Noemen van Namen van Karperwateren


Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

23-11-2004 09:59

Dames/Heren,

Hierbij een stukje waarbij ik mijn bedenkingen heb maar waar ik wel eens wat meer meningen over wil weten.
Bij deze:

Er worden de laatste tijd regelmatig karperwateren met naam en toenaam
genoemd in de karperbladen, het liefst nog inclusief de (bekende) namen van
(bekende) vissen.
Wat mij opvalt is dat sommige auteurs "hun thuiswater" angstvallig geheim
proberen te houden terwijl ze daarentegen niet moeilijk doen over het
noemen van een water waar ze "eenmalig" of slechts "enkele malen" hebben gevist.
Dit leidt per definitie tot een extra aanloop van karpervissers (of het
water (landelijk) bekend is maakt niet uit) waardoor de 'locals' niet echt
blij worden. Dergelijke artikelen vind ik getuigen van weinig respect voor
de lokale karpervissers. Gaarne jullie meningen.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

23-11-2004 10:11

Ik zou het inderdaad ook niet erg tof vinden als ze mijn geheime karperwatertje op zo een manier breed uitmeten in de bladen.

als ze dan toch namen willen noemen laat ze dan de namen noemen van hun eigen thuiswateren.

Hier in lelystad hebben we een bosvijver waar van bekent is dat er veel en ook grote karper in zwemt.
toen hier een echte flinkert uit kwam werd het ineens een heel stuk drukker met de vissers.
Het is er nu redelijk moeilijk om een mooie karper te vangen en het is een stuk rustiger geworden omdat er gewoon erg weinig word gevangen.

de rust is er terug gekeerd het is alleen een stuk moeilijker geworden om een karper te vangen

dus voor de schrijvers vertel ook alles over je eigen thuiswater of houdt je mond over een ander water

groetjes
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

23-11-2004 11:24

Ik vang honderden 40ers aan de Sloterplas! hahahaha

Jullie hebben gelijk mannen.

Ik maak hier het volgende verschil: ik praat met mensen die al aan mijn water zijn wat makkelijker. het is natuurlijk lullig om collega vissers te belasten met nieuwe gasten, door ff uit de doeken te doen waar je je visjes vangt.

Anderszijds wordt het ook gewoon steeds drukker aan het water. het komt echt niet altijd door de praters, dat een water drukker wordt.
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

23-11-2004 11:59

heren,
ik kan zowiezo int noorden al een aantal wateren bedenken waar of niet eens meer gevist mag worden of er mag slechts een select groepje vissers komen.
ben gelukkig zelf nog nooit in die situatie terecht gekomen, maar ik kan me voorstellen dat als ik aan me thuis water zit (waar door anderen eigelijk nooit gevist wordt) ik ineens van me plek wordt gezet door een of andere specimen hunter...ik zou wel ff raar staan te kijken en dan heel kwaad worden.
kortom, ik ben het met eddy eens, laat ze maar lekker over hun eigen watertje schrijven.

mit grunningse groet'n,
Tim :D
Groet'n,
Tim
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

23-11-2004 12:03

Dat heeft vrijwel alles te maken met het egoistisch denken van de mens van tegenwoordig, daar doet in feite dus bijna iedereen aan mee.. onbewust(?)

Maakt mij dat nou uit... dat is toch zo, bijna iedereen vist voor zichzelf, als ze zelf maar de vis mogen aanschouwen en met die vis op de foto staan. Wat er daarna gebeurd zal ze een worst wezen.. "ik ben er toch uitgevist". Misschien dat ik mezelf hier ook weleens aan schuldig heb gemaakt in het verleden en kan moeilijk zeggen dat dat in de toekomst niet weer zal gebeuren.. ik schrijf dan wel geen stukjes in bladen (geen behoefte aan), maar mond op mond reclame is net zo fout in principe

grtn Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

23-11-2004 12:05

Namen noemen hoeft echt niet zonodig ! Zowel niet over thuiswateren als incidenteel beviste wateren. Op 't board niet en in de magazines ook niet...

