Nieuw watertje, alleen de karpers pakken niets!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
lieuwe droog
Berichten: 41
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00

23-08-2004 01:19

Ik heb laatst een heel mooi klein watertje ontdekt waar ik een aantal hele mooie karpers heb zien boven komen rollen...
Ik ging dus laatst meteen even met een vlok hengeltje proberen wat te vangen maar dit veel erg tegen...
Ik had brood, mais, kattenbrokken en drijvende hondebrokjes meegenomen maar de karpers verdomde het te pakken...
Ik heb dit 2 avonden geprobeerd maar met allebij hetzelfde resultaat.
Ook als je je aas een paar centimeter van de slurpende karper legde pakte ze het niet...

Het lijkt er dus op dat ze het voer niet gewend zijn en het daarom dus gewoon negeren.
Het water is verder helemaal bedekt met een laag wier dus er is ook genoeg natuurlijk voedsel voor de karpers wat ook niet echt ten goede komt.
Ook zitten er een stuk of 15 eenden wat het ook weer een stukje lastiger maakt, want die beesten zijn echt uitgehongerd!!

Met de pieper daar vissen is dus geen optie, alleen met welk aas kan ik het beste te werk gaan om deze karpers te vangen aan de oppervlakte??
Welk aas wordt bijna zo goed als altijd door de karper meteen geaccepteerd??

Wat raden jullie me aan of hebben jullie misschien nog een paar goede/handige tips??

Alvast bedankt!
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

23-08-2004 09:38

beste lieuwe,
ik zou gewoon proberen om met een of twee soorten aas te gaan voorvoeren. Kies aas dat zo aantrekkelijk mogelijk is voor de karper en voer eens een tijdje voor en observeer wat er gebeurt. Na een tijdje zullen de karpers het aas als voedsel herkennen en kun je met een simpele (dus niet al te opvallende) montage je slag slaan.

Geduld is in dit geval waarschijnlijk een schone zaak

mvg

Jordi
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

23-08-2004 10:15

Lieuwe,

Ga pennen (struinen) met maden en wormen, op een bedje van gekookte
hennep. Of laat een trosje wormen voor de bek van een karper zakken!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

23-08-2004 12:06

probeer spekkies (snoep), je zal misschien wat gek opkijken, maar het drijft, het is zoet en het ruikt behoorlijk... heb er al heel wat karper mee gevangen...
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

23-08-2004 13:49

Benny: NIETS aan toe te voegen.... :wink:

Mvg. daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

23-08-2004 17:35

Als ze brood enzo allemaal niet pakken,zullen ze ook geen spekkies pakken.


Zoals bennie zeg,natuurlijk aas.Gooi eens een paar liter maden op een open stukje.

Og rijg anders een 20tal maden met een naald op een draadje,en wikkel het om een stukje schuimrubber.Dan heb je een leuke levende drijvende bal :wink:
pepijn swagemakers

23-08-2004 18:25

als er veel witvis zit, zou je kunnen proberen een boilie te introduceren, gewoon een weekje die knikkers over het hele water knallen en dan kennen ze ze wel.
als er geen of weinig witvis zit idd gaan struinen met natuurlijk aas.

mvg pepijn
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

23-08-2004 22:05

ga eens kijken wat voor een natuurlijk aas er aanwezig is en probeer daar dan eens op in te spelen.
heb ik ook gedaan en het werkt echt voor al de kleine kreeftjes was een suc6
Gebruikersavatar
lieuwe droog
Berichten: 41
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00

25-08-2004 22:40

Bedankt voor alle reacties!

Ik heb vanavond nog even een paar uurtjes gevist maar ze pakken zelfs geen wormen en maden!!
Ik gooide een mooi trosje pieren een paar centimeter van de bek van de karper maar hij negeerde het gewoon, ditzelfde gold ook voor de maden ... echt niet te geloven gewoon :-? !
Ik heb het zelfs nog met een naaktslak geprobeerd maar dit werkte helaas ook niet :(

Weet iemand misschien nog een andere mogelijkheid om zo'n karper op de kant te krijgen??
Laatst gewijzigd door lieuwe droog op 26-08-2004 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

25-08-2004 22:49

ik heb ook vaak genoeg gehad dat de karpers mijn aas, wat ik aan de oppervlakte had liggen, gewoon negeerde vooral als ik tussen de planten zat te vissen dus wat ik toen deed was af en toe tikjes met mijn hengel geven en een beetje laten trillen, want dan merkt de karper op dat er iets ligt en dat er bijvoorbeeld witvis aan het eten is en daar hebben de karpers bij mij in de buurt vaak genoeg op gereageerd.

veel succes

dvd
Gebruikersavatar
lieuwe droog
Berichten: 41
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00

03-09-2004 14:16

Het is echt niet te geloven maar ze pakken echt helemaal niets!!
Ik heb het nu met deze soorten aas geprobeerd:

Kaas - brood - wormen - maden - kaasbolletjes - spekkies - mais - bruine bonen - hondebrokjes - kattenbrokken uit blik - naaktslakken - kleine tomaatjes - druiven enz.

Ik ben nu echt ten einde raad, want ze negeren gewoon echt alles wat je vlak naast hun bek gooid... terwijl ze wel elke dag volop aan het slurpen zijn in het dikke laag wier wat over de hele vijver is bedekt...

