draadloze sounderbox, welke?


Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

25-10-2004 20:11

Daar ik in de startblokken sta om een draadloos sounderbox systeem aan te schaffen ben ik benieuwd welk merk jullie aanbevelen en wat jullie ervaringen hiermee zijn.

MVG

Herwin
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

25-10-2004 20:24

Het hele jaar de afwas gedaan Herwin?
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

25-10-2004 20:25

txr systeem werkt erg goed maar zit wel een prijskaartje aan
Anders meot je kijken naar de carpsounder ook goed betrouwbaar en heel wat minder duur
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

25-10-2004 20:32

Herwin,

Ik gebruik de Fox TXR systeem met veel plezier. Ik gebruik deze in combi
met de Fox SX beetmelders, het werkt perfect! Wel hoorde ik weleens wat
over het hoge batterij verbruik, maar heb hier niets van gemerkt!
Draadloze sounderboxen van Delkim heb ik geen ervaring mee, maar wat
ik (veel!) hoorde was dat Fox als draadloze sounderbox beter uit de bus
komt/kwam.

Tot slot: Het TXR systeem kun je zowel op Fox als Delkim aangesloten
worden, voor Fox 2,5mm kabeltjes en de Delkim 3,5mm kabeltjes.

groetjes Benny
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

25-10-2004 20:36

Ik gebruik ook de TXR (1 of 2 x per jaar) en bevalt uitstekend.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

25-10-2004 20:44

Herwin kerel,

Als wereldvreemde noordeling zou ik als ik jou was kiezen voor een oer Hollands product genaamd Knucklehead!

Kijk op http://www.knucklehead.nu voor meer informatie!

Gr.
Bertil
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

25-10-2004 20:52

Herwin,

ik gebruik 2 PMR portofoons,

voordeel : voor vele doeleinden toepasbaar, groot bereik.

nadeel : niet waterdicht (boterhamzakje doet wonderen), groot bereik (als je een run krijgt moet je hard rennen)

werkt voor mij goed en is goedkoop in aanschaf en even een uurtje knutselen en het klaar is je portofoon/sounderbox
MVG"BK" 8)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-10-2004 21:00

Herwin, zoals je weet loop ik al wat langer mee...
Ik heb 14 jaar geleden een draadloze Fox sounderbox aangeschaft, was toen ook al niet goedkoop, maar...ook na 14 jaar werkt het ding nog steeds perfect (trouwens de 4 Fox piepers (DXR) die ik toen tegelijk met de draadloze sounderbox heb gekocht werken ook nog steeds perfect).
Zonder voor wie dan ook reclame te willen maken kan toch gezegd worden dat dingen die zo lang perfect werken in feite dus niet duur zijn...
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

25-10-2004 21:17

Even tussendoor...

Bertil,

Had al op de site van Knuckelhead gekeken. Het ontwerp staat me wel aan behalve dan die draadjes ( antennes ) die eruit hangen. Helaas kon ik niets vinden over het bereik van de zender/ontvanger. Hoe zit het met de gevoeligheid instellen van de Kn.Head ?

Tevens vind ik het belangrijk dat er geen vertraging onstaat m.a.w als de beetmelder een piep geeft, dan wil ik zonder enige vertraging ook een piep horen op mijn sounderbox.

Groet,

Herwin
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

25-10-2004 21:24

[quote="Herwin Kwint"]
Tevens vind ik het belangrijk dat er geen vertraging onstaat m.a.w als de beetmelder een piep geeft, dan wil ik zonder enige vertraging ook een piep horen op mijn sounderbox.

Groet,

Herwin[/quote]

Bij de TXR geen probleem, alleen die draden zijn waardeloos en beperken je in de vrijheid, je hengels zo neer te zetten als jij wilt.
Maurice Samar
Berichten: 62
Lid geworden op: 18-11-2003 01:00
Locatie: Zutphen

25-10-2004 21:46

Herwin,
Ik ben zeer goed te spreken over m'n delkim Txi set met de Rx2004 ontvanger. Heb geen last van storingen of wat dan ook.

Een vismaat van me heeft al jaren een Fox DXR setje en hij heeft al snel problemen gekregen wbt ontvangst. Tot een meter of 6 gaat het nog wel maar zit hij verder van z'n stokken kijgt ie toch problemen. Zal misschien een minder setje zijn geweest.

Wbt een TXR setje moet je er wel rekening mee houden dat je niet met losse steunen kunt vissen ivm de kabeltjes, vind ik persoonlijk een groot nadeel.

