Vreemd


Plaats reactie
Arnold Haandrik

19-05-2002 14:37

Hallo vissers,
kep weer een vraagje voor jullie,op het kanaal waar ik zit te vissen zitten op een bepaald stuk nogal eens duitsers(karpervissers).nu ken ik de locale stokvissers en die vertelde me dat ze ruzie met duitse "karpervissers" hadden.en hebben op hun stekken boterhammenzakjes gevuld met waspoeder(ik schat zn stuk of 6)het water ingegooit als wraak ofzow(tjah vreemde gedachtengang maargoed)dit vertelde ze tegen mij en nu is mn vraag natuurlijk heeft dit gevolgen voor de karper en zn medebewoners van het kanaal?zelf had ik daar in de buurt ook een voerstekje.ik kan het niet begrijpen waarom notabene oudere stokvissers ik schat ze een jaar of 40 zulke dingen doen. voor hun zelf komt het ook niet ten goede denk ik en waar die ruzie nu precies om ging weet ik ook niet precies. zelf heb ik nooit last van die gasten.
ik hoor het wel weer
groeten
Harald

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Harald Hendriks op 2002-05-20 11:02 ]</font>
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

19-05-2002 16:20

ZeepBom'n...
daar heb ik wel vaker over gehoord.
volgens mij heeft het wel degelijk gevolgen voor de karper en de rest van de 'onderwatermedebewoners'...
want als het geen effect zou hebben, zullen ze het ook niet doen als je ruzie heb...

ik weet niet of de problemen oplossen, (*de waspoeder iig wel ;D) maar dat word weer verspreid door het stromen van het water, ik weet niet of de karpers hier aan dood gaan of wat, mischien ander emensen hier meer info over ?
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

19-05-2002 16:34

Ik denk niet dat de karper eraan zal dood gaan, zeker omdat er stroming opstaat.
Maar ik denk wel dat je de komende tijd er geen vis meer zal vangen. Waarom weet ik ook niet, maar dat hebben ze mij eens gezegt.

Piotr
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

20-05-2002 11:21

Het zal zeker geen positief effect hebben op het water, 't is ook maar zielig als je zoiets doet.
Zulke streken zullen volgens mij ook enkel van dezelfde groep vissers komen die een stek rijkelijk versiert met afval achterlaten.

Op stromend water zal het niet zo schadelijk zijn als op een stilstaand water, maar toch blijft het zware milieuverontreiniging.

Is er geen chemicus die weet wat het precieze effect is van zeep/waspoeder in het water?
Gebruikersavatar
Rik Verslype
Berichten: 52
Lid geworden op: 21-04-2002 02:00
Locatie: Oostende

20-05-2002 11:36

't Schijnt wel overal gebruikelijk te zijn .Op de Damse Vaart bij Brugge heb ik al gehoord van blokjes calgonit die in het water gegooid worden .Die gasten kennen het begrip openbaar water dus niet .Die claimen verschillende stekken langs het water en owee je gebeente als je daar ook maar in de buurt komt .Dan gaat gaat het van materiaal vernielen ,toevoeren met hele zakken mais of een blokje calgonit .Bye bye vis dus .
Zééer triestig mentaliteitje .
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

20-05-2002 12:21

In wasmiddel zit fosfaat, door fosfaat wordt de groei van waterplanten en wier gestimuleerd. De PH stijgt verder naar basische. Dit probleem hebben we in het verleden met onze wasmachines gehad.

Overmate van fosfaat kan op ten duur de dood van de vis betekenen.

Je zult weinig tot nix vangen denk ik omdat het fosfaat de ph van het water negatief behandeld en daar zal de vis van schrikken.

Je kan natuurlijk wel proberen te vissen dan is iedereen weer een ervaring rijker als je wat vangt of juist niet!
Arnold Haandrik

22-05-2002 17:31

okay,
maar hoe lang blijft die zooi in het water?
die ruzie ging over het in de bosjes gooien van de "bijvangsten"zoals zeelt en kopvoorn
triest maargoed daar gaat deze topic niet over

Harald
piet pietersen
Berichten: 6
Lid geworden op: 06-05-2002 02:00
Locatie: eindhoven

22-05-2002 19:43

er zijn in helmond zelfs karpervissers die dat doen als er per ongeluk iemand op hen stek zit,die nergens van af weten.
en dan ook nog op de site staan van een bekende bollie fabriekant uit asten heusden.
en ook ooit nog eens met een verhaal in de karperwereld heeft gestaan dus misschien wel bekent bij jou???
Plaats reactie