Is er misschien toch nog iemand die een goede tip weet??
Alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
nils poldervaart
Berichten: 147
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: Pijnacker

03-09-2004 15:06

Klinkt misschien stom, maar probeer gewoon is gras..
Gewoon wat om je haak heen knopen en aanbieden aan de oppervlakte..
Als de karper al aan het slurpen is in 't wier gewoon erbij gooien..

succes..!!
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

03-09-2004 15:23

Lieuwe,

Je zou nog wat voerplekjes van hennep kunnen maken en kijken hoe ze daarop reageren. Op een voerbed van hennep kun je met een regenworm, tijgernoot of maiskorrel vissen.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
lieuwe droog
Berichten: 41
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00

03-09-2004 15:31

[quote="Mark Noorman"]Lieuwe,

Je zou nog wat voerplekjes van hennep kunnen maken en kijken hoe ze daarop reageren. Op een voerbed van hennep kun je met een regenworm, tijgernoot of maiskorrel vissen.

Groeten,

Mark[/quote]

Jah dit kan ik idd nog proberen...
Denk dat ik dit vanavond maar is ga doen, een voerbedje met hennep en dan ga ik er met een regenworm op liggen...
Ik laat het jullie morgen wel weten of het gelukt is.

Oja Nils, ik was het vergeten erbij te zetten maar ik heb het ook al geprobeerd om met wat gras en wier te vissen maar dit pakte ze helaas ook niet...
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

03-09-2004 19:42

Gewoon boilies voeren, een dag of 3, niet te veel en goed verspreid! Halve boilie aan het hairtje bevestigen en met de pen erop. Desnoods maak je een vierkante meter wiervrij waar je dan kunt vissen.

Ander optie is trouvitkorrels en dikke pellets (bijv donuts) voeren en een donutje aan de hair als aas.

Frolic wil het ook nog weleens goed doen, zelfde presentatie als boven beschreven, eventueel op de haak kan ook.

Groet,
Bart
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

03-09-2004 21:17

Bart heeft het volgens mij wel door.

Lieuwe,

maak eens een stek wiervrij. Dit is een dagje werk, maar zal zeker z'n vrucht afwerpen. Vervolgens moet er aas in. Boilies wel te verstaan. En niet een klein beetje. Een hoop tumult en gedoe tijdens het klaren van je stek zal de vis nieuwsgierig maken.

Ik zou gaan voor een kilo of drie boilies per dag. Zorg dat ze van goede kwaliteit zijn. Ik weet zeker dat het gaat lukken. Je hebt de vis nl al gevonden!

Kies voor een boilie met goed vismeel en wat Robin Red en je zit geramd

Als deze aanpak geen vis oplevert, dan weet ik het ook niet meer.

Succes met je queste, ik weet hoe je je voelt.

Mitsz
Mark Gorter
Berichten: 125
Lid geworden op: 28-01-2004 21:13
Locatie: Amersfoort

04-09-2004 10:36

Liewe, ik kom ook uit Woudenberg en ben benieuwd over welk watertje het gaat. Je kan ook een pb sturen maar zo geheim zal dit water niet zijn.

Misschien kan ik je helpen.

gr. Mark
Gebruikersavatar
Marcel Kosters
Berichten: 272
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00

04-09-2004 22:20

heey lieuwe,

ik heb ook eens op een soortgelijk water drijvend proberen te vissen. In het begin zag ik ze wel bovenop azen enzo dus vandaar flink wat brood erin gegooid. Haakaasje erbij en niks vangen. Ik maakte toen echter wel de fout om het haakaas voor zijn neus te gooien en dat terwijl de karpers bijna nooit gevangen waren. Oftewel: de karper vertrouwd het niet helemaal.

Daarna gewoon met boilies gevist, niet bij je hengels gaan zitten als je kort vist. En dat werkte perfect, zonder ook maar voor te voeren.
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

06-09-2004 17:10

Ik vis zelf vaak genoeg op een putje dat helemaal dicht ligt met wier. De vis reageert daar helemaal niet op oppervlakte aas zou niet weten hoe het komt.

Beste techniek is wachten tot het weer bewolkt wordt temperatuur gaat afnemen en het wier wegtrekt. Dit is trouwens perfect moment om de vissen naar je hand te zetten gewoon overal je boilie's verspreiden niet teveel voeren en volhouden met voeren tot het wier wegtrekt.

succes,

Pascal
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

06-09-2004 18:54

zeg als je aan de oppervlakte vis gooi dan achter de karper en trek de lijn dan licht tot daar waar ze liggen ne probeer dan nog wat bij te schieten kan zij dat dat helpt. achter de karper gooien zo dat ze niet schrikken
Gebruikersavatar
Dennis Hessels
Berichten: 162
Lid geworden op: 14-04-2004 20:07
Locatie: Zwolle
Contacteer:

07-09-2004 11:59

Hier in Zwolle hadden we ook zo'n vijver... heel veel Karper rond de 50 á 60 cm. maar ze wilden niet bijten :cry: Ik heb een aantal dagen gevoerd met brood, honden cq. kattenbrokken etc. Op een gegeven moment hapte er eentje op een stukje brood, heel snel dus haast bang! Nu is die vijver door meerdere ontdekt en worden de Karpers er bij bosjes gevangen... niet meer leuk :(
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

07-09-2004 17:04

hoe zou het komen dat de mensen het ontdekken????
rara;
iemand kon z'n mond niet houden over de vangsten é
Marco Zegers
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-02-2004 00:14

07-09-2004 18:17

probeer lucht te spuiten in wormen en doe een trosje wormen (2 of misschien zelfs 3) wormen aan je haak
camoufleer je lijn dmv een rietstengel!!
Plaats reactie