dril waanzin


Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

26-06-2002 12:19

heren drillers,

Ik heb sinds een week of 4 mijn visserij uit de polder verplaatst naar wat groter open en diep (5 mtr) water.
De zwaarste vis was 23 pond bij 80 cm. met een echte spekbuik. De sterkste was een 16 ponder van 78 cm. Deze vis moet wildbloed in zich hebben gehad en hij kwam kwa bouw overeen met de wilde karpers die ik afgelopen zomer ving. Maar 10 minuten drillen op een 2,5 pondshengel was voldoende.
Terugkomend op die vissen van vorige zomer. Dit waren allemaal relatief kleine vissen tussen de 5 en 10 pond. Die ving ik op een 1,5 pondshengels van 4,25 mtr. Drills langer dan 10 minuten waren daar ook niet bij, maar het was redelijk ondiep water, tot hooguit 1 meter diep. Wel herken ik in het verhaal van michiel de enorme explosieve shots, niet alleen na het aanslaan maar ook tijdens de dril. Ik weet niet waar in zeeland Michiel zijn vissen gevangen worden, maar ik weet wel, zeeland kent nog enkele populaties van oorspronkelijke wilde karpers en deze vissen zijn verrassend sterk en snel. Mijn vakantievisserij vond ook plaats in zeeland.
Ook dit jaar hoop ik er daar weer veel te drillen.

groeten,

Henrie
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

26-06-2002 15:58

zal toch niet waar zijn straks gaat wilko nog op een mens lijken . :smile:

_________________
I LIKE IT BIG

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ruud Laros op 2002-06-26 15:58 ]</font>
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

26-06-2002 17:31

Even over dierenleed... Die karper wilde gewoon niet en na 29 minuten was het over en uit, ook op de mat; geen beweging meer in die vis, en bij het terugzetten ging hij er weer net zo normaal vandoor.

En het zou goed kunnen dat de karpers in Zeeland gemiddeld sterker zijn. Zo is er een water van 27 hectares waar behoorlijk wat karper opzit en het overgrote deel is rond de 67-72 cm bij een pond of 10-11 en deze vissen vechten (bij de juiste temperaturen) net zo hard als twintigers buiten Zeeland. Misschien dat het een iets ander ras is hier. Dat zou ook verklaren waarom er zo weinig grote vissen zitten. Zo zitten er op die plas van 27 hectare maar 6 twintigers :S ook niet echt normaal! Heel veel torren in Zeeland, veel beet, veel sport, gaaf dus.

Het voordeel van veel vis is toch ook wel dat; op bepaalde gebieden je leerproces behoorlijk snel vordert. Op gebied van rigs en vooral voeren e.d. kun je zóveel uitproberen dat je veel informatie op kan slurpen. En al deze kennis kun je inzetten als je eens buiten Zeeland (dikkere viswater) komt! Dus veel vis heeft ook z'n voordelen. Wat overigens wél jammer is van het stuk Zeeland waar ik woon: = het ontbreken van wateren waar je je inzicht in waar de vis zwemt kunt testen en verbeteren.

Tsja je kan niet alles hebben...

Mzzl,

Michiel
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

26-06-2002 17:34

Oja Henrie waar ben je op vakantie geweest? Welk deel van Zeeland? Noord of Zuid Beveland, Tholen, Zeeuws-Vlaanderen (het 'continent' met al wat betere vissen)? Lekker pennen hier ej :wink: !

Vangse,

Michiel
Wilko Bloem

26-06-2002 20:03

En wie stelt die zogenaamde ongeschreven arrogante "norm" van driltijd overschrijding? Je moet je zelf dan nog al wat verbeelden! Om hier in zijn algemeenheid, normen en waarden toe te gaan kennen, van en aan driltijden! Om dat men het zelf, nooit is overkomen, wie bent U om dit te mogen gaan stellen? Bent U zo geweldig en superieur, dit zo maar te kunnen doen ?

Mijn stellingname in deze is, niet langer drillen dan strikt noodzakelijk! Daar is bij mij alles mee gedaan en alles mee gezegd, einde van mijn discussie! Dril tijden, zijn afhankelijk van de hengel combinatie c.q. het materiaal, vermogen lijn dikte etc. etc! Waar, en op wat voor type water en vis? Hoe sterk? Hoe gezond en wat is er gehaakt?

Bij deze dan nogmaals, deze discussie boeit mij niet echt, want het leidt nergens toe! Probeer iemand anders maar te amuseren Douwe met suggestief gebabbel. Het is aan mij niet echt besteed, ach en wat gaat zo'n discussie opleveren? Mensen die het "wel" eens meegemaakt hebben! En een groep die het "niet" meegemaakt heeft, en deze over driltijden en overschrijdingen zitten te mekkeren!

