings van aangesproken voelende vissers, wat een ge-urineer!

Terwijl het discussiepunt primair gaat, over een "krantenfoto" en wat U daar dan wel van vindt? En geen afzwaaiertjes over discussieboard hobbyisten, die zich literair uitleven met karper avonturen en boeken schrijvers! Dan word er plotseling, nog wat blikken spekvet druipend varkensvlees opengerukt, als zou dit model moeten gaan staan, voor alles wat maar op karper vist! En ons iets zou kunnen leren, kom, kom wat een overbelichting zeg! Laten we a.u.b niet af gaan dwalen, maar bij het item blijven!
Met humoristische groet Wilko.

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

04-07-2002 20:20

Ik had het niet beter kunnen zeggen Wilko.
Fotootje, ok. Maar niet ten koste van alles. Hou dan uit fatsoen nog IETS voor jezelf.

MVG, Mark
Hans-Peter van Ee

05-07-2002 10:03

Eus

Hoeveel vissers??
Wat dacht jij van regelmatig 14 vissers op amper 3 ha.
Niet gezond denk ik op zo'n kleinschalig water.
Alleen al het voer wat er in verdwijnt is gewoon te schandalig voor woorden.
Dat uit zich ook duidelijk in de vangsten.
Tsja.....en de vissen worden zwaarder, dus het wordt er ook drukker.

Precies Wilko, er wordt hier teveel geredeneerd dat een karpervisser staat voor het constant willen vangen van zware vissen.

Dat moet een ieder voor zich zelf weten, maar dat er veel ponden-jagers bestaan dat weet ik wel zeker.
Deze vissers moeten zich wel realiseren wat zij daarmee andere karpervissers aandoen.
Het succes wordt altijd vermeldt maar het ware verhaal erachter wordt verzwegen.

Het is mij te vaak gezwets...'ik zat nog geen twee uur en toen vertrok mijn linkerhengel....en over het netkoord gleed de grootste spiegel van de put.
Een hoop vissers schijnen volgens mij te denken dat het zo werkt, en misschien overkomt het bepaalde vissers wel regelmatig.
Het lijkt mij echter geen graadmeter voor de gemiddelde karpervisser.
Geniet gewoon, en als het puur om de grootste vissen gaat binnen jouw visie, dan wens ik de 'vissers in kwestie' nog veel teleurstellingen.

De naam van een water noemen blijft in mijn ogen fout, omdat het een stukje van het karpervissen wegneemt.
Natuurlijk moeten de bladen vol maar dat houdt niet in dat men bepaalde wateren uit de doeken moet doen om de 'luie' visser van informatie te voorzien.
Hen kan ik adviseren om lid te worden van het VBK en in België te gaan vissen.
Alle voorwaarden zijn in voorzien, mega-veel info en veel zware vissen.
Je moet alleen niet de pech hebben dat men de vis net heeft verhuist.

met zwijgende groet

HPE
Jan Van Calenberg
Berichten: 136
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00
Locatie: Kalken (buurt van Gent in Belgie)
Contacteer:

05-07-2002 10:28

Hans,

Begin over de Belgische visserij als je er iets van af weet. Als je zomaar wat halve dingen hoort ben je beter dat je zwijgt. Alsof het over geheel Belgie gebeurt dat vissen constant verzet worden. Het gebeurt naar alle waarschijnlijkheid evenveel in Nederland maar door de uitgestrektheid van sommige wateren valt het gewoon niet op!

Mvg,
Jan Van Calenberg
Hans-Peter van Ee

05-07-2002 11:24

Jan

Ok, misschien generaliseer ik het Belgische karpervissen teveel, maar het één is vaak het gevolg van het ander.

Zwemt Jacky Brown nog op haar oorspronkelijke thuiswater en leeft ze überhaupt nog wel??

Soms gebeurd het weleens dat een water in handen valt van de overheid en dat betreffend water niet meer toegankelijk is voor karpervissers.
In uiterste nood weet men dan nog vaak een aantal vissen te verplaatsen naar ander nog wel openbaar water.
Is dit in het belang van de karpers of van de karpervissers??

Het bekend maken waar sommige vissen zwemmen verhoogt nu éénmaal het risico dat er ook mensen opduiken met minder goede bedoelingen.

met geheimzinnige groet

HPE
Wilko Bloem

05-07-2002 20:58

Ik meen mij te herinneren, en jij haalt het inmiddels net aan Hans! Dat er niet altijd, in het belang van de karper gedacht en overeenkomstig gehandeld werd, betreffende zijn oorspronkelijke biotoop! En men puur uit discutabel "eigenbelang" gehandeld had, waarbij het "belang" van de karper betreffende zijn roots c.q. leefomstandigheden, beslist niet meer primair stond!Ik meen mij te herinneren uit de Belgische literatuur, ik dacht "Allijn" het in een van zijn boeken omschreef, soort gelijke situatie!

