Dubbelvangst


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

03-06-2002 17:02

Ik zat net met een maat te karperen, we zaten om 05.30 op de stek. Na wat gekloot natuurlijk waren wij om 6 06.15 helemal klaar. Krijgt mijn maatje een run om 06.30, en land een schub van 19 pond. Kenmerken van deze vis spraken voor zich: Gewicht, scheur in linker borstvin, wit bij het oog, gemiste schub, en uiteindelijk een haakwondje. Krijg ik om 10.30 een snoeiharde run. Deze hengel stond een 50 tal meter verderop geplaatst. Na het scheppen, en bekijken van de vis bleek het om exact dezelfde vis te gaan. Er zat dus ongeveer 4 uurtjes tussen.
Uit ervaring weet ik dat er op dit water heel wat karpers zwemmen, en voor alle duidelijkheid we hebben het hier niet over een karperput.

Ik heb dit zelf nog niet eerder meegemaakt,
Jij wel laat het dan even weten. :???:
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Bob Smit
Berichten: 133
Lid geworden op: 25-03-2002 01:00
Locatie: enschede

03-06-2002 17:47

Ik heb dit ook wel eens mee gemaakt,
op een knollenput bij ons in de buurt.
Een bijna uitgedrilde vis was klaar om te scheppen en lag aan de oppervlakte. Op het moment dat mijn broertje hem wilde scheppen, schoot de haak los en was de vis weg. Ongeveer een half uur later gaat dezelfde hengel af en het bleek om dezelfde vis te gaan. We weten zeker dat dit dezelfde was omdat hij een herkenbare wond aan zijn bek had.

groeten bob
Gebruikersavatar
Remco van Leeuwen
Berichten: 34
Lid geworden op: 15-03-2002 01:00
Locatie: Goes

03-06-2002 18:31

Bij ons (in Goes) is een klein parkvijvertje waar zeer veel in gevist word . Alle vissen zijn daarom ook bekent de bekentste vis is 70 cm .En mist zijn linkerborst vin , en heeft de bij naam DOMBO . Waarom dombo k zal het vertellen de vissen in dit water zijn over het algemeen vrij makkelijk te vangen (op sommigen na) . Maar deze vis die blijft maar eten het maakt niet uit wat of hoe of als er een haak aan zit hij eet het gewoon op . En word daarom soms om de DAG of week gevangen hoe vaak deze vis er wel niet uit komt op een jaar is gewoon afschuwelijk . Zijn bek is ook al zo rot als kaas en soms zitten er meerdere haken in zijn bek terwijl hij pas 2 weken terug voor het laast gevangen was .

JA DOMBO IS EEN RAAR BEEST !!!! :cry:

MVG Remco
Gebruikersavatar
Kelly Adegeest
Berichten: 167
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

03-06-2002 18:45

Ik weet, het klinkt een beetje als een sterk verhaal, maar het is me echt gebeurd: Ik zat een jaar of 5 geleden samen met 2 vismaten te vissen op een water waar bijna alleen kleine vissen zwemmen. Toen ik 's ochtends een run had zwom de vis naar rechts, een seconde of 15 later gaat ook de hengel van een van mn vismaten. Wat blijkt nou voor de kant: we hebben allebei dezelfde vis gehaakt!! Ik snap nog steeds niet hoe het kon gebeuren dat die vis na gehaakt te zijn een stuk zwemt en daar precies de haakboilie van mn vismaat pakt. Zoiets geks heb ik ook nooit meer mee gemaakt. Als dat geen DUBBELvangst was weet ik het ook niet meer :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kelly Adegeest op 2002-06-03 18:46 ]</font>
jeffrey hokke
Berichten: 75
Lid geworden op: 02-04-2002 02:00
Locatie: zoetermeer

03-06-2002 19:17

heyZzZZz

was vast het van tuylpark of had ik het mis ?
Sjors Hempenius
Berichten: 132
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Wirdum, Friesland

03-06-2002 19:23

Jordy,

enige tijd geleden zit ik samen met mijn vismaat op een niet afgesloten water te vissen. Mijn maat haakt een karper maar verspeelt die vanwege lijnbreuk. Er bleek een door ons over het hoofd gezien stuk prikkeldraad in het water te liggen waar de karper dankbaar gebruik van maakte. Ongeveer een uur later, duikt mijn pen weg(ik vis vrijwel alleen met de pen), vang ik dezelfde karper. Haak en onderlijntje nog vast in zijn bek. Je ziet het, het komt vaker voor.