En alles wat de ander meegemaakt heeft word niet serieus genomen, of er word nogal laatdunkend op gereageerd. Want "men" vindt zich zelf natuurlijk een geweldige karpervisser, en is zo arrogant, om driltijd overschrijdingen te gaan veronderstellen! Gebaseerd op eigen ervaringen, en deze behoeven zeker niet. Zalig makend te zijn voor alles wat op karper vist Heren, enkel en alleen omdat men het niet heeft mogen ervaren, wat sommige onder ons wel hebben ondervonden! Ach ja ondervinding is de beste leermeester in deze!
Met lezende groet Wilko.

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-06-2002 20:13

Wilko, Wilko, voor de rest gaat alles goed?
Ik probeer jou niet te amuseren voor zover dat zou kunnen.
Die veronderstelling is net zo arrogant dan jou veronderstellingen naar mij toe.

Wil amusement? een bezoekje aan een theater misschien?
Of een circus waar dressuur schering en inslag is?
Vissen is een hobby, geen religie!
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

26-06-2002 21:59

Michiel,

kijk maar even in je priveberichten.

Wilco en Douwe,

gaan jullie liever samen een keer vissen.

groeten,

Henrie
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

26-06-2002 22:07

[quote]
Op 2002-06-25 19:40, schreef Michiel Pilaar:
Dacht je dat wij het konden geloven dat het zo'n kleine kut vis was?

Beste Michiel,
Mag ik eens vragen met welke intensie jij op karper vist? De kick van een run, een schuin wegtrekkende pen, bellen blazende vis op je stek en de spanning dat het elk moment kan gaan gebeuren en de zucht naar avontuur of toch meer voor de kick van je fotoboekje. Want zeg nou zelf, staat toch niet echt mooi zo'n 'kleine kutvis' tussen al die 'mooie grote vissen'.
Met afvragende groet Niels
Wilko Bloem

26-06-2002 23:08

Prima, Douwe, bedankt voor jou hartverwarmende belangstelling, naar mijn welbevinden! Je probeert mij niet te amuseren, voor zover dat zou kunnen zeg je! Mmm was me niet opgevallen! Ik heb geen veronderstellende gedachten naar jou toe Douwe, alleen maar constateringen! En wat theater en circus betreft ik mijd altijd mensen massa's daarom vis ik ook op karper :grin:

Als mijn constateringen, arrogant over mochten komen in jou optiek! Geef ik jou veroordeling dan ook zonder meer, het voordeel van de twijfel. Net als de door jouw gestelde drilgrenzen, ten opzichte van anders doende, en denkende. En deze dan niet doorspekt met de zelfde dril ervaringen, als die jij dan ondervonden hebt, als de meest gangbare! En is het niet zo, dat uitzonderingen, vaak de regel bevestigen Douwe? :grin:

Enne, val de jongere niet al te hard, als zij eens een keer, te heftig de bocht in gaan met krachtdadige termen, om "het verhaaltje" kracht bij te zetten, hij bood onmiddellijk keurig zijn excuus, en veranderde het item! Wij zijn toch ook jong geweest, en ook wel eens keer..eehh.....termen gebruikt? :grin:
Met vriendelijke groet Wilko.

PS. En wat het vissen betreft Henry, ik vis meestal het liefst alleen. En in de nabije....... "misschien" met een vis maat c.q. hond, als vriend. :grin:
M.V.Gr.Wilko
Donald Stevens
Berichten: 425
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00

26-06-2002 23:56

[quote]
Op 2002-06-25 19:40, schreef Michiel Pilaar:
Dacht je dat wij het konden geloven dat het zo'n kleine kut vis was?

Beste Michiel,
Mag ik eens vragen met welke intensie jij op karper vist? De kick van een run, een schuin wegtrekkende pen, bellen blazende vis op je stek en de spanning dat het elk moment kan gaan gebeuren en de zucht naar avontuur of toch meer voor de kick van je fotoboekje. Want zeg nou zelf, staat toch niet echt mooi zo'n 'kleine kutvis' tussen al die 'mooie grote vissen'.
Met afvragende groet Niels

ach niels dat is de jeugd van tegenwoordig
heeft nergens respekt voor.....staan je raar aan te kijken als je met de pen zit te vissen.
zijn van die figuren als ze een brasem vangen ,dat ze hem het liefst met een honkbal knuppel eraf slaan.
en kleine vis telt voor hun niet
zijn nou echt van die figuren die nog nooit een vaste hengel hebben vastgehouden
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-06-2002 08:17

Beste Donald, ik ben het absoluut met je oneens! Natuurlijk zijn er onder de jeugd ook uitwassen, maar onder volwassen karpervissers evenzo. Het is fout alle jongeren over één kam te scheren. Het overgrote deel van de jonge karpervissers heeft tenminste evenveel respect voor een karper en behandelt de vis met evenveel of nog meer zorg als de oudere vissers. Dat er in het taalgebruik wel eens woorden gebezigd worden die niet terecht zijn, daarover ben ik het wel eens, maar wij waren wat dat betreft niet beter op die leeftijd.
Lid worden van de KSN of het VBK (indien mogelijk van beide verenigingen) is de beste optie om de belangen van de karpervisserij veilig te stellen / uit te kunnen breiden.
Ferdi van Essen
Berichten: 149
Lid geworden op: 13-06-2002 02:00
Locatie: Nijverdal

27-06-2002 13:27

Ik heb dit gezien onder alle leeftijdsgroepen, mensen die ruig omgingen met een gevangen vis.

Kijk ik ben ook niet blij als ik er s'nacht uit moet voor een brasem, maar ik rop hem dan echt niet gelijk mijn haak uit zijn bek.

Maar ook dit is een leerproces, dit heeft niets te maken met hetgeen diegenen wel of geen vaste stok in de handen hebben gehad of zoiets dergelijks, maar gewoon met een beetje respect hebben voor de vis. En nogmaals, dit komt ook voor bij de volwassen vissers, maar ik denk toch dat het meer voorkomt bij de wat jongere vissers. En dan scheer ik ze echt niet allemaal over 1 kam hoor. Maar als je sommige al hoort praten over het vangen van een brasem of zeelt, en dit weet ik uit ervaringen, dan zakt de moed me soms wel ff in de schoenen. En dan de namen die ze er al wel allemaal voor hebben verzonnen, gewoon niet normaal meer.

Maar nogmaals, dit gedrag komt ook voor bij de volwassen vissers.

En nu zeg ik niet gelijk dat ik vroeger, toen ik net viste nooit zoiets gedaan heb, maar ook dit is een leerproces. Ze hebben gewoon een keer van iemand een woordje nodig, en tevens een uitleg, over respect voor de vissen en dergelijke, en dan komt het wel goed. Ook dit spreek ik uit ervaringen.

Met sportieve groet,

Ferdi

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ferdi van Essen op 2002-06-27 13:28 ]</font>
Wijnand de Wolf
Berichten: 25
Lid geworden op: 12-02-2002 01:00
Locatie: Goes

27-06-2002 15:24

Beste mensen,

Michiel heeft mij gevraagd of ik ook even wilde reageren binnen deze discussie omdat ik immers degene ben die 29 minuten deed over de dril van die 13,4 ponder.

De titel van dit topic is drilwaanzin dus het lijkt mij duidelijk dat dit aleen een discussie is waar je gekke ervaringen op drilgebied met elkaar kunt delen en dat er weinig bruikbare nieuwe inzichten m.b.t. het karperviissen uit voort komen doe daar dan ook niet te moeilijk over, als je zin hebt om diepgaande discussies te voeren zijn er nog zat andere discussies waar je aan deel kunt nemen.

Nu even iets over die betreffende lange dril.
Ik heb zoiets zelf ook nog nooit eerder meegemaakt en ben daarom best blij dat Michiel juist deze dril heeft geklokt.
M'n hengels zijn 2 3/4 ponds slim line carps van de Vlemmix en ik vis met 35/100 nylon lijn, best een stevige combinatie dus.
Ik dril heus niet zacht maar ik ga zeker niet lopen sleuren aan een vis omdat de driltijd te lang zou worden dit kort houden van de dril zorgt mijns inziens enkel voor een verder beschadigde bek, spartelende karpers op de mat of zelfs een losser en dat moeten we niet hebben.

karpervissen is geen exacte wetenschap daarom is het zo lastig om er bruikbare discussies over te voeren, toch vindt ik het goed dat er over dit soort onderwerpen geschreven en gepraat wordt.

ik hou het kort want ik moet gaan werken groeten Wijnand!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-06-2002 18:06

Resteerd een heel simpele vraag; hoe vaak heb jij je hengeltop onder water gehad tijdens die dril waar de vis maar naar de bodem bleef duiken?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

27-06-2002 19:45

Niels,

Wel eens van jongerentaal gehoord? Jongeren zijn nogal 'recht door zee zeg maar'... Je weet niet half hoe blij we zijn met elke vis die van dat kanaal afkomt! Het is moeilijk en de vis is gemiddeld erg klein (rond de 10-11 pond) en als je dus al een kwartier aan het drillen bent zonder die vis waar te nemen... dan ben je iets teleurgesteld in de size maar niet in het feit dat je tóch weer een karper heb weten te vangen! Omdat die vis toch heel speciaal was hebben we er uiteraard foto's van gemaakt: het was immers pas de 3e karper die er dit jaar vanaf kwam meng dit met het feit dat de drill zo gaaf was en het mooie opkomende zonnetje en je hebt een prachtig decor, genieten dus. Na deze vangst hebben we op de strechers op de steigers gezet om eens lekker te ontwaken.

Supergaaf dat vissen en Donald ik hoop niet dat je mij associeerd met hetgene dat onderaan jou posting staat! Die tekst vind ik nou niet echt passend bij mijn benadering van mijn visserij. Ik denk dat als jij mij zou kennen dat je heel anders zou miepen! Maar goed misschien ben je nog niet 'volwassen' genoeg om dat te begrijpen... Sorry hoor, maar vuur met vuur weet je wel?...

Mzzl,

Michiel
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

27-06-2002 20:18

dat gezeur over losse slip! alsof het mooi is om een hengel in je handen te hebben waarvan de slip het uitgiert, maar niet eens krom staat. Ken jongens die zo los vissen dat de hengel volgens mij nog nooit krom heeft gestaan.
De juiste combinatie?? Die is voor ieder anders, persoonlijk vis ik zo dat als de hengel goed krom staat de slip gaat lopen. Ik dril dan ook vrijwel nooit langer dan 5/10 minuten.
Ik heb trouwens ook wel uitzonderingen hoor. een dril van bijna half uur voor een 18 ponder, maar die had daar een partij vinnen :wink:.
het loszetten van de slip vlak onder de kant is trouwens helemaal niet verkeerd hoor. Doe ik zelf ook graag, ik heb al te vaak vis verspeeld onder de kant doordat de slip niet goed liep. als de hoek van de lijn te klein is reageert de slip namelijk niet zo snel. Nee ik heb wel goede molens hoor. USA 4500.
met visgroet Anton.

Ps. ferdi ken ik jou??
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

27-06-2002 20:24

trouwens over dat de jeugd visonvriendelijk zou zijn. komt er nederlandse jeugd al in Frankrijk?? Wie verpest het nu in frankrijk voor ons?? Nou ja niet voor mij, ik blijf mooi in Nederland, of ik zou op een rivier gaan vissen.
Oke er zijn heel wat kinderen die het vissen een slechte naam geven. Zonde, maar dat doen "oudere" net zo goed. Én de jeugd die het verpest is denk ik ook zo van het vissen af. Zijn geen echte vissers denk ik.
Wilko Bloem

27-06-2002 22:05

Mmm ja Anton, ik denk dat veel jeugdige karpervissers misleid worden, met al die giga-achtige afbeeldingen via de gangbare karper media, denk je ook niet? Veroorzaakt door gigantisch vet spek druipend gepresenteerde hysterie, t.b.v van het commercieel succes! Zelfs ouder karper bevissende, laten zich nog misleiden door het commercieel zakken-kloppende tuig!

Deze dier vriendelijk totaal ontspoord, en gewetenloos, thuishorend in de "categorie" van meedogenloze drugsdealers, maar dan in spekvet druipende orgieën ! Dus laten we niet, te veroordelend zijn betreffende een jongere generatie, die door oudere op het verkeerde karperbeen worden of werden gezet, door deze niets ontziend verslindende geldwolven!

De jeugd word misbruikt, voor het commercieel vullend kassa succes! Want wie de jeugd heeft via manipulatie c.q het marktsegment, heeft de toekomst! De jeugd verpest het mijn inziens dus niet Anton. Het zijn de oudere "veroorzakende" zakkenvullers, die de jeugd verpesten, in de meeste gevallen dan althans.
Met onbetaalbare Groet Wilko.