Gr
Maurice
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-10-2004 21:49

Herwin, je weet de weg..., gewoon even 'fakkelmans' bellen.:)
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

26-10-2004 01:02

[quote="Bertil Wielink"]Herwin kerel,

Als wereldvreemde noordeling zou ik als ik jou was kiezen voor een oer Hollands product genaamd Knucklehead!

Kijk op http://www.knucklehead.nu voor meer informatie!

Gr.
Bertil[/quote]

Herwin,
Dat kan ik je ten sterkste afraden..........
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

26-10-2004 07:16

Herwin,

ook ik ken iemand, die veel gezeur heeft gehad met z'n knuckleheads. Wel goede service voor al z'n ongenoegen mogen ervaren.

Zelf heb ik de draadloze set van FOX, maar bmis wel de gevoeligheidsinstelling van m'n goeie ouwe Delkims.

Hoe ver wil jij overigens van je hengels af gaan zitten??

MVG MItsz
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

26-10-2004 08:33

Op een bepaalde stek zit soms een 25 a 30 tal meters bij mijn hengels vandaan, en dan ook nog eens vanuit de ( gesloten ) auto. Het is voor deze stek en natuurlijk Frankrijk ( verstoppertje spelen ) dat ik over wil gaan op draadloos.En ja, ik loop ook wel eens bij mijn stokken vandaan met de illusie dat ik toch geen beet meer krijg :)

Ik heb gewoon het idee dat hoe verder het zendvermogen is, hoe beter. Toch heb ik itt wat Dennis adviseerd ook vele goede deluiden gehoord over de Kn.Head. De prijs scheelt behoorlijk en ik las dat je 2 jaren garantie hebt (?).
Ralph Bosch
Berichten: 64
Lid geworden op: 21-06-2004 11:13
Locatie: Den Helder

26-10-2004 09:15

herwin,

Ik gebruik sinds dit seizoen de fox Micron rx set.
Ook bij deze set waren er geruchten dat het batterij-verbruik zeer hoog zou zijn (met name van de ontvanger, handig als je 3 kilo batterijen mee naar frankrijk moet nemen),heb hier echter niets van gemerkt.

Op de RX set zit een stand waarbij je de afstand kunt testen waarbinnen je nog signalen van de optonics ontvangt. Ik heb dit gewoon een keer in de buurt tussen de huizen geprobeerd en ik kwam toch al gauw op een meter of 200. Let wel dit was dus tussen de huizen door laat staan als je het geheel in open terrein gebruikt. Ik neem echter aan dat je niet zover van de hengels wil zitten. Ook is de afstand waarbinnen je nog signalen ontvangt afhankelijk van de weersomstandigheden ed. maar een meter of 25 a 30 redden ze op hun sloffen ongeacht de omstandigheden.

Vertraging?? nooit wat van gemerkt.
Ik heb de set dit jaar redelijk intensief gebruikt en heb nooit een vertraging kunnen bemerken tussen aanbeet en doorgave van het signaal. Ik gebruik de set met vol vertrouwen op bv. het KK. De rook komt daar al niet uit je piepers vandaan dus als ik al een aanbeet krijg wil ik hem direct.

Het is welliswaar een prijzig setje maar dan heb je ook wat.

gr. Ralph.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

26-10-2004 09:57

Herwin,

Idd is de meerderheid van de gebruikers van de Knucklehead meer dan tevreden.
Zeker sinds het bedrijf een herstart heeft gemaakt zijn de producten enorm verbetert en is ook de kwaliteit van de service en garantie heel goed geworden.

Daarbij is het product oerdegelijk.
Ik heb nog een setje van 9 jaar terug.. werkt nog als een trein, nooit enig probleem mee gehad.

Zo heeft ieder zijn voorkeuren.

Vr.Gr.,

Bertil
Gebruikersavatar
roy van zwieten
Berichten: 173
Lid geworden op: 23-02-2004 22:04
Locatie: Aalsmeer

26-10-2004 10:22

Herwin,

Ik heb 4 jaar met het txr systeem van de vos gevist, en het werkt inderdaad prima. Helaas beperkt het, zoals gezegd, je bewegingsvrijheid met je hengels, heel vervelend met verstoppertje spelen.
Ik ga daarom een nieuw setje kopen, en wel de fox mmxr met dr.loze ontvanger en ook nog gevoelligheid optie op de piepers, voor mij belangrijk voor het bootvissen. lijkt mij dus een perfect setje.

groet
Jan Jongen
Berichten: 97
Lid geworden op: 25-04-2003 02:00
Locatie: Zwijndrecht, Nederland
Contacteer:

26-10-2004 10:27

Herwin,

De Knuckleheads hebben een bereik van 175-200 meter, met de gevoeligheid zit het ook goed, ze hebben ook een stand voor rivier/bootvissen.

