onzin soms of niet


Plaats reactie
gielen peter
Berichten: 47
Lid geworden op: 14-10-2004 23:49
Locatie: tongeren

15-10-2004 00:15

ik heb hier een tijdje als gast dit forum gelezen !
sommige onderwerpen zijn best intressant en andere vind ik dan weer wat minder
wat me wel meer en meer opvalt is dat iemand een vraag steld en dat na enkele antwoorden het helemaal niks meer met het topic te maken heeft
das best jammer vind ik
ik heb zo de indruk dat bepaalde mensen hier als goden willen gezien worden door hun kennis
het grappige is dan dat er een ander god(zo zal ik het maar noemen)
afkomt met een compleet ander verhaal dat
1 niks te maken heeft met het topic
2 voor een gewone mens niet te begrijpen valt door nogal moeilijke woorden uit de chemie
3 nog maar in de verste verte lijkt op de theorie die de vorige god net neergepend heeft

wat moeten wij jonge gasten daar nu van aannemen
wij willen ook graag bijleren ma welk is nu bullschit en welk niet

zou het in de toekomst mischien mogelijk zijn om eens fatsoenlijke antwoorden te geven op vragen die mensen stellen zodat iedereen er iets aan heeft
dan is er nog een klein puntje waar ik me aan stoor
er word een topic geopend met een vraag
dan krijg je daar antwoorden op van
ik denk!! dat
of
ik denk!! zo
of
ik weet het niet maar ik denk!!!

als we het niet weten mensen zouden we dan beter niet antwoorden en mensen die er ervaringen mee hebben hun verhaal laten doen

dit topic is ook niet bedoeld om ruzie gaan te stoken tussen mensen hier ma is gewoon es mijn bevinding na enkele maanden dit forum gevolgt te hebben

zijn er mensen die men mening delen of ben ik de enige?
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

15-10-2004 06:43

Helemaal mee eens.
Sommige topicks lopen te lang door en dan gaat het helemaal nergens meer over.
Het vervelende is dan op een gegeven momend dat je totaal geen antwoord meer krijgt op je eigen vraag.
Maar zoals jij dat ziet als "Goden" ben ik het niet echt mee eens.
Ik zie helemaal niemand hier als god en denk ook niet dat er veel mensen zijn die zo over zichzelf denken.
Als dat wel zo is vind ik dat erg jammer.
Maar volgens mij valt dat best mee.
Een grapje of iets zou best wel eens tussen door kunnen maar het moet niet 10tallen RE: lang moeten duren zodat het hele topick veranderd.

Gr,
Michael

Ps. Ik vind het trouwens ook jammer dat er nog mensen zijn die totaal niks aan info in hun profiel invullen, zoals leeftijd en plaats.
Ik vind het zoms wel erg prettig te weten hoe oud iemand is met wie ik spreek of waar hij vandaan komt.
Heb jij ook niet Peter...Jammer :)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-10-2004 08:12

Beste Peter,

Afdwalen van een gestart onderwerp is inherent aan een forum als deze, doordat we het hier niet hebben over een exacte wetenschap maar over een sport die je eigenlijk alleen maar onder de knie krijgt door ervaringen. UIteraard helpen de antwoorden je meestal wel een eindje de goede richting in maar er is in veel gevallen niet 1 juist antwoord maar meerdere goede antwoorden gerelateerd aan de omgeving, spullen en ervaringen van de vraag steller.

Soms krijg je dus een antwoord waarin omgevingsvariabelen verwerkt zijn die voor een andere lezer aanleiding zijn zijn/haar visie op die variabelen te geven om een zo goed mogelijk antwoord te geven.

De goden .......

Ik snap waar jij het over hebt, echter denk ik niet dat je hier iets aan kunt ( moet willen) doen ook denk ik dat je hier een te hard oordeel velt over een aantal mensen.

Een forum is een redelijke afspiegeling van de maatschappij met vriendelijke / ervaringsrijke / nurkse / domme / minder sociale / briljante mensen. Al deze mensen samen zorgen er voor dat je antwoorden krijgt op je vragen. Niet alle antwoorden zullen 100% kloppen maar als je de antwoorden leest met de ervaring die er achter zit dan zegt dit vaak heel veel. Dus het gaat niet om altijd exact kloppende antwoorden maar meer om ervaringsverhandelingen.

Daarbij komt nog dat persoontje 1 eerder op zijn/haar teentjes getrapt zal zijn dan een ander door de opmerkingen van anderen. Ook al zijn de opmerkingen niet altijd "slecht" bedoeld, schrijven is nu eenmaal een trickie medium aangezien je een aantal belangrijke factoren mist zoals intonatie, mimiek en houding ....... probeer hier eens doorheen te lezen en alleen de zaken uit een topic halen die jij nodig hebt.

