home mades of ready mades


Plaats reactie
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

10-06-2002 19:34

Ja ik zou graag het verschil willen weten tussen home mades en ready mades ja niet alleen de prijs enzo maar wat vinden jullie het best best om mee te vissen?? en waarom juist??

laat me iets weten vriendelijke karpergroeten nick.
albert plas
Berichten: 247
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00
Locatie: Coevorden

10-06-2002 19:54

moie,
home-mades, die werken het beste! geeft je ook een (nog) beter gevoel over je vangsten!
groeten,
Albert
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

10-06-2002 22:18

Eigen boilies eerst natuurlijk.Ten eerste het geeft je een super gevoel als je karpers vangt met je eigen"uitvinding".Ten tweede als je kunt zwijgen,en het is een goede boilie boilie dan ben je de enigste die hem heeft dus na-apers uitgesloten.En ten derde ze zijn meestal voedingrijker voor de karper zelf.En ten vierde meestal heb je betere resultaten.Ready-mades heb ik ook hoor als standby.Moest ik eens een dagje naar een watertje gaan vissen en mijn eigen boilie gaat er niet goed,dan heb ik nog een back-up achter de hand.Het voordeel is wel dat je deze natuurlijk langer kunt bewaren dan eigen maak of je moet daar ook beugh bewaarmiddel in gebruiken.
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

10-06-2002 22:21

nadeel:Zoals ik ,ik woon in een appartement dus ik mag nog enkele dagen van mijn "Flavourgeur" genieten na het maken van enkele kilo's. Zoals nu dus net 6 kg gemaakt. Greets gingino
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

10-06-2002 22:37

Probeer het eens zonder flavour....(werkt misschien ook nog eens dressuur doorbrekend!)
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

10-06-2002 23:17

ik vis uitsluitend nog met homemade boilies en eerst deed ik dat met mijn eigen ingrediënten en geheimpjes... nu echter alleen nog met de mixen van energy.

het voordeel van je eigen boilies is dat er geen conserveringsmiddelen inzitten... dat is dus een voordeel voor de gezondheid van de karper maar echter ook weer een nadeel voor de houdbaarheid van je balletjes.
in ieder geval vis ik dus niet meer met readymades puur voor de gezondheid van de karper en de prijs van die klote ballen.

uitzondering op de regel is dat ik soms echter nog wel ready's gebruik maar dan freezers.... dus wel kant en klaar maar zonder conserveringsmiddelen

flavour gebruik ik overigens NOOIT... ik wil wel eens mijn hookbait dippen maar ik vind het onzin om je hele mix te flavouren... is gewoon niet nodig want de karper vind het toch wel en je hebt een grotere kans dat ze het pakken zonder dan met flavour
Jos de Jong

11-06-2002 08:44

mensen, mensen,

wat laten jullie je weer beïnvloeden door de commercie. tegenwoordig is het allemaal home made wat de klok slaat. maar als je een INSTANT visser bent is een goede ready made vaak een betere keuze. bijv. de Nash readys zijn instant gewoon subliem, ga je ermee voeren ja dan wordt het minder en zullen sommige homemades beter zijn, maar instant zeker niet.

veel topkarpervissers uit engeland gebruiken zeer regelmatig nog readymades en dan wel vooral voor het instant vissen tijdens bijv wedstrijden of gewone sessies. en die mannen vangen pakken vis.

groeten, jos
Bob Smit
Berichten: 133
Lid geworden op: 25-03-2002 01:00
Locatie: enschede

11-06-2002 09:40

Ik vis ook alleen met homemades, omdat ik readymades te duur vind om mee te gaan voeren en omdat mijn homemades geen conserveringsmiddelen bevatten. Net als Frank voeg ik ook nooit flavour toe, mijn ervaring is dat de vangsten hier echt niet van teruglopen. Mijn boilies ruiken dus gewoon naar de ingredienten die erin zitten.

Gr Bob
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

13-06-2002 11:28

Ik ben van mening en heb de ervaring dat zelfgemaakte boilies de readymade eruit vissen. Wel moet je onderscheid maken tussen freezerbaits en de readymades die in de winkels liggen. Waarom homemades? Gewoon omdat ik dan precies weet wat erin zit en ik kan inhaken op de gewijzigde omstandigheden zoals sterk stijgende dan wel dalende watertemperaturen. Een voorbeeld: soms zijn er weken dat het in het voorjaar/zomer erg koel weer is en de watertemperaturen dalen naar 16 graden (met name de ondiepere wateren). Ik gebruik dan een voersamenstelling die gebaseerd is op herfstachtige omstandigheden. Dus wat meer eiwit/vet. De respons is tov het schralere zomervoer vaak beter. Ook moet je natuurlijk je hoeveelheid voer aanpassen. De karpers grttig houden is het devies. Ik zie zo vaak dat er kilo's tegelijk worden gestrooid. Op bv. dun bezet water is dat m.i. funest. De homemade is zeker op termijn beter, zeg na twee drie dagen voeren. Karper hebben al gauw door wat goed voer is op termijn. Zeker op wateren waar veel met ready's wordt gevist, stijgen je kansen. Ik beweer niet dat je niet kunt vangen op ready's, want de vissen eten ze bij gebrek aan beter toch. Ga je echter voeren met kwalitatief goed aas, dan heb je een streepje voor. Ik heb dat al meerdere keren meegemaakt. Jullie merken al dat ik de visie van Evert Aalten deel. Ik vis trouwens al 15 jaar op die manier.
Trouwens, nu ik het er toch over heb een voorbeeld: Op een groot water waren enkele vissers een aantal weken flink aan het voeren om zo de vis te wennen aan hun voer. toen werd er gevist en ze hadden in 6 dagen 40 aanbeten. Ik had een andere stek aangevoerd door 2 dagen van tevoren 1 kilo te voeren. Na drie keer vissen en tussendoor blijven voeren kon ik 16 aanbeten noteren in ongeveer 15 uren zuivere vistijd. Dat is voor mij dus effectiever of om in jargon te spreken afromen. De topvisssen kwamen in de tweede sessie eruit en hadden voerresten in hun ontlasting. Een teken dat het voer aansloeg. Voor mij ook weer een voorbeeld dat het tegenwoordig zoveel (verkeerd) toegepaste voeren a la Luc de Baets in doorsnee omstandigheden niet beter werkt. Volgens mij komt dat doordat meerdere vissers dit op een zelfde water doen (hij waarschuwde al in z'n boek notabene!!) en dat zijn aanpak een totaal andere context had, namelijk een water dat sterk onder hengeldruk stond. Veel van dit soort zaken wordt maar klakkeloos gekopieerd en leidt niet tot het resultaat wat men gedacht had.
Plaats reactie