Starters setje van Raven/Vlemmix


Plaats reactie
Jorn de Wals
Berichten: 190
Lid geworden op: 10-12-2002 01:00
Locatie: Enschede

23-08-2004 20:42

Hallo,

In alle hengelsportbladen van Nederland adverteert Raven/Vlemmix met karpersetjes. Leuk spul voor weinig geld voor de beginnende karpervissers. Alleen mis ik in de zeer complete set 2 zeer belangrijke attributen. Namelijk een schepnet en een onthaakmat. Ik krijg dan meteen angstaanvallen, want ik zie de onwetende vissertjes de karpers al zo de kant optrekken en op de stenen neerleggen. Niet wenselijk dus.
Waarom denkt een "respectabele winkel" als deze daar zelf niet aan?
Tuurlijk willen ze graag geld verdienen, maar als er straks alleen nog maar dode of zwaar beschadigde vissen over zijn, wil er bijna niemand meer op vissen. Wat vinden jullie hiervan en wat kunnen we er tegen doen. Misschien kan de KSN hier een stem in hebben?

Groeten van een bezorgde karpervisser
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

23-08-2004 21:46

Denk je niet dat iemand die zo'n setje wil kopen erop geattendeerd wordt dat ie nog meer nodig heeft?
Bijverkoop heet dat...


Overigens heeft de KSN niets te maken met de marketing van anderen.
Is een adviserend orgaan.
Voor degene die ernaar willen luisteren dus.



Groeten,

René.
Size doesn't always matter
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

23-08-2004 22:27

Ik vind dat je de set ook niet mag aanraden aan iemand, molens zijn slecht, rotpot valt in stukken en de ogen gaan los. En ik spreek hier uit ervaring :evil:
Voer en vang!!!

I love BTW
Hugo Bovenmars

23-08-2004 22:36

Pim,

Dat speelgoed is ook niet geschikt om die Friese 30-ers mee af te matten, dat weet je toch?! :wink:

HUgo
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

24-08-2004 08:49

Nu wel ja!

Nee ik koop nu steeds meer dingen die aan vervanging toe zijn nieuw en de uitrusting gaat al een stuk vooruit:)
Voer en vang!!!

I love BTW
Mik Philipse
Berichten: 65
Lid geworden op: 05-04-2002 02:00
Locatie: Delft
Contacteer:

24-08-2004 22:40

Heb ik ook nog een vraagje.......

Op 99% van alle wateren in Nederland mag maar met 2 hengels gevist worden.
Waarom bieden ze dan altijd een "startersset" aan met 3 hengels ?
Is dat om gelijk op je eerste karperdag een prent te krijgen ?
Laatst zocht ik een buzzerbar voor 2 hengels.
Nergens te koop, alleen van Solar dan voor dik 35 Euries..

Maarja, het zal wel horen om als "Karpervisser" lekker met 3 hengels te vissen. Ik heb er al zo vaak een prent voor gehad. Bij mij heeft het eindelijk z'n vruchten afgeworpen. IK DOE HET NIET MEER (denk ik) :roll:

Mzzzzl,

Mike
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

25-08-2004 10:40

Schijnt er inderdaad bij te horen, er heeft toch immers niemand last van?
Het ziet er beter uit en je kunt nog eens experimenteren.

Doe het zelf vrijwel nooit omdat het op mijn water net zoals op de meeste andere wateren niet mag en ik niet het slechte voorbeeld wil geven.
Hoe meer karperaars zich aan de regels houden hoe minder slecht onze naam wordt..

Maar blijkbaar is de vraag om vals te spelen zo groot dat het aanbod hierop is aangepast.
Aangezien het leeuwendeel van de kopers van het betreffende setje zal bestaan uit beginnende vissers ligt hier een taak voor de voorbeeldgevers, de reeds begonnen vissers, wij dus.
Goed voorbeeld doet goed volgen.

De onthaakmat is hier een goed voorbeeld van en de meeste beginnende vissers zullen deze bij hun setje willen hebben om de doodeenvoudige reden dat je zonder gezien zult worden als prutser, zie vele topics.

Ik blijf erbij dat het goede voorbeeld geven uitermate belangrijk is.
Als elke "coole" karpervisser met 2 hengels vist zul je zien dat er onder de beginnende jeugd nauwelijks vraag zal zijn naar sets van 3.
Etc etc..

Groeten,

René.
Size doesn't always matter
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

25-08-2004 16:07

Ik vind het toch wel verdomd handig om niet steeds een hegel af te moeten tuigen op bijvoorbeeld te peilen, of om ' ff een korstje te doen' als er veel vis bovenin ligt...
Een 3e hengel om te vissen gebruik ik zelden in Nederland, omdat ik het nogal onpraktisch vind...
Bovendien zit ik in de jeugdcommissie van onze HSV en wellicht ook van een karpercommissie in oprichting dus heb wat dat betreft n voorbeeldfunctie. Bovendien zijn onze controleurs fanatiek, en vind ik dat ik het niet geoorloofd om door deze mensen 'gesnapt' te worden, aangezien ik met sommigen regelmatig contact heb over de andere activiteiten waar ik aan deelneem.

