draadloze sounderbox, welke?


Gebruikersavatar
Mark Hofman
Berichten: 160
Lid geworden op: 04-10-2004 21:21

26-10-2004 21:03

Heb zelf Delkim txi's , zeer tevreden over.

- Makkelijk systeem
- Geen vetraging
- Groot bereik
- Zuinig
- Voor elke situatie goed in te stellen

Over fox hoor je vaak dezelfde verhalen(negatief), bij delkim zou ik niet zo snel iets kunnen verzinne.

Mark
Pieter de Jongh

26-10-2004 21:33

Zeg kwint,
weet je wel hoelang het duurt voordat je bij je hengels bent als je een run krijgt. :lol:

Daar beginnen we: waadbroek aan/jas aan/ hoofdlamp op/walkie talkie aan/ 100mtr sprint door de bagger met je bretels nog op je knieën.
Ik praat dan ook niet over zakkers, daar doe ik niet aan.
Maar screaming runs, van begin tot eind!

Ik sta ervan te kijken dat je dan nog vind dat het energieverbruik vrij hoog is.

maar ok, jij je zin.
Ik vind het wel raar dat de ontvanger eerder leeg is dan de zender.

Ik heb die batterijlader en oplaadbare batterijen ook bij de aldi gekocht.
Kost bijna niets, ik dacht die blokjes 2.5 euro per stuk en die lader een euro of 5.
Verder heb ik altijd een accupack bij en evt laad ik het eea op bij de camping, zodat ik nooit zonder zit.

Trouwens die carpsounders zijn niet 100% waterdicht.
Fox is gewoon degelijk en te gebruiken zonder ook nog nieuwe optonics te kopen.

suc6 met je keuze.

pieter
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

27-10-2004 01:11

Kwintie, je brengt weer een discussie los.
Ik heb de laatste tijd van alle merken slecht en goede meningen voorbij zien vliegen :lol:

Ik gebruik zelf het txr systeem alleen raad je deze wel af daar het je opzet van hengels beperkt, de draadjes zijn nogal kort.
Helaas heeft petrovski niet ff zoveel euries liggen voor een set waarmee dit probleem wordt opgelost waardoor je met losse bancksticks beter uit de voeten kunt.

Gebruik nu al meerdere jaren fox piepers en heb er nog nooit geen problemen mee gehad alleen vind ik de gevoeligheidsinstelling wel eens iets te veel van het goede.

Ik weet het heb je weer geen kloten aan maar goed qua txr systeem ben je er wel denk ik :)

we spreken,
Petrovski
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Marvin Smier(s)
Berichten: 157
Lid geworden op: 22-09-2004 14:44
Locatie: Omg. Rotterdam

27-10-2004 10:15

Beste Peter,

waarom dan niet gewoon langere draadjes maken. Spullen zijn allemaal los te koop. Ik kreeg deze tip ook van iemand anders, weet niet precies meer wat je nodig hebt. Er is vast wel iemand op dit board die weet wat je wel nodig hebt.

En wat betreft de keuze van de heer Kwint,

Ik vis zelf met het TXR systeem en dit bevalt mij prima.

Ook de nieuwe Knuckleheads zijn prima, vooral omdat ze echt 100% waterdicht zijn maar ook het nieuwe gevoeligeids systeem dat speciaal gemaakt is voor het vissen vanaf de boot en op de rivier, hierdoor krijg je niet steeds valse piepjes door het wiebelen van de boot of drijfvuil in de rivier.

Ook die nieuwe Delkims lijken mij ideaal met name door het anti diefstal systeem.

Met vriendelijke groet,

Marvin
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-10-2004 10:43

Volgens mij zijn de beste draadloze, die zonder draad. :-?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

27-10-2004 12:23

[quote="Marvin Smier(s)"]Beste Peter,

waarom dan niet gewoon langere draadjes maken. Spullen zijn allemaal los te koop. Ik kreeg deze tip ook van iemand anders, weet niet precies meer wat je nodig hebt. Er is vast wel iemand op dit board die weet wat je wel nodig hebt.

Beste Marvin,
hier zou ik best uit mee uit de voeten weet wel wat je nodig hebt voor die ongein. Ik heb zelf op deze wijze een 4e aansluiting gecreerd voor m`n txr.

Er is alleen een maar, ik vis geregeld op plekken waar ik de hengels meer dan 10 tot 15 meter uit elkaar heb staan.