Als iemand vraagt om een watertje, kan de PB hier op 't board uitkomst bieden. Foto's die echter wel herkenbare punten bevatten, zijn alleen maar te herkennen door vissers die er al gevist hebben ! ( wijze woorden van een boarder ! :wink: ).

PS Mitsz, waar blijft dat lijstje met die 30 + wateren ?, m'n record moet volgend seizoen verbroken worden ! ( 23,5 pnd )
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

23-11-2004 12:24

Gevoel hier in is erg tweeledig .....

Als net begonnen karpervisser is het af en toe even frustrerend als een mug die om je hoofd blijft zoemen, niemand die echte informatie wil geven het lijkt verdikke af en toe wel een sekte die karpervissers. De informatie die er dan gegeven wordt is vaak vaaaaaag en ondoorzichtig.

Mijn probleem is dat ik het wel snap als ik de keerzijde van de medaille lees als er thuiswatertjes overspoelt worden door karpervissers die alleen maar ff snel willen scoren en het water zelf en de karpers niet een al te warm hart toedragen.

Karpervissen blijkt een ervaringshobby te zijn, so be it.

Heb inmiddels een aantal mensen van dit board leren kennen en zelfs al op MIJN :wink: :wink: :wink: :wink: watertjes mee gevist en ik moet zeggen dat de uitwisseling die je dan hebt van ervaringen en ideeen mij erg goed gedaan hebben. (was wel een beetje eenrichtingsverkeer hoor van hen naar mij, door mijn gebrek aan kennis / ervaring)

Voordeel voor mij is dat ik absoluut niet weet waar de karper huist dus iets verklappen kan ik ook niet, de mensen waar ik mee gevist heb zullen heel misschien niet 100% het achterste van hun tong laten zien maar mijn inschatting is dat het redelijk oprecht was.

M
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Reinout Spijkerman
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-08-2002 02:00
Locatie: Delft

23-11-2004 12:53

Beste Eddy en vele anderen,

Inderdaad worden er de laatste tijd enorm veel artikelen geplaatst waarin vele wateren worden beschreven en de bewoners die hier hun rondjes zwemmen met naam en toenaam. Zelfs nauwkeurige stekken worden beschreven en het liefst wordt nog even het merk en type aas waar ze de vis mee hebben gevangen moet ook nog even vermeld worden om hun sponsor een beste pluim in hun reet te steken.

Een artikel schrijven heb ik absoluut geen problemen mee en dat daar een foto van een dikke vis bij geplaatst wordt heb ik ook alle vrede mee, echter het gevoel waar ik al een tijdje mee in mijn maag zit is het feit dat er mensen zijn die komen een relatief korte periode ergens vissen,… ze vangen hun vissen via hun bronnen of door eigen kunde en gaan dan publiekelijk bekend maken hoe goed ze wel niet zijn .. dat ze het toch maar even geflikt hebben en dat dat best eens bekend mag worden, alle stekdetails, dieptes, rigs, aas, etc… …. Ware het niet dat de vaste vissers of locals met alle problemen mogen kampen… nachtvisverbod, een hoop troep, gejatte vissen, enorm veel drukte, onderlinge excessen, en zo kan ik de lijst nog wel even aanvullen… dit soort zaken nemen het plezier weg in hetgeen waar we mee bezig zijn tezamen…. Dat is het beleven van een gezamenlijke passie… een beleving die voor de 1 heel anders ligt dan de ander… sfeer en romantiek worden verdrongen door krakende unsters die het liefst zover mogelijk doorschieten…. Alleen dan tel je nog mee tegenwoordig..