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

27-06-2002 22:06

Beste Michel,
Ik vond het gewoon een storende opmerking van jouw kant en misschien heb je wel gelijk en is er sprake van een 'generatiekloof' qua taalgebruik tussen ons.... :smile:
Blijft over de lange driltijd. Ik zeg niet dat het niet kan maar het is mij in ieder geval nog nooit overkomen. Blijkbaar had de vis een grote vrijheidsdrang of veel 'wild' bloed in zich :wink: Blijf vooral veel genieten van je hobby en vang ze !!!
Met vriend. groet Niels
Donald Stevens
Berichten: 425
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00

28-06-2002 00:23

maar wij waren wat dat betreft niet beter op
die leeftijd

maar er was geen of weinig lectuur
zodat we alles zelf uit konden zoeken
en dat heb je dus niet meer..helaas

tegen woordig wordt alles voor je op een presenteer blaadje voor je gegooid!!
of ze vragen waar ze motte zitten voor dikke vis....waar is die tijd gebleven dat je het zelf uit moest zoeken ?!?!
de tijd dat je uit je dank ging als je een karper ving van 20 pond...ja lees maar goed 20 pond...dat was een jaar of 15 geleden een dikke vis voor nederlandse begrippen.

oftewel elke lul kan tegenwoordig een karper vangen
zelfs ik :smile:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Donald Stevens op 2002-06-28 00:24 ]</font>
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

28-06-2002 00:31

snif snif, wat ruik ik toch........
AAAAAAAH dit is die topic waar iedereen elkaar voor rotte vis uit maakt.

mensenkinderen laat elkaar toch eens in de waarde en denk niet altijd dat als jou en bekenden van jou iets nooit is overkomen dat het een ander ook niet kan overkomen.

gegroet, Bob
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-06-2002 03:26

Beste allemaal, ik was de eerste die nogal lachwekkend reageerde op deze "discussie". In mijn ogen nog steeds terecht.
Misschien beter als deze discussie gesloten word daar er hier misschien mensen afgedrild gaan worden, misschien nog wel langer dan die "anderhalf" uur.....whoehahaha :lol:
Sorry, kon het niet laten...
groet MB
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

28-06-2002 23:01

[quote]
Op 2002-06-28 00:23, schreef Donald Stevens:
de tijd dat je uit je dank ging als je een karper ving van 20 pond...ja lees maar goed 20 pond...dat was een jaar of 15 geleden een dikke vis voor nederlandse begrippen.

Donals hier in ons deel van Zeeland is het staan wij wat grote vissen betreft nog in onze kinderschoenen: in een straal van 30 km rond Goes zwemmen 6 twintigponders... ja 6 ja... Bedenk dan maar es hoe hard je uit je banaan gaat als je er ook daadwerkelijk 1 vangt! Dan sta je wel te stuiteren. Ik moet er overigens nog 3.. waaronder 1 spiegel/leder :razz: dus er zijn nog uitdagingen.
We hebben hiero veel overbezet stadswater en polderslootjes, hierin kun je vissen vangen tot zo'n 70 cm, lekker pennen en vooral veel vangen, en daar leer je wel veel van dus voor je ontwikkeling als visser zit je in Zeeland erg goed! En eigenlijk ben ik hier wel blij om het is alleen jammer dat je je niet uit kan leven op moeilijke wateren, met zware dressuur, met weinig vis maar met vissen die wat groter zijn.

Om in de toekomst hier wat aan te gaan doen hebben een aantal Zeeuwse karpervissers zich in een aantal verenigingen gewerkt. Niet zonder resultaat dus de toekomst ziet er al wat beter uit. Gelukkig maar, alleen woon ik dan hopelijk al in Brabant ofzo :grin: !

Maar goed, no hard feelings naar een ieder! Vang allen jullie vissen en heb plezier in je hobby!

Mazzels,

Michiel
Youri Hoogstrate
Berichten: 143
Lid geworden op: 22-06-2002 02:00

28-06-2002 23:04

Cor, Douwe en alle andere personen die het geloof in het verhaal van michiel en wijnand niet hebben of dit soort opmerkingen uiten omdat ze jaloers zijn, ik ken die 2 vissers (wijnand en michiel) dit zijn dus zeker te weten geen onzinpraat figuren, door dit soort opmerkingen lijk je net een jaloerse nepvisser, ik kan wel zeggen dat ze dit werkelijk hebben mee gemaakt, want bij het vissen hebben ze zich over deze opmerking geïrriteerd, SCHAAM JULLIE DIEP!!!!!!!!!!

_________________
vangse!!! en grote!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Youri Hoogstrate op 2002-06-28 23:05 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Youri Hoogstrate op 2002-06-28 23:07 ]</font>
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

28-06-2002 23:05

Gister nog, stond ik anderhalf uur te drillen op een brasem van een dikke 4 pond!!
Ik heb 'm nog niet terug gezet en wat denk je?
Pieeep!! Weer een dril van een uur.
Nee ik vis inderdaad niet op dat kanaal waar die karpers allemaal Swartzenegger heten, ik vis vanaf een eiland.
Hoe dat eiland heet?
Ik zal het je verklappen, het heet Fantasy Island....