Je laatste "alinea" Hans betreffende het openbaar maken, inderdaad een verhoogt onaanvaardbaar risico! Voor dat je het in de gaten hebt houd men er commercieel Europese karperwedstrijden enz . enz. en slaat de verpaupering t.a.v flora en fauna, en wat dan tegenwoordig karpervissen mag heten, verder toe!
Met bedenkelijke groet, de klokken luider! :???: :???:

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

07-07-2002 21:30

eum mensen,

een maat van mij aan de kreek toonde mij ook het artikel,dezelfde foto,maar uit een belgische krant jongens!!!!!!!!!!!!!???
raar maar waar.>...maar het is zo!

MvG cc
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

11-07-2002 12:44

Kennen jullie dat artiel van Ruud Hageman over Lac du Der, in de karper, ik dacht nummer 11 ( die met die oranje koi op de voorpagina )?

Hij paste daar als (een van) de eerste de de Baets-voertactiek toe, en hij ving zich te pletter, veel dertigers en (hoge) veertigers als resultaat. Vervolgens doet hij na twee sessies daar z'n hele verhaal in de Karper. Dar zou ik nooit doen. Dan heb je eindelijk een tactiek waardoor je weer fatsoenlijk kunt vangen op zo'n water, vertel je het gelijk weer aan de hele karpervissende Benelux.

Ik zou er eerst goed de vruchten van geplukt hebben voordat ik zoiets zou doen, maar misschien vindt de auteur dat hij alle vruchten al geplukt heeft, dat weet ik niet hoor.

Wat zouden jullie doen? Wel of niet zo'n artikel schrijven en dat publiceren?

Groetjes, Sjoerd Groot
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

11-07-2002 22:54

Sjoerd,

Het schrijven van een artikel in een commercieel blad brengt geld op. Dergelijke verhalen, gelardeerd met enkele foto's, wil iedere redacteur graag plaatsen. Het blad moet toch op tijd met diverse onderwerpen gevuld worden. Zes artikelen over rigs en twee over aasbereiding verkoopt niet. Dus dan ook maar weer een artikel over een bepaald water wat bij velen op de verbeelding werkt.
Kijk, als ik schrijvercapaciteiten had, en ik wil daar geld voor maken probeerde ik het ook in dergelijke bladen. Tja en als daardoor dan wat wateren door naar de kl.. geholpen worden, is het jammer, maar de buit is binnen.
Maar ik heb geen schrijvercapaciteiten (en geen tijd), dus blijf ik dromen van een artikel van mijn hand waar ik dan ook een handje geld voor krijg.
Ik zeg dit omdat (bijna) iedereen zwicht voor een paar honderd extra euro's in de knip.

Jos.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jos de Wit op 2002-07-11 23:02 ]</font>
Raymond van Keerberghen
Berichten: 33
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Dordrecht

11-07-2002 23:33

Misschien plukt de (genoemde) auteur nog steeds wel de vruchten van deze tactiek... En anders verzint hij wel weer wat anders. Iemand die weet hoe het spelletje in elkaar steekt zal namelijk altijd wel vangen...Inspelen op de situatie door eerdere opgedane ervaring etc. vormt de sleutel tot succes. Toon inzet, investeer, wees creatief en je zult vangen.

Overigens, iemand die schrijft doet dit overigens echt niet voor een paar honderd euro's... De tijd die in menig artikel zit staat in veel gevallen in geen verhouding tot de 'beloning' die men ontvangt. Want wat blijkt in de praktijk, veelal hebben mensen hun oordeel al vrij snel klaar. Schrijven doe je omdat je mensen verder wilt helpen of ervaringen wilt doorgeven. Maar vooral omdat je het schrijven op zich leuk vindt om te doen. Dat de meeste mensen daar direct andere zaken achter zoeken is vaak niet terecht, maar helaas menselijk...

Indien mensen schrijven om hun ego te strelen, een soort 'karperheld' te worden of om andere redenen, dan zal het plezier in de visserij uiteindelijk verdwijnen en daar heeft men vooral zichzelf mee.

Grote groet,

Raymond van Keerberghen
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

12-07-2002 00:13

Op 2002-07-11 23:33, schreef Raymond van Keerberghen:
Misschien plukt de (genoemde) auteur nog steeds wel de vruchten van deze tactiek... En anders verzint hij wel weer wat anders. Iemand die weet hoe het spelletje in elkaar steekt zal namelijk altijd wel vangen...Inspelen op de situatie door eerdere opgedane ervaring etc. vormt de sleutel tot succes. Toon inzet, investeer, wees creatief en je zult vangen.

Overigens, iemand die schrijft doet dit overigens echt niet voor een paar honderd euro's... De tijd die in menig artikel zit staat in veel gevallen in geen verhouding tot de 'beloning' die men ontvangt. Want wat blijkt in de praktijk, veelal hebben mensen hun oordeel al vrij snel klaar. Schrijven doe je omdat je mensen verder wilt helpen of ervaringen wilt doorgeven. Maar vooral omdat je het schrijven op zich leuk vindt om te doen. Dat de meeste mensen daar direct andere zaken achter zoeken is vaak niet terecht, maar helaas menselijk...

Indien mensen schrijven om hun ego te strelen, een soort 'karperheld' te worden of om andere redenen, dan zal het plezier in de visserij uiteindelijk verdwijnen en daar heeft men vooral zichzelf mee.

