weersomslag?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
paulussie wassenaar
Berichten: 62
Lid geworden op: 07-10-2003 02:00
Locatie: ijmuiden

30-07-2004 23:25

Mijne heren graag jullie mening over het volgende:

verleden week met me maat zitten vissen in de omgeving zwolle, het weer was net omgeslagen daar naar behoorlijke hoge temperaturen en windstil, 3 sessies van ong. 6 uur. vangsten 1 schitterende karper van ong. 25 pond en 1 run die gelijk de waterlelies in zwom ( helaas ) en door lijnbreuk gelost werd, maar al met al niet echte spektakulair. (evengoed geweldigenoten ).

deze week op onze ``eigen`` stek 4 sessies van 6 uur, 4 vissen gevangen en 3 runs gehad. dit nadat hier aan de kust ook het weer ineens is omgeslagen naar behoorlijke hoge temperaturen en windstil.
ook geen spektakulaire vangsten dus zou je zeggen.

aangezien het weer nog wel even zo blijft en er morgen een nachtsessie voor de deur staat ben ik benieuwd wat we kunnen verwachten qua vansten volgens jullie mening. en zouden de slechte vangsten te maken kunnen hebben met de weersomslag? dit omdat de wateromstandigheden nagenoeg op beide stekken hetzelfde is, exact hetzelfde aas wordt gebruikt.

als laatste kan ik nog vertellen dat we de voorzitter van de brasemclub tegenkwamen op de voor ons onbekende stek die ons een hoop kon vertellen over de stek en er over het algemeen zeer goed gevangen werd met hoge temperaturen.
op onze vertrouwde stek weten we dat we er normaal gesproken met hoge temperaturen zeer goed vangen.

alvast bedankt voor de reakties, paul
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

31-07-2004 11:48

Beste Paul,


Het weer is inderdaad lekker voor ons karpervissers :wink:
Of daar alles aan te wijten valt?? :roll:
Met deze omstandigheden ving ik m'n karpers vorig jaar wel, dit jaar niet..... :-?
Afgelopen 4 nachten niks gevangen, vanavond weer een nacht.....Wat zal het ons brengen?? :roll:


Oja, het weer is wel omgeslagen van lage-lucht-druk naar hoge-lucht-druk!!Alsmede de temperatuur en windrichting is heel veel verandert ten aanzien van vorige week zaterdag!
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
paulussie wassenaar
Berichten: 62
Lid geworden op: 07-10-2003 02:00
Locatie: ijmuiden

31-07-2004 17:22

thnx voor de reaktie koen,

nu moet ik zeggen dat wij verleden jaar ook goed vingen met die hitte, maar temperaturen waren verleden jaar constanter.
in ieder geval ga ik over 2 uurtjes lekker genieten of we nou wat vangen of niet.

groeten paul
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

31-07-2004 23:52

[quote="paulussie wassenaar"] maar temperaturen waren verleden jaar constanter.


groeten paul[/quote]

de nagel op de kop :wink: :cry:
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Plaats reactie