de dierenambulance rotterdam versus de karpervisser


Plaats reactie
Ron Passant
Berichten: 85
Lid geworden op: 07-02-2002 01:00
Locatie: Rotterdam

06-09-2004 12:16

De Dierenambulance Rotterdam versus de Karpervisser :evil:

Op zondag 5 september 2004 ben ik met mijn vismaat aan het vissen op een plas in rotterdam. We krijgen een aantal runs waar we 1 vis verspelen onder de kant en 1 vis vangen. Rond 13:00 komt de dierenambulance met een bootje het water op en gaat varen. Twee heren en een dame met een hond. Wat ze komen doen weten we niet maar daar zullen we snel achterkomen. Na een kleine 20 min. komen ze onze kant op varen en gaan ons voorbij met als gevolg dat ze onze lijnen mee nemen. We roepen dat ze moeten stoppen maar nee hoor ze varen vrolijk verder. Hengels worden van de steunen getrokken, lijnen breken af. We kunnen nog net onze hengels pakken anders hadden ze nu in het water gelegen. Je kunt wel begrijppen dat we heel erg boos zijn op dat moment. Ze komen terug varen naar de plek waar ze het water op gegaan zijn. We lopen er naar hen toe en spreken hun aan op hun gedrag en het feit dat ze de hele handel naar de …….. hebben getrokken. :evil: Als enige reactie krijgen we te horen dat ze dooie vissen aan het vangen zijn. Verder helemaal niets. Geen excuus, sorry, helemaal niets en houden stijf hun mond dicht. Wij vissen al een tijd op deze plas en het komt maar zelden voor dat er dooien vissen zijn. Dit geef je te denken wat ze eigenlijk kwamen doen met hun bootje op de plas???? Wij hebben het kenteken en tel.nummer opgeschreven en hebben dit door gegeven aan de centrale van de dierenambulance. De mevrouw van de centrale vindt het heel vervelend en zou dit opnemen met hun meerdere. Nu kunnen wij onze molenspoelen weer helemaal opnieuw gaan voorzien van lijn want deze zijn op meerdere plaatsen beschadigd. Dit gaat weer geld kosten door toedoen van andere. Begrijp ons niet verkeerd de dierenambulance doet goede dingen; helpen dieren in nood. Maar nu hebben zij vissen en vogels in het nauw gebracht. Want er ligt nu een kleine 200 meter lijn in het water en lood. Wat niet meer terug te vinden is. Wij moeten er niet aan denken als er vissen of vogels hier verstrikt in raken en komen te overlijden door toedoen van de dierenambulance.
Wij vissen met visvriendelijke systemen, laten geen rotzooi achter in de natuur. We hebben respect voor de natuur, want de karpervisser staat al in een slecht daglicht. Nu kan het zijn dat ze het niet zo hebben op vissers maar heb wel respect voor hun spullen. Hadden ze ons gewaarschuwd dan hadden we de hengels binnen gehaald en was er niets aan de hand. Maar nee hoor ijskoud door onze lijnen varen en net doen of er niks gebeurd.

Karpervissers wees gewaarschuwd als de dierenambulance met een bootje voorbijkomt. Haal je hengels binnen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Groetjes Mike en Ronald
Laatst gewijzigd door Ron Passant op 08-09-2004 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dennis Hessels
Berichten: 162
Lid geworden op: 14-04-2004 20:07
Locatie: Zwolle
Contacteer:

06-09-2004 15:28

Hallo Ronald en Mike,

Idd een vervelende ervaring :( Het is zeer jammer dat ze ten eerste niet uitkijken en naderhand ook nog geen excuss aanbieden! Misschien worden ze echt aangesproken en komt er nog wat uit voor jullie.. maar daar zou ik niet op rekenen!

Dennis
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

06-09-2004 16:46

Roland,

Ik begrijp je verontwaardiging maar je kunt het hun als leek op visgebied eigenlijk niet kwalijk nemen........
Ze zien jullie wel zitten maar ze verwachten geen lijnen op zoveel tientallen, misschien zelfs 100+ meter uit jullie kant. :o
Denk echt dat dit geen bewuste actie is en je kunt het hun echt niet kwalijk nemen dat nu die meters lijn in het water terecht zijn gekomen.
Ik vind dan ook dat hiermee de dierenambulance in een slecht daglicht geplaatst wordt terwijl ze dit echt niet verdienen.
In het vervolg op bevaarbaar water zinkende lijnen en sliders en toploden gebruiken en misschien wat minder meters lijn uitvaren.........

Mvrgr Guido
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

06-09-2004 17:12

ik ben het met guido eens, mensen op een dierenambulance zijn vrijwilligers, en doen heel goed werk, moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat het niet altijd de meest slimme mensen zijn, gewoon de kosten declareren op desbetreffende personen, ze zijn namelijk gewoon verzekerd.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

06-09-2004 17:20

Wel goed gehandelt in dat geval!!


Netjes Ronald en Mike! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Ron Passant
Berichten: 85
Lid geworden op: 07-02-2002 01:00
Locatie: Rotterdam

06-09-2004 21:20

hoi quido

begrijp ons niet verkeerd. de dierenambulance doet zeer goed werk. zoals we al beschreven hebben in ons bericht. maar als de betreffende personen niet eens de moete nemen om zich te verontschuldigen ben je in onze ogen niet goed bezig. ten tweede; we laggen met vier hengels ongeveer 50 meter naar de overkant te vissen. een simpele rekensom vertelt ons 4x 50 = 200meter. toplood gebruiken wij niet i.v.m slechte beetregistratie. wat versta jij onder bevaarbaarwater? want er wordt daar nooit met moterboten gevaren. tevens is het water niet zo diep. als je vanaf de kant op ongeveer 20meter langs komt varen dan weet je wel wat er gebeurt. als je op ons geroep niet reageert terwijl ik mijn longen er bijna uitschreeuwde, dan wil je dat niet horen.terwijl onze hengels bijna in het water liggen. met alle gevolgen vandien

groetjes mike en ronald
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

06-09-2004 21:50

Ik begrijp dit ook niet helemaal,
hebben jullie nu naar ze geroepen kijk uit hier liggen lijnen, of heb je later geroepen toen ze al door je lijnen gevaren waren?

Want als ik een bootje op me lijn af zie varen ga ik niet roepen dat ze met een boog eromheen moeten varen maar dan sta ik als de donder me lijnen binnen te draaien!! Roepen heeft geen zin, en tis lullig maar hij mag daar varen en jij mag daar vissen... En bootjes houden geen rekening met vislijnen ect... althans de meeste niet.

Als ik op kanalen vis let ik altijd op want je weet maar nooit hoe dicht opeens een pleziervaartbootje langs komt denderen... Ik heb ze gezien op het kanaal, dat ze bijna je hengeltoppen eraf varen!... dus wees altijd op je hoede.

Tja dit is erg lullig... het gaat hier om 50 meter en van jullie beiden 2 spoelen. Het is mij overkomen dat ik op 4 molens elk 600 meter zinkende dyneema kwijtraakte door een motorboot die voor de kant langs kwam! tja je staat machteloos...
Plaats reactie