vissen verboden voor duitsers


Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

05-08-2004 06:53

Stel je nou eens voor he.

Stel je nou eens voor, dat de instanties hier in Nederland op dezelfde manier gaat controleren als in den vreemde. Vergunning niet bij? Mooi, nemen we heel Uw tyfusbende per direct in beslag. Oh, U vist met 3 hengels terwijl dat niet toegestaan is? Mooi, nemen we "alle spullen" ( :wink: ) per direct in beslag.

Deze is nog het leukste. U bent aan het kamperen terwijl dat niet mag? Tentje? Met of zonder uitneembaar cq vast grondzeil? Zie hierbij de wet op de buitenrecreatie-dinges-gebeuren, enne oh ja, we nemen gelijk al Uw spullen in beslag.

Maar nee, we willen natuurlijk een gedoogbeleid. Oh je vist met 3 hengels waar het niet mag, in een tent die niet mag, en je hebt oh oh oh je vergunningen thuis laten liggen. Nou knul, vis maar lekker door hoor.

Oplossing? Harder optreden. Ook (eigenlijk meer: zeer zeker!) tegen onszelf. Laat hen maar eens zien hoe het wél moet. De controleurs van onze vereniging hebben al een kaartje met daarop wat zinnen in het pools, en mede door die gebrekkige communicatie, maar vooral door de goodwill hebben we bijna geen problemen meer.

Zo tackle je het probleem van beide zijdes. Enerzijds laat je zien hoe het wel moet, en doe je een poging tot benaderen, anderzijds laat je ook zien wat de consequenties zijn als je je niet aan de regeltjes houdt.
fishing rocks
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-08-2004 22:51

Feit is dat dit probleem wel reëel is in een aantal gebieden. Als de statuten of het HR daarin voorzien kan een vereniging wel degelijk voorwaarden aan een lidmaatschap stellen of bepaalde groepen uitsluiten van het lidmaatschap, mits niet in strijd met de Nederlandse of Europese wetten. Alleen maar Duitsers (c.q. mensen met een Duits paspoort) het lidmaatschap weigeren kan m.i. niet, wel iedereen die geen Nederlander is. Maar ook hierdoor tref je ook niet alleen de 'kwaden' maar ook de 'goeden'.
De enige echte oplossing is veel meer en frequentere controles aan de waterkant en fors hogere boetes. En dan ben je er niet met enkele verenigingscontroleurs (die geen/nauwelijks bevoegdheden hebben als ze geen BOA zijn). Trouwens, er zijn ook nogal wat HSV-en die zelfs helemaal geen verenigingscontroleurs hebben.
De politie heeft geen tijd en controle op het vissen zal nooit prioriteit worden.
Meer BOA's zou al helpen, maar dat kost geld, dus zouden de visvergunningen duurder moeten worden. In de prijs van een Franse visvergunning zit ca. 25 Euro die je betaalt voor de controles.
In Nederland is zoiets voorlopig onmogelijk in te voeren daar hierdoor het aantal verkochte vergunningen zo drastich zou dalen dat hierdoor de sportvisorganisaties in financiële moeilijkheden zouden komen.
Indien veel meer karpervissers (dan tot nu toe) zich als verenigingscontroleur zouden opgeven kan er ook al heel wat verbeterd worden (zonder in 'geneuzel' over 's nachts wel paraplu of plu met overwrap, of oval of klein vistentje te vervallen). Zo niet, dan zullen de verboden voorlopig alleen maar toenemen.
Afschuiven op 'anderen' is makkelijk maar lost niets op daar die 'anderen' in de meeste gevallen niks met het karpervissen hebben...
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

08-08-2004 13:02

[quote="Toon Fokkema"]Stel je nou eens voor he.

Stel je nou eens voor, dat de instanties hier in Nederland op dezelfde manier gaat controleren als in den vreemde. Vergunning niet bij? Mooi, nemen we heel Uw tyfusbende per direct in beslag. Oh, U vist met 3 hengels terwijl dat niet toegestaan is? Mooi, nemen we "alle spullen" ( :wink: ) per direct in beslag. [/quote]


Ik denk er nog niet eens aan om mijn spullen aan een ander af te staan!! :lol: Al is het president Bush die met het Amerikaanse leger erbij staat!!
Ik weet zeker dat een straf(gevangenisstraf of hele hoge geldboete) veel beter werkt in dit soort gevallen.....
Ik moet al lachen om het feit dat ze mijn materiaal mee moeten nemen, ze moeten toch eerst langs mij eer ze bij m'n materiaal zijn :roll:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
brian helgeland
Berichten: 20
Lid geworden op: 17-06-2004 18:11
Locatie: potsdam(berlin)

08-08-2004 21:21

dit is discriminatie tegen ons duitsers en dan ook echt DISCRIMINATIE!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil:
brian helgeland
Berichten: 20
Lid geworden op: 17-06-2004 18:11
Locatie: potsdam(berlin)

08-08-2004 21:22

oh ja en nog iets het zijn geen duitsers die de vis op eten maar de witrussen die in duitsland wonen
brian helgeland
Berichten: 20
Lid geworden op: 17-06-2004 18:11
Locatie: potsdam(berlin)

08-08-2004 21:27

aart appel jij bent dom waar slaat t op een dooie duitser is een goeie duitser jullie doen t alleen om iets wat 60 jaar geleden gebeurd is ik voel me knap gediscrimineerd hier
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

08-08-2004 21:32

koen, als jij echt zo koppig denkt te moeten zijn bij een inbeslagname, dan wens ik je veel plezier met de blauwe plekken van de wapenstok.

brian, ik begrijp je frustratie helemaal. ik woon zelf in een grensstreek en weet dan ook donders goed dat er zeker serieuze vissers uit duitsland afkomstig zijn, welke wel hun vissen terugezetten in hetzelfde water waar de vis gevangen is. zoals zovaak is het hier echter een minderheid die het verknalt voor de grote massa. en dan heiligt het doel vaak de middelen, zoals dat nu vaak te zien is op wateren waar nachtvissen problemen gaf. dan maar geen nachtvissen. natuurlijk heel zuur voor de mensen die wel serieus met hun hobby bezig zijn en zich aan de regels houden, maar zo gaat dit nu eenmaal. in dit geval ben jij dus slachtoffer van een minderheid aan landgenoten die het nodig vind om bijvoorbeeld karpers van 30 pond de hersens in te slaan (heb hier in de buurt een water waar de topvis is meegenomen door een duitse visser). ik kan me dan ook indenken dat een vereniging die met veel moeite een fraai bestand heeft opgebouwd dit soort praktijken niet wenst
groetjes Da Fox
Gunther van Marwijk

08-08-2004 21:35

Stel je nou eens voor, dat de instanties hier in Nederland op dezelfde manier gaat controleren als in den vreemde.
Dat zou zo gek nog niet eens zijn,en er zal toch ergens een begin moeten worden gemaakt.

Zoals Aart al schreef:De enige echte oplossing is veel meer en frequentere controles aan de waterkant en fors hogere boetes.
Maar dan wel de boetes gelijk trekken met die van Duitsland,en illegaal vissen gelijk stellen met stroperij.
Zodat ook materialen en vervoersmiddellen in gevorderd kunnen worden.

Gegarandeerd dat de toestroom van duiters en in duitsland verblijvende oostblokkers behoorlijk zal teruglopen.
Tevens zou de nederlandse visser zich iets meer aan de regels houden.

Dit zou een goed begin zijn om de ellende aan de waterkant in te dammen.

Even off-topic: Koen heb je de duitse politie ooit al eens in werkelijkheid meegemaakt?
Geloof me, dan denk je echt niet meer aan je materiaal. :o
Laatst gewijzigd door Gunther van Marwijk op 18-08-2004 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

08-08-2004 21:42

Kees en Gunther,


Nee, geen ervaring met wapenstok en andere dingen van de Duitse politie....
Gelukkig ook nog niemand ervaring met mijn afweermiddelen :D
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gunther van Marwijk

08-08-2004 21:44

Koen

Laat horen,wij willen ook iets erbij leren. :lol:
Laatst gewijzigd door Gunther van Marwijk op 18-08-2004 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

