nooit gedacht toch gebeurt...


bram maasland
Berichten: 30
Lid geworden op: 04-12-2002 01:00
Locatie: ede

22-01-2005 15:51

Het is een triest gegeven dat je dus bestolen word door een of andere onverlaat.Het lijkt er weer op dat we ons op sommige wateren weer moeten gaan verstoppen om dit te voorkomen.Het is van de'n zotte.
Vissen met zijn tween is eventueel een oplossing en die maat kan dan ook een hond zijn.Natuurlijk is die reactie van piet helemaal geweldig voor dit slachtoffer.Als er maar niet te veel gaan volgen want ook de voorraad van Piet zal wel een keer opraken.
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

22-01-2005 17:22

Dit is uiteraard een heel bijzonder mooi gebaar en ik kan vertellen dat ik ondertussen de eerste vis op een van de hengels heb gevangen...echt klasse hengels!!!
Piet, nogmaals bedankt...
Dat kan niet vaak genoeg gezegd worden :wink:


MVG

FP
killian de bruijne

23-01-2005 02:36

hoi

ik ben zelf ook wel redelijk bang, een keer wakker te worden zonder hengels.. molens.. en ander te jatten spul!

vis zelf aaan een mooie plas. maar redelijk dicht bij mensen die t niet zo goed hebben zegmaar. en zomers komen er ook wel eens groepen van naar de plas om te zwemmen. daarbij voel ik mezelf dan niet al te lekker!

ook komen er heel veel homo's. waar ik, groot stevig(ken wel voor mezelf opkomen) niet zo een last van heb en laat wel merken dat ze bij mijn uit de buurt moeten blijven... maar mijn vismaat, niet zo een sterk persoon zegmaar. kijken ze dan gewoon de hele tijd aan van nou zo die zou ik wel eens....

ik ben er toen gewoon naar toe gegaan en gezegd dat hij geen homo is en geen interesse heeft in hun. daarna is t iets minder geworden maar nog steeds van die gasten. dit komt voornamelijk, omdat er in de buurt een homo bos is :roll:

de laatste jaren is er nog iets aan de gang, zogenaamde naakt/naturisten? strandjes, die dan gewoon een stuk land claimen en zonder schaamte gewoon naast je komen liggen :evil: ze doen dan niks kwaad maar gedverdemme zeg vind t gewoon vies daarnaast durven ze ook nog te beweren dat het een officieel naakt strand is ofzo en t niet voor vissers is, waarop ik zeg waar zijn de papieren...



mja ik dwaal nu wel een beetje af...

over de berovingen enz, zodra ik ga nachtvissen, ga ik proberen om af te spreken met iemand die ik nu ken om samen daar te gaan vissen. de stekken liggen namelijk net 20 m vanmekaar af. en samen sta je sterk. ik heb wel gewoon een vismaat maar die schijt 3000 kleuren als er wat gebeurd! en sterk is ie ook niet


mja wat ik iig ga nemen is zo een pieper en dan lijn naar 2 banksticks en 50 cm erna een struikeldraad

mensen zien nml overdag jou val staan, maar niet het struikeldraad!



groeten
killian
Willem Slingerland
Berichten: 15
Lid geworden op: 06-01-2005 17:15
Locatie: zuid holland

28-01-2005 19:46

Hallo Ferdy,

Ten eerste is het zwaar kloten als mensen niet van je spullen kunnen afblijven, ik denk dat elke karpervisser die figuren de hersens zou slaan.

Het gebaar van Meneer Vogel van PB is gewoon in 1 woord top :wink:

Heb jij er al is over nagedacht om je karperspullen te verzekeren.
Ik heb dit namelijk wel gedaan.

Ik zet zelf altijd mijn tent vlak achter mijn rod pot neer, wanneer ik gaat nachtvissen.

Voor de rest hoop ik dat je snel weer kan vissen.
----------------------
Groeten Willem
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

29-01-2005 14:37

ik heb altijd een leuke rvs steun onder me stretcher liggen.. :lol:
keihard de geksteeeeeee
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

30-01-2005 11:02

Ik ook Bart, ik ook ...zelfs een massief stalen weegstang, het heeft alleen allemaal zo weinig nut als je niet wakker word op het moment zelf...