Om nou 50 tot 75 meter meter draad mee te zeulen gaat mij net ffies te ver, als je dit dus in dit perpectief bekijkt neem ik aan dat je begrijpt dat je tip dan geen optie meer is :roll:

Klaas heeft in deze dus volkomen gelijk, als je voor die oplossing kiest kun je net zo goed een gewone sounderbox halen want dan is het effect draadloos weg :lol:

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Janus van de Nobelen
Berichten: 110
Lid geworden op: 10-11-2002 01:00
Locatie: eindhoven

27-10-2004 12:55

Hoi Herwin,

Ik denk dat het heel moeilijk is om te adviseren welk systeem er goed is. Iedereen heeft voor zichzelf een favoriet. De mensen die echt een goed beeld kunnen geven op zo'n vraag zijn de mensen die met meerdere systemen hebben gevist. Ik vis zelf met de Delkim Txi en heb alleen maar met het draadloze systeem van Delkim gevist en niet van andere merken. Ik heb 5 jaar gevist met het oude systeem en heb nu de plus. Ik ben hier zeer tevreden over. Aleen de personen waar ik mee vis zijn meer te spreken over Fox piepers, deze personen vinden namelijk dat de Delkims te gevoelig zijn. De Delkims zijn wel zeer gevoelig ook op de minste stand maar ik vind dit geen bezwaar. Verder heb ik alleen maar lof over de Delkims.

Groeten en succes ermee,

Janus
Jan Jongen
Berichten: 97
Lid geworden op: 25-04-2003 02:00
Locatie: Zwijndrecht, Nederland
Contacteer:

27-10-2004 13:17

Tsja bij Chello mag je een maandje proberen....
Gebruikersavatar
Gerrit Ritmeester
Berichten: 484
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Kamerik
Contacteer:

27-10-2004 13:18

Ik gebruik nu een jaar de draadloze knuckleheads naar volle tevredenheid. Even wat sterke punten die ik persoonlijk erg goed vind:
- absoluut 100% waterdicht, hengels kunnen onder water worden gezet als de situatie daar om vraagt ;-)
- gevoeligheid kan ingesteld worden op de snelheid van lijnafgifte en lengte van afgifte, je kan dus bij het vissen in de boot het schommelen helemaal wegfilteren (valse piepen), ook handig bij het riviervissen.
- (snelle) goede service in Nederland
- qua energiezuinigheid echt top, daar kan (nog) geen ander merk tegen op
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

27-10-2004 13:20

Gerrit,


Vindt je de uitstekende draadjes niet erg hinderlijk en kwetsbaar? :roll:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

27-10-2004 15:51

Beste Herwin

Heb zelf met knucklehead/delkim en nu de fox RX digital gevist.
Voor allemaal is wel wat te zeggen,knuckelhead absoluut 100% waterdicht maar had af en toe haperingen tussen zender en ontvanger.
Delkim is gewoon een goeie de txi maar met gevoeligheid soms of overdreven dat je gek wordt van piepjes en iets terug draaien weer een kleine tussenpoze in melding.
De rx digital bevalt prima tot nu toe absoluut geen klagen gehad zelfs niet over het batterij verbruik,ook met de foxen kun je goed met gevlochten lijnen vissen geen inslijting in je geleidewieltje en een goed bereik tot 200 mtr afstand ,al vindt ik dit ook weer overdreven omdat je dan meestal kunt konstateren op die afstand wat je hebt gemist.
Dus al met al een moeilijke keuze,die mede bepaald wordt door het budget van iemand.

hoop dat je een beetje door het woud van optonics heen kunt prikken en de juiste keuze voor jezelf kan bepalen ,maar ivm gevlochten lijnen vissen zou ik persoonlijk voor de foxen gaan

Gr Paul Veenendaal 8)
Hugo Bovenmars

27-10-2004 17:52

Even tussendoor....over de draadloze systemen van Fox.

Klopt het dat de nieuwe MMX-r op een afwijkend type batterij werkt? Dus niet de standaard 9v, dus ook niet oplaadbaar?
jannick werckx
Berichten: 257
Lid geworden op: 02-11-2003 01:00
Locatie: Neerpelt

27-10-2004 18:07

mijn mmx werkt op 2x 1.5v batterij.
met die mmxr zal het wel nie anders zijn denk ik .
een 9v batterij passen ook amper in dit formaat foxen.
hoop je wat geholpe te hebben
greetz,
jannick
Mark Gorter
Berichten: 125
Lid geworden op: 28-01-2004 21:13
Locatie: Amersfoort

27-10-2004 21:34

Mijn maat heeft al 4 jaar txi's en ik nu 2 jaar zonder enige problemen.
Bereik is goed en gevoeligheid is wat ons betreft ook goed.

