Diefstal/ overvallen in Nederland


Plaats reactie
André vd Waart
Berichten: 23
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle

02-06-2002 16:06

Beste karpervissers,

De laatste tijd hoor je vaak negatieve verhalen over nachtvissen in Frankrijk i.v.m. diefstal en overvallen. Nu was ik dit weekend aan het vissen in een kanaal in Braband waar ik om half 4 s'-nacht's gelukkig in de gaten kreeg dat iemand bezig was mijn hengels te jatten. Gelukkig schrok deze persoon zo erg dat hij meteen wegrende naar de auto van zijn maten waarna ze er met een bloedgang vandoor gingen maar ze hadden ook anders kunnen reageren! Gelukkig maar dat de politie na het telefoontje erg snel reageerde en 1,5 uur later eens langskwam! Ook werd me bij een hengelsportzaak laatst afgeraden om donderdag, vrijdag en zaterdagavond in de buurt van Breda te gaan nachtvissen want er was al menig vissertje in het water beland. Nu is mijn vraag of jullie in Nederland ook bepaalde plaatsen mijden ivm allerlei rottigheid en of je hengelsportmateriaal te verzekeren is tegen diefstal.

mvg André vd Waart
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

02-06-2002 17:50

Hoi,

Leuke onderwerpen worden hier toch weer elke keer aangesneden zeg. Nu weer diefstal. Zelf ben ik nog nooit naar Frankrijk geweest dus ik zou niet weten hoe het daar is. Wel heb ik vanochtend een paar mannen gesproken die problemen hadden met vergunningen. Doopnamen en namen verwisseld en dat bleek gezeur en hengeldrukte waardoor de mannen terug naar NL waren gekomen.

Zelf vis ik rond de dorpen hoge/lage zwaluwe dit ligt ongeveer 20 km boven breda onder de biesbosch. Ik zie toch al niet zo vaak andere mensen als ik aan het vissen ben of andere vissers dus van diefstal heb ik gelukkig nog nooit last gehad.

Oh en mijn spullen zijn niet verzekerd aangezien ik toch niet naar het buitenland ga vind ik dit niet nodig. Echter als ik merk dat er bij mij in de buurt er zich ook problemen vormen dan ga ik daar misschien anders over denken. Maar zo'n verzekering is ook een dure grap ieder jaar weer..

MVG,

Erik
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

02-06-2002 19:16

Wat denk je waarom de vissers in en rondom grote steden de hengels altijd zo dicht op de tent hebben staan???
Dus echt niet om sneller aan te slaan hoor..
mzzls en hou het in de gaten!
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Arjan ter Horst
Berichten: 6
Lid geworden op: 28-05-2002 02:00
Locatie: Hengelo

02-06-2002 22:01

Heey Thijs

Het is niet alleen in de grote steden raak wat stelen van je visspullen betreft. Ik zelf vis ook wel eens aan het Twenthe kanaal en daar hoor je ook verhalen over mensen die 's nachts in een bootje langs je hengels varen en dan je hengels aan de toppen pakken en in de boot leggen, om er vervolgens snel vandoor te varen. Ik maak daarom als ik daar 's nachts vis een touwtje aan mijn hengels en de uiteinden bind ik aan mijn enkel. Mischien wat overdreven maar zo kan ik toch met een gerust(ter) hart af en toe wegdutten.

Greetz Arjan
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

02-06-2002 22:16

Ook ik ben een verwoed twenthe kanaal visser en ik heb deze wilde cowboy verhalen ook al gehoord.
Ik zelf heb ook wel eens vage type's zien lopen en dan met open mond naar je spullen zien kijken.En dan vervolgens hoor je 's nachts wat....maar meestal als je met z'n tweeen bent durfen ze niks en alleen vissen doe ik met mijn hond.
Diefstal kun je niet uitsluiten maar wel zoveel mogelijk proberen te voorkomen.
mzzlss
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
gerry spin
Berichten: 4
Lid geworden op: 07-07-2002 02:00

22-09-2002 22:26

Hallo heren ik heb wat de veiligheid van jullie spullen wel een goed tip je kan bij een bouwmarkt van die infarood alarmpjes kopen.daar haal je het luidsprekertje van los en bevestigt hier een wat langer snoertje op.die laat je weer lijden naar zo,n klein hoorntje van een auto alarm.het kastje of liever nog 2 stuks plaats je aan weerskanten van je hengels of tent.en alles wat door die straal komt van die alarmpjes geven die dingen door doormiddel van een bel,ding dong,of doormiddel van een luid alarm.werkt echt perfekt ook voor de rest van je spullen,schepnet en stoeltje extra extra.met vriendelijke en veel visvangende groet.gerry
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

22-09-2002 22:50

Hoi,

ik mijd zeker bepaalde plaatsen. Ik ben namelijk eens een keer wakker geworden zonder hengels....
Zolang je niet langs doorgaande wegen of paden zit verminder je het risico al aanzienlijk.

Als ze je niet zien kunnen ze je niet beroven (en je krijgt geen bekeuringen).

