dreigende vissers...


Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

16-06-2002 11:05

Middag beste medekarpervissers,

Voor mij nog één weekje examens en it's fishing time!!!Nu had ik een mooi water in gedachten...maar dit desbetreffende water is dus een leuk water,met een oud bestand aan vissen.Het enigste wat mij ergert aan dit soort wateren is dat vissers hun stekken opeisen,terwijl dit helemaal niet mag!Als je op hun stek zit,of je hebt je net geinstalleerd vragen ze gewoon bot af of je niet wil verkassen,omdat jij op hun ''plek'' zit!
Dan heb ik altijd een mooi antwoord:het water is van iedereen,en iedereen mag op alle plekken vissen.Dan keren ze je de rug al vloekend en stappen ze voort.tegenwoordig gaat het ver...het gedrag van bepaalde vissers ben ik niet over te spreken!Wat vinden jullie hiervan.Ik zou dus graag vissen op het desbetreffende water,maar als ik altijd zo een leuk bezoekje krijg,

Met ergerende en vrezende groet,
CC
Rik Schaap

16-06-2002 11:40

Helaas...dit verhaal is bij velen bekend. Ik denk dat we dit allemaal wel eens hebben meegemaakt.

Heb het ook wel eens gehad dat ik een leuk stekkie heb gevonden. Rond een uurtje of 10 was ik gaan zitten...niks aan het handje. Komt er 3(!) uur later een visser aan die mij vriendelijk verteld dat ik moet oprotten omdat dat zijn stek is, hij daar altijd zit en hij daar een voerplek heeft gecreerd. Helaas ben ik niet helderziend en wist dat dus niet. Aangezien hij zich zo ontzettend aggressief opsteld en gewoon 2 meter naast mij ging zitten en constant zijn lijnen over die van mij gooide onder het motto: oh sorry hoor...maar eh het water is van iedereen ben ik vertrokken. In dit soort ongein heb ik geen zin het vissen moet leuk blijven.

Hierbij wil ik wel vermelden dat je enigszins rekening met elkaar kan houden. Als ik had geweten dat hij daar een voerplek had en daar regelmatig zat was ik daar niet gaan zitten onder het motto: 'collegialiteit'.
Het gebeurd mij ook wel eens dat ik 4 dagen lang een voerplek creer en als je dan net zelf wilt gaan zitten dat er al iemand zit. Hier is simpelweg niets aan te doen, die man/mevrouw heeft evenveel recht daar te zitten als jij, helaas pindakaas volgende keer beter.


Walgelijk vind ik de mensen die aggresiif zijn ..walgelijk walgelijk. Zoek een andere hobby ga kickboxen ofzo. mensen die zich zo gedragen moeten zich laten nakijken bij een psychiater of het woordenboek eens openslaan onder: sportief zijn
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

16-06-2002 11:53

Het kan me voorstellen dat je als nieuweling op een bepaald water niet echt vrolijk word van dat soort bezoekjes. Als men echt dreigende taal gebruikt dan is het niet leuk meer nee. En als je dan ook nog maar 15 jaar bent en er een paar van die oudere kerels naar je toe komen dan zit je daar niet echt meer op je gemak.

Bij ons in de buurt weten we van mekaar waar men vist en voert en heb je dat soort trammelant niet meer, teminste niet onderling. Het gebeurt wel eens dat er een vreemde op "je" plek zit maar die kan dat ook niet weten en het heeft dan naar mijn mening niet veel nut om dan tegen zo'n person tekeer te gaan.

Jammer genoeg zijn er altijd nog mensen die er anders over denken.
Vissie kump zo!
Arnold Haandrik

16-06-2002 11:56

hier in Helmond is het helemaal erg wat jullie beschrijven.het ergste vind ik nog dat het nog duitsers zijn ook
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

16-06-2002 11:57

Inderdaad, dit is erg jammer dat het gebeurt.

Als ik weet dat iemand ergens een voerstek heeft, dan zal ik zij daar zeker niet gaan neerzetten. Maar het kan al eens gebeuren dat je toevallig op iemand zijn stek zit zonder het te weten. En ik denk als die persoon dan komt en mij vriendelijk zou vragen of ik zu willen opschuiven en er voor de rest niet over gaat zeveren, dat ik wel zal schuiven. Maar ze moeten niet zeggen dat ik moet oprotten want dan blijf ik mooi zitten zolang als ik kan. Dat die persoon het zich erg zal beklagen.