Zo een hele verhandeling zo s'morgens vroeg

Greets Marc
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

15-10-2004 08:13

Neuh, niet mee eens, hieronder jouw tekst ; ( tweede Reply )

een flavour kan je ook niet aan je haak hangen he mitsz lol

das ook wel weer een feit niet?

mischien dat je daarmee geen vis kan vangen met een flavour alleen?

ma dit ter zijde
ik snap je punt wel mitsz

ma wat heeft jouw antwoord nu weer te maken met de vraag van frank
en het is nu niet dat ik lullig wil doen hoor mitsz

Ik heb het idee dat jouw antwoord nu ook niet echt een ON Topic antwoord is over de vraag of flavour nu wel of geen zin heeft.
Mitsz gaf zijn ervaringen, en gaf aan dat het per water verschillend was, en dat er meerder factoren van invloed zijn.

Lijkt mij dat je in bovenstaand geval GEEN antwoord gaf op de vraag van de Topic starter, maar wel een "aanval" naar iemand die zijn ervaringen neer zette.....

Daarnaast vind ik dat er geen "goden" zijn of zich zo profileren op 't board, in diverse aas topics vliegen de chemische namen je idd om de oren, ik lees daar dan maar overheen, op een gegeven moment is de strekking van het verhaal toch wel duidelijk.

IK VIND is natuurlijk beter om te schrijven, de hele materie rond het karpervisser is nu eenmaal geen wetenschappelijk meetbaar iets. De boarders zullen in dat geval HUN ervaringen geven, en die zijn meestal op een paar basisprincipes na allemaal anders.....

En leeftijd is nu ook niet echt van invloed, wanneer hoor je bij de jonge gasten ? Leeftijd speelt geen rol om iets bij te leren voor je visserij !
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

15-10-2004 08:16

@ Marc,

Je was me precies een minuutje voor, vandaar dat mijn antwoord ook een gedeelte van de jouwe bevat, anders had ik 'm wel korter kunnen houden !
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

15-10-2004 09:46

Marc,

Het was voor mij ook erg vroeg en ik moet zeggen ik ben geen ochtend mens.
Maar ik moet zeggen dat je hier nu een aardig verhaal heb neergezet en ik het daar idd zeker mee eens ben.
Dat doe je goed vroeg in de morgen... :)
Maar over Het Goden verhaal heb ik persoonlijk nog niet echt gezien hier!
Ik weet heel goed wat er mee bedoeld word maar misschien kijk ik er wel overheen.
Ik zal nooit het gevoel hebben dat iemand meer of minder dan mij is!
En zoals jij als zij er is geen 1 waarheid met vissen.
Het zijn alleen maar ervaringen!
Je kan nog zo veel ervaring hebben met bepaalt iets en al die ervaringen kunnen wel bijna niks meer betekenen op een tataal ander water. (misschien een beetje overdreven).

Maar in ieder geval goed gesproken ....Amen :)

Gr,
Michael
Martijn de Groot
Berichten: 152
Lid geworden op: 20-08-2002 02:00

15-10-2004 09:56

Helemaal mee eens maar.....
Leuk he het gebeurd ook in deze topic:

[quote="Michael Bakker"]
Gr,
Michael

Ps. Ik vind het trouwens ook jammer dat er nog mensen zijn die totaal niks aan info in hun profiel invullen, zoals leeftijd en plaats.
Ik vind het zoms wel erg prettig te weten hoe oud iemand is met wie ik spreek of waar hij vandaan komt.
Heb jij ook niet Peter...Jammer :)[/quote]

offtopic????

misschien moeten de mensen gewoon iets langer nadenken voordat er een antwoord gegeven wordt...

niet om lullig te zijn BTW.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

15-10-2004 11:05

Je hebt altijd en zal altijd mensen op het board hebben die iets hebben gehoor of gelezen en deze teksten klakkeloos op het board plaatsen zonder er maar ooit iets mee te maken hebben gehad of te hebben toegepast...

Er zijn een aantal mensen op het board die absoluut verstand van zaken hebben, maar wat je nooit moet vergeten, is dat ieder water anders te bevissen is.
Denk aan de populatie, hengeldruk, waar is in het verleden veel mee gevist, wat is de diepte, stromend of stilstaand water, open water of een gesloten put, aanbod natuurlijk voedsel, voedselconcurrentie, grootte van het water, wat voor bodem, hard of of zacht, bodemstructuur, enz....

Dit zijn zoveel variabelen dat het antwoord van Foos, die uit ervaring spreekt over zijn thuiswater, totaal niet van toepassing is op mijn visserij en mijn thuiswateren.
Het antwoord dat ik zal geven zal weer heel anders zijn... Maar er is nooit 1 waarheid, er zijn er vaak meerdere.