Als je stil bent kunnen ze je niet horen(en je verjaagd de vis niet)

verzekeren? voorkomen is beter dan genezen!

groeten Jeroen.
Remco Caris
Berichten: 206
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: spaubeek
Contacteer:

30-08-2003 23:26

Ik ken zon vijver, hij ligt in Sittard, daar is altijd veel jeugd, er waren daar eens jongens aan het nachtvissen en ze waren in slaap gevallen, de volgende dag was alles weg wat buiten stond dus hengels, rodpod enz, echt wel lullig. Het beste is gewoon wakker blijven en met een paar man gaan vissen, dan moeten ze toch al heel ver gaan om je spullen te jatten

groeten remco
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

31-08-2003 00:55

Hier in de buurt zijn binnen zeer korte tijd twee karpervissers overvallen! Het betrof
allebei de keren hetzelfde stadswatertje!
Vroeger had je op dat watertje niks geen last
van gespuis, totdat er voor een paar jaar ge-
leden een centrum kwam voor zwervers en ver-
slaafden, was het opeens gedaan met de rust!
In het hengelsport krantje wat ik krijg van
m'n hsv, werd ook gewaarschuwd om er niet
meer te gaan zitten, in verband met die twee
overvallen, en nog wat andere vreemde prak-
tijken! Heel jammer omdat dit altijd een mooi
watertje was, ook voor beginners!

groetjes Benny
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

31-08-2003 00:57

Op 2002-09-22 22:26, schreef gerry spin:
Hallo heren ik heb wat de veiligheid van jullie spullen wel een goed tip je kan bij een bouwmarkt van die infarood alarmpjes kopen.daar haal je het luidsprekertje van los en bevestigt hier een wat langer snoertje op.die laat je weer lijden naar zo,n klein hoorntje van een auto alarm.het kastje of liever nog 2 stuks plaats je aan weerskanten van je hengels of tent.en alles wat door die straal komt van die alarmpjes geven die dingen door doormiddel van een bel,ding dong,of doormiddel van een luid alarm.werkt echt perfekt ook voor de rest van je spullen,schepnet en stoeltje extra extra.met vriendelijke en veel visvangende groet.gerry



En wat zoals net al gezegt, als er iemand vanuit een bootje komt?
Dan hebbie daar helemaal nix aan.

Het is toch wat.....
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

31-08-2003 01:03

Een andere oplossing is gwoon niet gaan nachten :wink:

Overdag heb je er veel minder last van :grin:

Met overdagvissende groet

Frank
Mike van Antwerpen
Berichten: 88
Lid geworden op: 10-05-2003 02:00
Locatie: vught

31-08-2003 16:28

nee koen..

die infrarood dingetjes zijn perfect!!
alles wat 5 a 6 meter voor je tent staat is beveiligd tot op 4 a 5 meter breed...

een bootje maakt niks uit want dan bewegen je hengels ook...
Met stijgende adrenaline in de aderen vechten ze hun eenzame strijd met één van onze sterkste zoetwatervissen....

De karpervisser
Stephan Zegwaard
Berichten: 41
Lid geworden op: 17-02-2002 01:00
Locatie: Lelystad
Contacteer:

03-09-2003 21:40

Gelukkig is het mij nog nooit overkomen. Echter moet ik zeggen dat Jeroen WJ houdijk in dit geval naar mijn idee de beste optie heeft om deze elende te vermijden. hij schreef:

"ik mijd zeker bepaalde plaatsen. Ik ben namelijk eens een keer wakker geworden zonder hengels....
Zolang je niet langs doorgaande wegen of paden zit verminder je het risico al aanzienlijk.

Als ze je niet zien kunnen ze je niet beroven (en je krijgt geen bekeuringen).

Als je stil bent kunnen ze je niet horen(en je verjaagd de vis niet)

verzekeren? voorkomen is beter dan genezen!"

Helaas kan ik ook begrijpen dat juist die superstek vlakbij een drukbezochte route ligt. In dat geval is het gewoon ten zeerste aan te raden om wakker te blijven en met z'n tweeen te gaan vissen. Zelf vis ik ook altijd alleen, ook 's nachts en wanneer ik langs een doorgaanse weg of pad zit te vissen, dan blijf ik wakker en zet ik mijn beetpiepers zo zacht, dat ik ze zelf bijna niet eens hoor. Ik heb het meegemaakt dat een groep bezopen figuren op nog geen 5 meter afstand passeerden en niet eens merkten dat ik op dat moment een keiharde run had. Ook bij het drillen van de karper werd ik niet opgemerkt. Nu moet ik wel zeggen..... leuk is anders, want je staat toch steeds wat schichtig om je heen te kijken of er niet zo'n malloot op je afkomt. In ieder geval heb ik ten aller tijden wanneer ik alleen ga vissen een flinke steun met een scherpe punt naast me staan. Ik weet het mensen, het is niet goed maar tegenwoordig schijnt het nodig te zijn om jezelf en je spullen te beschermen tegen dit soort schorem.

Om nog even terug te komen op de touwtjes om je enkels die aan de andere kant aan je hengels vastzitten, dit lijkt mij persoonlijk geen veilige gedachte.... Loop je je tent uit.... ga je op je bek over je eigen touwtje!

Tegenwoordig zit ik net zoals Jeroen reeds eerder melde, op stekken die verder buiten de bewoonde wereld liggen. Tevens zet ik mijn auto ook een behoorlijk eind uit de buurt zodat deze niet opvalt. Dit lijkt me toch een van de betere oplossingen.

Misschien komt er ooit nog eens een tijd dat we weer vrijuit en ontspannen slapend kunnen nachtvissen. Nou ja...... ontspannen..... op de runs na dan!
Met vriendelijke groeten,

Stephan Zegwaard
http://www.karpervissen.nl
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

03-09-2003 21:56

Het schijnt in Nijmegen en omgeving ook aardig crimineel te zijn. Heb er zelf nog geen last van gehad, ga altijd met een maat hengelesn dat scheelt een hoop. Maar echt lekker zitten doe je daar niet!

Mzzl
Catch them if you can...
Plaats reactie