Karper dood in Bewaarzak


Seann Wit
Berichten: 36
Lid geworden op: 09-09-2004 12:45
Locatie: Almere

16-09-2004 17:02

[quote="ferdy pol"]Dit is echt helemaal bizar en wil ik jullie niet onthouden ik fiets zojuist uit me werk langs de plaatselijke vijver en wat ik daar zie!!!....


Een ventje daar van een jaar of 14 onthaakt een vis ...overigens niet op een mat, hangt de vis vervolgens aan de volgende haak waarna zn maatje de drill nog eens rustig over wil doen....
Het is maar goed voor die jongens dr gezondheid dat ik nu met mn handen in het verband zit.
Een ding is wel zeker zoiets zullen ze nooit, maar dan ook nooit meer proberen.


vr.gr.

Ferdy[/quote]


Tis belahelijk wat die koters doen, maar!

vind je het niet een beetje ver gaan, e.v.t. fysiek geweld tegen een paar onwetende mannetjes van 15?
Ik kan best begrijpen dat je verdomd pissig word, maar waar ligt de grens?
Gebruikersavatar
henk trautmann
Berichten: 24
Lid geworden op: 15-09-2004 21:48
Locatie: Veendam

16-09-2004 17:37

Heb geen leefnet.

Na de dril, meteen weer het vertrouwde water in. Als het een kanjer is snel een foto en dan zsm het water in.

Laatst de batterijen van de digicam leeg. Dan maar geen foto, terug met de karp. Vang vanzelf weer wat moois.

greetz Henk

[quote="Rick Boerboom"]En wat vinden onze lieve karpervissertjes dan van leefnetten?[/quote]
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

16-09-2004 17:58

[quote]een paar onwetende mannetjes van 15? [/quote]

Hmmm... ik ben ook 15 :roll:

even zonder gekheid, geweld gebruiken vind ik ook idioot, leg ze liever uit wat ze laten moeten, hoe het wel moet.
Gebruikersavatar
henk trautmann
Berichten: 24
Lid geworden op: 15-09-2004 21:48
Locatie: Veendam

16-09-2004 22:48

Dit is dierenbeulerij.

Moet je dat aan 15 jarigen uitleggen? Die horen het te weten.


[quote="Casper Hijkoop"][quote]een paar onwetende mannetjes van 15? [/quote]

Hmmm... ik ben ook 15 :roll:

even zonder gekheid, geweld gebruiken vind ik ook idioot, leg ze liever uit wat ze laten moeten, hoe het wel moet.[/quote]
Frans Kooijmans
Berichten: 36
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00

17-09-2004 23:27

[quote="gerrit koop"]Jan ,Niels

Ik vind het op ze n minst opmerkelijk dat wij,vissers,het eenmaal aanslaan van een vis "sport"noemen en een tweede maal dierenmishandeling.
Deze twee begrippen liggen nogal ver uit elkaar namelijk.
Zo op dit board te lezen zijn we allemaal natuur en dierenliefhebbers,maar toch blijven we de vissen op ze n zachts gezegd "prikkelen"
Ik zelf prik al meer dan veertig jaar vissen voor de eerste keer aan de haak en in de levend aas periode werden er genoeg voor de tweede maal aan de haak geslagen.
Het is natuurlijk nooit goed te praten als een karper, voor de tweede maal aangeslagen, voor nog een dril in het water wordt teruggezet.
Ik vind alleen de gedachtengang van de mensen ,incl. die vanmijzelf natuurlijk, een beetje tweeslachtig. En dat intrigeerd me een beetje
gr gerrit[/quote]

Even serieus mensen dit is toch rond uit belachelijk. Je gaat toch niet een karper nogmaals aan de haak doen om je maatje ook een karper te laten drillen. Dan is de sport echt helemaal op zijn einde. Mensen die zo zielig zijn kunnen net zo goed in de vijver in de tuin hun vissen gaan vangen. waarschijnlijk doen ze dat ook.