MVG

FP
Jordy Lam
Berichten: 110
Lid geworden op: 24-11-2004 14:32

30-01-2005 13:44

Als je in je tentje ligt en je merkt de dief op, doe je alsof je in je agenda kijkt. en zeg je: Volgende week finale sterkste man.. even nog trainen.. en woensdag moet ik weer naar tai kwondo, klasse 100 kilo. Wedden dat de dief weg is :D
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

30-01-2005 13:51

Jordy,

Ik denk dat je niet helemaal een juist realiteitsgevoel hebt. Je kunt natuurlijk ook, op advies van minister Donner, gewoon roepen "Verrek kijk nu een groene IJsbeer".

Alles wat je zegt, dreigt te doen, moet je ook willen en durven omzetten in actie. Alleen een hele oude natuurkunde wet zegt al Actie = Reactie en dat blijft lastig als jij uit je agenda opkijkt en je ziet een mooi egaal rond gaatje waar kogels uit kunnen komen.

Ik denk dat ik nu wel vaak genoeg mijn mening over dit onderwerp heb gegeven. Wees allemaal verstandig en deal op de juiste manier met de situatie.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

30-01-2005 14:46

Beroerd dat je spullen gejat zijn, kerel..... dat wens je niemand toe zoiets! een geweldige zet van dhr. Vogel om je te compenseren! Ik kan het haast niet geloven, sommige mensen hebben écht gevoel in hun kloten!

Klasse actie Piet, kan niet anders zeggen! Als we allemaal zo waren....

MvG

Martijn van Manen
er zwemt een karper in mijn hoofd
Gebruikersavatar
arjan ouwehand
Berichten: 111
Lid geworden op: 06-11-2004 19:26
Contacteer:

30-01-2005 21:13

echt klote om te lezen wat er is gebeurt,
maar ja ik denk dat je wel een leeuwen hart moet hebben als je wakker wordt en je ziet dat er een paar mensen je spullen staan op te ruimen om dan uit je tent te springen....


Ga tegenwoordig samen met mijn honden vissen kruising bordeaux dog- labrador en deze horen alles.

Super van PB products.....
waar blijven de rest van de hengelsportleveranciers????????
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

31-01-2005 10:34

begint dat dan ook niet elke keer te fluiten als je uit je tent komt ? :)
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

31-01-2005 23:02

Wij kunnen als medekarperfanaten ook iets doen voor hem.....iedereen die hier gereageerd heeft ( buiten de Heer Vogel om dan) 2 eurootjes overmaken op zijn rekening...kost niet veel en hij krijgt daardoor wel de kans weer iets aan te schaffen...medeleven kunnen we allemaal tonen, maar actie ondernemen om hem te helpen is weer iets anders(niet rot bedoeld) of heb je mischien nog iets liggen waarvan je denkt dat zou hij wel kunnen gebruiken, en jij gebruikt het niet meer...neem contact op en laat hem wat weten....zo maar ff een hersenspinsel.....maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt. :wink:
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

02-02-2005 12:45

Rob van Halteren schreef:Wij kunnen als medekarperfanaten ook iets doen voor hem.....iedereen die hier gereageerd heeft ( buiten de Heer Vogel om dan) 2 eurootjes overmaken op zijn rekening...kost niet veel en hij krijgt daardoor wel de kans weer iets aan te schaffen...medeleven kunnen we allemaal tonen, maar actie ondernemen om hem te helpen is weer iets anders(niet rot bedoeld) of heb je mischien nog iets liggen waarvan je denkt dat zou hij wel kunnen gebruiken, en jij gebruikt het niet meer...neem contact op en laat hem wat weten....zo maar ff een hersenspinsel.....maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt. :wink:



Rob, dit aanbod stel ik echt zeer op prijs, heel mooi gebaar...
Gelukkig heb ik een hele lieve moeder die het meeste aan nodige spullen al heeft voorgeschoten en waardoor ik dus gelukkig al weer kan vissen.
Verder zou ik het ook niet helemaal eerlijk vinden, aangezien ik niet de enige ben die in Nederland van zijn spullen is beroofd, zou in principe iedereen recht hebben op die 2euri de man.
Begrijp me niet verkeerd, het ontroert me echt ten zeerste dat er hier in de karperwereld mensen rondlopen die geheel belangeloos een medevisser of ander medemens (kijk naar de azieveiling) willen helpen.
Dit maakt mij trots ook een karpervisser te zijn in deze tijd van misdaad en geweld...