Trouwens... toen ik mijn eerste karperhengels kocht heb ik er wel meteen 3 gekocht ( daarvoor jaren met pickers en telescoopjes gevist ), omdat ik het jaar daarna naar Frankrijk zou gaan, en het is wel fijn als je dan niet weer en 3e hoeft aan te schaffen, en ja, ik zie graag 3 dezelfde stokken op de steunen liggen, maar dat is geen schande toch?

vr gr Sjoerd
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

25-08-2004 19:52

Nee dat is geen schande, maar om 1 hengel zonder haak&montage op je pod te leggen met een hangende swinger en de lijn in je lijnclip ziet er ook niet uit.
Jorn de Wals
Berichten: 190
Lid geworden op: 10-12-2002 01:00
Locatie: Enschede

25-08-2004 22:40

Het is ook wel vrij logisch dat ze een set van drie hengels verkopen, want dat wil toch iedereen, marktwerking. Hoewel ze het geld van die derde stok misschien beter in een net en een onthaakmat hadden kunnen stoppen. Een karpervissende verkoper zal naast de set, de ongelukkige koper hoogstwaarschijnlijk ook wel een net en een mat aansmeren, samen met een paar kilo huismerk chemoballen. Maar als de set, pak em beet, door een witvisser wordt verkocht, dan bestaat de kans dat onze enthousiaste jongeling thuiskomt met een netje van 65 cm en een leefnet (lees sterfnet). Daar wringt bij mij dus de schoen. Nu kan er nog niet zo heel veel gebeuren als de vis stil in het gras wordt gelegd, maar de set wordt compleet met rodpod, oftewel kadesteun in goed Nederlands, geleverd. U kunt zelf mijn angst wel invullen..........
Hopelijk leest een medewerker van Raven dit (ik weet dat jullie er zijn, want op andere topics hebben jullie meermaals je werkgever verdedigt) en kunnen zij eens hierover met hun baas praten. Het geldt trouwens niet alleen voor Raven/Vlemmix, want ook winkels als BHC verkopen dit soort setjes.

Groeten Jorn
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

04-09-2004 07:42

Heren,

Jullie gebruiken hier als argument om drie hengels te gebruiken(natuurlijk op de rodpot) er "beter uit ziet".........WAT BOEIT DAT NU???
Hou jullie toch gewoon aan de geldende regels, dit komt ten goede van ons allen!!!

Wat betreft die startersset: zonder schepnet en onthaakmatraas mag het inderdaad de noemer startersset NIET hebben want het is inderdaad zo niet geschikt om mee te starten.

Laat één hengel en één beetverklikker weg en vervang dit door bovenstaande artikelen en je hebt een starters set (welke ik overigens NOOIT aan neefje of buurjongen aan zou raden. [quote]DvdB[/quote] BETER GOED TWEEDEHANDS ALS NIEUWE BAGGER

Mvrgr Guido
Gebruikersavatar
paulussie wassenaar
Berichten: 62
Lid geworden op: 07-10-2003 02:00
Locatie: ijmuiden

04-09-2004 15:42

ik ben er ook zo één die zo n set heeft gekocht, en die derde hengel zit er bij als reserve voor als er één stuk gaat. :lol:
ik vis er by the way met volle tevredenheid mee, al is inmiddels de rodpod en pieperset vervangen door wat degelijker materiaal, maar mijn maatje heb ik weer blij gemaakt met m n oude rodpod en piepers.
wat betreft het feit dat de set niet kompleet is zonder onthaakmat en schepnet, we kunnen toch zelf ook een beetje nadenken of niet?????

groetjes paul
jan van kranenburg

05-09-2004 03:22

Je kunt best met een "Raven-set" starten aangevuld dan uiteraard met onthaakmat en schepnet.

Prijs mezelf gelukkig dat mijn "herstart" ca 1 1/2 jaar geleden kon plaatsvinden met Topmateriaal.

Desondanks is al het toen - zonder veel kennis aangeschafte materiaal - inmddels vervangen door spullen met een wellicht minder "grote" naam, maar waarbij ik wel "het gevoel" heb.
En daar gaat 't om.
Kun je, denk ik, ook best met "Ravenspullen hebben.

Niet iedereen stelt die hoge eisen

mvg

Jan
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

05-09-2004 12:54

Ben het wel met Jan eens.
Zelf ook weer begonnen na een pauze van ongeveer 10 jaar met z'n Raven setje.
Okee, heb inmiddels wel alles vervangen (behalve de hengels en optonics)
maar ben er niet echt ontevreden over.
Vindt wel dat deze set beter verkocht had kunnen worden met i.e.g een groot net (min. 1 meter).
De onthaakmat mag inderdaad ook niet ontbreken.
Ik denk ook dat een beginnende karpervisser nog niet echt bewust is van het hebben van een goed groot net en een mat.
Ik hoop dan ook dat als er mensen van Raven/Vlemmix meelezen dit dan ook z.s.m. geregeld word.

Die derde hengel is trouwens wel uitermate geschikt om als penhengel erbij te houden :wink:

Ron
Is het internet ook op zondag open?????
Plaats reactie