Verder vind ik de geplaatste opmerking van dennis over de vergelijking met mongolen ronduit ongepast. Ik hoop dat je het in een ander context van het woord bedoeld. Waarschijnlijk zijn mongolen beter in staat om met vissen om te gaan dan al dat gespuis dat zich tegenwoordig karpervisser noemt.

frans
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

22-09-2004 01:03

Ik vraag me af waarom jullie er zn probleem van maken ?

Er zijn altijd mensen die iets verkeerd gebruiken , dat is met alles .

Maar om gewoon te zeggen WEG met de bewaarzak vind ik de grootste
onzin en wel hier om :

Heeft iemand van jullie wel eens n vis gevangen die na de dril helemaal uit geput was ????

Ik wel en meerdere keren zelfs ( meestal zijn dit de dikkere dames die al op leeftijd zijn )

Heb t vaker gezien dat zn vis meteen na de vangst niet eens meer weet wat onder en boven is , dus terug zetten betekend meestal t einde van haar leven.

En heb daardoor al vaker wel eens 30 min met zn beest in t water gestaan om hem of haar te "reanimeren "

Dus wat is er op tegen om zn vis n uurtje onder verandwoorde omstandigheden te zakken ???????????

ik heb t zelfs n keer meegemaakt dat n vis op een of andere manier zo gestrest was dat dit na 2.5 uur nog niet over was.Dus het beest maar op n goede plaats weg gehangen en n paar uur daarna weer gaan kijken.
Resultaat hij was opeens weer spring levend . Als ik hem meteen had terug gezet had de eerste boot meteen vissoep van hem gemaakt.

Dus ik vind dat hier toch ( in sommige gevallen ) wat beter over na gedacht moet worden .
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

22-09-2004 18:43

Menno, ben je er ook wel eens bijgebleven nadat je de vis gezakt had?
Dat ze na een dril moeten bijkomen (zeker de zware ) ben ik met je eens,
maar om dit nu in een zak te doen?
Als je bij een gezakte vis blijft zie je na enkele minuten het leven volledig terugkomen.
De vis gaat dan liggen bokken in de zak.
Fijn, als hij tegen het kantje aanhangt.
Nee, ik blijf erbij, vang je vis, fotografeer hem dan meteen en zet hem terug op een verantwoorde manier (ieder zichzelf respecterende karpervisser weet wat ik hiermee bedoel)

Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf ook wel eens een vis gezakt, maar na het zien wat er gebeurt in de zak :( Nooit meer.
De bewaarzak gebruik ik nu alleen als afdek tijdens het onthaken en wegen.
Ook ideaal om de vis op te leggen en hem te laten zakken als de kant wat aan de hoge kant is.

Ron
Is het internet ook op zondag open?????
Gebruikersavatar
henk trautmann
Berichten: 24
Lid geworden op: 15-09-2004 21:48
Locatie: Veendam

22-09-2004 18:54

Ben het helemaal met Ron eens, mijn mooiste karper vorige week vrijdag gevangen heb ik onthaakt, snel op foto gezet en meteen laten zwemmen.

Een karper komt na een lange dril wel bij als je er gewoon bij blijft tot hij zelf wel aangeeft te willen vertrekken.

Greetz Henk
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

22-09-2004 19:24

Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Ik denk dat de visser de zak niet goed vast heeft geknoopt, en zeker niet met de bedoeling dat hij los is geraakt.

zo zie je maar wat er kan gebeuren met een bewaarzak

gegroet
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

22-09-2004 19:46

Ja, je kan we zeggen dat de bewaarzak verboden moet worden, maar mensen maken ook fouten met auoo's die moet je ook maar niet verbieden...
Voer en vang!!!

I love BTW
Mathijs Beumers
Berichten: 11
Lid geworden op: 22-09-2004 03:39

22-09-2004 23:11

[quote]
Laatst de batterijen van de digicam leeg. Dan maar geen foto, terug met de karp. Vang vanzelf weer wat moois. [/quote]

Als het een écht mooie vis is, van laat ik zeggen >23pond, dan ga ik toch echt even op jacht naar nieuwe batterijen, ondertussen de vis gezakt.

