Noemen van Namen van Karperwateren


Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

03-12-2004 02:19

Vis voor je eigen, en houd PLEZIER als drijfveer. Heb je dit niet meer, dan
kun je net zo goed een pauze inlassen...!
Noemen van namen van wateren, doe ik nooit via de digitale weg. Ik vind
het zo bekrompen, dat sommigen alles tot in de details willen weten over
een water; het liefst nog tot op de plek nauwkeurig. Het lijkt dan net, dat
sommigen geen vertrouwen in eigen kunnen hebben en dat men er geen
moeite voor wil doen.
Help ik dan nooit iemand...? Jawel, maar het ligt er net aan hoe iemand bij
me over komt. Ik houd niet zo van mensen, die je benaderen tijdens het
vissen met veel bombari en groot sprakerij.
En dan over populaties: Ik las hier ergens dat vaak wateren met grote vis
vaak stil gehouden worden, vaak klopt dat ook...(enkele zeer bekende
wateren uitgezonderd)! Maar als ik nu eens vertel, dat ik bepaalde wate-
ren ook geheim houd, waar een mid-twintiger al een hele beste is. Waar-
om...? Omdat hier nog niet "gevist" word, en ik lekker ongestoort in de na-
tuur kan zitten. Ik zit dus niet alleen in de natuur voor grote vis..!!!
Ik denk wanneer je visserij alleen (niets mis mee!) puur uit grote vissen
vangen bestaat, en je een kleintje niet meer kunt waarderen; dat je dan
zeer fout bezig bent.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

03-12-2004 02:35

Amen !
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-12-2004 08:11

Geachte heer Lokhorst,


Prima kulum.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

03-12-2004 08:16

Mee eens, ( Aart en Benny ! )

maar de encyclopedie van Kees zou ik graag eens helemaal lezen.
CarpeR Diem
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

03-12-2004 08:59

Bart
Mijn complimenten voor hetgeen jij het afgelopen jaar hebt neergezet. Vol bewondering heb ik je verhaal gelezen en ik heb daar heel veel respect voor. Zelf zou ik jou manier(uren maken) van vissen nooit (meer) op kunnen brengen. Ondanks dat het niet mijn manier van vissen is schat ik de waarde van jou vansten hoog in. Helaas ga je dan ineens zoals hieronder staat geschreven verder met:
De laatste reden is dat ook ik graag over Nederland en Belgie lees en het buitenland me vele malen minder interesseert. De waarde van zo'n buitenlandse vangst is in mijn ogen gewoon vele malen minder, maar mijn mening hierover had ik al in een andere topic omschreven. Door zelf ook hierover te schrijven hoop ik meer karpervissers te stimuleren om dit te doen. Als je bijvoorbeeld kijkt naar deze uitgave was er buiten mijn stukje oa het artikel van Michiel Pilaar en Geert Ooms. Beide mooie artikelen om te lezen over de eigen landen. Dit is misschien een nobel streven, maar hopelijk wel een reeel.

Hier krijg ik nu weer dat nare gevoel van "ik heb heb goed gedaan" maar wat jij hebt gepresteerd telt minder. Net als de vissen die ik aan de oppervlakte heb gevangen en vissers daarop reageren van "die heeft hij maar aan de oppervlakte gevangen! Hierin schiet jij in mijn ogen een beetje door. Er zitten maar weinig mensen te wachten op die uitspraken te wachten. Zelf vind ik dat je niet manieren van vissen met elkaar moet vergelijken omdat de voldoening voor een ieder nu eenmaal anders is. Ik vind dat een vis aan een water in Frankrijk net zo veel telt als een vis in Nederland! Neem alleen maar het feit dat het hier mogelijk is om een gedegen voerstek op te bouwen en de vis in kwestie als het ware af te dwingen. In een ver land moet je het maar hebben van een beperkte tijd en moet je het binnen die tijd maar even doen, dus niet zo maar even (zoals Schaaf het zou zeggen) een paar weken "ballen gooien" maar puur instinktief.
Bart vat dit niet verkeerd op want nogmaals diep respect voor hetgeen dat jij brengt en ga vooral door met schrijven!
Piet
Gebruikersavatar
Vincent Verwolf
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