(ook met harde wind op de rivier).
Gebruikersavatar
Marvin Smier(s)
Berichten: 157
Lid geworden op: 22-09-2004 14:44
Locatie: Omg. Rotterdam

28-10-2004 09:27

Beste Hugo,

De mmx-r optonic werkt op de 1,5 volt batterijtjes en de ontvanger op twee speciale batterijtjes die oplaadbaar zijn.
Het mooie van deze ontvanger is dat je hem ook in de auto kan opladen.

We hebben deze optonic bij ons in de winkel even getest en het werkt prima, geen last van storingen enz.

Dit lijkt mij ook wel een goede keus Herwin, ik zal er alleen even mee wachten tot er wat meer over bekend is (je weet maar nooit).
Gebruikersavatar
sergio verheij
Berichten: 146
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: zutphen

28-10-2004 11:49

Ik heb ook rxen van fox. Als er niet teveel opstakels tussen de zenders en de ontvanger staan kan je gewoon 200mtr bij je hengels weglopen. Als je dan na een dag vissen nog geen piep hebt gehad zal ik maar is even gaan kijken of dat de hele handel er nog wel staat :D Een piep op de pieper krijg je gelijk door op je ontvanger, gewoon stereo dus. De terugzak functie is ook perfect, doormiddel van een knipperend ledje en een verschil van toon kan je gelijk een terugzakker herkennen. Er zit 1 nadeel aan deze set, en dat is dat ze meer batterijen verbruiken als een viborator die overuren draait :D

mvg Sergio
Laatst gewijzigd door sergio verheij op 28-10-2004 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
wie het grote niet eerd, is het kleine niet weerd.
Willem Barnas

28-10-2004 12:04

Boer Kwint,

Ik snap iets niet... U beschikt inmiddels over een ruime ervaring met huilende koters, zelfs tot diep in de nacht en op de meest onverwachte momenten, maar het idee om de babyfoon ook toe te passen in uw visserij, is nog niet in u opgekomen... Wakker worden Kwint!!!!!!!!!

Whewhewheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!! :o

Groet'n,
Barnassis :wink:

PS: Even ter aanvulling en niet om een discussie aan te zwengelen; ik hoor alleen maar ECHT goeie berichten over het digitale RX-systeem van Fox.
Gebruikersavatar
Marvin Smier(s)
Berichten: 157
Lid geworden op: 22-09-2004 14:44
Locatie: Omg. Rotterdam

28-10-2004 13:54

Vorige antwoord zeker niet gelezen
Batterijen gebruik!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

28-10-2004 15:27

Marvin,

Ik denk dat Willem gewoon te weinig ervaring heeft met vibrators :oops:

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Marvin Smier(s)
Berichten: 157
Lid geworden op: 22-09-2004 14:44
Locatie: Omg. Rotterdam

28-10-2004 16:12

brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :o
Gebruikersavatar
sergio verheij
Berichten: 146
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: zutphen

28-10-2004 17:56

Jij hebt meer ervaring Mark, je weet hoe je het woord vibrator schrijft :lol:

mvg Sergio
wie het grote niet eerd, is het kleine niet weerd.
Gebruikersavatar
Arend Bleijerveen
Berichten: 98
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Blokker
Contacteer:

28-10-2004 21:49

Beste Herwin en Bart,

Het anti-diefstal alarm van de Delkim Txi Plus is best een aardige optie maar een beetje dief die zich verdiept heeft in de werking van de Delkim Plus kan dit alarm wel omzeilen.

Voor de rest prima optonics.

Met vriendelijk groet,
Arend
jannick werckx
Berichten: 257
Lid geworden op: 02-11-2003 01:00
Locatie: Neerpelt

28-10-2004 21:54

zelf al getest arend ? :P
Willem Barnas

29-10-2004 01:34

Mark,

Pak even de laatste Veronica-gids, staat een heel verhelderend verhaal in over dildo's met Kim Holland en tips bij de vleet. Ben je gelijk op de hoogte voor wanneer de nood hoog is.

:P

Batterijverbruik Marvin? Genot boven alles!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

HANG LOOSE!!!
Ali-W :wink:
jan van kranenburg

29-10-2004 02:27

WB,

Moet je niet studeren...... :)