Overigens, de veroorzaker v/d dode karper in de zak, de persoon uit het openingsbericht die door velen op de brandstapel wordt gelegd, zal er hoogstwaarschijnlijk verschrikkelijk van ondersteboven zijn geweest en misschien wel weken zwaar in de put hebben gezeten. Ik denk dat zo'n persoon zichzelf wel straft door bijv. z'n hengels aan de wilgen te hangen, dit na misschien wel een half leven lang met veel plezier karperen. Als je dit overkomt heb je geen rechter nodig, je weet zelf dondersgoed dat je iets vermoord hebt, iets waar je zielsveel van houdt. Tenminste, als je enig gevoel in je donder hebt.
Gebruikersavatar
henk trautmann
Berichten: 24
Lid geworden op: 15-09-2004 21:48
Locatie: Veendam

23-09-2004 00:00

Ik doe dat niet, dan maar geen foto. Hoef niet zo nodig op te scheppen wat ik heb gevangen. Als anderen het niet geloven interesseert me niet.

Als ik maar weet wat ik heb gevangen.
En een grotere dan 98 cm vang ik toch niet snel, en als dat wel het geval was, jammer voor mij als de batterijen leeg zijn.

[quote="Mathijs Beumers"][quote]
Laatst de batterijen van de digicam leeg. Dan maar geen foto, terug met de karp. Vang vanzelf weer wat moois. [/quote]

Als het een écht mooie vis is, van laat ik zeggen >23pond, dan ga ik toch echt even op jacht naar nieuwe batterijen, ondertussen de vis gezakt.

Overigens, de veroorzaker v/d dode karper in de zak, de persoon uit het openingsbericht die door velen op de brandstapel wordt gelegd, zal er hoogstwaarschijnlijk verschrikkelijk van ondersteboven zijn geweest en misschien wel weken zwaar in de put hebben gezeten. Ik denk dat zo'n persoon zichzelf wel straft door bijv. z'n hengels aan de wilgen te hangen, dit na misschien wel een half leven lang met veel plezier karperen. Als je dit overkomt heb je geen rechter nodig, je weet zelf dondersgoed dat je iets vermoord hebt, iets waar je zielsveel van houdt. Tenminste, als je enig gevoel in je donder hebt.[/quote]
Jack klein
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-09-2004 14:32
Locatie: Amstelveen

25-09-2004 14:41

Ik vind het gebruik van bewaarzakken totaal overbodig en dan gaan beweren dat een vis er baat bij kan hebben gaat mij helemaal te ver.
Dat je snacht geen goeie foto kan maken gaat er bij mij niet in als je al een paar duizend euro in je uitrusting hebt gestoken kan er vast nog wel een paar honderd aan een goede digitale camera besteed worden zelfs met een goedkope wegwerpcamera moet je snachts gewoon een redelijke foto kunnen maken.
Maar zolang de bladen gewoon foto's blijven plaatsen van vissers die trots met 3 karpers staan te poseren zullen er altijd mensen op ideeen worden gebracht.
Ik vind dat de bladen ook hun verantwoordelijkheid moeten nemen door dit soort foto's niet te plaatsen.
Gebruikersavatar
henk trautmann
Berichten: 24
Lid geworden op: 15-09-2004 21:48
Locatie: Veendam

25-09-2004 16:18

Zo had ik t nog niet bekeken met die meerdere karpers tegelijk.

Maar je hebt gelijk imo

[quote="Jack klein"]Ik vind het gebruik van bewaarzakken totaal overbodig en dan gaan beweren dat een vis er baat bij kan hebben gaat mij helemaal te ver.
Dat je snacht geen goeie foto kan maken gaat er bij mij niet in als je al een paar duizend euro in je uitrusting hebt gestoken kan er vast nog wel een paar honderd aan een goede digitale camera besteed worden zelfs met een goedkope wegwerpcamera moet je snachts gewoon een redelijke foto kunnen maken.
Maar zolang de bladen gewoon foto's blijven plaatsen van vissers die trots met 3 karpers staan te poseren zullen er altijd mensen op ideeen worden gebracht.
Ik vind dat de bladen ook hun verantwoordelijkheid moeten nemen door dit soort foto's niet te plaatsen.[/quote]