nooit gedacht toch gebeurt...


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-10-2004 16:01

Tja Bas,

Is al eerder besproken. Was de laaste tijd wat minder alert, want er gebeurt gelukkig nooit wat. Maar ik zal de batterijen van mijn bewegingsmelder weer verversen en dat ding gewoon maar opstellen. Niet dat je dan gewekt wordt om direct korte metten met je belagers te maken. Ik kijk we uit zeg. Maar deze jongens zijn doorgaans tamelijk laf en zetten bij onraad de kuierlatten erin. Tegen een regelrechte beroving met fysiek geweld doe je weinig, maar dat komt toch minder vaak voor. Houdt bij dat laatste je mobieltje met het alarmnummer altijd paraat. Veel meer kun je niet doen, ondanks stoere verhalen over honkbalknuppels. Dat laatste is overigens echt levensgevaarlijk. :cry:

Succes Ferdy. De gemiste spullen zij te vervangen, maar voorlopig zul je de schrik in je benen hebben.

Groet, Kees

Ps. Dit betekent wel dat er kennelijk afzet is voor karperspullen.
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

17-10-2004 16:22

Tjonge Ferdy,

Lees het net, echt balen voor je. Het is ongelooflijk dat dit nog steeds gebeurt. :evil:
Sterkte ermee i.e.g.
En werelds van PB (Piet, erg mooi verhaal in Karper), respekt voor z'n aktie.

Ron
Is het internet ook op zondag open?????
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-10-2004 18:30

@ Kees,

Ben jij daadwerkelijk verbaasd over het feit dat er een afzetmarkt voor is?

Kijk maar naar marktplaats, ik kan je nagenoeg verzekeren dat daar meer illegaal verhandeld wordt dan men denkt, niet alleen karperspullen maar gewoon alles wat los en vast zit!

Idd denk ik ook maar dat het geld is en vervangbaar ik ben dat (iig in mijn ogen) niet.

Groet Marc
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-10-2004 19:02

Nee niet verbaasd, Marc.

Maar niet blij met dit circuit.

Als we er dus wat aan willen doen moeten we bij onszelf zijn!

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

17-10-2004 19:26

Wel een beetje lastig !

Hoe kan ik zien / merken dat er op internet iets word aangeboden dat niet in de haak is ? Speur elke dag eea af, maar ben nog nooit iets tegengekomen dat ik echt dacht dat het geen zuivere koffie was !

Niets meer kopen/verkopen via bijv Marktplaats lijkt mij ook geen oplossing........., moeten de goede weer lijden onder de kwade.

Het is pas heling cq overduidelijk als iets echt voor een fractie van de werkelijke dagwaarde te koop wordt aangeboden, heb dat nog niet gezien....
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-10-2004 19:53

Ik koop nooit karperspullen via marktplaats. Maar dat is wat flauw.

Laatst wel de zoveelste fiets. In het verloop van de transactie werd het mij verdomd duidelijk wat geen zuiver koffie was. Op dat moment subiet afhaken.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

17-10-2004 21:27

:oops:
Zomaar een advertentie??
Kijk eens bij Alle advertentie's............

http://www.speurders.nl/fietsenenaccess ... entie.html

8) 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

18-10-2004 08:11

Toch een beetje lastig te be/ver-oordelen als je de achtergrond niet weet. Hier op 't board word ook wel eens eea dubbel of meer aangeboden door een en dezelfde persoon.

Er zijn meerdere "handelaren" terwijl toch een groot gedeelte denk ik zijn hand in het vuur zou steken voor een aantal van hen !

Ik heb zelf een paar dingetjes maar via Markplaats gekocht, en bij geen het idee gehad dat het gejat spul zou zijn ! Ik koop toch bijna alles in de winkel nieuw..... Als er iets hier op 't board staat, zit ik er meestal achter, of vind het verschil met nieuw niet groot genoeg.

Maar Henk, zoek je nog een knappe fiets ?, op bestel(l)ing leverbaar... :wink:
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

18-10-2004 08:55

Heren,

Dat we er allen niet blij mee zijn staat als een pal boven water. Maar zolang de diefjes weten dat er voor betaald gaat worden zullen spullen gejat worden.

Uitroeien doe je het op geen enkele manier, dus laten we gewoon doorgaan met voorzichtig en doordacht te werk gaan. En als je idd eens iets wilt kopen op marktplaats dan wel ff de voelers aan, als je denkt shit moet wel gejat zijn dan de koop afblazen.