Ik denk dus dat naar de auteurs ( bekend of net beginnend) zeker meer verantwoordelijkheid mag komen te liggen in de vorm van censuur of geheimhouding rondom bekende wateren en de vissen die er rond zwemmen… noem het een soort wederzijds respect ipv onderlinge afgunst en jaloezie… gun een ander ook het plezier in het vangen van die dikke vis en respecteer bepaalde regels aan de waterkant… allen dan houden we het allen vol…

Gr. Reinout Spijkerman
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

23-11-2004 13:28

Eddy,

Ik ben het met je eens, wateren owrden vaak verpest vanwege een vloedgolf aan targetvissers, die snel ff willen scoren en die ene dikke vis willen vangen.

Ik ken een aantal wateren die hierdoor drastisch verpest zijn en waar het nachtvissen al op sommige delen en soms al hele wateren zijn verboden.

Marc,

Als er een invasie aan karpervissers komt op de wateren die we nu bevissen, dan is het gedaan met de rust. Alle tijd en inspanningen zijn dan eigenlijk voor niks geweest...

Stel we vangen volgende sessie een heuze 50-er (mensen, die zitten er niet hoor!!!) We zetten het op het board, foto's erbij, vansgtplek vermelden, het aas, enz...

Binnen no-time is het een bekend water geworden en heb je vissers uit het hele land die hu geluk op het water zoeken...

Weg rustig karperwater...
Begrijp jouw gevoel ook wel, maar uiteindelijk zal je de echte informatie zelf moeten zoeken over een water. Daar ligt hem juist de uitdaging! Zelf je stekken zoeken, goed lopend aas, vansgttijden, aasgedrag, enz...

Dat leer je door ervaring, niet door ervaringen uit te wisselen.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

23-11-2004 13:57

Marco,

dat was een lijstje met 30 KILO vissen. Misschien eerst maar eens een 30 POND vis vangen?? :D

Je weet ook waar dat kan. Van harte welkom

Mitsz
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

23-11-2004 14:07

Marijn,

Helemaal mee eens, echter heb je wel handvaten nodig! En als je als beginnende karpervisser mensen vragen stelt en je krijgt geen antwoorden dan kom je nergens.

Een blank ontstaat door?

- Is daar wel vis?
Als niemand je vertelt dat er vis zit en dat je "in principe" goed bezig bent dan zit je er dus voor Jan met de korte achternaam
- Zelf stekken zoeken?
Als je geen idee hebt hoe en waar maar vooral WAAROM een karper ergens zou kunnen zitten dan leer je niets door te gaan vissen, dan leer je eigenlijk alleen als iemand je iets vertelt.
enz enz enz ........

Jij, en niemand hier trouwens, gaan mij met droge ogen vertellen dat jullie ALLES zelf ontdenkt hebben, dat niemand jullie ergens op weg geholpen heeft.

Eenmaal een beetje ervaring dan kan de uitdaging er idd inzitten om eens een nieuw water waar je helemaal niets van weet te proberen te doorgronden. En dan bedoel ik ervaring die niet gebaseerd is op alleen maar af en toe die ene toevalstreffer.

Gr. M
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

23-11-2004 14:14

Marijn,
ik ben het geheel Marc eens, ik kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 visser is geweest die werkelijk alles zelf heeft gedaan.
ik ben zelf ook begonnen met vragen en mee gaan met oudere jongens, dit om de kunst af te kijken.
en warempel stond ik binnen 3 maand voor het eerst alleen aan een watertje wat ik wilde aanpakken.

ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar ik vindt het wel heel onwaarschijnlijk.

mit grunningse groet'n,
Tim :D
Groet'n,
Tim
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

23-11-2004 14:25

Ik ben zelf ook begonnen door gewoon aan te klooien op een watertje bij ons in de buurt.

Wist hoe ik mijn lood en mijn aas aan mijn hengel kon maken door de jongens bij sjoerd raven maar verder ook niets.