Met trotse groet,


FP
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

02-02-2005 19:40

ferdy pol ten eerste egt kloote dat je spullen zijn gejat.
ik weet precies hoe het voelt
vorig jaar werd ik bestolen terwijl ik me spullen aan het opruimen was ik moest eventjes me pieper plus steunen nog pakken onder tussen is iemand na me spullen gegaan op gepakt en weg gerent daar na de fiets gepakt. :evil:
ik had gezien wie dit deed ik heb toen aan gifte gedaan en dan zegt de politie ik kan nix op verzekering terug halen omdat het buiten de in boedel was of zo.
maar tog ben zelf er achter aan gegaan en toen kwam ik een vriend tegen van mij die wist ongeveer waar hij woonde ben er heen gegaan en toen iemand daaro gevraagt of iemand met die omschrijving hier woon ze zijden direct van dat het de buuren waren . :D
en het was zo ik heb ALLES terug gekregen maar 9 van de 10 dingen was kapot.

maar dit is mijn ervaring
mvg JBL
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

02-02-2005 20:14

niet aangeklaagd? ik zou dan wel opnieuw naar de politie stappen.
arresteren en opknopen die gast.

hoe voorkom je nou dat je spul gejat wordt? zoals zoveel mensen schreven over alarmpjes en honden. maar dan nog, ik bedoel die persoon(en) willen jou spul hebben, er hangt een flink prijskaartje aan en daar zullen ze wat voor willen doen. de meeste dieven zijn niet zo snugger. maar wat als.. je alarmpje afgaat? dan 'storm' jij je tent uit, neem je dan elke keer je stick mee, ook als je een run krijgt?
En als er meerdere dieven zijn, sla je ze allemaal tegelijk de hersenpan in?
voorkomen beter dan genezen maar zoals Ferdy was het op een gewoon parkvijvertje, waar je alles behalve zou verwachten?
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

04-02-2005 21:18

ja ik had politie gebeld die hebben em op gehaalt hij kreeg alleen een 200 uur taak straf en hij zij dat hij nie wist wat hij deed want hij was stoned :-? een jongen van 15 jaar ???
maar tog de poltie doet er nix aan verder en vergoeding?? die krijg je ook niet eens :evil:
mvg JBL
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

05-02-2005 06:50

jeroen postma. schreef:maar wat als.. je alarmpje afgaat? dan 'storm' jij je tent uit, neem je dan elke keer je stick mee, ook als je een run krijgt?
En als er meerdere dieven zijn, sla je ze allemaal tegelijk de hersenpan in??


Het is te hopen dat als er iemand 's nachts in het donker stilletjes jou aan het besluipen is, dat als er een alarmpje afgaat, deze zich te pletter schrikt en er weer snel vandoor gaat. Ook word jezelf gewaarschuwd dat er iets of iemand zich bij je tent bevind. Als een dief gestoord word tijdens zijn escapades door licht of geluid, zal hij toch zeker liever de benen nemen ipv een confrontatie met een potentieel slachtoffer van hem ?

Jaime Bennett-Leaver schreef:maar tog de poltie doet er nix aan verder en vergoeding?? die krijg je ook niet eens :evil:
mvg JBL

Als je echt het onderste uit de kan wil halen, en het totale bedrag van jouw schade is meer als een bepaald bedrag ( 200 E ?) kan je gewoon via je rechtsbijstand even je verhaal gaan halen hoor ! Krijgt die gelijk een gepeperde rekening van jouw advocaat ook op z'n bordje. Moeten ze maar de poten van andermans spullen afblijven !
CarpeR Diem
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

05-02-2005 21:41

kan dat nog okal is het eind vorige zomer gebeurt??
is ma even een vraag??
want was intotaal 300 euros :evil:
mvg JBL
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

06-02-2005 09:02

Lijkt me wel. Indien je aanspraak kan maken op een rechtsbijstand verzekering zou ik die als eerste bellen, of anders via je tussenpersoon. Nadat je je verhaal hebt gedaan zullen ze je wel op weg kunnen helpen !

Niet geschoten, ...
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

06-02-2005 09:26

Mensen,

Aanklagen? .... Wel eens gedaan? Enig idee wat het JOU kost ondanks je eventuele rechtsbijstand?

Realiseer je dat een rechter iedere uitspraak mag doen die hem fair lijkt. Dus ook tsja de kosten moet hij vergoeden MAAR je advocaatskosten moet jijzelf betalen .... of / en/of de proceskosten enz enz enz.

Stel nu dat dit gebeurt wat doe je dan?

