bootje psycho vaart expres door lijnen, op de amstel(ouderke


killian de bruijne

16-08-2004 02:02

(t is dan wel niet tijdens het karperen gebeurd maar wou het toch laten weten!! :evil: )

hoi

ik was gister even aan het paling vissen met nog 2 mensen, er kwam toen een bootje aanvaren met de naam psycho. hij voer zown 5 m uit de kant terwijl t toch egt flink breed is.

hij voer expres door onze lijnen heen, omdat hij nog niet alle lijnen had (de eerste x draaide hij zn bootje en kwam opnieuw naar ons toe varen, ik dacht dat hij zn excusses wou aanbieden maar nee hoor vol gas door de andere lijnen heen.

even later kwamen wij een andere visser tegen die er heel vaak is ook met wedstrijden en hij zei dat dit de laatste tijd heel erg vaak gebeurde.

nou is mijn vraag wat ik kan ik doen als mijn weer zo iets gebeurd?.

de beschrijving van het bootje:

witte boeg met craffitty letters erop: psycho
ongeveer 5 a 6 m lang
open kajuit
op de achterant zit een stuk hout


hebben jullie ook last van deze dingen?
meld het dan hier. zelf heb ik het ook doorgegeven aan de vis winkel waar ik vaak kom.

ook zou ik graag een andere paling plek willen weten, want ik heb helemaal geen zin meer in deze plek.

groeten
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

16-08-2004 02:24

ik heb het ook wel eens zijn er van die mensen die het leuk vinde om extra hard voorbij te komen varen dat kunne ze 2x bij mij doen en bij de 3x heb een een hengeltje met 500m. 40/00 die gooi ik uit en laat ik lkkr om ze rotor heen draaien zodat die er zelf mee stopt dan leren ze het snel af.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

16-08-2004 11:28

Ik had het vorig jaar,

Een groep jongeren ligt vlak voor de kant piruetjes te maken en wat te kloten, komt er een naar ons toe "5 euro en we hebben het er niet meer over, oke?" Vervolgens staat hij op de hengel van mijn vismaat, en herhaald zijn aanbod, het wat dat ze met veel en veel ouder waren, maar ze hebben gewoon nix beters te doen.

Pim
Voer en vang!!!

I love BTW
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

16-08-2004 11:30

Probeer hem de volgende keer met een welgerichte worp ( 80 gram)
recht voor z'n bol te raken!
Stopt ie er echt wel mee ... of anders een forse deuk in z'n piermagoggel werpen, dan wordt ie wel rustiger! ;>))
Groetjes
Rinus
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

16-08-2004 12:16

Rinus,


Dit lijkt idd de beste oplossing :wink:
Praten wil niet meer helpen bij dit soort volk......
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

16-08-2004 12:51

Ik meen te herinneren dat een paar jaar geleden een karpervisser uit a.dam doordraaide. (heeft in krant gestaan)
Een boot voer meerdere malen door zijn lijnen na meedere waarschuwingen.
Hij heeft die boot toen op staan wachten bij een brug en liet even een straattegel vallen. Alleen zaten er nog mensen achterop die boot. Een vrouw kreeg de tegel op haar hoofd en is daarbij om het leven gekomen. Misschien weet iemand dit voorval zich nog te herinneren ?!
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

16-08-2004 12:55

Ron, aardig bizar. Ik ken het verhaal niet.
Ik kies meestal eieren voor m'n geld (ja, ik ben een mietje) en ik verkas op zo'n moment. Ik heb geen verstand van palingvissen, maar persoonlijk biedt een toploodje al enige uitkomst ... de stuurman geen lol want hij kan je lijnen niet raken en jij geen gezeik dat je lijnen worden gepakt .... overigens vis ik niet graag tijdens vaartijden, wat als je een run krijgt en er komt net een boot aan? Nee bedankt, ik mijd ze liever, die vaartuigen ... :wink:
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-08-2004 13:04

Ron,

Ik hoor niet veel meer van je mbt het molentje :cry:

Ik ken het verhaal uit Amsterdam idd,uiteraard vreselijk maar je weet idd niet hoeveel bloed er onder de nagels vandaan gehaald is alvorens het tegeltje geworpen werd............

