Welke markers het beste te gebruiken???


Plaats reactie
Frans Kooijmans
Berichten: 36
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00

07-07-2004 23:22

Hallo,

Ik heb al een beetje gezocht op het board maar ben niet echt veel wijzer geworden van welke markers nu het beste zijn. Ik heb me laten vertellen dat er staafmarkers te koop zijn die uit te schuiven zijn tot 6 mtr. Het voordeel hiervan is dat je lijn er niet verstrikt in kan raken. Wie kan me vertellen wat een goede marker is. (deze staafmarkers zijn zo rond de honderd euro. Dus misschien weet iemand een goedkoperalternatief)

Ik hoor het graag,

Alvast bedankt

Frans
killian de bruijne

07-07-2004 23:52

wat ik eens heb gedaan,

pvc buis 5 cm dik 40 cm lang dicht gemaakt en 1 ons lood aan de onderkant en touw naar de bodem met 1 kilo lood

de bodem was op 4 m dus 4 m touw eraan en erin gegooid, stond goed stevig. ook een dikke breek staaf gehaald en die op de bovenkant vastgemaakt. kosten totaal 2 euro

pijp van de vuilnis touw ook en einddoppen gratis vis de bouw en breekstaaf dike 2 euro

en t werkt!
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

08-07-2004 08:54

Beste Frans,

Ik maak gebruik van PVC pijpjes. Die ook gebruikt worden om electriciteits draden weg te werken. Ik heb een aantal pijpjes van 0,5m, 1m en 2m. D.m.v. van een koppelstukje kan ik ze aan elkaar koppelen. Mijn pijpjes heb ik vol gespoten met peur schuim zodat er geen water in kan komen. De onderste pijp heb ik een gat in geboord om daar een touwtje aan vast te knopen. Vervolgens kan ik daar met een speld wartel verschillende stukken lood aan bevestigen. Hou er rekening me dat je al gauw een 800 gram lood nodig hebt bij dieptes tussen de 4 en de 8 meter.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

08-07-2004 09:19

Staafmarkers kun je makkelijk zelf maken. Neem wat pvc buizen, ik gebruik de grijze in lengtes van 2 mtr. , passen precies in mijn foedraal. Maak ook wat kortere lengtes om de juiste diepte te bereiken. In de onderkant lijm je een stukje van 5 cm van een houten gordijn roede die er precies inpast en daar maak je een spelwartel aan, hier komt het gewicht aan om de marker staande te houden. De lengtes kun je verbinden door tapeindjes in de pvc buizen te maken, zodat de buitenkant mooi glad blijft zodat de lijn er vrij langs kan schuiven. In het bovenste deel stop je een kort dunner stuk pvc zodat je die uit kunt schuiven voor een mooier resultaat, wel even afsluiten met nog een stukje roede. Lampjes, betalights e.d naar smaak toevoegen :lol:
©
Mark Gorter
Berichten: 125
Lid geworden op: 28-01-2004 21:13
Locatie: Amersfoort

08-07-2004 10:30

Ik heb er ook zelf 1 gemaakt en ik heb voor grotere dieptes een onderste deel met een paar gaatjes zodat hij vol met water loopt voor wat extra gewicht en stabiliteit. Een breeklichtje of een ander lampje erop vind ik niet nodig (word zo'n kermis). Ik heb er goeie reflecterende tape op geplakt.

Als buis heb ik 3\4 pvc pijp met verbindingsbusjes van 5/8 er in gelijmd.

Werkt perfect.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

08-07-2004 11:23

de meest makkelijke markers vind ik toch wel de fox blue markers
deze rollen zich zelf uit tot hij de bodem bereikt,dan loopt de onderkant van de marker vol met water en gaat deze recht op staan.
ik heb het nog nooit gehad dat een karper door de lijn van de marker is gezwommen.....
en voor de mensen die deze aan willen schaffen het volgende:
bij raven staat op de site 3 fox blue markers voor 25 euro.....
als men deze besteld krijg je de x2 markers binnen,deze zijn voor 80% hetzelfde.....maar deze gaan schuin staan..opzich niks mis mee maar ja als je adverteerd met fox blue markers en je krijgt x2 is er in mijn ogen iets niet in orde met die winkel.

mvg

viktor
Plaats reactie