ziekte??


Plaats reactie
Mounir Van der Heijden
Berichten: 26
Lid geworden op: 10-08-2004 16:48
Locatie: Arnhem

24-08-2004 14:07

hallo ik heb een vraagik heb laatst een karper gevangen en al zijn vinnen leken wel afgeknipt :S ,want zijn rugvin was bijna helemaal weg en zijn aars vin was ook heel klein en leek wel afgeknipt.Is dat een mischien een ziekte of iemand met een zieke geest die het eraf heeft geknipt??
Vincent de Vlugt
Berichten: 44
Lid geworden op: 22-06-2004 13:29
Locatie: Hengelo (ov)

24-08-2004 14:22

Beste Mounir,

Ik denk dat het zieke (karper)vissers zijn die de vinnen afknippen om zo de vissen te herkennen. Als ze de vis de volgende keer weer vangen herkennen ze hem goed. Ik vind het belachelijk.
Ik hoop dat diegene die dat doet eens een keer flink op zijn flikker krijgt.

Met vriendelijke groet,

Vincent,
Wat een prachthobby toch dat karpervissen!
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

24-08-2004 15:29

Hey Mounir. Zonder foto van de vis zou ik het niet zeker kunnen zeggen, maar er is nog een andere mogelijkheid naast een ontzettend ziek persoon die de vinnen eraf heeft geknipt.... Je zou ook een karper met vinrot gevangen kunnen hebben. Dit is een aandoening (vraag me niet precies welke, want ik weet er niet alles vanaf) waarbij het vlies tussen de vinstralen 'wegrot'.
Vincent: Je kunt wel hopen dat diegene die dit soort vreselijk zieke dingen doet een keer goed op zijn flikker krijgt, maar ik zie op jou avator GEEN onthaakmat. Als je de vis nu boven een zacht bedje gras fotografeert, vooruit. Maar de ondergrond waarboven jij je vis vasthoudt is (aangestampt) zand(?) Weleens bedacht wat er gebeurt als de vis begint te klappen, en je hem niet meer in bedwang houdt.... ? :roll:

Mvg. daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

24-08-2004 15:58

Heren,

Vinrot zou een mogelijke optie zijn maar acht de kans vrij klein.
De kans is vrij groot dat 1 of andere zieke geest de vis heeft ingeknipt ter herkenning.

http://www.karpervissersonline.nl/Downl ... artvin.jpg lijkt een duidelijk voorbeeld van een ingeknipte vin.

Andere opties zijn er natuurlijk ook, waarvan het schepnet een goede genomineerde is. Andere meningen hoor ik graag.
Er zwemmen overigens een paar andere vissen rond die dezelfde staartvin hebben. Allemaal vissen boven de 20 pond...toeval ????

Pascal
Plaats reactie