03-12-2004 09:13

Ik wil even reageren op het stukje

"Voorbeeld: De Z.... als syndicate, hek erom en 20 vergunningen per jaar. Legaal nachtvissen en open informatie-uitwisseling tussen de vissers. Daar zal dan natuurlijk een wachtlijst en een hoog lidmaatschapsgeld tegenover staan. "

Lekker makkelijk. Ga maar even voorbij aan de snoekvissers en wandelaars die met veel plezier van die put gebruik maken. We hebben hier in Nederland de vrijheid om (bijna) overal te vissen waar we willen. Zou je daar a.u.b. vanaf willen blijven?

Zo ken ik ook nog een oplossing. Laat die lelijke dikke spiegel maar vrij in het kanaal. Scheelt ook een hoop gezeur. :roll:
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

03-12-2004 10:11

Beste Piet,

Dan zal ik wat vollediger zijn in mijn omschrijven, voor mij persoonlijk heeft een buitenlandse vangst veel minder waarde dan een uit eigen land, vandaar dat ik liever over binnenlandse verhalen lees. Ook ik vis in het buitenland, maar dit is voor mij vakantie. Ben me er zeker van bewust dat er veel mensen zijn die ook in het vissen in het buitenland een hele grote uitdaging zien of maar een paar weken de tijd hebben en deze dus in het buitenland spenderen. Waar ik geen respect voor heb zijn de mensen die volop gaan showen met de buitenlandse vangsten die in mijn ogen dubieus zijn, zoals bijvoorbeeld het roemenie gebeuren. Zoals bijvoorbeeld de iedereen welbekende AD die er 3 (waarschijnlijk overgezette) vijftigers op een sessie ving of de reclame van dynamite met AV. Nee die vangsten hebben voor mij geen waarde. Lees anders het volgende eens, dan snap je mijn manier van denken hierover ook beter:

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... highlight=

Natuurlijk is het op de openbare wateren al weer een heel ander verhaal, maar bijvoorbeeld een dertiger of veertiger van ik noem maar Du Der, waar er plenty zwemmen. Zou deze net zo veel waarde hebben voor jouw als die Nederlandse? Ik weet in ieder geval zelf wel welke ik liever zou vangen.

Natuurlijk is de kunst van het pionieren ook weer een vak apart, iets wat jouw heel erg naar het buitenland heeft getrokken en nog doet als ik me niet vergis. Dit heb ik vele malen minder. Het belangrijkste blijft dat je zelf tevreden ben met hetgeen wat je bereikt, bereikt hebt of wil gaan bereiken.

Die vangsten van het oppervlak minder waarde, des te meer, heb er zelf nooit zo'n grote van het oppervlak mogen vangen! :o . Ik doe het veel te weinig, omdat mijn visserij er zich ook minder voor leent, maar grote vissen met de vlok of pen, dat is het summum van de "jacht" op die giganten.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

03-12-2004 10:24

Het noemen van karperwateren in de media dient mijn inziens weinig nut. Bij een goed verhaal doet het niet ter zake waar het zich afspeelt, nietwaar?

Anderzijds heb ik een enorme hekel aan "locals" die overdreven geheimzinnig doen over hun water. Ze doen vaak alsof ze een ultra geheim water bevissen, terwijl in werkelijkheid half karpervissend nederland het water al kent én links laat liggen :-? Echt onbekende, maagdelijke wateren bestaan volgens mij bijna niet meer.

