Net je rijbewijs?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

09-09-2004 16:24

Even een kleine inleiding.
Vroeger viste ik vrijwel altijd instant, vaak op een vaste stek. Dit was een zeer goede stek, niet geclaimd ofzo, er ging gewoon niemand zitten, ze vonden het te ver lopen :lol:
Dit heb ik zo jaren naar volle tevredenheid gedaan op een aantal wateren. Na een tijdje begon ik toch mijn horizon te verbreden, ik ging op meerdere verschillende wateren vissen. Nog steeds instant, maar wel op een serieuze manier aangepakt met een gedegen kennis van het water.
In het voorjaar dit jaar veranderde de situatie. Een maat van mij haalde zijn rijbewijs en kreeg daarmee ook direct de behoefte om verder weg te gaan vissen. Onder het mom wat je ver haalt is lekker hebben we een aantal weken stad en land afgecrost op zoek naar mooie stekken, waar we dan meestal zonder enige voorkennis op goed geluk neerploften. We bleven in die weken dan ook bijna volledig zonder resultaat. Het heeft behoorlijk lang geduurt voor ik besloot om hier mee te kappen en me weer serieus op een paar wateren te gaan richten in plaats van constant heen en weer te blijven rijden.
Dan nu de vraag. Wat vind jij de leukste, meest succesvolle of leerzaamste methode? Instant vissen of voeren, en vooral, langer doorgaan op een water en het echt leren kennen of heen en weer rijden op zoek naar een mooi plekje. Voor de mensen met rijbewijs, kregen jullie na het halen van je rijbewijs ook direct de behoefte om het verder weg te zoeken? Zo nee waarom niet, zo ja, doe je dat nu nog, waarom wel of niet?
Ik ben benieuwd...
Laatst gewijzigd door Daaf Wolters op 10-09-2004 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
elmer schroot
Berichten: 84
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: voorschoten

09-09-2004 19:15

toen ik mijn rijbewijs haalde had ik niet meteen de behoefte om ergens verder weg een kijkje te nemen. wel had ik meteen een auto gekocht waardoor je dus niet meer zo afhankelijk bent van bv. je ouders.
nu heb ik al een paar jaar een rijbewijs en af en toe hoor en zie je wat over een water wat verder ligt en kan er nu makkelijker gaan kijken.
ik vis overigens bijna altijd nog in de buurt van waar ik woon.
Gebruikersavatar
Michel Vreeke
Berichten: 167
Lid geworden op: 07-09-2004 15:12
Locatie: Emmeloord

10-09-2004 23:16

Ik had die behoefte ook niet echt, water waarvan je weet dat het grote karpers bevat viste ik al op, dus ik hoef niet perse verder weg...

Wel is het nu makkelijker om een keer iets anders te proberen.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

14-09-2004 16:12

Heren,


Zodra ik in het bezit ben van een auto dan laat ik m'n huidige viswater voor wat het is......
Op 20km afstand ligt de machtige rivier die met me flirt :D Daar komen de dikke vissen vandaan voor mij :wink:
Nu moet ik het nog zien te rooien met m'n viskar hier in de buurt :-?
Ook al sla ik m'n slag hier ieder seizoen ook wel......K ben gewoon verzadigd qua kanaalvissen(hier in de buurt dan)!
Het zwaarbeviste water waar de dikke vissen zwemmen en de rivieren waar de dikke vissen ook rond zwemmen zal vanaf dat moment m'n visserij worden dat me opnieuw voor een uitdaging zorgt!

"How many rivers do we have to cross?" zong Bob Marley en die vraag stel ik mezelf ook! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

14-09-2004 16:15

As maandag theorie examen.
In de kerstvakantie een 10daagse cursus doen. In de hoop dat ik alles in 1 keer haal, zodat ik het nieuwe jaar goed kan beginnen:)

En dan kan ik ook wat verder, als dat nodig is en vind.

