Gezocht: eerlijk beeld van een fieldtester


Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

13-08-2004 18:33

@ Peter,

dat de KSN en Dé karperwereld geen binding hebben was mij natuurlijk al duidelijk, vandaar mijn vraag of de KSN óók de artikelen aangeboden kreeg, net zoals een commerciele Dé Karperwereld. ( Stille hint om ook lid te worden ? :oops: ) ??
Dat de testen in Dé Karperwereld een soort van reclame-uiting is, is mij ook duidelijk.

@ Kees,

Omdat er nogal wat verschillende vormen zijn, was van mijn kant uit gewoon een "praktische" vraag hoe eea ingevuld zou worden, inderdaad is een kieskeurig variant waarschijnlijk de beste optie om tot een reëel beeld te komen hoe de eindgebruiker ( WIJ dus ! ) denken over een bepaald produkt ( om tot een zo'n groot mogelijke variatie van produkten te komen ! ).

@ Jan,

weinig aan toe te voegen........
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

17-08-2004 11:41

Humphrey Paap,

Je doet al een tijdje niet meer mee aan deze door jou gestartte topic. Heeft het je opgeleverd wat je verwacht had? Of had je misschien meer sensatie verwacht?

Groeten,

Mark
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

17-08-2004 21:50

Ha die Mark,

Wees gerust: ik heb de topic met grote belangstelling gevolgd. De reden dat ik een tijdje niet meedeed is dat ik volgens mezelf niet voldeed aan het profiel van een fieldtester :wink: . Ik heb geen inbreng bij het testen van producten en kan de medeboarders geen belangwekkende meededelingen doen over de wijze waarop in de praktijk wordt getest.

De topic heeft van de kant van de fieldtesters tot dusver helaas niet opgeleverd wat ik er van verwacht/gehoopt had. Hopelijk ter verduidelijking: ik (en ik denk velen met mij) zijn redelijk sceptisch over de practische invulling van het begrip fieldtesten. Als ik mij beperk tot het onderdeel waar mijn interesse met name naar uitgaat, te weten mixen/boilies, dan lijkt het wel standaard dat een producent "bewijst" dat zijn producten super zijn door het tonen van foto's met een dikke vis of een verhaal dat hun fieldtester een water helemaal zoek viste met een (gelukkig voor ons) net uitgebrachte boilie.

Wat ik met name hoopte te vernemen van een echte/serieuze testvisser was de manier waarop er getest wordt, dus ook de valkuilen en missers. Er zijn zoveel aasproducenten met elk (als het goed is ....) een x-tal fieldtesters, dat je zou verwachten dat over het hoe van het testen een aardig maar realistisch verhaal te vertellen valt om ons als kritische consument te overtuigen van het feit dat fieldtesten inderdaad iets om het lijf heeft, en geen loze kreet is van een producent die met tegenwoordig veel gebruikte en imponerende termen als fieldtesters/research/testteam enz. de visser tot aankoop wil bewegen. Ik verwacht hierbij zeker geen sensatieverhalen. Integendeel zelfs: de praktijk heeft mij geleerd dat er het weliswaar mogelijk is om een enkele keer een supervangst te doen, maar dat het evenzo goed mogelijk is dat je met een heel goede boilie niets vangt omdat de vis nu eenmaal geen trek heeft.....

Overigens: voor die testers die tot dusver wel hebben gereageerd: hartelijk dank. Misschien dat anderen ook een tipje van de (test-)sluier willen oplichten ?

Groeten,

Humphrey