Gelukkig heb ik hier niet zoveel last van want bij mij in de buurt wordt niet zoveel op karper gevist.

Piotr
Danny Jacobs
Berichten: 19
Lid geworden op: 22-04-2002 02:00
Locatie: Tilburg

16-06-2002 20:48

Hey Erik,

ik zit ook onder thai-boxen, maar da is nie omda ik aggressief ben. Ik vind het een mooie sport. En inderdaad aggressieve vissers heb ik ook een hekel aan, maar laat ze niet gaan thai-boxen, want dan worden ze gelijk neergehoekt :razz:. En ja, idd, vaste stekken etc... als je er niets van weet... Pech is pech idd... stelletje kloothommels af en toe. Maar wanneer zijn de mensen al niet aggressief?! Neem het verkeer of zo... HET IS GODVERDOMME OM SCHIJTZIEK VAN TE WORDEN :razz:.

Met vriendelijke groet,

Danny :wink:
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

17-06-2002 00:36

Laten we er wel van uit gaan dat als er iemand op je voerstekkie zit dat je baalt als een stekker, of hij/zij er expres op is gaan zitten of per ongeluk, balen balen balen.
Ik kan mij goed voorstellen dat iemand dan gaat vragen of je even verderop wil gaan zitten. Ik kan mij ook voorstellen dat de gebruikte toon niet de aller vriendelijkste is dezer persoon baalt immers als een stekker en is volledig van jouw goodwill afhankelijk of hij nog op zijn voer kan vissen.

Ik probeer agressie nu dus niet goed te praten maar als ik voor de zoveelste keer iemand op mijn stekkie zie zitten dan word ik knap chacherijnig.
Persoonlijk ga ik er niet eens naar toe en hoop dat hij de volgende dag er niet weer zit.
Stekken claimen kan nu eenmaal niet tenzij het bijbehorende water en grond jouw eigendom is. Je hebt het er dus maar mee te doen als er iemand per ongeluk op de stek zit. Een beetje begrip en een goed gesprek doet meestal wonderen.

Stekken pezers is een ander verhaal, deze verdienen een nat pak.

Met begripvolle groet, Bob
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

17-06-2002 08:22

Zoals al vaker werd verteld,
kan je er nu eenmaal niets aan doen als er iemand op je stek zit, als hij er niets van weet dat jij al gevoerd heb.
water is van iedereen, dus je heb eigenlijk niets te vertellen.
Ik ken ook begrijpen dat je een beetje pissig word als er iemand op jou stek zit na 3dagen intensief werk.
Maar als hij/zij het niet weet dat jij daar heb gevoerd, ken ik er nog een beetje begrip voor opbrengen, dit is gewoon onwetendheid.
hij kon het toch ook niet weten, mischien heeft hij er ook wel 3dagen gevoerd, was jij iets eerder gekomen, en zat jij op 'zijn' stek te vissen (*in zijn ogen).
het word een ander verhaal als ze je stek gaan pezen.
als ze weten dat je er zit te voeren, en dan er express gaan zitten.
hier is totaal geen respect voor op te brengen.
Henny Jordaan
Berichten: 92
Lid geworden op: 05-02-2002 01:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

17-06-2002 18:53

ja mensen het is natuurlijk vervelend als je een voerstek hebt gemaakt en er andere aantreft maar ......niemand kan weten of zien dat er een voerstek is gemaakt er hangen geen bordje`s of andere aanwijzingen in het water waaruit blijkt dat er iemand een voerstek heeft gemaakt dus wie er het eerst zit heeft het meeste recht .
als ik net m`n hengels heb staan wil ik best verkassen als ik op een normalen manier hier over wordt aangesproken maar als het erg bot gaat dan kan je al visser gewoon niet weg gaan je laat je toch niet bang maken :wink:
ik zie het al gebeuren steeds als je een leuke visstek hebt gevonden kan die andere visser je daar weg jagen omdat hij weet dat je dat doet
NEE MENSEN LAAT JE NIET WEG STUREN OF BANG MAKEN.
groet henny
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