Wilde laatst zelf een hoofdlampje kopen via internet die man had er veeeel. Hij claimde een groothandel te zijn, wat op zich prima kan natuurlijk, maar kon / wilde mij geen inschrijving geven van de KvK.
Van nature ben ik dan ietwat achterdochtig en heb de koop maar afgeblazen.

Greets Marc
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-10-2004 09:35

Marc,

Dat is niet meer dan dat ik zou willen beweren. Maar wees wel alert op dit soort zaken, want uiteindelijk werkt het zo wel.

Iemand die niet eerlijk aan zijn spullen is gekomen heeft meestal wat te verbergen. Vraag dus gerust wat door. Ik koop slechts incidenteel via marktplaats, maar kijk altijd of het wel klopt. Naam, woonplaats, huisadres, e-mail adres, andere advertenties. Het hele plaatje moet voor mij wel passen bij een particulier die iets wat hij over heeft tweedehands wil verkopen.

Nieuwe zaken koop ik slechts langs de reguliere kanalen via de bonafide handel die een behoorlijke reputatie heeft. Maar dat gaat weer over een andere diefstal dan geroofde spullen van een collega karpervisser.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

18-10-2004 09:40

Kees als iedereen zo dacht was het voor dieven niet meer interressant om spullen te stelen.

Een beetje wantrouwen kan dus geen kwaad.
Jack klein
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-09-2004 14:32
Locatie: Amstelveen

18-10-2004 15:14

Het is inderdaad te triest voor woorden twee maten van me is het ooit ook overkomen, gelukkig zijn er nog mensen zoals Piet!

Zelf slaap ik bijna niet meer tijdens nachtelijke sessies, meestal ga ik dan om een uur of 8.00 weer naar huis om een paar uurtjes te slapen, maar als je ver uit de buurt zit kan dat helaas niet.
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

19-10-2004 11:25

Ik las net een paar keer dat je beter in je tent kan blijven, anders zou je misschien gewond kunnen raken nou 6 van de 10 rennen meestal gelijk weg wanneer ze merken dat er iemand wakker word en dan als jij naar buiten komt stappen met een honkbal knuppel ofzoiets en gelijk een grote mond geeft waar mee je ze overdondert zullen ze ook wel weggaan en dan die paar die het wel in hun dommehoofd halen om toch echt "aan te vallen" (dat merk je snel genoeg) zou mijn antwoord zijn "zal ik je helpe inladen?" want me leven is me veel meer waard dan een paar visspullen.

En wat betreft marktplaats er zitten echt wel gestolen goederen tussen dat is 100% zeker stel je fiets is gestolen ga dan maar na 1maand in de krantjes kijken of op marktplaats etc. dan heb je zeker kans dat je hem terug vind is mij nu al 2x gelukt
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

19-10-2004 13:51

Raymond,

Ik hoop dat je hte nooit hoeft te doen, maar als je ooit in de situatie komt ...... wees aub verstandig!!!

Groet Marc
joeri van der reyken
Berichten: 13
Lid geworden op: 15-02-2004 10:47

19-10-2004 14:37

in delft en een beetje rondom wordt best veel gepikt zeker dit jaar jammer genoeg :o
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

19-10-2004 18:03

nou ik heb het vorig jaar ook meegemaakt

ik zat op een klein plasje hier in de buurt te vissen
toen er op een gegeven moment een forse jongen aankwam lopen die meteen ging vragen wat alles kosten enzo..
ik met die jongen wat gepraat kom ik tijdens het gesprek erachter dat die gozer full of shit zat ...sterke verhalen over de nieuwste fox pod van wel 600 euri etc........toen dacht ik hee dit is geen zuivere koffie...
die zelfde nacht reed er steeds een zwart klein autotje langs vol met gasten en ook die forse kerel...nu dacht ik ...het gaat me gebeuren
ze stonden dus al 5 minuten te kijken en dachten dat ik sliep,wat ik deed was het volgende ,ik pakte mijn mag charger en ging naar buiten,lichte die gasten uit en bleef vervolgens terug kijken naar die overkant +- 40 meter....vervolgens gingen ze er van door maar nog geen uurtje later stonden ze er weer...ik weer het zelfde ritueel uitgevoerd...tent uit maglite erop en weer terug kijken net zolang tot ze wederom verdwenen.
dus mijn advies is als er iets niet aan de haak is ga dan meteen naar buiten en laat je zien! als je stilletjes in je tent blijft hangen komen ze zeker jou kant op want die denken dan...die gozer scheit 7 kleuren.
dus dat doe ik altijd als ik iets denk te horen,meteen je tent uit
kijk nu gaan jullie zeker zeggen....zo jij durft....die is stoer... nou nee
ik laat dus echt niet zomaar mijn spullen jatten...tegenwoordig stap ik uit de tent met maglite en kapmes......
ben niet bang uitgevallen,maar ben wel voorzichtig......
zorg dat ik altijd niet te zien ben,vanaf de ingang,zorg dat "bezoek"altijd via 1 ingang bij mijn tent kan komen etc etc.
mocht het ooit zover komen dat het bij mij gebeurd en ik ben er optijd bij dan sta ik niet voor mezelf in en zal alles doen en gebruiken om de belagers af te weren...zo niet te verwonden.......
maar ja,ik hoop dat het nooit "echt" gebeurd.......