Groeten,
Sjors
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

03-06-2002 19:27

Op een kleiner dorpswatertje heb ik dezelde vis 2 keer teruggevangen binnen 12 uur en mijn vismaat ook 1 keer. Het ging hier telkens om een spiegel en in het desbetreffende water zwommen er toen maar 3 spiegels dus vergissen is onmogelijk. Overigens heb ik de vis 2 keer op dezelfde plek gevangen mijn vismaat een meter of 40 verder.

MVG,
Erik
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-06-2002 19:34

Het is intusen al een bekend fenomeen.Ik heb het zelf al twee keer meegemaakt.Mijn maat vangt een mooie zeer herkenbare schub , en mijn andere maat vangt hem 3 uur erna.Het betrof een als dom bekend staande vis.Deze vis werd altijd veel gevangen.Frappant is dat na deze dubbelvangst deze vis een jaar lang niet werd gevangen , ondanks stevige bevissing.Misschien een zwaar trauma of zo?Wie het weet mag het zeggen.
Minder leuk voorbeeld :Ik verspeel dit jaar na een halfuur drillen een mooie vis door lijnbreuk.Enkele uurtjes daarna komt iemand me mijn onderlijn terugbrengen.Bleek dat hij net een mooie dertiger had gevangen met mijn onderlijn in de bek.Aangezien ik verder nog niets verspeeld had op dit water was er geen twijfel mogelijk.Ik balen als een stekker natuurlijk.Ik kende de desbetreffende vis al , en het was een exemplaar die hoog op mijn verlanglijst stond.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-06-2002 11:36

tijdens een sessie van 5 nachtenen op mijn thuiswater haak ik een karper op een boilie de rest van de hengels is beaast met tijgers door lijnbreuk verspeel ik hem de volgende nacht krijgt mijn maat een run maar na 10 min drillen schiet d haak los en wat hing er aan die haak?? juist mijn onderlijn met boilie!!
mvg martijn
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-06-2002 12:23

Lorenzo, Dom? Of wellicht is het bestand veel te groot voor dat water? In dat geval, arme vissen...en na 13 keer geen bek meer over zeker?
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

04-06-2002 14:07

Een jaar of drie terug had ik met de vaste stok na een kwartier drillen een leuk spiegeltje verspeeld (lijbreuk) en anderhalf uur later ving ik hem alsnog en kreeg ik m'n halve onderlijn toch nog terug.

mvg Rob van Os
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-06-2002 10:27

Beste Lorenzo, is dus een zeer zwaar overbezet watertje. Diegene die voor het visstandbeheer verantwoordelijk is moet eens een cursus visstandbeheer gaan volgen.
Nogmaals: arme vissen! Geen wonder dat ze er zo vaak uitkomen daar er een groot gebrek aan natuurlijk voedsel is met een dergelijke bezetting en de vissen om wat te vreten te krijgen grotendeels afhankelijk zijn van het voer/aas van de vissers.
Edwin Radojewski
Berichten: 21
Lid geworden op: 15-01-2002 01:00

10-06-2002 12:23

Ik had ook een dubbelvangst in de w.veste in goes.
Het was 16.00 u en ik kreeg een aanbeet op mijn rechtse hengel de eilandstek.
Ik ving een witte kooikarper van 52cm.
En toen kwamen er een paar vismaten kijken rond half zeven en ik zei dat ik de witte kooikarper had gevangen.
En toen vertrok mijn linker hengel tegen de overkant en het was de witte kooikarper.
En iedereen dacht dat het geen waar kon wezen.
dat was mijn dubbel vangst.(najaar 2001.)
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

10-06-2002 16:54

Lorre heb je het over de put in E.?????Ik heb ook al dubbele vangsten gehad,vorig jaar een spiegel met een misvormde staart maar liefst 5x op een 3-tal maanden + dat ik weet dat hij nog zeker 4x dat jaar is gevangen geweest
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

10-06-2002 17:01

Dubbelvangsten, zelf nog niet mee gemaakt (*dat ik weet :wink:)

maar ik zat op een stek waar (*toevallig) me andere vismaat de volgende dag een sessie had geplanned.
allebei 3 dagen gevoerd, so no hard feelings.
Ik vang een twintiger, en me vismaat een twintiger, maar zijn twintiger had een boggel/kromming in z'n staart.
de volgende dag wij opgeruimt, en me vismaat kwam aan.
de dag erna horen we dat ze ook een twintiger gevangen hadden, maar het was een beetje rare vis zei hij, eentje met een rare boggel bij z'n staart.
na foto's bekeken te hebben, bleek het p'cies dezelfde te wezen.
Plaats reactie