17-06-2002 19:34

Henny,
ik laat me niet snel bangmaken,
en zou voor niemand weg gaan...
maar ik denk dat u zelf ook wel aardig bang zou worden,
als er een man of 4 a 5 met hun vriendjes aan komt,
en je ff gaan bedreigen etc...

ik heb dit gelukkig zelf niet mee gemaakt,
maar ik denk dat dit best wel gebeurd...
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

17-06-2002 19:45

mensen wat ook vaak gebeurt is dat er vissers zijn die zien dat iemand goed vangt op zijn vaste stek waar deze visser iedere week zit en dan gaan ze eralsnog vissen...
dan kan ik me er wat bij voorstellen dat mensen agresief overkomen als de 'stekkenpezer' jou eerst in de gaten houd en dan je stek gaat leegplukken.
Ik heb dit ook al meerdere malen mee mogen maken en hou je dan maar eens in als je de visser op 'jou' stek herkent als de man die al een paar weken verderop zat te blanken.
mzzlss
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Henny Jordaan
Berichten: 92
Lid geworden op: 05-02-2002 01:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

18-06-2002 09:57

Cristiaan natuurlijk is het bedreigend als er zo`n man of 4 voor je staan maar gebruik dan de gsm en bel .
ik heb het ook eens meegemaakt dat er zo`n lollig stel kwam zeuren en dreigen maar toen ik de gsm pakte waren ze snel weg .
je hebt toch genoeg visvrienden in de buurd en anders bel je gewoon de wijkverpleging .
hmmm ik weet trouwens niet of die wel komen :wink:
en wat je verder kan doen is de visvereniging bellen en vragen of die het willen oplossen .
vr.groet Henny
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

18-06-2002 10:21

laatst zei de dokter nog"je hebt rust nodig waarom ga je niet vissen??"
verder commentaar overbodig...
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

18-06-2002 10:36

Maar als je geweld, met geweld gaat oplossen ben je zelf net zo erg, of niet dan ?

Ok ik geef toe, als hun stoer komen doen etc,
pak ik me nokiaatje er ff bij, bel ff wat nummertjes, en ik sta ook niet meer in me eentje.
maar ik denk niet dat het binnen 5min naast me staat.
ik ga altijd vissen met in iedergeval 1 vismaat.
en ik heb het nog nooit tot op slaags gehad,
so no prob...
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

19-06-2002 18:06

Dit zijn jammer genoeg zaken die je als karpervisser moet incalculeren. En ik vond dat de karpers het ons soms al moeilijk genoeg maakten. :smile: Komen daar de hype- of asovissers ook nog eens bij...
Marc van Hoof
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-06-2002 02:00

24-06-2002 22:21

Dieptriest is zoiets, ik vind dat je zulke mensen geen sportvissers mag noemen. Ik heb vaak genoeg gehad dat iemand op een plek zit waar ik nu JUIST net wilde zitten. Achja, nix aan te doen :smile: Maar karper zwemt overal dus gooi ik hem mooi uit op een plek die mij goed lijkt. Op een bepaalde vijver waar ik kom zitten vaak wel kleine kinderen te vissen op witvis. Ik vraag altijd gewoon vriendelijk of ze het erg vinden als ze even 10 meter naar links/rechts willen gaan. En dat vinden ze eigenlijk nooit erg. Ze zijn altijd blij als ik iets vang en staan vol spanning toe te kijken :smile: Ik ken die kinderen daar en ze zitten er echt niet mee. Witvis zwemt heel de vijver rond dus of je nu 10 meter verder zit of niet maakt ook weinig uit. Ik zal echt de laatste zijn die gaat dreigen naar iemand om van plaats te veranderen. Iedereen mag vissen waar hij wil. En als ik dan toevallig op zo'n plekje wil zitten zal ik het nog altijd vriendelijk vragen, zegt die persoon "nee". Jammer dan :smile: Ik respecteer zijn mening en ga gewoon ergens anders zitten, zo hoort het imho.

