Vistdiepte deze tijd...Kan 1 a 1 1/2 mtr. diepte nog?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

13-10-2004 16:43

Ik ga aanstaande zondag op maandag vissen op een recreatie gebied met een groot meer.
Een van de sloten van +_ 20/30 beter breed die direct op het grote meer uit komt is 1 tot max. 1 1/2 meter diep deze sloot loopt erg ver door het veld in en een woonwijk in.
Ik heb hier een maand geleden nog gevist op een diepte van 1.20 Mtr.
En toen nog redelijk gevangen 5 runs in de nacht.
Maar ik wil het nog graag op deze stek een keer proberen maar het begint toch al behoorlijk koud te worden.
We hebben afentoe al bijna nacht vorst.
Is het een stom idee om nu nog op 1 a 1 1/2 meter diepte te vissen?
Of is het misschien juist wel een zeer goede stek omdat het een doorloop is voor karpers die het diepere water opzoeken?
Dus hierbij mijn vraag wanneer moet ik besluiten om dieper water op te zoeken?
Mijn dank voor jullie meedenken :)

Gr,
Michael
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

13-10-2004 16:49

Michael,

Waarom moet je in de winter de diepte opzoeken om karper te vangen?
Veel mensen denken dat je in de winter juist diep moet gaan vissen, maar dat is echt niet zo...
Als je een dag of 3 voorzichtig de stek aanvoert, zal je gerust vis vangen!
Ik heb het afgelopen seizoen in de winter geprobeerd op 1 meter water... En ik heb er ook nog mijn zwaarste wintervis ooit vanaf gehaald, dus je hoeft het niet per se in de diepte te zoeken.

Wel moet je opletten dat je niet op de kant gaat vissen waar de koude oostenwind op staat te waaien, bevis de kant waar de vis beschutting vind tegen de koude wind. Zo dtrak tegen het riet kan je dan erg goed vangen!
Vooral als je de stek in de winter warm houd voor ze... :wink:
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

13-10-2004 18:15

Neem eens een thermometer mee met een aardig touwtje eraan en meet eens het verschil tussen 1,5 mtr diepte of 5 meter diepte.
En meet idd ook het verschil tussen een stuk waar de wind op heeft gestaan en waar niet.Met deze oostenwind kan dat echt een paar graden verschil uitmaken.
Veel mensen denken idd dat het om de diepte gaat bij het vissen in het najaar maar naar mijn idee is het gewoon de watertemperatuur en als dat om wat voor reden dan ook overal hetzelfde is dan kan je ze overal vangen.
mvg desmond
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

13-10-2004 20:17

Desmond en Martijn,

Th@nks voor het advies dat wist ik helemaal niet.
Het vervelende is wel dat er een oostenwind op die kant staat dat wel.
Maar het is wel een doorloop van water dus als er karpers zijn die het warmere water op zoeken zouden ze volgens mij hier best wel eens kunnen langs komen of ze blijven juist onder de betonnen bruggen en woningen die aan de andere kant van die grote sloot zijn.
Ik ga het in ieder geval proberen.
Ik heb zojuis hennep, mais, kikkererwten in het water gezet ik ga morgen beginnen met voeren.
3 nachten voeren zondag vissen.
Ik ga voeren pallets, kikkererwten, mais, "the source" boilies, pallets en zinkende hondenbrokken.
Volgens mij kan dat alleen maar aanschuife worden ;)
wat denken jullie er van vooral van die kant omdat de wint er op staat?
Ik zal in ieder geval een verslag plaatsen als ik deze sessie gehad heb!

NOgmaals Th@Nks
Groetjes,
Michael
Plaats reactie