Tis toch een mijlpaal in je leven :) 18 jaar.... Moet je gebruik van maken :)

Heb alleen wel een kussen onder mn kont om boven het stuur uit te komen :P

gr Frank
Gebruikersavatar
Dennis Hessels
Berichten: 162
Lid geworden op: 14-04-2004 20:07
Locatie: Zwolle
Contacteer:

14-09-2004 16:48

Ik ben net 18, 24 juli maar heb ookal een maand mijn rijbewijs (ANWB)! Ik had het er op mijn 16e al over; als ik straks een rijbewijs heb... en dat is ook uitgekomen! Mijn gebied is gewoon veel groter geworden en dat is toch wel beter!

BTW;

Heb een Opel Omega 2,5 L. 16v gekregen :D
de Hengelsport Zwole --> http://www.hsvzwolle.com
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

14-09-2004 16:55

Dennis,


Mooie "karper-auto" die Omega :wink: Veel ruimte en genoeg power onder de kap! 8)
Alleen is een 2,5liter motor wel schadelijk voor je portomonnee(eveneens de wegenbelasting) maarja......Mooie auto, dat wel! :wink:


Ik kan me eigen niet veroorloven om een eigen auto aan te schaffen(mij te duur in onderhoud en benzine).....Hier moet ik teveel dingen voorop zij zetten(vriendin en hobby kosten ook wat! :roll: ) dus ik blijf lekker in de Slopel :lol: Agila rondkarren!
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

14-09-2004 16:58

tja, als je zomaar je auto's krijgt.... :wink:

Daaf,
Ik zou het wel weten. Zo snel mogelijk mijn auto! er zijn hier genog wateren die ik wil bevissen(alleen dan net op iets meer dan anderhalf uur fietsen... dat vind ik net te ver voor een nachtje. Plus dat ik dan makkelijker de gelegenheid heb om door de weeks te gaan vissen. ff gouw een nachtje mee pikken voordat ik naar school moet.

Frank,
Dus een 10-daagse cursus... Was ik ook van plan (over een half jaar) gewoon ff vrij nemen van school ofzo. een weekje moet toch wel kunnen :P nu zit ik sterk te twijfelen... hoor veel slechte verhalen daarover.

Maar wat zouden jullie aanraden? ik wil zo snel mogelijk mijn rijbewijs.
toch lekker gaan lessen en dan 3 lessen per week ofzo? of een 10 daagse curcsus (even niet over het geld gesproken dan)

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Dennis Hessels
Berichten: 162
Lid geworden op: 14-04-2004 20:07
Locatie: Zwolle
Contacteer:

14-09-2004 18:20

Ik betaal in totaal € 155 p.m excl. benzine! Nou jah, 'gekregen'... een heel erg schappelijk prijsje van mijn pa
de Hengelsport Zwole --> http://www.hsvzwolle.com
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

14-09-2004 18:26

Heb nu bijna 1,5 jaar mijn rijbewijs. Toch ga ik meestal naar wateren waar je ook met de fiets heen kan, echt ver weg zoek ik het niet. Meestal niet meer dan met een straal van 20km van mijn huis af.

Voordeel is wel dat je een voerstek kan maken, en dat dat niet zoveel tijd inbeslag neemt. Ook zou ik nu sneller een paar uurtjes gaan vissen, scheelt een boel tijd ipv fietsen. Alleen beetje weinig ruimte in zo'n kleine 206.

Groeten Rick.
Jeffrey Pijl
Berichten: 157
Lid geworden op: 31-08-2004 18:54
Locatie: Delft

14-09-2004 18:55

Daaf,

Ik zat in hetzelfde patroon als jij alleen miste ik dus het gedeelte waarop je op 1 water blijft. Maar nu een goed jaar terug ben ik gaan voorvoeren op 2 wateren en wat zie ik nu, mijn vangstratio is gigantisch gestegen!

Voor mij soms nog (4 oldtimes sake) instant, maar het voorvoeren en op 1 water blijven overheerst nu.

Jef
Plaats reactie