Voeren op het kanaal


Plaats reactie
Steven van hertum
Berichten: 38
Lid geworden op: 02-04-2002 02:00
Locatie: Achel (België)

02-06-2002 15:51

Beste medevissers,

ik ben van plan dit jaar vooral op t kanaal te gaan vissen,nu is mijn vroeg HOE moet ik voeren? over een iets of wat groter oppervlak of op gewoon 1 plaats van bv 5m² ofzo?
en hoeveel dagen op voorhand is het beste om te gaan voeren? en met welke hoeveelheid?
ik ga dus met boillies voeren, maar is harde maïs hier ook een goeie optie? of niet?
en maak ik op t kanaal ook kans met READYMADES? omdat ik niet zelf rol! of maak ik met READYMADES veel minder kans?

Met vragende en afwachtende groet

steven

p.s. wie nog andere trucjes of methodes of... heeft mag mij die ook laten weten!
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

02-06-2002 18:53

Beste Steven,

over voeren op het kanaal zijn er heel wat uiteenlopende meningen. Er is al heel wat afgediscusiëerd over methodes, hoeveelheden, scheepvaart, e.a.
Je kan best eens oudere discussies inkijken, hier vind je een hoop info.

Over readymades kan ik kort zijn, hiermee maak je naar mijn mening overal minder kans, zeker op langere termijn.
Maïs is zeker een goede aanvulling op boilies, en het teveel hieraan wordt zeker opgeruimd door witvis.

Succes, en een tof seizoen, Mark
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

02-06-2002 19:03

Persoonlijk verspreid ik het voer over een grotere oppervlakte. Je zou maar net gevoerd hebben op een plek waar niet zo veel vis komt, en als je dan wat verspreider voert, vinden ze het altijd. Dan d'r bij; op 20 vierkante meter kun je meer vis herbergen dan op 5 vierkante meter.

Naar mijn mening is het genoeg om een paar dagen vantevoren te voeren. In het kanaal is de vis treklustig en kun je ze met gewoon voeren niet op de plek houden. Dus veel voeren heeft naar mijn mening niet zoveel zin. Een pondje boillies met een paar kilo harde (wel gekookte) mais volstaat. Probeer dan ook eens met harde mais te vissen, een stuk of wat maiskorrels op de hair.

Harde mais is dus een zeer goede optie. Het is een blikvanger van jewelste, een tapijt mais met een boel boillies erover heen.

Omdat naar mijn mening de karpers in het kanaal hoofdzakelijk natuurlijk voedsel tot zich nemen is een uitgeplozen eiwit/vet boillie niet nodig. Ikzelf vis ook met readymades in het kanaal en vang niets minder dan een ander.

_________________
gr lukas

vissie kump zo!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lukas Linde op 2002-06-02 19:04 ]</font>
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

04-06-2002 12:03

Aanpak kanaal: zoek eerst enkele geschikte stekken voor wat betreft bodemprofiel. Zoek kuilen, plateaus of taluda achter bv. de steenslag. Daar waar de oeverlijn door bv. beplating recht naar beneden loopt kun je direkt onder de kant vissen. Zoek ook hier bv naar een bijzondere plek, waar de vissen kunnen schuilen/even uit de stroom kunnen liggen. Daarna gewoon voeren over een lange strook 2 a 300 m. Boilies/particles whatever. Wat verspreid voeren zowel aan de kant als in de vaargeul. Wat meer geconcentreerd op je uiteindelijke stek. Ik voer 's zomers twee a drie dagen 1 a 1,5 kg boilies evt met mais over een lange strook. Maples in combinatie met boilies werkt ook goed. Wel even koken. De scheepvaart is geen enkel probleem, daar zijn ze aan gewend en het voer gaat de ene keer naar links en daarna weer naar rechts. Overigens valt de stroming op de bodem bij diepere stekken wel mee. Suc6!!
Willem Driessen
Berichten: 34
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Erp (bij Veghel) N.B.
Contacteer:

04-06-2002 14:37

Ik vis altijd op de Zuid-Willemsvaart wij hebben er zo onze stekken zitten. Wij houden dze stekken bij door er bijna iedere week wel wat duivenvoer bij te voeren, en een enkele boillie. Voordat we gaan vissen voeren we drie avonden op een rij een emmertje van 5 liter duivenvoer en een half kilotje Boillies.
De dag voordat we gaan vissen gaat er een 10 liter emmer de plomp in en een kilo of 2 boliies. Dit alle keren over 2 stekken.
We maken dan 2 voerstroken over het hele kanaal een zo / en een met de punt ongeveer 20 meter uit elkaar.
En dan voeren we op de visdag zelf een soort van "The Mothod" bollen met veel hennep en lupines. En dan is het vangen geblazen.


Ik hoop dat je er wat aan hebt.

][V][azzel Willem Driessen
Een run in de morgen is een dag zonder zorgen. CarpTeamErp
Plaats reactie