GRIJS KENTEKEN


Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

09-10-2004 17:11

Ook voor de grijsrijdende karpervisser.
Kijk op de onderstaande site en doe mee 30-10- 2004.Den Haag Malie veld
Groeten Henk
http://www.zijnzegek.nl/reactiehoek.php
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

09-10-2004 17:33

Wees wijs, behoud grijs !
CarpeR Diem
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

09-10-2004 17:56

Klopt helemaal Foos,alleen moeten we Den Haag nog overtuigen,tijd voor Aktie dus.
Groeten Henk
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

09-10-2004 18:14

Grijskentekenregeling 2005 nog onduidelijk

Ondanks de vele nieuwsberichten van de afgelopen dagen is nog steeds onduidelijk hoe de grijskentekenregeling in 2005 er precies gaat uitzien. Duidelijk is wel dat het bedrijfsleven en invaliden gebruik kunnen blijven maken van de grijs kentekenauto met al haar voordelen. Particulieren kunnen dit vanaf 2005 niet meer.


Voor mij zal er niet zo veel veranderen, zakelijk rijd ik grijs en privé geel.
Maar het is natuurlijk onzin dat de melkkoe nu helemaal leeg gemolken gaat worden.

Milieu bewust in NL ? Het schijnt dat gas en diesel beter ( ok, minder schadelijk ) zijn voor het milieu als benzine. Wat doet men in NL ;het gebruik van gas en diesel tegenwerken door meer belasingen hierop te gaan heffen !!

In Italië bijv vind ik het beter geregeld, je betaalt daar naar cilinderinhoud, is meer in de richting van de vervuiler betaald, immers hoe groter de cilinderinhoud, hoe meer vervuiling. Er zijn daar dan ook steeds meer auto's op diesel. Met de motoren van tegenwoordig heb je met een sterke, schone diesel een dijk van een motor onder je kap liggen ! :D

PS de slogan hierboven was van EVO3
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

09-10-2004 18:47

Heren,

volgens een fax van onze boekhouder op de zaak het volgende:

Privé rijders op grijs = jammer dan,helaas

Gehandicapten op grijs = aangepaste regeling

Bedrijven op grijs = gefeliciteerd

althans volgens een fax van woensdag jl. zo zou het er uit gaan zien maar alles kan nog veranderen
MVG"BK" 8)
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

09-10-2004 19:46

Dan kan ik mooi blijven karren in mijn visbus van de zaak. :wink:
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

10-10-2004 11:36

Ik heb gelukkig n handicap .


Ik ben lekker karper visser.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

11-10-2004 02:42

[quote="menno laarmans"]Ik heb gelukkig n handicap .


Ik ben lekker karper visser.[/quote]


:-? :-? :-?
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

11-10-2004 09:41

Ik stond op het punt een grijs kenteken aan te schaffen vanwege jhet goedkope rijden en ruimte voor de visspullen...
Helaas voor mij en velen met mij!

Waardeloos dat kabinet, ze pakken je echt waar ze je maar pakken kunnen, het liefst zo hard mogelijk!
Hugo Bovenmars

11-10-2004 13:26

[quote="Foos"]
Milieu bewust in NL ? Het schijnt dat gas en diesel beter ( ok, minder schadelijk ) zijn voor het milieu als benzine. Wat doet men in NL ;het gebruik van gas en diesel tegenwerken door meer belasingen hierop te gaan heffen !!

In Italië bijv vind ik het beter geregeld, je betaalt daar naar cilinderinhoud, is meer in de richting van de vervuiler betaald, immers hoe groter de cilinderinhoud, hoe meer vervuiling. Er zijn daar dan ook steeds meer auto's op diesel. Met de motoren van tegenwoordig heb je met een sterke, schone diesel een dijk van een motor onder je kap liggen ! :D

PS de slogan hierboven was van EVO3[/quote]

Helaas Foos,

De werkelijkheid is anders. Diesel is wel degelijk met grote voorsprong de meest vervuilende brandstof.

