Een nieuwe hotspot maken????


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

07-06-2002 17:15

Ik doe dit een aantal jaren.Ik vis voor 90 % in Nederland op de IJssel.En deed dit altijd op de stroom,maar ik ben er achter dat er op de Dooie armen veel meer vis te vangen is.Alleen het probleem die ik daar tegen kwam was dat de bodem zo slecht was dat het vrijwel niet te bevissen was.(modder)Dit heb ik als volgt opgelost.Ik heb een stek uitgezocht waar ik met regel vissen zag zwemmen.Op deze stek ben ik in groote aantalen stenen gaan dumpen hierop heb ik grind gegooid en wit zand.Ik heb hier wel meerdere weken aan gewerkt,maar ik had in een klap een hotspot.De vissen die hier toen vanaf kwamen,daar droomde ik al jaren van.We zijn nu bezig om vlonders onderwater te bouwen,dus we zijn nog lang niet klaar.Mijn vraag is of er meerdere vissers zijn die ook zo met diverse problemen omgaan.
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

07-06-2002 19:45

De enige ervaring die ik heb met het aanpassen van de bodemstructuur is het verwijderen van obstakels. Het maken van hotspots is mij niet bekend.
Mag het wel eens? Het dumpen van grind, stenen en zand staat naar mijn mening gelijk aan het dumpen van puin. En volgens mij is dat niet toegestaan. En wat moet de functie wezen van die onder watervlonders? Als je die van hout maakt blijven ze drijven, dus moet er wel een andere materiaal voor gebruikt worden.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

07-06-2002 20:06

Die stenen,grind en zand komen uit het zelfde water ik heb het alleen verplaatst en bij elkaar gelegd.Die vlonders zijn van betonplaat(watervaste plaat) bedekt met grindtegels we kunnen er bij bepaalde waterstanden op staan(tot onze middel)dus we kunnen ze weer weg halen en verplaatsen,als we denken dat de vis andere zwemroutes neemt.
Ik dump dus geen puin.Ik wil alleen iets anders doen waar andere niet de moeite voor willen nemen,ja tot ze merken dat er dikke vis vanaf komt.Dan wil iedereen er in eens vissen.
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

08-06-2002 00:25

slimme zet ray wij hebben ook al eens zoiets dergelijks gedaan in het verleden.

en lucas opstakels verwijderen mag zeker wel dan :eek:
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

08-06-2002 11:05

Op 2002-06-08 00:25,

en lucas opstakels verwijderen mag zeker wel dan :eek:



Nou, in mij geval waren dat allemaal takken die de boer van het aangrenzende weiland in het water hadden gegooid. Die man was te beroerd om die zooi netjes op te ruimen. Wij hadden met het vissen last van omdat elke keer die karpers erin schoten en er niet meer uit te krijgen waren.

Ray:
Als die stenen prut er al lag dan is het het verplaatsen inderdaad. Ik wist het ook niet, ik vroeg het me af.
Vissie kump zo!
Henny Jordaan
Berichten: 92
Lid geworden op: 05-02-2002 01:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

08-06-2002 21:06

hoi Ray
ik woon sinds kort ik de steeg en ben ook vanplan om in de dode arm van de ijsel tegaan vissen alleen weet ik niet hoe ik dat precies moet aanpakken.
ik viste namelijk meestal in een parkvijver of in een breede sloot .
ik ben al een paar keer wezen kijken of er karper te zien was maar tot op hede niets tezien dus .
en om er zomaar stom tegaan zitten vissen lijkt mij ook niets .
heb jij misschien een paar goede tips voor me waar ik op moet letten en waar een paar redelijke stekken zijn
mijn plan is om tegaan vissen in de dode arm bij DE Steeg of in de buurt ,,
als je wil mail me dan een paar goede tips
l.jordaan@chello.nl
`vr groet Henny :wink:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henny Jordaan op 2002-06-08 21:07 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henny Jordaan op 2002-06-08 21:08 ]</font>
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

08-06-2002 21:32

De dooie arm bij de steeg is in die buurt een goeie optie,ik heb daar zelf vrij veel gevist(toen ik nog in Rheden woonde)Vooral de kant voor het gemeente huis is goed,de vis zwemt daar voor de kant langs(oude Kribben)Je zult daar wel een boot nodig hebben om een paar harde plekken te vinden.Hoe verder verder je naar de jachthaven gaat hoe meer modder je tegen komt.Ik mail je morgen mijn Telefoonnr. door ben,nu op mijn werk.Kan je dan nog wel meer vertellen over dit stuk.
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

09-06-2002 19:28

Goedemiddag,

Heb twee jaar geleden op een van onze veenkanalen zo'n stek gemaakt (september).Daar er veel overhangende bomen op deze stek staan,dus veel oud blad op de bodem,heb ik met behulp van een paar harken een heel stuk schoon kunnen maken.Nadat ik deze plek schoon ben ik een paar wezen voeren met hele kleine particles (vogelzaad),zodat de witvis deze plek nog schoner kon maken dan dat hij al was.Ben in Oktober op deze stek begonnen met vissen,eerste weekend meteen de grootste van het water "BIG GIRL" op 18.4kg !! Tot nu toe levert deze stek mij nog steeds mooie vissen op.

MVG "GRUM"

P.s. RAY,did the hard work pay off yet ?? :eek:
Henny Jordaan
Berichten: 92
Lid geworden op: 05-02-2002 01:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

10-06-2002 21:22

Ray ik heb je mail ontvangen ik bel je zodra ik wat meer tijd heb
mzzls
Plaats reactie