Wellicht willen gebruikers hun prakijkervaringen delen hier,

Voor meer info even op de site kijken en Willem Verspoor bellen of mailen

ps ik heb zelf Delkim txi's het enige nadeel is dat zakkers minder goed geregistreerd worden..verder probleemloze piepers.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

26-10-2004 10:35

Herwin,

Wil je simpelweg nooit gezeik en 100% betrouwbaarheid dan zijn de Delkims een absolute must.

Ik heb Foxen gehad en deze zijn veel minder betrouwbaar. Batterijen in 4 uur leeg (LXR, waarschijnlijk kortsluiting) van de souderbox en hierdoor een paar vissen 's nachts gemist, meteen weer verkocht. Ook de nieuwe RX hoor ik veel klachten over, de vertegenwoordiger rijdt rond met een extra setje voor om te ruilen standaard in de auto, dit is dus minder nietwaar?

Ik heb zelf nu een jaar of 6 txi's en sinds dit jaar de nieuwe omdat er anti diefstal opzit (werkt zeer goed). Bereik van de oude was bij mij een goede kilometer, de nieuwe is wat minder, maar nog altijd goed voor een 500 meter mits de hengels niet onder aan een talud staan en jijzelf erachter. De kilometer kwam trouwens naar voren in Frankrijk, m'n kameraad zat een kilometer verder te vissen en zijn optonic stond nog ingesteld op mijn sounderbox. Ik hoorde dus elke keer precies wanneer hij weer eens een brasem ving :lol:

Ze zijn wel wat duur, ik verkoop ze bij ons in de winkel voor 750 euro voor een setje van 3 plus ontvanger, 900 voor vier. Maar het is die paar uurtjes overwerken zeker waard! En dan mag Andre een goede kameraad zijn, als serieuze visser ga je toch altijd voor het beste materiaal :wink:

Oh en verhalen over water, ik gebruik het materiaal veel en ben een gebruiker en geen salonvisser, heb nog geen enkel probleem gehad met vocht terwijl ze altijd gewoon nat in de fourderaal gaan. Heb ook van de verkochte optonics in de winkel maar een paar stuks teruggehad, die na een reparatie (duurt wel wat langer, zeker 6 weken bij Delkim als je het via Ultimate doet, maar een 2 tal weken als je ze rechtstreeks opstuurd als ik de verhalen uit Engeland moet geloven). Het kan dus voorkomen, maar wordt dan goed opgelost.

Er is trouwens geen vertraging op de ontvanger, enkel de eerste piep is van een andere toon en daarna dezelfde toon als de optonic. Signalen dat de batterij leeg is zijn ook met licht en geluid (Fox was enkel licht, weet niet hoe dit nu is). Enkel licht is lastig als je slaapt. Er zijn 1 of 2 piepen vertraging op het moment dat je de Local ipv de Distance stand op de ontvanger gebruikt (vroeger + of -). Ik hoop dat mijn ervaringen je helpen met je keuze, laat het maar weten als je nog verder info wilt.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

26-10-2004 10:46

Herwin,


Ik gebruik 3 jaar Delkim STD samen met het TXR van Fox.
Alleen maar positieve berichten over te vermelden, en het fabeltje dat de ontvanger veel stroom vreet valt reuze mee,het ligt er natuurlijk aan hoeveel runs je krijgt, hé! :wink:
Voor de Fox optonics heb je een 2,5mm stekker nodig en voor de Delkim's een 3,5mm stekker. Tevens geeft je TXR Digital aan wanneer je batterij bijna leeg is(soort van sirene-geluid). Vertraging zit er ook vrijwel niet op. Een run op je Delkim's op de +6 stand houdt de TXR gewoon bij, overslaan dus niet! :wink: TXR systeem is tegenwoordig voor €200 compleet te koop(systeem met kabeltjes) dus zeker de moeite waard als je optonics nog goed zijn zodat je geen nieuw setje TXI's of RXen hoeft te kopen om draadloos te vissen! :P

Succes met je keuze! :P
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Pieter de Jongh

26-10-2004 12:17

hoi herwin.

gebruik de Fox txr al sinds een jaar of 6 in Franfrijk.
Met hetzelfde doel als jij.
Bereik is zeker rond de 100mtr, heb ook al meegemaakt het dubbele.
Nadeel is wel dat je met een buzzerbar met 4 moet vissen.
Heb sinds verleden jaar een txr set digital bijgekocht.
Kan nu 2 keer 2 hengels wegzetten.
Is wel ver lopen, 100 mtr rechts en 100meter links.
Maar het levert vis op, en dan zijn alle middelen geheiligd.
Wat verbruik betreft.
Met duracells: een hele week vissen en tientallen runs, half leeg.
Met goedkopere van aldi, 2 euro per 2 stuks, een keer vervangen, per week.
Tegenwoordig heb ik oplaadbare bij.
Is nog goedkoper in het verbruik.

succes, pieter.
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

26-10-2004 14:03

Ben eigenlijk wel benieuwd wat die anti diefstal functie van de Delkim precies is. Dat zou tegenwoordig niet verkeerd zijn ( helaas ).

Wanneer een Fox binnen een week met vrij veel runs een duracel half leeg trekt, dan is het stroom vebruik toch relatief hoog. En toch, soms krijg je in Frankrijk binnen een week tijd net zoveel runs als in een heel jaar in Holland. Dat zullen dan ook de aantallen zijn waar Pieter over schrijft denk ik. Ik heb ook ( te ) vaak in de Franse supermarkten gestaan om batterijen te halen, aan de ene kant een goed teken natuurlijk, aan de andere kant lastig en omslachtig. Wellicht ook maar eens zo'n laad station aanschaffen. Vier duracel's kosten ook al gauw twintig euro. Gooi maar leeg die emmer :)

Dat de vertegenwoordiger van Fox standaard een setje reserve beetmelders mee heeft in de auto kan je natuurlijk ook anders bekijken, en dan in de trend van snelle service. Wanneer je dergelijke dure beetmelders koopt moet je er natuurlijk geen gezeik mee hebben, en een raparatie mag zeker geen 6 weken duren, daar is een beetmelder te belangrijk voor. Je koopt ook niet even een beetmelder op reserve, niet dan? Aan het opsturen ter reparatie heb ik een bloed hekel, de beetmelder gaat los, er wordt aan gesleuteld en hoe goed ze het ding ook maken, het vertrouwen ben ik kwijt. In een ruil garantie ben je volgens mij het beste geholpen.

Verder las ik dat de Delkim geen goede terugzakkers weergeeft...ligt dat ook niet een beetje aan de gebruikte waker? Ben wel benieuwd of dit bij meerdere personen een punt van ontevredenheid is, of juist niet.

MVG

Herwin
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

26-10-2004 14:49

Herwin,

Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met de RX-set van Fox. Daarvoor had ik de delkim met die blokjes (TXi), dit beviel zeer slecht. Op een gegeven moment zat ik een meter of 30 bij de hengels weg met een beetje hoogte verschil van water naar stek, met wat riet ertussen. Deze afstand was dus te groot want de run werd niet meer doorgegeven, met als gevolg een meer als half lege spoel, liep toevallig even naar de hengels.

Maar goed met de RX heb ikzelf goede ervaringen.

Groet
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

26-10-2004 15:24

Herwin,

Wanneer de anti diefstal ingeschakeld dan geeft de sounderbox een alarm op het moment dat de optonic uitgezet wordt. Dit was voordien niet het geval. Wanneer de hengel uit de optonic gelicht wordt doet hij niks, maar de delkim is zo gevoelig dat dit bijna niet mogelijk is. Vroeger kon je de delkim dus zo uitzetten zonder pieptoon, hierdoor is er in het verleden een stok bij mij gejat.

Ik gebruik altijd hangers en heb geen enkel probleem met de terugloopindicatie van de Delkim, het is wel belangrijk dat de optonic in een rechte lijn met de hengel staat. Wanneer de hengels in een grote hoek gevist (hi pod) dan is de indicatie minder. bij een rechte optonic.

Even over die RX'en, natuurlijk is dit service, maar dit moet bij een optonic van 200 euro niet nodig zijn vind ik. Ook had bijv. een kameraad van mij deze optonics en na een nachtje vissen deden 2 van de 4 het al niet meer. Deze verhalen heb ikzelf meer gehoord en daarom heb ik ook verder weinig vertrouwen in de beetmelders van dit merk. Maar natuurlijk is deze mening persoonlijk.
mvg

Bart van den Hurk