Maar om problemen te voorkomen met "locals"(ik blijf het een stom begrip vinden) houd ik mijn mond wel, het is maar een kleine opoffering ;)
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

03-12-2004 11:30

Bart
Na het lezen van dit kan ik zeggen dat ik het inderdaad dan verkeerd heb begrepen. Ben het helemaal met jou eens, heb ook een hekel aan (vooral bekende meestal Engelse) vissers die op een putje van drie hectare op uitnodiging komen vissen waar een paar heel grote vissen in zijn gegooid. Die dan ook nog door de beheerder zijn voorgevoerd voordat de zogenaamde topvissers het water komen bevissen en vervolgens een paar vijftig ponders op het droge trekken. Dit is dan voor zowel die "bekende visser" als voor de eigenaar van de put commercieel aantrekkelijk. Vervolgens geven ze een paar lezingen en schrijven hier en daar een verhaal en steken dan met (eigenlijk gekregen) vissen de rest hun ogen uit. Daar heb ik dan ook geen respect voor. Maar Bart nogmaals voor wat jij dit jaar hebt gepresteerd kan ik alleen maar grote bewondering voor hebben.
Om even terug te komen op deze topic: zelf ben ik heel open over door mij zelf gevonden wateren. Als ik van iemand een tip krijg over een bepaald water zal ik dat nooit en te nimmer aan de grote klok hangen! Wel vind ik dat een water tegewoordig wel erg veel locals (op papier) hebben. Op mijn thuiswater vinden zelfs vissers uit Utrecht en Den Haag dat ze locals zijn en die vissen dan misschien twee keer per jaar op dit water. Zou ik dan als een van eerste daar op dat water niet mogen schrijven of filmen!
Piet Vogel
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

03-12-2004 12:06

Voor de discussie is het wel leuk dat Piet Vogel wil reageren. Bij de laaste regio avond van Amsterdam e.o. heb ik het voorrecht gehad om de eerste presentatie van Piet Vogel te mogen bijwonen. Een aanrader voor iedereen.

Het locals verhaal wat Piet al aangaf is zeker waar. Maar wanneer er toch al een te grote hengeldruk is op een water. Met grote gevolgen voor bijvoorbeeld het nachtvissen. Is het dan ook nog wel verantwoord om wateren bij naam te noemen of misschien nog een stapje verder ook stek info te geven? Probleem is gewoon dat wanneer dergelijk info zo voor het op rapen ligt dat letterlijk horde vissers aantrekt. En misschien ook nog wel op stekken waar je dat liever niet hebt. Er zijn immers misschien nog andere water gebruikers dan vissers.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

03-12-2004 12:07

Bart,

Ik kan me wel bij jouw aansluiten, ik vang ook liever een 40ger in Nederland dan in het buitenland. Naar mijn mening ga je door al die trips het vissen in je eigen land onder waarderen omdat je in het buitenland makkelijker grote vissen kunt vangen. Kom je dan terug in Nederland dan zijn het al snel allemaal knollen.

Dat die bekende vissers op die putjes gaan vissen dat is discutabel, ze zullen dit misschien ook wel moeten van hun sponsoren maar toch. Ze zullen hiermee wel hun boterham verdienen en ze publiceren een artikel erover klaar.

Laat mij maar lekker in Nederland prutjen, ik vis op een heel mooi water waar ik echt geniet van alles, goede sfeer onderling, mooie vissen en mooie omgeving!
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

03-12-2004 14:00

Aart, Vincent,

Dank voor jullie reacties. Het is natuurlijk zo dat er meer mensen zijn die gebruik willen maken van de mogelijkheden die 'de natuur' bied. Meerdere vormen van recratie toelaten op een beperkte oppervlakte zorgt echter vaak voor spanningen.

Om een betere spreiding van karpervissers (en recreanten in het algemeen) te bereiken moet er wel wat te kiezen zijn. Dit is nu niet zo. Alle recratieterreinen in Nederland zijn hetzelfde van opzet. Door bijvoorbeeld in en rond woongebieden plaatsen aan te wijzen waar meerdere vormen van recreatie samen gaan, creeer je ruimte om in dunner bevolkte gebieden extra mogelijkheden te scheppen voor specifieke gebruikersgroepen.

