visdiefstal


Plaats reactie
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

03-07-2004 14:11

bij ons is de nieuwe vijver net uitgegraven en er is vollop vis uitgezet,waaronder een aantal zeer mooie karpers.Nu kreeg ik ent het blaadje van mijn visvereniging waar het volgende in stond:

In het weekend van 1 mei heeft zich een merkwaardig voorval voorgedaan van "tijdelijke" karperdiefstal uit de pas gerenoveerde vijver in het Steenstrapark. Oplettende karpervissers zagen dat een zojuist door een jongen gevangen grote karper (77 cm) door twee flinke mannen "overgenomen" werd, in een vuile cementkuip in de auto (witte VW-bus) werd gedaan en snel wegreden. Het gebeurde in kort tijdsbestek, doch de karpervissers hebben het kenteken van de VW-bus direct doorgegeven aan de politie en hebben later ook ondergetekende geïnformeerd. Met de telefonische steun van de gelukkig langskomende vissende politieman John de Vries (Beverwijk) is de politie Heemskerk (Ron van Koten) er achteraan gegaan. Deze stelde vast dat de karper inmiddels in een grote privé-vijver van een Uitgeestenaar zwom. De "dief" beweerde dat hij de karper van de jongen heeft gekregen, doch achteraf bereid was de karper weer af te staan. Helaas was op dat moment de vijver te troebel om de karper te vangen en is afgesproken de volgende dag de karper onder politiebegeleiding terug te brengen naar de Steenstraparkvijver. Dit is door collega's van Ron van Koten vroeger gebeurd dan het afgesproken tijdstip waarbij ondergetekende de goede staat van de karper bij de Steenstraparkvijver zou controleren, doch later gesproken getuigen hebben de terugzetting van de gezonde karper bevestigd. Alsnog aangifte van diefstal zag politie Heemskerk niet zitten aangezien de jongen de vis toch had weggegeven? Later heeft ondergetekende de bewuste jongen (jeugdlid 13 jr) aangesproken op het weggeven van de karper, doch deze stelde nadrukkelijk dat hij zich door de twee grote mannen bedreigd voelde (dwingend optreden) en dat het hem speet dat hij de karper toch niet snel terug had gezet. Over deze laatste info toonde Ron van Koten (politie) zich wel verbaasd, zou zijn rapport hierop aanpassen, doch zag helaas nog steeds geen aanleiding tot aangifte van "tijdelijke" diefstal. Wel zou hij ook de gemeentelijke opsporingsambtenaar Bert Kloes informeren.
Al met al een merkwaardig vervelend incident met gelukkig goede afloop. Met dank aan de karpervissers om direct op deze visroof te reageren door de politie in te schakelen en dank aan de politie Heemskerk om de gestolen karper op te sporen en deze weer gezond terug te doen brengen.


het moet niet gekker gaan worden,vissen stelen waarom?Gellukkig is deze karper weer terug gezet maar misschien komt er wel een ander en die kan hem wel ongezien meenemen :evil: IS dit bij iemand anders in de buurt ook wel eens voorgekomen?

mzl Robin
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

03-07-2004 14:38

Doch,
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

03-07-2004 19:41

robin dit gebeurd dagelijks overal in nderland
marco hoedeman
Berichten: 153
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: purmerend

03-07-2004 19:57

die dieven hebben geen respekt voor leven de dieren anders doe je zo iets niet

en durven ze wel tegen kleine vissers die net komen kijken
bij een ervare visser durven ze het hele maal niet want dan kunnen ze wel wat anders verwachten
(bij mij altans )

marc
ed berendse
Berichten: 68
Lid geworden op: 18-04-2004 18:34

03-07-2004 23:37

Ja,

Dan rij ik hun met cementkuip en al de plomp in..............

maar gelukkig nog nooit gezien of meegemaakt...............

en dat wil ik graag zo houden.....


Gr. Ed
Hold the line......
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

04-07-2004 07:51

Robin jongen, geef die andere vissers eens een schouderklopje van mij.
Ze hebben prima gehandeld door het te melden, ben blij dat ook de jongere vissers deze problemen zien en zich er ook wat van aantrekken.
Als iedereen deze praktijken zou melden, komen we wellicht een stukje verder :wink:

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Camiel Leon
Berichten: 21
Lid geworden op: 25-05-2004 07:40

04-07-2004 08:57

Robin geef me het adres eens van die plaats, ik zal er kome waken
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

10-07-2004 19:44

Weet je zeker dat je gaat waken en niet Vissen..? :P
MVG SVW
Plaats reactie