"De Slappe Lijn"


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

29-05-2002 17:28

Mannen,

Ik loop al enige tijd met de gedachte rond om met slappe lijnen onder de eigen kant te gaan vissen. Ik vraag me echter af hoe het zit met de beetindicatie? Moet je vissen met swingers, hangers of zonder dit soort visuele hulpmiddelen. Hoe voorkom je continu gepiep van de Delkims door de wind in je slappe lijn?

Gaarne informatie omtrend deze techniek!

Met vriendelijke groenten :wink:

MArtijn
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-05-2002 18:12

Toppen dicht bij het water of net onder water brengen Martijn.
Vissen is een hobby, geen religie!
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

29-05-2002 23:26

Martijn,
swingers kan je verkopen :smile:).
Zonder swingers en je delkims ongevoelig. Toppen in het water wil zeker helpen en anders kan je een elastiekje met lucifer NA je delkim zetten waar je je lijn tussenklemt. Een soort van lijnklip. Hierdoor loopt je lijn strak vanaf je tweede oog (van de hengel natuurlijk) door je delkim naar je molen toe. Heb je geen last van de wind maar bij een run (zakker krijg je alleen van een zeemeermin die de kant opklimt en die maakt je echt wel wakker) wordt de lijn onder de lucifer vandaar getrokken waardoor je toch gewoon een run krijgt.
groet,
edwin
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

30-05-2002 12:18

Mijn aanpak: soepele hengel, zwaar lood, je swinger op z'n lichste stand of gewoon een cilindertje alu-folie (ja die vanuit de oude doos)om evt. een zakker te registren. Maak ik echter zelden mee. Veelal een knalop de top en een run. Zet je baitrunner dus ook maar wat losser. Top naar beneden. Er mag best ietsje spanning op je lijn staan als het maar flexibel is. Zo voorkom je strakke lijnen stress. Denk maar eens aan het penvissen. De lijn wordt beroerd zonder echte gevolgen (vluchtgedrag). Ik vang momenteel m'n meeste vissen onder de kant.
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

30-05-2002 13:22

Mannen,

Bedankt!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

03-06-2002 16:39

Ik gebruik de hangers van Solar met die dunne lichaampjes, die wegen haast niets.
Als het hard waait dan zet ik ze 1cm voor m'n pieper dan slingert ie niet zo.
M'n Delkims zet ik juist wel gevoelig omdat ik precies wil weten wat er gebeurd.
Verder gebruik ik ook zwaar lood en leadcore.
Echt helemaal slap ligt die lijn dan niet maar het laatste stuk wel. (de leadcore)
Succes en vergeet niet dat onder je eigen kant net zoveel karper valt te vangen als voor de overkant....
Plaats reactie