Neem bijvoorbeeld een golfbaan. Hier mag je toch ook geen potje voetballen of de hond uitlaten? Dat vind niemand vreemd. Maar Naaktrecratie aan de oevers van een viswater moet wel kunnen.

Als je daadwerkelijk wilt dat er op meer water gevist wordt moet er een grotere diversiteit in viswateren komen. De afschaffing van de avondklok zou ook meehelpen.

In Nederland is iedere vierkante meter gecultiveerd dus van natuur kun je eigenlijk nergens spreken. We hebben wel met zijn allen de behoefte om aangenaam buiten te kunnen vertoeven. Waar (het noemen van wateren, daar ging het om) en op wat voor manier moet iedereen voor zichzelf kunnen bepalen.

Om dit in de toekomst te kunnen blijven doen is het denk ik goed om met elkaar over de mogelijke vormen te praten en suggesties aan te dragen.

Jeroen
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

03-12-2004 15:18

Jeroen,

ik zou in jouw geval eerder spreken van cultuurlandschap en half natuurlijk landschap, niet heel Nederland is hetzelfde en het lijkt me duidelijk dat het half natuurlijke landschap dat in Nederland natuur heet meer rust en bescherming nodig heeft dan het cultuurlandschap.

Die drukte in bepaalde gebieden getuigd van een slechte zonering en spreiding van gebieden. Vissers zijn er meestal met mooi weer dus meestal van mei tot september aanwezig, in die maanden is het overal gewoon drukker.
Zoals jij zegt moet je dan alternatieven aanbieden, maar dit is in het geval van wateren erg moeilijk, mensen gaan niet zo maar ergens zitten ze zijn veeleisend geworden, er moeten 30gers zwemmen bijv. er moet mooie natuur zijn etc.

De recreatiegebieden zijn allemaal hetzelfde volgens jouw, dat moet je me toch eens uitleggen? Hier ben ik het niet helemaal mee eens, of jij hebt een andere definitie van recreatie als ik heb!

Rustige recreatie zoals wandelen, vissen en fietsen kunnen erg goed samengaan. Denk dat veel vissers hier geen problemen mee zullen hebben.
beetje bij beetje
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-12-2004 15:22

Jeroen,

Zie posting Aart in andere topic, maar ook hier van toepassing.

Toevallig weet ik, dat er op een nieuw water 's nachts mag worden gevist. Echter er is hier totaal geen belangstelling voor. Paar kilometer verderop ligt een "bekend"water en jawel, hier wil iedereen wel vissen.

MVG

Klaas
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-12-2004 15:39

Bart,

Probleem is, dat de meeste van ons vissers nooit echte werkelijke grote vissen zullen vangen. Nee, niet door onkunde, maar doordat deze vissen gewoonweg niet zwemmen binnen het bereik waar gevist kan worden.

Wat de meesten ontgaat is niet degene die de grootste vissen vangt per definitie de beste visser is, maar meer degene die de grootste vissen vangt in zijn bereik. Immers als 30 ponde de grootste is valt het niet mee 35 pond te vangen. Als een water vol zit met 40ers, maar ook een aantal 50-ers en je hebt al 3 40-ers of er zwemmen 5 20-ers, waarvan je er al 3 hebt?

Daarnaast heb je een aantal wannabees, die er gewoon geen zin in hebben om veel moeite te doen en er "bij willen horen".

Als dan ook vergeten wordt, dat in de media meestal alleen de suc6 verhalen staan en dit als standaard wordt overgenomen, beginne de problemen, waaronder bijna de gehele betaalwaterproblematiek, valt.


O ja. Zelf vind ik het allemaal best, alleen ga ik me meer en meer storen aan de artikeltjes vol met (sluik)reclame, maar da's een ander verhaal.