Dat een Topic vaak stilzwijgend de diepte inzakt komt omdat er inderdaad te veel bullshit word geplaatst, maar als je zegt dat je altijd als gast dit board volgt, dan moet je ook weten dat er hier al diverse topics over zijn geweest.
Een verhaal zonder einde, waar je je gewoon niet teveel aan moet storen, maar doorheen moet lezen, anders lijkt het af entoe wel een kinderboard...

Aan de andere kant: In Topics waar juist erg specifieke vragen staan, zie je juist de meest serieuze mensen reageren die ook weten waar ze het over hebben!
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

15-10-2004 11:26

Martijn,
Volgens mij was dit On topic!
Het ging hier over irritaties over het wat wat mensen wel en niet doen.
Vandaar deze opmerking.
Iets wat ik zelf denk.
dit bericht is meer OFF-topic als die andere van mij.
Sorry maar ik kan het niet laten om mijzelf hier over te verdedigen.

Gr,
Michael
Laatst gewijzigd door Michael Bakker op 15-10-2004 11:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

15-10-2004 11:31

Michael,

Waarom moet je je verdedigen en tegen wie dan?

Begrijp je posting niet geheel...
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

15-10-2004 11:42

Tegenover Martijn de Groot!
Snap je?

Gr,
Michael
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-10-2004 12:02

Voordeel van het vroeg schrijven is dat je nog niet beinvloed bent door de dag :lol:
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

15-10-2004 12:08

Peter weet zijn punten van kritiek op dit forum zo goed te omschrijven...ik zou zeggen maak er niet langer een probleem of discussie van, maar draag je steentje bij om er wat aan te doen, als dit mogelijk is. :wink:
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

15-10-2004 12:09

Vroeg, wat is vroeg ?

Dat is jouw mening in dit geval...
Mijn dag begint al om 4 uur, mijn reactie was dus al halverwege de dag !

Bovenstaand is dus ook een goed voorbeeld hoe ieder voor zichzelf ergens tegenaan kijkt, in Marc's optiek is 8:15 vroeg, voor mij niet...

Wat is dus onzin, wie bepaald, wie is de scheidsrechter, maw
zoveel mensen, zoveel meningen !
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

15-10-2004 12:22

Foos,

John Blankenstein heeft het momenteel niet zo druk meer, misschien dat we hem kunnen uitnodigen hiervoor? :wink:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-10-2004 12:43

@ Foos,

Halverwege de dag of niet, je vergist je toch een uurtje in mijn posting hoor :D Wellicht de volgende keer eerst de slaapjes er uit halen? :wink:
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

15-10-2004 12:48

Marc Schrikkema
Registratie: 9-10-2004
Berichten: 23
Leeftijd: 36
Geplaatst: 15 Okt 2004 08:12

Ik schreef 8:15, dat was toch de tijd dat we ( bijna )gelijktijdig geplaatst hebben ? Niet hoe laat je eruit kwam ! ?

Welterusten,

PS Is dit ook Off Topic ?? :-?
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

15-10-2004 13:44

Tjonge jonge, ben ik net eindelijk wakker aan het worden en lees ik dit allemaal... :D :D :D :wink:
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

15-10-2004 13:48

en direct al zo scherp ? :lol:
CarpeR Diem
gielen peter
Berichten: 47
Lid geworden op: 14-10-2004 23:49
Locatie: tongeren

15-10-2004 22:49

hoi

foos ik wil wel iets rechtzetten man
dat was helemaal niet bedoeld als aanval op mitzs
het was meer een domme grap waar ik precies de enige van ben die daar de humor van inziet
dus bij deze men verontschuldigingen foos

wat ik wel weer grappig vind is dat op het on topic weeral es na de zoveelste posting of topic gekletst word haha

ik zal me er inderdaad bij moeten neerleggen

en mensen aub het woordje goden moet je ook niet te letterlijk neme ok please

blijf er wel bij dat hier veel nutteloze info verspreid word waar niemand iets aan heeft sorry

we zouden elkaar beter een beetje helpen ipv elkaar uit te lachen en kleinerend te doen of zo

ik ieder geval hoop ik hier nog leuke tijden tegemoet te gaan

ps men woonplaats en leeftijd staan in men profieltje
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

15-10-2004 23:27

Peter,
Ik zag dat je het had aangepast :)
Th@nks....
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

16-10-2004 07:36

@ Peter,

Het ging mij ook een beetje om het dubbele ervan.....

maargoed,
Er staat idd een hoop onzin hier op 't board, gewoon overheen lezen, of meedoen, maar er moet natuurlijk wel ruimte blijven voor een beetje slap ge-OH.

Als je zelf een serieuze en interessante Topic start, met een klein beetje onderhoud en tijd, blijft ie gewoon doorlopen. Is het daarentegen een Topic die al meerdere keren aan de orde is geweest, maar net onder een iets andere naam, dan krijg je al snel dat er vanaf geweken word !
CarpeR Diem
Plaats reactie