Weinig mensen die ik kende viste op karper en niemand die wou vertellen hoe ik er werkelijk 1 kon vangen.

na een jaar voor niets aan de waterkant te hebben gezetenwas de eerste daar en begon ik in te zien waar ik op moest letten en dergelijke

je kan mensen best een eindje op weg helpen, maar om ze nou te gaan vertellen op welke stek en met welk aas ze welke vis kunnen vangen vind ik ook wel erg ver gaan.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-11-2004 14:38

Het zijn sterek schouders die de weelde kunnen dragen.

Ofwel:


Het noemen, maar ook herkennen van een water is niet het probleem, maar de hordes, vaak niet gehinderd door enige vorm van kennis, laat staan normbesef, die er als vliegen op stront afkomen, is het probleem.

Zeuren wat jullie willen, er zijn er hier op het board geen 10, die zelf hun wateren hebben ontdekt. Ooit is er over gelezen of heeft men er iemand zien vissen. Voor de meeste kan dat ook niet anders, daar ze er de leeftijd niet voor hebben om als eerste ergens te karpervissen.

Helaas dus. Niet meer noemen dan maar. En foto's? Alleen zonsondergangen. Trouwens vang toch nix.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

23-11-2004 14:46

Marc,

Ik denk dat je me verkeer dbegrijpt.
Als je helemaal niks weet van karpervissen, zal je vragen stellen om een beetje op weg geholpen te worden.

Aan de andere kant kan ik met 100% zekerheid zeggen dat ik 95% van wat ik weet, uit ervaring heb geleerd.
Een van de weinige dingen die me geleerd zijn, zijn het knopen van een rig.
het maken van een boiliemix heb ik zelf uitgevogeld, met allerlei blanks als gevolg... Tuurlijk, laten haal je je info van het internet af.
Maar de meeste kennis krijg je door ervaring, door te blanken, door vis te vangen, door erover na te denken...

Als je op een water gaat vissen, zal je snel genoeg merken of er karper aanwezi is. Natuurlijk is het makkelijker om te horen datde vis niet aan de oostkant komt anwege.... maar dat de vis zich voornamelijk ophoud op dat en dat gedeelte van het water.

Uiteindelijk zal je stekken herkennen alszijnde 'mogelijke' hotspot.
Als er 3 vissen op dezelfde stek het water uitkomen is het een makkelijk rekensommetje (uitgaande dat er geen diepte van 25 meter onder zit).

De eerste jaren van mijn boilieavonturen waren daarom ook waardeloos, veel blanks en mondjesmaat werd er een vis geland.

Een blank hoeft niet ALTIJD een reden te hebben, het kan ook een samenloop van omstandigheden zijn, bijvoorbeeld de wind die na 2 weken krachtig gaat draaien, de temperatuur die die met grote stappen daalt of i gedaald en waardoor de vis passief word, tal van redenenen zijn er te bedenken waarom je kan blanken.
Het heeft niet altijd een reden.

Ja, verkeerde onderlijnen, verkeerde haken, slecht aas, verkeerde stekkeuze, enz... Genoeg redenen waarom je wel kan blanken en daarin heb je wel gelijk Marc.
Als nioemand je verteld hoe of wat, dan blijf je met verkeerde spullen zitten vissen op de verkeerde stekken. Een wat ervaren visser is dan van harte welkom om een paar tips te geven en je op de goede weg te helpen, ben ik volledig met je eens.

Persoonlijk hou ik ervan om zo min mogelijk info over een water te hebben, het is leuk te weten wat voor bestand er zit, maar om te herkennen waar de vis zit, stekken aan te leggen... dat is mijn ding, en dat weet je zelf ook wel.
Het zelf uit gaan zoeken op een nieuw water geeft echt veel uitdaging, en als je dan goed zit en je krijgt veel vis op je stek... Dan is de voldoening voor een mooie vis groter dan dat iemand mij verteld dat ik precies op die en die stek moet liggen met mijn boilie.