Die mensen die agressiviteit gaan tonen moeten dan maar lekker om 4 uur smorgens hun nest uit om daar te gaan zitten, stelletje zeikers.
Roel Stuurop
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-06-2002 02:00
Locatie: Appeltern
Contacteer:

30-06-2002 17:38

Ik heb het ook nog nooit tot slaags gehad, maar afgelopen Woensdag gingen er 2 gastjes lang mij zitten, precies op mijn plek, krijg ik beet, dus ik vis op de kant gekregen. Gingen ze meteen 20 meter naar rechts liggen. Dus ikke daarheen gelopen, jah daaar zit ik dus te vissen.
'jah ik zie je hengel niet liggen gna gna'
dat is omdat ik net beet heb gehad
'dan zit je daar toch niet te vissen gna gna'
Ikke boos op mijn plekje gooien, ja over hun lijn heen, haalt hij mijn lijn uit de zijne, gooit ie mijn lijn in de struiken. Grrrr ikke brommen, jah dan maar iets naar rechts gaan zitten.

Dit vind ik duz echt aso gedrag, 't was net beavis en butthead ofzowiets. Dan is ook meteen heel de sfeer weg.

Greetz Roel.
Etienne Straatman
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-05-2002 02:00
Locatie: Den Helder

02-07-2002 20:17

Mijn mening is dat niemand een vaste plek kan hebben. De gemeente onderhoud de grond en wij betalen geen huur of pacht voor die grond (tenzij het je eigen tuin is), dus elke aanteiging dat men daar zijn/haar plek zou moeten hebben is ongegrond. Ik zal niemand vragen van de plaats weg te gaan waar ik zou willen vissen dus verwacht ik diezelfde instelling ook van anderen.

Tuurlijk is het vervelend dat een ander (of ik zelf) daar een voerstek heeft aangelegd maar is dat niet gewoon het risico van het vak? Zoeken we daarom niet allemaal plaatsen uit die (eigenlijk) moeilijk bereikbaar zijn?

Nou ja, in ieder geval is mijn standpunt duidelijk......
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-07-2002 23:09

Hoho Etienne, als een boer de looprechten niet aan een HSV heeft verpacht en jij krijgt het voor elkaar om als enige daar wel in z'n land te mogen zitten heb je m.i. een eigen stek. Zo ken ik er wel een aantal:)
Lid worden van de KSN of het VBK (indien mogelijk van beide verenigingen) is de beste optie om de belangen van de karpervisserij veilig te stellen / uit te kunnen breiden.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

03-07-2002 09:44

Aart ik ken sinds kort ook zo'n watertje :smile:
Kan ik daar dan de stek claimen?

Vr.Gr.
Bertil
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-07-2002 11:42

Bertil, als het een beetje mee zit krijg ik deze week of de visrechten of een brief waarin ik toestemming krijg daar als enige te mogen vissen...En een stek is zo geregeld, geen enkel probleem, maar dat wist je al wel:)
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

03-07-2002 18:34

Mazzellaar !! :smile:
Hopaaa
bert goris
Berichten: 33
Lid geworden op: 08-03-2002 01:00

03-07-2002 19:32

Jongens behandel elkaar met respect,daar bedoel ik mee dat je elkaar gewoon niet in het vaarwater moet gaan zitten,de meeste vissers bij ons in de buurt kennen elkaar en weten ook waar ze bezig zijn,en anders word er gewoon even gebelt of gemailt,daar voorkom je een hoop gezeik mee,zo kan het dus ook,en als het een keer verkeerd uitpakt kun je altijd nog praten.
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

03-07-2002 21:26

hey mense ,
ik heb ook problemen gehad met agresieve vissers
dus daarom ga ik alleen nog maar vissen met volwassenen , die kunnen me dan helpen met zo iemand , en reageer ik hetzelfde zoals die andere , en kmoe zeggen het werkt :smile:
greetzzz :grin: carpie :grin:
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

03-07-2002 21:27

hey mense ,
ik heb ook problemen gehad met agresieve vissers
dus daarom ga ik alleen nog maar vissen met volwassenen , die kunnen me dan helpen met zo iemand , en reageer ik hetzelfde zoals die andere , en kmoe zeggen het werkt :smile:
greetzzz :grin: carpie :grin: