nvvs


Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

27-06-2004 19:09

Ik zag vanmorge op vis-tv dat de nvvs (volgens mij) ergens in nederland een stuk water leeg haalde om de vis stand op te meten op zich niks mis mee maar de behandeling van de vissen viel me heel erg tegen.

Je hoort vaak iedereen zeggen dat je allevissen goed moet behandelen, niet in leefnetten, het liefst ook zo min mogelijk met de blote hand aan raken etc. nou wat ik op tv zag was dit: met netten haalde ze allevissen uit het water bij elkaar haalde ze er uit met een mini-netje, en deden ze in een emmer met een diameter van ongeveer 1m en dan ongeveer 20 in in emmer (voor een voorentje niet zo erg maar als er een karper van 80cm in zit die kan niks daar in) daarna gingen ze allevissen meten ze pakte ze met blote handen knikkerde ze op een meet plank en dede ze weer terug ook grote roofbleien en zeelten allemaal net zo makkelijk ik vind dit nou niet echt vis vriendelijk en ik vind dat zo'n organisatie toch het goede voorbeeld moet geven.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

27-06-2004 19:54

Raymond, zo gebeuren uitzettingen ook hoor.... een stuk of 10 karpers van 60cm in een emmer... Zolang er water in zit kan het nauwelijks kwaad...

De OVB is de enige organisatie ter verbetering van de binnenvisserij die we hebben, die weten echt wel waar ze mee bezig zijn hoor :roll:
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

10-07-2004 19:53

Hun behandelen de vissen inderdaad anders dan dat wij aangeraden worden.
MVG SVW
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

11-07-2004 11:41

Vergeet wel niet dat deze vissen allemaal lichtelijk verdoofd zijn voordat ze behandeld worden.. scheelt behoorlijk naar mijn mening.. en volgens mij worden de echt grote vissen in grote kuipen bewaard en dan (mag ik toch hopen) voor niet al te lange tijd, waarna ze worden getransporteerd naar een afgezet deel van de vijver.

Volgens mij weet de OVB wel waar ze mee bezig zijn, de manier waarop het onderzoek gebeurd is wellicht de enige manier. Bovendien stel je eens voor de OVB dit soort werk niet meer zou doen, dat zou veel erger zijn..

mvg
Jordi
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-07-2004 14:27

Hunvan de NVVS doen niet aan bemonstering. Hun laten dat over aan hullie van de OVB. Nog ff w88 dan zijn se samen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Pim Kersten
Berichten: 165
Lid geworden op: 05-04-2004 17:01
Locatie: Duiven

11-07-2004 15:06

zet weten heus wel waar e mee beig zijn alleen het staat mij ook niet echt aan hoe de vissen op die planken geknikkerd worden
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

11-07-2004 16:44

Zo lang er geen vis beschadigd wordt, is er niks op tegen.
bemonstering is een goede zaak ,wie het ook uitvoert.
Je kan dan ongeveer zien hoe gezond/of niet! het betreffende water/biotoop is .
Als je karper ziet na de paai ,dan zullen de karpers deze behandeling wel overleven
groet Henk
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

12-07-2004 17:08

die mensen doen dit al jaren en er zijn nog steeds karpers, die mensen hebben genoeg ervaring om te weten hoe ze een vos vastpakken etc. wij slaan ze een haak in de bek hun leggen ze even op een plankje, wie is erger??? ze moeten het zo snel mogelijk doen omdat het anders wel ten koste gaat van vooral kleinere vissen, vandaar het plankje etc...

visbemonstering is goeie zaak, je krijgt een hoop informatie over kwaliteit van het water en de habitat van de vissen! het mooiste is als dit ook nog gemonitoord wordt over langere termijn, dan krijg je goed inzicht in visstanden
Plaats reactie