Dit is mijn persoonlijke kijk hierin, niks ten nadele als iemand wel graag de juiste stekken wil weten.
Op sommige wwateren weet ik ook bepaalde stekken van horen en zeggen en dat is idd erg makkelijk...
:wink:
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

23-11-2004 14:52

Ik zie in het mensen op weg helpen en het in de publiciteit brengen van wateren, stekken, vangsten (lees gewichten) toch wel enige verschillen. Iemand op weg helpen kun je zonder stekken, gewichten of wateren prijs te geven. Ik ben ook een aantal keren benaderd door beginnende, vaak jonge, karpervissers. Hierbij word er eigenlijk direct de vraag gesteld over een bepaald water wat de gewichten zijn. Zwemmen er wel 30+ vissen? En 40+ dan? En dan praat je over beginnende karpervissers. Deze heren willen dus direct gaan voor het grote wild, ze willen eigenlijk het hele proces wat je meemaakt als je begint met (karper)vissen niet doorlopen maar direct de biggen vangen. Maar eigenlijk snijd ik nu een andere topic aan en begin ik off-topic te raken.
Dit heeft niets meer te maken met iemand opweg helpen, het gaat hier dus gewoon om de gewichten.

Naar mijn idee moet je het iemand op weg helpen dan ook in een geheel andere context zien.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

23-11-2004 14:56

Je hebt natuurlijk altijd "karpervissers"die erop geilen om met een mooie karper even de sier te maken , hetzij in een commercieel blad of op een internetsite of met een mapje foto's op meetings of beurzen rondsjouwen om daar ff de sier te maken.Tot zover geen probleem, maar wanneer je het water en idd zelfs de stek weggeeft dan is in mijn nederige opinie de toelaatbare grens overschreden.
Op deze manier ontneem je de andere visser(s) de rust en het plezier op hun (ontdekte) water.
Je kunt er natuurlijk best met een karpermaat naar toe gaan en er zeer goede afspraken over maken zoals: bek dicht houden, foto's maken die dus duidelijk niet de stek weergeven etc etc.
Dit is evident , want je hebt natuurlijk een maat die uit hetzelfde hout is gesneden als jezelf...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

23-11-2004 14:58

Marijn,

Uiteraard wil ik (zodra ik kan aantonen WAAROM ik blank mocht dat eens gebeuren) het liefst ook alles zelf uitvogelen.

En lach maar, de eerste keer karpervissen heb ik me wild ge-ergerd aan die boilies! ..... die krijg je toch met geen mogelijkheid aan je haak man! En als ik hem er al aankreeg dan kon ik me niet bedenken hoe een karper (gelijk een grote voorn voor mij) hier op gehaakt kon worden.

Totdat mijn buurman 's middags kwam en me vertelde dat ik het ietsje anders moest doen :P

Zo ook met jou opmerking over draaiende winden / dalende luchtdrukken ik kan je vertellen als niemand je hierin op weg helpt dan kun jij gaan zitten tot Maaike je niet meer kent maar dan zul je weinig vangen en nog minder ervaring opdoen.

Maar we dwalen ernstig af van het topic .....

Liever geen namen en stekken op internet idd!
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

23-11-2004 15:37

Laat ik mij maar in de vlammenzee begeven, ik vind het namelijk een goede discussie.

Het noemen van namen heeft een nare historie. Denk maar aan de dodenlijst van de monumenten van Belgie. Ik zie de dood van Jumbo, De Knik, Rambo in nauwe samenhang met openlijke stek publicaties. Het getuigd van grote naiviteit als we deze feiten niet onder ogen willen zien.

Ik schijt op vissers die komen, overwinnen, gaan en schrijven, over het lijk van de locals die hun glazen zien barsten. Ik ben me daar goed bewust van, weet hoe dat voelt, Duiste streken zijn het....

Nu heb ik hierin mischien de schijn tegen, ik publiceer ook, zoals zovelen, maar zaken als het noemen van stekken laat ik achterwege. Alleen foto's plaatsen die weinig houvast bieden en spraakmakende, tot verbeelding sprekende vissen in overleg publiceren of juist niet. Een aantal boarders weten hoe ik hier in sta, simpelweg omdat je je soms moet afvragen waaraan je het allemaal te danken hebt.

