Een nieuwe hotspot maken????


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

07-06-2002 17:15

Ik doe dit een aantal jaren.Ik vis voor 90 % in Nederland op de IJssel.En deed dit altijd op de stroom,maar ik ben er achter dat er op de Dooie armen veel meer vis te vangen is.Alleen het probleem die ik daar tegen kwam was dat de bodem zo slecht was dat het vrijwel niet te bevissen was.(modder)Dit heb ik als volgt opgelost.Ik heb een stek uitgezocht waar ik met regel vissen zag zwemmen.Op deze stek ben ik in groote aantalen stenen gaan dumpen hierop heb ik grind gegooid en wit zand.Ik heb hier wel meerdere weken aan gewerkt,maar ik had in een klap een hotspot.De vissen die hier toen vanaf kwamen,daar droomde ik al jaren van.We zijn nu bezig om vlonders onderwater te bouwen,dus we zijn nog lang niet klaar.Mijn vraag is of er meerdere vissers zijn die ook zo met diverse problemen omgaan.
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

07-06-2002 19:45

De enige ervaring die ik heb met het aanpassen van de bodemstructuur is het verwijderen van obstakels. Het maken van hotspots is mij niet bekend.
Mag het wel eens? Het dumpen van grind, stenen en zand staat naar mijn mening gelijk aan het dumpen van puin. En volgens mij is dat niet toegestaan. En wat moet de functie wezen van die onder watervlonders? Als je die van hout maakt blijven ze drijven, dus moet er wel een andere materiaal voor gebruikt worden.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

07-06-2002 20:06