vissen verboden voor duitsers


Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

08-09-2004 11:16

ik heb deze topic niet geopend met als bedoeling de duitsers een goed af te zeiken. ( wat volgens mij nog wel meevalt.) ( ik kende alle grappen al!! indien jullie er meer kennen, graag even een PB.)

jongens uit het westen des lands zullen nog niks van dit probleem snappen. hier in het oosten hebben we toch wel last van die lui hoor! Bv... ik rij zaterdag langs het twentekanaal ter hoogte van almen. een stuk verder loopt een klein riviertje. het is hier verboden om te nachten. dit wordt zo nu en dan wel eens gedaan. het wordt oogluikend toegestaan omdat iedereen zich netjes gedraagt.

nu rij ik er zaterdag langs en wat zie ik... een aantal auto's ( duitse kentekens, dus zullen het wel duitsers zijn) er staan 4 iglo tenten in alle kleuren. er lopen een stuk of 8 man rond er staan ongeveer 25 hengels.
op deze manier verkloten ze het voor de nederlanders!!!!!! of moeten we het alleen de duiters verbieden?

heb nog wel meer voorbeelden.

bij mij in de buurt stroomt een beekje, zit een schub op van 38 pond. was daar aan het voeren. zitten er een stuk of 10 polen/ russen/ duitsers op mijn stekje. dan begin je wel te zweten hoor. als ze hem vangen maken ze er een viskroket van!!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-09-2004 13:35

De problematiek hangt mijn inziens samen met burgers elders uit Europa en met name Oost-Europeanen. Ook hier in het westen duiken ze op. Na het neerhalen van de Muur zijn er een aantal ontwikkelingen waarop we niet verdacht waren en we onze regelgeving, gebaseerd op de traditionele Westerse maatschappij, aan zullen moeten passen. Geen vergunningen uitgeven aan vissers met een Duitse nationaliteit verdient geen schoonheidsprijs. Dat moet anders kunnen.

De grappen hebben een heel andere oorsprong en daarmee niets te maken. Gaat met name over West Duitsers, maar zijn te onnozel om je echt druk over te maken. Maar dat kan anders zijn als je zelf het onderwerp van de grap bent. Dat is weer helder.

Groet, Kees
Roy Wissenburg
Berichten: 45
Lid geworden op: 14-06-2002 02:00
Locatie: Zevenaar

08-09-2004 18:07

Aangezien ik begonnen ben met dit Topic te "vervuilen" met een GRAP over Duitsers en er daarna nog meer grappen volgden, zou ik ook nog maar eens reageren!!!

Ik ken persoonlijk ook een aantal duitsers en iderdaad niks mis mee, goede gasten. En grappen over duitsers vertel ik ook tegen hun....en het mooiste is dat ze er misschien nog wel harder om lachen dan wij Hollanders!!!!!!!!!!!!!

En dan die verhalen over de jaren 40-45... sorry hoor maar de meeste van ons hebben hiervan niks meegemaakt, hooguit gehoord of gelezen.
Dus waarom het niet zou kunnen vind ik raar.
Ter vergelijking, iedereen mag wel grappen maken over Belgen, dan lachen ook de gene die nu commetaar hebben.....Rare wereld he!!!

Nederlanders maken grappen over belgen,
Belgen maken grapen over Nederlanders,
Nederlanders maken grappen over Duitsers,
Duitser maken grappen over Nederlanders....en goede ook;))

Ga zo maar ff door

mzzl
Laatst gewijzigd door Roy Wissenburg op 24-09-2004 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

08-09-2004 19:46

Roy Wissenburg zei:


"Nederlanders maken grappen over belgen,
Belgen maken grapen over Nederlanders,
Nederlanders maken grappen over Duitsers,
Duitser maken grappen over Nederlanders....en goede ook;)) "



Duitsers maken inderdaad grappen over Nederlanders, klopt.

Maar het zijn geen goede!!!
Die lui hebben 85%vd tijd geen goeie humor.... en als ze t wel hebben is het voor 85% vd Nederlanders tijd om te stoppen met bier en borrels drinken!

haha

Gegroet!

WouteR StegginK
--
Om wat te lachen (iedere dag actueel):
FokkE&SukkE=@ http://www.foksuk.nl

Dringend gezocht: -> link naar een site met dagelijks een nieuwe DirKJaN strip!!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

08-09-2004 19:52

voordat ik van het volgende weer wordt beschuldigd:

ik ken ook goeie duitsers ( nee geen dooie!!)
jongens die serieus met hun hobby bezig zijn.

de genoemde groep duitsers waar ik het over heb zijn de hobbyvissers. ( of viskroket vissers)

is het geen idee om een meeneem verbod in te stellen voor elke vissoort en elke maat? zijn we er ook van af. en de serieuze vissers ondervinden hier geen hindervan. ( enkel voordeel doordat de visstand niet omlaag gaat)

want als vereniging wordt je niet vrolijk als je elke week honderden kilo's vis uit je water ziet verdwijnen. ( ook als visser wordt je niet vrolijk)
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

23-09-2004 10:31

Mark:


1e Je kunt bij die gasten verbieden wat je wild, het doet ze toch niks!

2e Er is niemand die hun ook maar durft te controleren,zijn meestal met n beetje veel man he?

3e Die wat dat wel durven zouden wel eens op de koffie kunnen komen,
er zitten er hiet die wat vuurwapens beter zijn uit gerust dan de politie.

Maar ook hier weer n hoop geschreew van gasten die niet weten wat hier in t zuiden en nu dus ook helaas bij jou in de buurt speeld.

Voor de echte bikkels onder hun : kom t ff regelen hier met die grote klep!

We zullen de krant in de gaten houden.
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

23-09-2004 11:21

ik snap dat gelul over onze Oosterburen niet!!!!

Als ze aan het "vissen "zijn hoeven ze toch nooit te slaan,want hun arm staat altijd toch al omhoog.
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

23-09-2004 11:24

[quote="Aaron Fresco"]ik snap dat gelul over onze Oosterburen niet!!!!

Als ze aan het "vissen "zijn hoeven ze toch nooit te slaan,want hun arm staat altijd toch al omhoog.[/quote]


Okee, Herr obersturmfuhrerschweinefleischbierwurstarsloch......
:lol: :lol:
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

23-09-2004 11:34

Hitler was een Oostenrijker, geen Duitser. :wink:
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

23-09-2004 11:47

[quote="Rick Boerboom"]Hitler was een Oostenrijker, geen Duitser. :wink:[/quote]

Rick,
Wedden dat er meer Duitsers dan Oostenrijkers met hun arm overeind stonden....................
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

23-09-2004 11:54

Stelletje kleine kinderen :



T gaat hier over Polen en voornamelijk Wit -Russen die onze waters hier verklooten dat heeft met Duitsers en Hitler of weet ik veel wie helemaal niks te maken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

23-09-2004 11:55

Hoi "snelle Zelle",

Dus wat jij eigenlijk probeert te suggereren is dat betrokken karpervissers, betrokken vissers die in verenigingsverband zitten, een balletje kunnen opgooien en zo de vereniging aan het denken zet - over deze al overigens (oeroude) regel?
Ik kan hier ook wat in vinden, zou toch jammer zijn dat eventuele vers uitgezette projectspiegeltjes uit het water geaufwiedersehnt worden.
Ik neem bewust het voorbeeld projectspiegel omdat er steeds meer karpervissers actief worden in verenigingen, wat zeker als positief word gezien, en daardoor vele schitterende uitzetprojecten gerealiseerd worden. Ik denk dat elke karpervisser zijn karpers wilt beschermen, vooral een mooi oud spiegelkarperbestand of een recent uitgezet bestand. Hoe zullen witvissers hierover denken? Of hoe zullen fanatieke snoekvissers hierover denken? Ik denk dat veel bestuursleden binnen een visvereniging niet weten dat de karper zich niet tot moeizaam natuurlijk voortplant, wat dus het logische gevolg is dat -- hoe de minium of maximum meeneem lengte ook is-- er weinig tot geen nieuw jongbroed ontwikkeld tot sportvis. Ook in een ervaren bestuur zitten ook leken, leken die niet weten over de ontwikkeling van de karper. Ook de jeugd kan hier een stukje voortouw in nemen door de vereninging te motiveren voor een eventuele jeugdbestuur of jeugdmedenzeggeschap. Weer een goede reden om als betrokken karpervisser initiatief te tonen en een stukje medezeggenschap te werven binnen een visvereniging.

Nuttig onderwerp Mark.

Groetjes Roy Alofs
Laatst gewijzigd door Roy Alofs op 23-09-2004 12:06, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

23-09-2004 11:56

[quote="menno laarmans"]Stelletje kleine kinderen :
T gaat hier over Polen en voornamelijk Wit -Russen die onze waters hier verklooten dat heeft met Duitsers en Hitler of weet ik veel wie helemaal niks te maken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/quote]

Menno,
Waar is je gevoel voor humor/sarcasme ?
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

23-09-2004 12:08

Inderdaad! Niet alles zo serieus opvatten he. Of zoek je gewoon reden om te zeiken?

Trouwens het gaat lang niet alleen om Polen en Wit(te)Russen. Misschien bij jou in Maastricht wel, maar hier en in veel andere grensstreken zijn het hoofdzakelijk Duitsers die er een zooitje van maken. We wonen tenslotte aan de grens met Duitsland.
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

23-09-2004 12:29

rick,

die 'duitsers' die bij ons de boel verkloten komen veel uit het voormalig oostblok.

maar er zijn natuurlijk ook 'echte' duitsers. deze respecteren over het algemeen de regels wel.

groeten
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

23-09-2004 12:34

Oke.

Maar goed, wat doe je eraan he. Die piemeltjes die fietsers bekeuringen geven en snelheidscontroles houden zouden eens wat meer moeten controleren op de locaties waar veel van dit tuig zit.
Schijnt dat aan het Twentekanaal steeds vaker dit soort lui zit of niet?

Je kunt niet iedereen over 1 kam scheren door het vissen te gaan verbieden, maar ik denk dat controle op een of andere manier zou moeten plaatsvinden.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

23-09-2004 16:08

FF over dat zeiken van jullie :



Ik vind n karper van 15 of 20 kg op n bbq geen humor.


Maar jullie dus wel ook goed dan.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

23-09-2004 16:28

Ja Menno, wij wel :-? Mits goed doorgebakken en lekker gekruid.

Foei foei foei, jij weet ook totaal niet waar je het over hebt. Dat zeiken van je duidt op dat serieuze gedoe als er een GRAPJE, verdorie nog aan toe: een grapje, gemaakt wordt over duitsers. Dus niet zo huilen. Het is voor jou niet helemaal duidelijk dat ik het NATUURLIJK ook doodzonde vind wat er aan sommige wateren plaatsvindt mbt duitsers, polen, russen enz. Dat staat totaal los van dit.
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

23-09-2004 17:23

Wat zeiken jullie nou toch!!

Het zijn geen Duitsers,maar Oostenrijkers.!

Die zijn toch met 2 gestrekte armen geboren.!!!

Konden ze de duitsers gemakkelijker omarmen toen ze mee gingen doen.

Waarmee? Niet met vissen en dat doen ze nu nog steeds niet!
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

23-09-2004 22:34

Die mensen zijn echt niet zo dom als ze eruit zien, je verplaatst het probleem alleen maar. Veel controle in Limburg? Kein problem, fahren wir schon ein bisschen weiter. Daar word dan niet gecontroleerd, dus kunnen ze weer vrolijk hun gang gaan. Het probleem is gewoon dat de hengelsportwinkeliers die mensen vergunningen blijven verkopen. Vaak maak je mee dat er 10 hengels voor de Campingbus staat, en dat er dan 5 vergunningen getoond worden, terwijl alleen "der Rudi" aan het vissen is.

Ga hengelsportzaken maar eens wijs maken dat je die mensen beter geen vergunning kan verkopen, die verdienen er ook genoeg geld aan...

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

24-09-2004 18:37

stefan,

bij ons in de buurt verdienen hengelsportzaken geen euro aan de vergunning! het is een service die ze verlenen om mensen in hun winkel te krijgen, die meteen een hengel kopen en een molen en....

die 'duiters' kopen alleen een vergunning geen andere dingen. ( weet ik uit eigen ervaring)


groeten