In sommige gevallen worden de wateren genoemd omwille een bepaalde moeilijkheidsgraad aan te duiden. Een 30 ponder van een kanaal of een dertiger van het Kempisch kanaal is hierin een voorbeeld. Waarom wordt zoiets gedaan? En waarom is er zoweinig zelfspot onder de topvissers bedenk ik me ineens? Het is een drie letter woord heren...

Ik kan nog uren doorgaan, maar laat het eerst hierbij.

MVG

Herwin Kwint
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

23-11-2004 16:11

Kijk, als je een vis vangt en je vermeld dat het op de Maas of Waal of A-R-kanaal dan geef je feitelijk bar weinig prijs.
Zeg je daarentegen ik zat op putje A of meertje B dan wordt het al een stuk eenvoudiger.
Dus dit is wel een duidelijk nuance verschil.
Maak de foto ook zo dat er geen stek uit valt af te leiden.
En je schrijft een heerlijk artikel met de nodige info zoals , voertaktiek, rigs, de beste vangtijden die je uit ervaring hebt opgedaan etc .

Maar vooral blijf met beide benen op de grond staan.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

23-11-2004 16:11

Eddy,

Excuseer, jouw reactie niet meegenomen.

Uiteraard zitten er verschillen tussen de 2. Vandaar ook dat ik schreef dat we afdwaalden. Zoals Marijn kan bevestigen, maakt het mij geen moer uit of er 30+ vissen zitten. Ik wil het liefst een beetje opbouwen (alsof je het voor het zeggen hebt :wink: ) Dus voor mij eerst maar eens (na mijn 19 pondertjes) lage 20+ vissen. Mooi opbouwen qua gewichten voor mij als het kan.

En ja, mocht iemand opeens "mijn" watertjes publiceren en er komt een stormloop dan zou ik ook balen als een stier. NIet omdat ik niet wil dat er anderen komen hoor, bel me en we gaan er een keertje viisen MAAR puur omdat ik de veni vidi vici figuren er liever niet heb :lol:

Marc

P.S. Ik ben een geboren en getogen Damster, woon er alleen al 16 jaar niet meer.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-11-2004 16:24

Marc,

Meestal zijn de veni vidi vici figuren nog de meest serieuze en zullen waarschijnlijk toch wel ooit verschijnen.

De "veni vidi futsi na een blank of 2" figuren verknoeien het meeste.

Hoorde zaterdag een aardige.

Meneer dacht met zijn zatte kop wel ff midden op het veld te kunnen schijten. 1 Telefoontje en een toevallig passerende politie auto, zorgde voor een "heterdaadje". Binnen een minuut en de dader met de broek op de knieen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

23-11-2004 16:31

Klaas,

Leuke woordspeling :lol: met een aardig waarheids gehalte.

Wildplassen? ..... Maar agent ik stond heeeeeeel stil, hoezo heet dat dan wildplassen?

Greets M
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

23-11-2004 16:58

Ergo ;

Het gaat dus om 't EGO te strelen van degene die publiceert....


Mitsz,
een kinderhand is gauw gevuld :oops:
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Niels Wijermars
Berichten: 60
Lid geworden op: 20-06-2002 02:00

23-11-2004 17:17

Heren ik ben het allemaal met jullie eens.

Maar ligt hier (buiten verhalen op het board om dan) geen schone taak voor de redactie? Gewoon geen namen van wateren publiceren? Kempisch Kanaal e.d. buiten beschouwing gelaten.

Mensen die hun ego willen strelen, strelen die toch wel als ze met een dikke vis op de foto staan, is het water toch absoluut niet belangrijk? (Al hoeft er van mij absoluut geen enkel ego gestreeld te worden, maar af en toe een mooie vis zien vindt ik ook niet verkeerd en de bladen mogen hun geld van mij ook gewoon blijven verdienen....)

Met vriendelijke groet,

Niels