08-08-2004 21:51

Gunther,


Ik heb net 3 nieuwe Sportex hengels aangeschaft.....Als ik roep: "achzow....Sportex ist toll!! :D " dan moet het al een hele hoop schelen denk ik zow :lol: :lol:

Neej,

Ik ga geen details prijsgeven op dit board wat ik voor afweermiddelen bij heb......Geloof me, een wapenstok is er niks bij :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

08-08-2004 22:44

je puddingbuks zeker :-P
groetjes Da Fox
piet vlot
Berichten: 52
Lid geworden op: 24-07-2004 19:03

08-08-2004 22:59

koen,jij bent echt een flinke jongen....................... :oops:


mvg piet
jan van kranenburg

09-08-2004 02:34

Heel vroeger was het zelfs in Nederland "gewoon" dat je hengel(s) in beslag genomen werden bij overtreding van bv. een visverbod.
Heb dit zelf ook meegemaakt bij snoeken in een water waar dat verboden was.

"Oom Agent" vertrok dan op fiets of motor met jouw hengel(s).
In die tijd een ramp voor je, want nieuwe hengels betekende een jaar sparen en zeuren bij je ouders; en dus ook een jaar niet snoeken.

Tegenwoordig is een boete snel terug verdiend, en er gaat dus m.i. geen
sterke afschrikkende werking van uit.
Stel dat nu je derde, niet toegestane hengel/molen met een waarde van een paar honderd Euro in beslag genomen wordt?

Ik meen dat zoiets wel preventief zal werken.

Boa worden, overweeg ik alleen als ik in die functie gerechtigd ben om b.v. een Uzi bij me te hebben....of een Pitbull.

En Brian, voel je svp niet persoonljk aangesproken, maar er is natuurlijk ruim 60 jaar geleden wel iets gebeurd, helaas.
Voor mijn generatie is het onmogelijk om daar geheel aan voorbij te gaan. Die wonden zijn te diep. Zo nodig PB hierover.

Zou overigens niks te maken mogen hebben met het vissen van Duitsers in Nederlandse wateren.

mvg

Jan
Rik Lemmens
Berichten: 295
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00
Locatie: Gulpen

09-08-2004 07:54

Brian, zoals ik ook al zei. Het zijn idd niet de Duitsers maar Polen, Witrussen, Tsjechen etc die een duits kenteken voeren op hun wagens. De kortzichtigen onder ons relateren dit meteen aan Duitsers. Ik woon zelf op een dikke tien kilometer van Duitsland en ik vind dat we geen wrok moeten koesteren tegen de huidige generaties in Duitsland.

Van de andere kant kan ik de mensen die de oorlog daadwerkelijk hebben meegemaakt ook zeker begrijpen. Er zijn in die tijd toch veel dingen gebeurd die men niet zomaar van zich af kan schuiven. Maar ik denk dat het gros van de Duitse soldaten echt niet stond te springen om het leger in te moeten. Dat even terzijde.

Ik denk trouwens dat een deel te weiten is aan de Angelschein, zoals die in Duitsland moet worden behaald. Dat is als het goed is een soort examen dat je moet afleggen en indien je dit niet haalt, jammer dan... Deze Angelschein in combinatie met strenge no-nonsens controles zorgt ervoor dat deze mensen (Oostblokkers) Duitsland links laten liggen en zoeken naar de makkelijke weg. Hier is Nederland hoeft dit natuurlijk allemaal weer niet en zie hier: overal problemen. Duzzz: ik denk dat dit misschien een oplossing zou kunnen zijn voor Nederland.
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

09-08-2004 18:47

Mensen, ga mekaar alsjeblieft niet klakkeloos napraten...

Het zijn echt niet alleen de Oostblok/Witrussische of andere namaak-Duitsers die zo nu en dan onder het genot van een traytje bier, en struikelend over de scheerlijnen van hun kampement een vis op de BBQ deponeren.

Het zijn ook wel de normale standaard huis-tuin-en-heimat Duitsers die enkele tot alle vis meenemen die ze maar kunnen vangen. En zij beperken zich ook niet altijd tot de maximaal toegestane 2 "normale" hengels.


Aldus mijn bescheiden opvatting/ervaring.


Met Groet;

WouteR StegginK
--
Om wat te lachen (iedere dag actueel):
FokkE&SukkE=@ http://www.foksuk.nl

Dringend gezocht: -> link naar een site met dagelijks een nieuwe DirKJaN strip!!!!
Afbeelding
brian helgeland
Berichten: 20
Lid geworden op: 17-06-2004 18:11
Locatie: potsdam(berlin)

09-08-2004 23:00

mijn voorouders hebben zelf bij het leger van hitler gehoord en 2 zelfs bij de SS (aldus volgens mijn moeder) denk maar niet dat ik hier trots op ben :cry: :-? in duitsland is er nu haat tegen zogenahmde neo nazi's
Aart Appel

09-08-2004 23:17

Alle Duitse vissers die ik heb zien vissen op karper waren mega irritant.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-08-2004 08:07

Iedereen wiens achternaam met een a begint moet ook stoppen met vissen.

Vervolgens iedereen met zwart haar. Daarna blond met krullen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

10-08-2004 11:55

we gaan in deze topic de verkeerde kant op.

het is inderdaad apart om een bepaalde groep mensen geen vergunning meer te geven. maar als je dat wel doet heb je geen last meer van ze.

maar je dupeert dan ook alle duiters, ook de goeie. Maaaaaarrrr........de goeie??? ik heb nog NOOOIT een duiter gezien die zijn vis terug gooide!!

en dat is nou juist de bedoeling van deze actie. mensen die alle vis meenemen geen vergunning meer geven. of het nou 'echte arische' duiters zijn of van de oostblok duisters maakt niet uit.

wel vraag ik me af of dit wettelijk is toegestaan. en hebben ze dit ook in hun vergunning staan?

Aart L gaf al eerder aan dat mensen zich als controleur moeten aanmelden. ( zit er een kogelvrijvest en een cursus pools bij in? ) ik controleer, zie een ovetreding zeg er wat van. hun luisteren niet. ik bel de politie komen die dan?
ze krijgen een boete?
betalen ze die??
zou het echt nut hebben op die manier?

een vergelijking: nederlanders in belgie/frankrijk. er lopen er bij die het verkloten. maar van de meeste hebben ze geen last.
duitsers in nederland: 95% neemt alle vis mee!!! daarom komen ze hier!! niet omdat de natuur hier zo mooi is. BBQ aan, en vissen maar. dus met deze actie dupeer je alle duitsers.
Valentyn Huismans
Berichten: 5
Lid geworden op: 07-08-2004 00:04

10-08-2004 21:13

Laten ze die fietsen ook maar eens terugbrengen :evil:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-08-2004 21:24

Een jaar of 75 schat ik je leeftijd dan, Valentyn Huisman.

Als het niet beter wordt dan dit soort gemeenplaatsingen... :(

Er is maar een enkel ding waar je mensen op mag beoordelen. En dat is hun gedrag. Waar dan ook.

Groet, Kees
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

10-08-2004 21:28

[QUOTE="Mark Zelle"]we gaan in deze topic de verkeerde kant op.


maar je dupeert dan ook alle duiters, ook de goeie. Maaaaaarrrr........de goeie??? ik heb nog NOOOIT een duiter gezien die zijn vis terug gooide [/QUOTE]


Mark, bij mij in de buurt vissen ook regelmatig duitsers. Van deze Duitsers weet ik wel dat het goeie Duitsers zijn. Heb er weleens een praatje meegehouden en weet zeker dat hun alle gevangen karper weer netjes terug gooien. Dus scheer niet alles over 1 kant.

Groeten Rick.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-08-2004 21:46

Wat zijn een aantal weer lekker negatief. Ik ken een redelijk aantal Duitse karpervissers die minstens even behoedzaam met de door hen gevangen karpers omgaan als wij en ze ook allemaal netjes terugzetten.
Kijk b.v. maar eens even op: http://www.deutscher-karpfen-angelclub.de
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-08-2004 22:27

Niks aan de hand.

De goeie Duitsers kunnen toch bij Rick gaan vissen?

Mitsz