bron: http://www.vrom.nl

Auto's met een aardgasinstallatie hebben op dit moment de beste milieuprestaties. Aardgas heeft namelijk de laagste uitstoot van vervuilende stoffen. Omdat andere brandstoffen steeds schoner worden, neemt dit voordeel in de toekomst echter af.
Verder geldt dat de milieuprestaties van nieuwe dieselauto's veel slechter zijn dan die van auto's op benzine, lpg en aardgas. De betere score van diesel op CO2 (circa 15 procent lagere uitstoot per kilometer dan benzine) wordt overschaduwd door de hogere uitstoot van NOx en fijn stof (tien respectievelijk zeven keer hogere uitstoot per kilometer dan benzine). Technische ontwikkelingen zoals directe injectie, elektronische regeling van de injectie en roetfilters verbeteren de milieuprestaties van diesel onvoldoende. Met de Euro-4-norm, die in 2005 ingaat, loopt diesel iets in van de achterstand ten opzichte van benzine. Pas bij de invoering van een voldoende scherpe Euro-5-norm, naar verwachting in 2010, zullen de milieuprestaties van benzine en diesel elkaar niet veel meer ontlopen.
De milieuprestaties van nieuwe auto’s met een naderhand ingebouwde lpg-installatie zijn ongeveer gelijk aan die van nieuwe benzineauto’s. De NOx-uitstoot per kilometer is iets hoger, de CO2-uitstoot per kilometer is lager. Per saldo ontlopen de milieuprestaties (per kilometer) elkaar niet veel. De milieuprestaties van auto's met een in de fabriek ingebouwde lpg-installatie zijn iets beter.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

11-10-2004 15:24

@ Hugo ;

Ik wilde even kijken bij de VROM, maar ;

De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

Gelukkig doet mijn dieseltje het wel altijd :lol:

Met regelmatig fietsende groet,
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Dennis Hessels
Berichten: 162
Lid geworden op: 14-04-2004 20:07
Locatie: Zwolle
Contacteer:

11-10-2004 16:35

Ook ik rij grijs kenteken.. i.v.m met de hond en veel laat ruimte voor mijn sessie :D Ik zal zoals het er nu uitziet geen problemen krijgen omdat hij op bedrijfsnaam staat
de Hengelsport Zwole --> http://www.hsvzwolle.com
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

11-10-2004 16:51

Ik ook rijd grijs puur alleen voor mijn visspullen te vervoeren.

Als deze shit doorgaat moet ik net zoveel gaan betalen terwijl ik nog maar steeds 2 personen kan vervoeren. Terwijl geel 6 personen kunnen vervoeren...

Nu wordt ik dus benadeld:

1. mijn auto daalt meteen in waarde
2. kan nog steeds maar 2 personen vervoeren (betaal immers net zoveel als anderen dan, dan wil ik ook de gemakken van anderen!!!)
3. De markt voor bestelwagens stort meteen in

Hmm ik heb er echt geen goed woord voor over, zelfs ben ik bereid tot harde actie's laat me maar weten wanneer en waar...

Met boze groeten
Alex Poot :evil:
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

11-10-2004 18:00

Ehm Alex ;


[quote="Henk Teunissen"]Ook voor de grijsrijdende karpervisser.
Kijk op de onderstaande site en doe mee 30-10- 2004.Den Haag Malie veld
Groeten Henk
http://www.zijnzegek.nl/reactiehoek.php[/quote]
CarpeR Diem
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

11-10-2004 18:28

Als ik het goed begrijp, rijden jullie nu illegaal met een grijs kenteken, en als dat niet meer mag, dan worden jullie BOOS?!

Kijk, dat een maas in de wet er toe dient dat grijze kentekens door particulieren gebruikt kunnen worden, da's heel erg mooi, en heel veel mensen hebben daar al van mogen profiteren. Dik profiteren zelfs. Grote bussen, combo's noem maar op, en allemaal worden de centen die eigenlijk extra betaald hadden moeten worden, door jullie gejat van de staat. Want zo is het he. En als het niet meer mag, denk je dat je dan ergens recht op hebt? Wat een klinkklare onzin is dit. Degenen die zich onrecht aangedaan voelen met hun grijze kentekens, zijn een blamage voor de karpervisserij, in mijn optiek. Jullie zouden je moeten schamen, geld jatten van de overheid en dan nog denken dat je ergens recht op hebt.
fishing rocks
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

11-10-2004 18:32

Zie hier voor verdre info.
http://www.weetjewel.com/temp/grijs/inf ... nteken.htm.
Groeten
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

11-10-2004 18:33

Nee hoor Toon ,
er is niets illegaals aan grijs rijden voor particulieren !

Als de inrichting van de auto voldoet aan alle eisen, dan mag je grijs kenteken rijden, dat de gedachte hierachter anders is geweest, is een ander verhaal, illegaal is het niet !

Er zijn nu veel mensen met veelal meerdere kinderen die een mooie VW transport of de Opel Vivaro type hebben, lekker met dubbele cabine en een hoop ruimte achterin voor de kinderwagen etc. Zo'n wagen weegt bijna 2000 Kg, wat denk je dat die mensen ineens méér moeten gaan betalen ? !!

PS Rijd zelf een personen auto op geel ( 50.00 per mnd ! ) + Bestel bus zakelijk.
CarpeR Diem
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

11-10-2004 18:41

Moet zijn: http://www.weetjewel.com
greetz....
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

11-10-2004 18:47

Verschil ;

Er van uitgaande dat het om een leuke bus gaat, dubbele cabine, verlengd = meest verkochte ?

Grijs = 260.00 Per jaar
Geel = 1524.00 Per jaar !!

reken uit je verlies ;

1264 Eurie ben je op jaarbasis MEER kwijt, en je krijgt er niets meer voor.

De melkkoe is al uitgemolken !
CarpeR Diem
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

11-10-2004 18:57

Foos,

Leg me dan ook even uit hoe het zit met rode diesel en normale diesel Foos?

Ik weet niet waarom de staat besloten heeft, de wegenbelasting voor bedrijfsauto's zo laag te houden. Het is toch ook een 'bedrijfs'auto? Toch geen "neuk jezelf maar te pletter want er is ruimte zat in de bus'auto?

Een bedrijfsauto is derhalve bedoeld voor bedrijven, en niet voor particulieren.
fishing rocks
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

11-10-2004 19:09

Toon,

Rode diesel is bestemd voor landbouwvoertuigen. Wanneer je hiermee gesnapt word en je dieseltje ben je nog niet jarig. Het schijnt zelfs dat wanneer je een keer "rood" hebt getankt dat dit nog tijden zichtbaar blijft bij een controle. Kijk hier mee uit.
MVG"BK" 8)
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

11-10-2004 19:11

Bert,
Dat was een retorische vraag. En bedoeld om de vergelijking met het stimuleren van een bepaalde tak door de overheid door te trekken.
Behoeft verder geen uitleg, dunkt me.
Toon
fishing rocks
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

11-10-2004 19:12

Rode diesel en "gewone" diesel is natuurlijk een heel ander verhaal, als je met een gewone personen auto of bus rode diesel tankt, dat is wel illegaal = dus strafbaar ;

Diesel
Diesel is de brandstof voor het wegverkeer en de pleziervaart op het water en in de lucht.

Rode diesel
Rode diesel is de brandstof voor al het andere dan wegverkeer en pleziervaart.

Een grijskenteken auto hoeft niet perse een bedrijfswagen te zijn !

Wat versta je onder bedrijfswagen ? Een busje voor bijv een loodgieter, of is een wagen van een bedrijf voor een vertegenwoordiger ook nog een bedrijfswagen ?

Het grijskenteken verhaal waar het hier omgaat, word nu ineens de nek omgedraaid voor particulieren. Leuk als het eerst mag, je een hoop geld investeert, en je nu ineens met de nieuwe wet een compleet MAANDSALARIS kwijt zal zijn.

Nogmaals, voor mij veranderd er niets, maar het is gewoon diefstal !
CarpeR Diem
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

11-10-2004 19:19

Een auto van een vertegenwoordiger is ook een bedrijfsauto, omdat die in principe bedoeld is om al z'n kilometers te spenderen ten behoeve van het bedrijf. Niet voor niks betaal je een klauw geld als je er je prive-kilometers ook mee wilt rijden.

Maar goed, als je een plaat voor je harses wil blijven houden, en wil BLIJVEN ontkennen dat de particulier jarenlang heeft geparasiteerd op de kortingen op wegenbelasting voor het bedrijfsleven, en dat het hartstikke rechtmatig is dat men dat een halt toe roept, dan bij deze. Niet persoonlijk opvatten trouwens Foos, verder mag ik je wel :)

PS Vanaf 1 januari worden er eenmanszaken begonnen alsof er geen 2006 meer is, gaat iedereen dan ook lopen zeuren als die ook aangepakt worden?
fishing rocks
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

11-10-2004 19:33

Ja Toon,
ik denk dat we inderdaad van mening blijven verschillen, of dat nu komt voor een betonplex plaatje voor m'n harsens of wat dan ook... :wink:

De grijskenteken regeling was idd in eerste instantie speciaal voor bedrijven om een belastingvoordeel te bieden. Maar de particulieren konden zonder problemen en legaal een auto kopen en lekker op grijskenteken rijden, zolang die maar aan alle eisen voldeed.

Hoe je het ook went of keert, er zullen veel mensen zijn die nu echt ineens van de ene op de andere dag hun auto niet meer kunnen betalen. Een overgangsregeling had wel meer op z'n plaats geweest. Degene die een vette lening hebben afgesloten om een bussie te kopen, kunnen nu ongewild buigen of barsten ! De auto verkopen is ook geen optie, geen hond wil meer een bus als die op geel kenteken moet rijden.

Er zal dan een enorm overschot komen aan bussies op de NL markt, of men zal een maandsalaris in moeten leveren om te blijven rijden,
en het ging al zo goed met de economie.....
CarpeR Diem