Daarbij valt mijnheer nog onder het jeugdrecht, hiervan hebben we met zijn allen afgesproken dat we bureau HALT hebben opgericht en die mag dus "passende" straffen opleggen in het kader van taakstraffen. Meneer is hier dus al voor veroordeeld en kan niet meermalen voor hetzelfde vergrijp veroordeeld worden.

Oh ja, een civiele procedure zou nog kunnen. Maar daar moet je helemaal je vraagtekens bij zetten m.b.t. kosten / baten leert mijn eigen ervaring.

Wat heel misschien nog een optie is, de ouders van de jongeman zijn tot zijn 18/20ste verantwoordelijk voor hem en iedereen is in principe W.A. verzekerd. Je zou kunnen overwegen om eens iemand met die ouders te laten praten.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

06-02-2005 09:38

Marc Schrikkema schreef:Mensen,

Aanklagen? .... Wel eens gedaan? Enig idee wat het JOU kost ondanks je eventuele rechtsbijstand?
Greets Marc

Als het goed is niets ? Als je daar met je verhaal aankomt, zullen zij je wel kunnen vertellen of je kans maakt of niet? Als de tegenpartij schuldig word bevonden ( lijkt me niet moeilijk met een politierapport) draaien zij toch automatisch op voor alle advocaatkosten ?

Ik hoop dat ik niet al jaren 200 E per jaar betaal om erachter te komen dat als ik ze eens nodig heb, ik weer eens diep in de buidel moet tasten ? !!
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

06-02-2005 09:43

Marco,

Welcome to the real world!!!

Nee het is niet zo duidelijk als jij denkt, advocaatskosten / proceskosten is een onderhandelingspunt en menigeen draait er zelf voor op!!!!

De kosten van je rechtsbijstand ..... breek me de bek niet open!

99% van de aanbieders heeft in zijn voorwaarden staan dat:
"Er alleen geprecedeerd zal worden indien de slagingskans meer dan 80% zal zijn" Wat zoveel betekend dat indien er geen jurisprudentie? is je het kunt vergeten en alleen de uitgekauwde zaken, die jij net zo goed zonder advocaat zelf zou kunne bepleiten in aanmerking komen.

Daarbij hebben menig aanbieder ook nog een plafond in hun vergoeding staan waardoor, je op een gegeven moment zult moeten beslissen voor eigen rekening verder of stoppen .......

RECHT is soms erg KROM! houd daar rekening mee.

Wat als de rechter vind dat de verdachte al genoeg gestraft is door zijn taakstraf? ........ Dan draai jij zelf voor de kosten op

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

06-02-2005 09:50

In dit geval zou ik toch m'n rechtsbijstandverzekering bellen en vragen wat ze hier denken te kunnen doen ! Die jongen heeft dan misschien wel een taakstraf gehad, maar daar is JBL nog niet mee schadeloos gesteld !

... is altijd mis.
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

06-02-2005 12:10

200 uur taakstraf is geloof ik ook een aantekeningetje op je strafblad, daar schiet jij miss. vrij weinig mee op maar hij is er wel zeer door benadeeld.
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

07-02-2005 00:29

zelf een keer een poging mee gemaakt.

uurtje of 1a2 snacht's , samen met me neef en neefje nachtje vissen op een water hier in de buurt.
neef en neefje waren al onderzeil, lag zelf nog even te genieten,van de heerlijke nacht.

Slaapzak over me benen, en ik hoor wat aan komen, iets dat over het gras rijd dat gebeurt daar wel vaker maar opeens hoor ik remmen toch even kijken, staat er een persoon tussen de plu van mij en me neef ik stond intusse al en was al een steun van me plu aan het los maken, hij ziet me en smeert hem net op het moment dat ik wil gaan roepen.

Dit alles is gebeurde in 2 sec en je kan me niet vertellen als je een gewoone persoon was die benieuwd was naar of we altijd gevangen hadden.

Later die nacht hele tijd jongeren langs rijden plu's all afgebroken om vrij uitzicht te hebben.

Die zelfde jongeren die met ze alle langkwammen vroegen ook wat het allemaal moest kosten en hoorde volgens mij bij de zelfde groep.

Degenwoordig maken we een v met onze plu's zodat er niemand tussen door komt en dus langs een van ons moet.


Ik stapte echt niet uit me tent met de bedoeling om me te verweren maar voor het zelfde geld lag er iemand onderste boven op ze iets en wordt het je kwalijk genomen door mensen dat je niet bent wezen kijken.
we hebben toen trouwens enkele mensen uit de buurt ingelicht en die zouden het door geven als er mensen aan het vissen waren.
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt