Rustplaats vs aasplaats.


Plaats reactie
Jeffrey Schouten
Berichten: 131
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00
Locatie: Heel

03-08-2004 08:31

Mensen,

Doet een karper ook azen op een plaats waar ze over het algemeen ook rusten? Wat me op een put opvalt is dat waar de karper in groepjes bij elkaar ligt te rusten de bodem gewoon kaal is. Komt dit doordat ze dit kaal zwemmen of vreten ze daar ook? Ik heb nog niet het genoegen gehad om ze ook daadwerkelijk te betrappen met vreten op die plaats, deze week maar eens een paar bollen verspreiden over die 'rustplek'.

Jeffrey
geert vangils
Berichten: 105
Lid geworden op: 01-05-2004 21:08
Locatie: weelde (belgie)
Contacteer:

03-08-2004 09:45

jeffrey,

ik heb ergens gelezen dat karpers een verschillende rustplaats als aasplaats hebben
ze azen alleen op die aasplaats
hierdoor vinden ze aas op de rustplaats of tussen de rustplaats en aasplaatst verdacht en zullen ze het sneller laten liggen dan op de aasplaats
ik heb het ook maar gelezen maar als het echt zo is : ik hoop dat je er wat aan hebt
[url=http://www.dahharahn.com]Mechelaar pups te koop (met stamboom)

Moeder: Dracey van Balderlo
Vader : Zulu van Balderlo

http://www.dahharahn.com[/url]
Gebruikersavatar
martijn dekker
Berichten: 383
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

03-08-2004 14:41

Karpers die in de winter op hun rustplaats liggen nemen geregeld voedsel tot zich wat bij de rustplaats vandaan komt. Waarom immers ver zwemmen als je het dichtbij kan halen!

In de zomer is de situatie toch anders, ze zwemmen meer rond maar op de rustplaats(en) zijn ze ook te vangen, als de karper zich veilig voelt gaat hij op een bepaald moment wel over op azen. Zeker instant is er goed te vangen. Ik weet niet of het verstandig is om zo'n rustplaats vol te dumpen met boilies (weg veiligheid?)

Meer reactie's zijn welkom!!
Penvissen.... met geen pen te beschrijven.
Jeffrey Schouten
Berichten: 131
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00
Locatie: Heel

03-08-2004 15:17

Beste Martijn,

Ben ook niet van plan om flink te voeren. Ik wil gewoon een tiental bollen verspreiden om te kijken als ze deze oppakken. Vanavond ff doen, morgen kijken. Ben eens benieuwd naar het resultaat.

Jeffrey
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

03-08-2004 19:22

Ik denk dat dit per water zeer veel verschilt........
Voorbeeld: Gisteravond kom ik op een stekkie aan met m'n smartcast, werp in en m'n visvinder slaat op hol van de "grote vis"......K loop 300 meter verder en daar liggen ze rijen dik!!Geen 1 vis die op die plek aasde! :roll: Dit was op een grote put......

Nog eentje: Neem bijvoorbeeld een kanaal, de karper heeft geen tot zeer weinig plekjes waar de karper echt tot rust an komen, stroming en scheepvaart belemmeren ze hierin.
Dus waar de vis aast zal deze ook rusten....... :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Plaats reactie