Grote groet,

Raymond van Keerberghen


Beste Raymond,

Ik val de auteur niet aan. Ik mag zijn artikelen juist graag lezen, en ik moet zeggen dat ik juist wel respect heb voor de man, te meer omdat hij ook de magie en het apate gevoel wat je bij het vissen o karper krijgt weet weer te geven, naast de technische en tactisch informatie.

Het uit de doeken doen van een tactiek, of van een bepaald water is best wel een hot-item op dit moment. ik heb dit voorbeeld louter en alleen genoemd om aan te geven wat ik bedoel. Ik had ook een ander voorbeeld kunnen geven, maar deze kwam het snelt in me op ( omdat ik Karper 11 gisteren nog gelezen heb ).
Ik heb ook gezegd dat ik niet weet of de auteur alle mogelijken 'vruchten heeft geplukt' en of dat zijn bedoeling is.
En je hebt gelijk dat sommige mensen gewoon hun kennis willen delen met anderen.

ik viel dus niemand aan t was alleen een voorbeeld.

Groeten,

Sjoerd Groot
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

12-07-2002 00:16

En dat een reden om artikelen te publiceren de belonig kan zijn, was al helemaal niet in me opgekomen, en t was al helemaal niet de bedoeling om de genoemde auteru zo af te schilderen. ( ALS ik dat uberhaupt al heb gedaan )
Hans-Peter van Ee

12-07-2002 00:44

Heren

Ook al is en blijft du Der een betrouwbaar water inzake de visstand, het water zit wel in het betaalwater-pakket van een reis-organisatie die tevens een water als la Horre promoot.
Dhr. Hageman staat ook met een karper in zijn handen als levende reclame-zuil voor deze organisatie in het blad.

Wat schuift dat??

Als ik het in me had om een artikel te schrijven dan zou ik dat naar de karperwereld sturen.
De karper lijkt af en toe een reclame folder vol met betaalwater.

met snurkende groet

HPE
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

12-07-2002 01:32

Ach ja , maar dat is iets waar in nou weer HELEMAAAAL niet op doelde. :razz:

Groetjes,
bijna in slaap vallende Sjoerd
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

12-07-2002 01:37

Daar maken trouwens wel meer beroemde en geroemde karpervissers zich schuldig aan.
Ik noem een Ronny de Groote (La Cariere in Beet), een Alijn Danau (La Poiteviniere in Beet) en nog zo wat. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat het feit dat ze een stuk schrijven over een betaalwater van Fisherman Holidays niks af doet aan het feit dat het wel gewoon goede karpervissers zijn.

MAARRRRR, betekent dat dan dat je niet gewoon een verslagje meer kunt schrijven over een betaalwater(tje) dat je hebt aangedaan?

Groetjes,

Op het randje van een remslaap hangende Sjoerd
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

12-07-2002 07:14

Mannen,

Als er niemand was die eens een artikeltje schreef dan hadden we geen:
kw
karper
de kaper
carpweb
kwo

Da's simpel.

Daarnaast viste er nu dan nog ongeveer 5000 man in heel de wereld met boillies. De helft met een hair.

Flavours alleen nog te koop bij de supermarkt (is dat wel een gemis?)

Om over hengelsportmateriaal nog maar te zwijgen.

Blijft de reden om te publiceren. Moet de auteur lekker zelf weten, hij moet elke dag zelf weer in de spiegel kijken.

Er is m.i. maar 1 restrictie, wees een ander niet tot last. Hierin heeft die jongen uit de telegraaf zich een beetje vergist, waarschijnlijk uit onwetendheid. Wedden dat ie geleerd heeft?


MVG

Klaas
Hans-Peter van Ee

12-07-2002 09:22

Klaas

Natuurlijk kan er best geschreven worden over verschillende onderwerpen, maar alles zomaar opengooien is natuurlijk de andere kant.
Ik lees ook genoeg artikelen waarin de naam van het water niet genoemd wordt.

Zo wordt er aan de éné kant gestreden om de import van gestolen karper tegen te gaan, aan de andere kant zijn er een aantal bezig de betaalwateren te promoten.
Dat schiet natuurlijk niet op, en volgens mij is men fout bezig als men voor een paar extra rot euro's reclame gaat lopen maken voor een discutabele reisorganisatie.

Tsja....en die jongen in de krant is nog iemand die zich in een soort leerproces bevind.
Wel een grote karper vangen, maar niet weten waarom...wist hij dat wel, dan was hij niet met zijn kop in de krant gaan staan.

Tegenwoordig heeft men verschillende soorten vissers.
De één wordt aangetrokken door het mooie materiaal en het vissenvlees, terwijl bijvoorbeeld bij mij in de familië bijna iedereen behept is met het visvirus.
Bij ons gaat het bij wijze spreken van vader op zoon, omdat het gewoon in het bloed zit.
Allean mijn jongste broertje vist niet, waarschijnlijk een buitenechtelijk kind :smile:

met uitgeslapen groet

HPE

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hans-Peter van Ee op 2002-07-12 09:24 ]</font>