MVG

Klaas
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

03-12-2004 17:26

Jeroen houdijk schreef:
In Nederland is iedere vierkante meter gecultiveerd dus van natuur kun je eigenlijk nergens spreken. We hebben wel met zijn allen de behoefte om aangenaam buiten te kunnen vertoeven. Waar (het noemen van wateren, daar ging het om) en op wat voor manier moet iedereen voor zichzelf kunnen bepalen.

Jeroen



Gelukkig is dit sterk aan het veranderen, kijk een naar de grote waterlopen in ons landje wat daar op dit moment verandert. Land wordt er in grote mate terug gegeven aan het water.
95% van de karpervissers zijn hier nooit geweest, 5% wel? Schat in dat er een 1/8 % op karper vist.
Ga maar geen plaatsen noemen, weet wel dat er ook nog putjes liggen met giganten.
Ga er eens vissen en kijk vooral om je heen, heb je dat een paar jaar gedaan dan is er een wereld voor je open gegaan wat er nog aan natuur is in ons kikkerlandje.

MVG, Peter
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

03-12-2004 17:35

Je zegt wel gelukkig, de meeste uiterwaarden worden aangewezen als natuurgebied en gaan naar de grote natuurbeherende instanties, het is dan vaak afwachten of je er nog mag vissen. Er komen daar wel meer wateren bij i.v.m. waterberging, er worden nevengeulen gegraven, putten en klei wordt afgegraven.
beetje bij beetje
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

03-12-2004 18:18

Frank, (we dwalen af maar toch)

Natuurbeschermende instanties zijn groot en hebben een goede organisatie, als KSN hebben we die organisatie ook op dit moment. Alleen zullen we moeten groeien om echt een vinger in de pap te krijgen. Gaat nu eenmaal om de grootste gemene deler, wil je gehoor vinden in DenHaag om deze gebieden ook gedeeltelijk veilig te stellen voor ons vissers. Maar ja, we hebben helaas veelal met personen te maken die gaan voor hun eigen ik.

Kan op de grote rivieren gelukkig nog genoeg plaatsen waar je ongestoord kunt vissen.

MVG,

Peter
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

03-12-2004 20:33

Klaas,

Dat is precies wat ik al verschillende keren geschreven heb hier op het board. Je moet alles binnen zijn perspectieven zien zoals je al aangeeft, als ze er niet zwemmen zal je ze ook niet kunnen vangen. Wat dat betreft zijn we het dan ook volledig met elkaar eens.

In de topic eindopmaak 2004 geef ik ook aan wat je er voor over moet hebben, tenmiste wat IK ervoor moet doen, om die vissen te kunnen vangen. De vraag die iedereen zich ook moet stellen of al heeft gesteld: heb ik het wel over voor mijn hobby/passie/obsessie om het vissen altijd op het eerste plan te stellen? Wanneer je het niet over hebt voor je hobby, omdat andere dingen in het leven ook heel belangrijk zijn (moeder de vrouw, kinderen, werk, opleiding, familie, etc.), dan moet je ook niet verlangen om het onbereikbare na te streven. Ook deze groep zal, al hebben ze de vissen wel binnen bereik, minder "presteren" dan degene die wel alles over hebben voor hun visserij. Daar is niets op tegen, maar dan moeten ze ook realistisch zijn.

Algemeen,

Het openlijk schrijven over mijn vangsten van de laatste jaren, zal bij sommige mensen ook zeker enige vorm van jaloezie opwekken. Of boosheid, soms antwoorden of verklaringen zoekend voor "eigen falen". Met die groep heb ik zelf alleen maar medelijden, de groep die alles wat meer in perspectieven moet gaan zien om lol te blijven houden in het leven dat karpervissen heet.