mvg

viktor
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

22-10-2004 19:55

Mensen, bedankt voor de reacties.
Het initiatief van pb is natuurlijk buitengewoon prettig en ik heb Piet daarom ook duizendmaal bedankt.
Verder zal ik natuurlijk stug doorgaan met vissen,ook snachts alleen, al zou het wel met een stuk minder vertrouwen gebeuren,ook zal ik denk ik toch zo`n alarmpje van de bouwmarkt aanschaffen, je weet immers maar nooit.

Gegroet,

Ferdy
lourens den outer
Berichten: 20
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00
Locatie: nieuwegein

23-10-2004 09:16

Er is sinds begin oktober een verzekering voor je visuitrusting. Ik weet het fijne er nog niet van, maar je kunt hem afsluiten bij: evers assurantiekantoor in Vleuten. Het zou gaan om een euro of 70 per jaar, met een bepaald eigen risico, maar zoals ik al zei het fijne weet ik er niet van.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

23-10-2004 09:22

[quote="Viktor van Ophuizen"]nou ik heb het vorig jaar ook meegemaakt

ik zat op een klein plasje hier in de buurt te vissen
toen er op een gegeven moment een forse jongen aankwam lopen die meteen ging vragen wat alles kosten enzo..
ik met die jongen wat gepraat kom ik tijdens het gesprek erachter dat die gozer full of shit zat


mvg

viktor[/quote]

Ik weet wie dat is

Dennis natuurlijk :lol:

Je weet wie het zegt he Dennis 8)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

23-10-2004 09:41

Wil wil ruzie denk ik .......

Trouwens mooie avatar ..... grootste / zwaarste vangst ooit??? 8)
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

23-10-2004 10:07

Als hij,die wat op de foto staat bedoel ik dan,voor me staat is de kans klein op ruzie Marc :D

Maar ik denk dat het zowieso niet zover komt,Dennis weet wie het zegt,dikke vette :wink: erbij en je weet dat het niet werkelijk zo bedoelt is.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

23-10-2004 10:08

O ja inderdaad grootste vangst ooit,schoon aan de haak zonder weegzak dus,87 kg en geen grammetje vet
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

23-10-2004 10:25

Hey Ferdy,
Heel schokkend als ik dat zo lees!
Ik hoop zoiets nooit mee te maken mijn visspullen zijn mijn heilig en hebben ook emotionele waarde (mijn hngels dan).
Ik weet nu wel dat zodra ik straks nieuwe piepers ga kopen ze toch met anti diefstal koop.
Heel veel sterkte!
En ik ik gun het je van harte en blij voor je dat Piet Vogel voor je klaar staat!
Piet.....Ik respecteerd dit zeer van je!!!!
Veel suc6 met PB-Productions

Heel veel suc6 en sterkte verder!
Gr,
michael
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

23-10-2004 17:14

Ja ja de verrotting van de maatschappij dringt nu ook tot onze geliefde hobbie door...

Maar heren denk eraan je spullen zijn vervangbaar!

En ja, een hond (vlgs. sommige een "hind" :wink: ) is op deze manier haast een "must" geworden.
Zijn die mini demo bivy's van de beurs te koop....

En Meneer Vogel......, ik krijg er een brok van in mijn keel!
Ik heb er gewoon geen woorden voor....
KLASSE!
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

23-10-2004 18:22

Zwaar klote man! Ik zeg ook dat het nooit gebeurd, ZEKER niet in Friesland.
Voer en vang!!!

I love BTW