(korda) safelood systemen


Gebruikersavatar
henk trautmann
Berichten: 24
Lid geworden op: 15-09-2004 21:48
Locatie: Veendam

20-09-2004 17:26

Rick, helemaal mee eens.

[quote="Rick Boerboom"]Ik vind een inline-systeem zeker net zo veilig en gooit minder snel in de knoop. Werkt precies hetzelfde, alleen schiet het lood dan uit de wartel van de onderlijn i.p.v. uit een clipje. En als je dan geen voorslagknoop of stopper of iets dergelijks achter je tube hebt glijdt het inlinelood zo van de hoofdlijn af. Geen last van clipjes die afbreken, lood kwijt zijn van na een karper drillen of een onderlijn die om het wartellood heen zit gedraaid.
Voordeel van een safety-systeem vind ik wel dat je het lood kunt verwijderen voor het opbergen van je hengels. En je kunt snel van lood wisselen zonder alles opnieuw optuigen.

Groeten uut Wehl[/quote]
Rik Lemmens
Berichten: 295
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00
Locatie: Gulpen

20-09-2004 17:44

Je zegt het wel: bij geen gebruik van voorslag! Bij inline lood moet je er goed op letten dat je het niet gebruikt als je een voorslag gemonteerd hebt of het zou zo moeten zijn dat het de inliner moeiteloos over de voorslagknoop kan schuiven. Trouwens, ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat een clipje afbrak. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je met de clips omgaat.

Mvg

Rik
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

20-09-2004 19:28

Ik heb n voorslag knoop waarbij zelfs de leadcore knoop door t lood gaat dus dat is t probleem niet.

Alleen als t lood vast zit raak je t niet kwijt ! :roll:
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

28-09-2004 13:07

Dat systeem van korda werkt prima!ALs de vis met het systeem aan zijn bek rond zwemt zal er beetje bij beetje speeling op komen en vervolgens zal hij het gemakkelijk kwijt raken.Dan heb ik het nog niet over dat het lood idd achter een voorwerp blijft hangen bijv:een steen een tak een oude fiets bladeren vuil enzv.En als het lood zich niet laat bevrijden is het de wartel wel die uit het systeem ontsnapt.Ik heb het bijna altijd dat als ik een goede vis er aan heb gehad,en een stevige dril ghehad heb,dat de wartel er uit is komen zetten.en nu hoor ik mensen al denken,dan heeft ie zeker de wartel er niet genoeg ingetrokken,zodat je die bewuste klick hoort...Ja zeker wel,ik vind dat namelijk een lekker gevoel,die klick,en zo weet ik ook altijd dat ie goed vast zit.

Dus het systeem van korda is gewoon een goed veilig systeem! Greetz Danny