Op een water in Amstelveen heb/had je ook een paar van die T*FUSLIJERS die ik werkelijk vreselijke dingen toewens :evil: :evil:

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

16-08-2004 13:49

Ik zou ff naar het haventje op zoek gaan waar deze meneer zijn bootje geparkeerd heeft en de schade verhalen..
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

16-08-2004 13:51

Heb het ook eens meegemaakt zo'n rubberbootje met motor. Het waren medekarpervissers die jaloers waren en ip.v. zeepbolle op de stek gooien (wat ik ze ook al heb zien doen) Vaarden ze nu constant over men lijnen. Dus doe gwoon gelijk ik haal je meervalhengel uit de auto, dikke vette Jerkbait eraan en gooi eens op dat verrekt rubberbootje..........ze hebben het mij nooit meer gelapt 8)
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

16-08-2004 13:54

Dennis je hebt een PB-tje.

Idd je weet nooit wat eraan vooraf gaat.

Ikzelf heb ook wel eens een flessen versus stenen gevecht gehad in het westland. :oops:
Daar lopen ook jongens/kinderen te k*tten met boten, keihard varen en als je er wat van zegt dan krijg je een grote bek. Die keer kreeg ik ineens uit het niets een bierfles naar mijn hoofd. Ik geloofde mijn ogen niet, jongentjes van amper 14 jaar die nieteens in zo'n bootje mogen varen. :evil:
Voor ik het wist was het een soort luchtgevecht en vlogen de bierflessen (van hun kant) en stenen (van mijn kant) door de lucht.
Ik heb toen die boot net niet laten zinken al was dat toen wel mijn bedoeling zo pissing was ik. Achteraf geen goede reactie natuurlijk maar misschien wel begrijpelijk.
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

16-08-2004 14:06

Ik laat mijn mooie hobby mooi niet verzieken door dit soort tuig (flessengooidende etters in een sloepschuit). Zeker heb ik ook de neiging om iets wat hard aankomt terug te smijten, maar je zal er maar eentje echt goed raken, en denk dan niet "haha net goed" want als zoiets serieus letsel oplevert, dan kun je "vissen" de komende tijd wel vergeten ..... Ook al ben jij niet de aanzetter. Denk maar aan de gevallen dat iemand een inbreker even flink te grazen neemt. Voor je het weet sta JIJ voor de rechtbank onder verdenking van poging tot zware mishandling of iets dergelijks. Het kan allemaal in dit achterlijke land. Wees dus wijs en besluit anders!
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

16-08-2004 14:57

Ik heb ook een paar keer zoiets meegemaakt. Een paar 100 meter van mijn oude stek aan het twentekanaal lag vaak een vrachtschip uit rotterdam. Hij ligt altijd voor de trage laadpijp, waardoor hij er meestal meerdere dagen ligt voor hij vol is, om dan na nog een paar dagen eindelijk terug te varen. In het weekend of in schoolvakanties heeft deze schipper vaak zijn kinderen op bezoek en op dat soort dagen gaat hij met een speedbootje met een slordige 100 pk erachter vaak rondcrossen, waterskiën of een zwemband achter zich aan slepen. Na hem een paar keer netjes gevraagt te hebben of hij misschien uit de zwaaikom waar ik zat te vissen wou blijven wouden zijn kinderen best rekening met mij houden, zelf schreeuwde hij me toe dat ik moest opflikkeren en maar ergens anders moest gaan zitten met mijn hengels. Toen ik hem antwoorde dat hij zelf bijna een kilometer kanaal claimde zonder ook maar ergens rekening mee te houden terwijl ik alleen in die zwaaikom lag vond hij het nog even nodig om vlak voor de kant langs de zwaaikom in te crossen. Dat grapje koste me op beide hengels zo'n 120 meter lijn en natuurlijk de hele montage.
Bij een eerdere ontmoeting vond hij het ook een keer grappig om rondjes om mij te gaan varen terwijl ik aan het uitvaren was...

Heb toen de boel maar ingepakt en 's middags rijkswaterstaat gebelt om aan te geven dat hij veeeeeel te hard vaarde daar (max vaarsnelheid daar is 12 km/h). Naam en nr van het vrachtschip doorgegeven en daarna nooit meer last van hem gehad...
Als hij het later nog eens gedaan had had er trouwens wel een 4 oz lood in zijn boot gelegen. Of beter gezegt, door zijn boot.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

16-08-2004 15:23

Kijk Daaf, dat is nou een nuttige en correcte actie. Die vent zal daar behoorlijk van hebben gebaald.

Vaak zijn dit soort mensen in hun element als hun slachtoffer kwaad wordt. Dus wordt niet kwaad, dan hebben zijn juist de pest erin, en regel het met een instantie of op een andere geweldloze manier (dit lijkt wel een anti geweld campagne zeg hahaha)
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Gebruikersavatar
Marco Meuwsen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21-03-2003 01:00
Locatie: Didam

16-08-2004 15:45

Heb het ook gehad bij ons aan de oude ijssel, mijn advies zorg altijd dat je een paar hele grote stenen bij je hebt die net niet te groot zijn zodat je er ver en precies mee kan gooien, en natuurlijk een mes bij je rodpod zodat je je lijnen door kunt snijden hahaha
Gebruikersavatar
Marco Meuwsen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21-03-2003 01:00
Locatie: Didam

16-08-2004 15:49

Maar dat wat lexus zegt is natuurlijk een beter en wijzer iets dan dat van mij hahaha succes ermee :)

Mvg Marco
Etienne Straatman
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-05-2002 02:00
Locatie: Den Helder

16-08-2004 16:23

Tja, probeer jezelf maar eens te beheersen in dat soort situaties. Ik heb dit gelukkig nog nooit meegemaakt en meestal als er een bootje aankomt sta ik gewoon op, zodat men heel goed kan zien waar ik zit. Ze zijn tot nog toe altijd nog met een grote bocht om mijn lijnen heen gevaren, maar of dat komt uit vriendelijkheids oogpunt of mijn gespierde verschijning :wink: , durf ik niet te zeggen.
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

16-08-2004 17:15

nu snapt iedereen waarom je een katapult bij je moet hebben... neem een paar handen maden en hij denkt weken later nog steeds aan je
Michel Zoet
Berichten: 60
Lid geworden op: 03-08-2004 18:19
Locatie: Almere

16-08-2004 17:30

Ik ken dit soort taverelen, zo heb ik een keer meegemaakt dat er een paar van die pestventjes met bootjes door mijn lijnen aan het varen waren. Tot ze op een gegeven moment in het water sprongen vlak bij mijn over het water hangende hengels, hierna heb ik ze helemaal verrot gescholden. Dit heeft ze aangezet wat vriendjes te gaan halen, die vervolgens heel stoer zeiden kom we gaan gewoon op de kant, hierop heb ik het kapmes van mijn vismaat gepakt en mijn maat de knuppel en ze vriendelijk gevraagt dit alsjeblieft te doen. De reactie was dat ze zich zo snel mogelijk uit de voete maakte en ik heb geen last meer gehad van ze.

Nou weet ik ook dat dit niet de oplossing is maar die gasten kunnen echt het bloed onder je nagels vandaan halen.

Ook ik heb wel eens een 90 grams lood naar iemand zijn boot gegooid gelukkig heb ik hem op twee meter na gemist. De gevolgen zijn niet te overzien als je hem of haar raakt.
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

16-08-2004 17:59

Is bijna net zo irritant als franse kanoers die expres je boei tot 3 keer toe uit het water halen :roll: Hier volstond een fluitje op de vingers en een wegwuivend gebaar... fransen zijn niet zo groot en die jongens zien je ouder aan dan je eigenlijk bent als je een lengte hebt van 1,80m :wink:
Nothing can beat a well-sized carp in the morning
geert vangils
Berichten: 105
Lid geworden op: 01-05-2004 21:08
Locatie: weelde (belgie)
Contacteer:

16-08-2004 19:25

katapult , boilies :P
kan inderdaat mega irritant zijn geloof ik
zelf geen ervaring mee vis niet op een kanaal ofzo maar, toplood ? is dat misschien een oplossing of heb ik het gelijk verkeerd
[url=http://www.dahharahn.com]Mechelaar pups te koop (met stamboom)

Moeder: Dracey van Balderlo
Vader : Zulu van Balderlo

http://www.dahharahn.com[/url]
jan van kranenburg

17-08-2004 01:23

Magnifieke reactie, Guido.

Maar...toch sluit ik me aan bij Peter.

En indien men meent dat dit soort pesterijen alleen van deze tijd zijn, dan heeft men het mis.
Ruim 50 jaar geleden maakte ik (en enkele vismaten) dit ook mee.
Is toen op gepaste wijze opgelost.

mvg

Jan
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

17-08-2004 08:55

Hoi Jan,

Klopt, is niet van deze tijd. Helaas, ook toen ik nog een "ventje" was, had je deze voorvallen.
Het zal wel tijdloos zijn. ;>))
Groetjes
Rinus
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

17-08-2004 09:38

prachtige oplossing guido... maar verwissel die tennisbal dan wel voor iets anders... 8)

haha echgt een prachtig ding, en niet eens zo duur...hoewel natuurlijk alles wat je uitbesteed aan die kl*teboten geldverspilling is....