Dat ik eerlijk en open ben, wil nog niet zeggen dat het er staat om ermee te pronken, al snap ik best dat het wel zo bij sommige mensen zo overkomt. Dit is dan ook niet de bedoeling! Ik ben in het voorrecht om op deze wateren te kunnen en WILLEN vissen, heb al dan niet maak zo veel mogelijk tijd vrij voor het vissen en daarom kan ik ze dan ook met enige regelmaat vangen. Zou ik het met 1 nachtje moeten doen in de week, dan is dit simpelweg onmogelijk. Ikzelf kies ervoor om alles te doen en laten voor het vissen, of dit het goede pad is zal in de toekomst wel blijken, maar het is iets waar ik mijn lol aan beleef.
mvg

Bart van den Hurk
Catteeuw Geert
Berichten: 127
Lid geworden op: 21-01-2004 12:08
Locatie: hulste
Contacteer:

03-12-2004 21:22

Klaas,en toch zie ik dat zelfs al zitten ze er ,er toch een hele hoop zijn die ze niet kunnen vangen.
allles mag ,niets moet
http://www.wsteam.be
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-12-2004 10:07

Geert,

Zeg ook niet dat het gemakkelijk is.


Bart,

Dacht een lang verhaal kort te maken :D


MVG

klaas
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

05-12-2004 01:47

Beste Bart,
Mooie reply en kan me hier wel vinden.
De vissen die je pakt zijn je gegund, een ieder vist op zijn eigen wijze en met zijn eigen uren. dat dit voor jou dit jaar zeer grote vissen zijn geweest prima maar wil niet me je ruilen. Wil die tijd er niet meer in steken dat heb ik gehad, ik heb een prima seizoen gehad door korte sessie`s te draaien.
Nu is Mijn zoon is net geboren dus sinds die tijd heb ik dan ook niet meer gevist, wil deze week een keer een ochtend :D

De 1 heeft meer aanleg dan de ander tot het vangen losstaand van het aantal uren dat men draait. Wel ben ik van mening dat men in de huidge karpervisserij voor een groot deel alleen nog maar kijkt naar grote vissen en hier een (smerig woord) Status aan koppelt.

Klein is niet meer belangrijk, een vis van 19 pond wordt een knol genoemd :evil:
De complete essentie van vissen gaat er aan onderdoor, tevens zit hier een hoop afgunst aan gekoppeld.
dit zijn zaken die mij zeer storen en mij steeds meer en meer laten stoppen met het praten over mijn visserij.

En qua namen noemen, het zal mij een zorg zijn waar een ander vist, ik zoek mijn eigen plekken wel. Bij ons in de buurt is weer een dertiger opgedoken, sprak met een collega van me die er bijna naast woont.

het zit er werkelijk hutje mutje voor die vis, onbegrijpelijk.
Ik kan me dus best indenken dat mensen schuw worden met het geven van info.
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-12-2004 12:02

Peter, die ziet er zeer gezond uit!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

05-12-2004 22:12

Aart,
Als je m`n zoon bedoelt is die ook :D
Hij is al wel eens wat rebels (net z`n pa :oops: ) dus dat wordt nog wat in de toekomst .

Groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

07-12-2004 19:27

hoi allemaal

Zoals met alles is het in je visserij ook de vraag "wat heb je er voor over??". zo heb ik vorig jaar ruim 2500 uur gevist, en idd leuk gevangen, ook vissen die anderen als droomvissen betitelen. dat ik dat voor en na mijn werk gedaan heb, karpervissen geleefd heb voor een jaar en ruim 40000 km gereden heb, laat staan al die snickers ipv een homekooked meals, de nachten dat ik afgezien heb in de regen, geen verder sociale contacten onderhouden heb als alleen de vissers waar ik mee viste etc etc dat word dan ff vergeten.

Dit jaar ben ik 4 maal wezen vissen grinnik schril contrast, dat wel, maar goed, heb er andere dingen voor terug(vriendin en wat daar weer bij hoort), en mij hoor je niet klagen.

groetjes

rf