Complete Stek Info, in de Openbaarheid????


Wilko Bloem

14-05-2002 16:55

Geachte boarders, gaarne Uw mening over het volgende:
Vindt U dat men in de karper “media” c.q. via publicisten maar raak mogen publiceren, betreffend spekvet druipend karperwater of niet? Naar mijn mening deugt het totaal niet, en is het ecologisch onverantwoord, voor flora en fauna .Mijn inziens, behoorlijk aanslag-plegend voor de rechtmatig natuur-bewonende, en zijn omgeving!

Volgens mij is er voldoende info via waterkaarten c.q. stafkaarten om een water te pakken, en op jou “eigenwijze” deze tracht te doorgronden, via peilen of het zij observatie, of het zij en een babbeltje met een lokale visser. Ten eerste is de voldoening groter lijkt mij om het wiel zelf, nogmaals een keer zelf uit te vinden. In plaats van alles in de schoot geworpen te krijgen en dan maar klakkeloos aan de gang te gaan, en scoren! Met veel belangstelling en interesse, zie ik Uw reacties en hoe U daarover denkt met "voorbeelden" tegemoet.
Met humoristische groet Wilko

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-05-2002 17:00

Om maar direct met humor te beginnen Wilco, vind ik het een beetje flauw om een uit de hand gelopen discussie op CarpWeb hier te openen.
Of denk je dat het hier beter gaat?

Met een niks vertellende groet,
Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Wilko Bloem

14-05-2002 18:32

Douwe sorry, ik zie het verband niet wat jij legt, of denkt te zien in deze topic!Laat het verleden met rust, we zitten in het nu!
Met humoristische groet Wilko! :grin: :grin:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-05-2002 18:51

Juist in dat verleden ligt de kneep, en in de verborgen agenda die je vaak hanteert.
Hiermee bedoel ik dat jij vaak schrijft met de antwoorden al in je achterhoofd om zodoende tot een climax in je discussie te kunnen komen.
Het zogenaamde orgastisch schrijven.
Het verwachtingspatroon waar heel vaak aan beantwoord wordt, mijn vriend.

I won't kill you for nothing, will somebody pay me please?

:smile:

Zodra er mensen gaan reageren die volgens sommigen tot de EA clan behoren wordt juist het verleden, of wat door hen gedaan of gezegt is, erbij gehaald.
Ook werden er mensen bijgesleurd die met de discussie helemaal niks te maken hadden.

Let wel dat ik het hier heb over de uit de hand gelopen discussie op CW.

De anderen, we zullen ze maar voor het gemak de "Bloemmisten" noemen vinden daar vaak een reden in om er eens stevig tegenaan te gaan.

Je houdt van humor en je inspireerd mensen die het ook latent in zich hebben.
Wacht maar eens af en we zullen zien of ik te vroeg gereageerd heb of dat ze hier een ietsje volwassener zijn dan op CarpWeb vaak het geval is.
Maar of dat dan aan jou vraag ligt of aan mijn reactie daarop, daarover kunnen we nog eens discuzeuren.

Met een lachende groet.
Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Wilko Bloem

14-05-2002 19:34

Ach die Douwe toch “agenda” ik meen mij te herinneren dat “dit item” over info van viswater gaat in de publiciteit, ja of de nee! Dus Douwe bslist geen koolhydraten, want dan zijn we off topic! En wat de antwoorden in mijn achterhoofd betreft Douwe, dan weet jij meer over mij, dan ik over mij zelf, niet alles is wat het lijkt te zijn m’n waarde, schijn bedriegt!
Mensen van welke religie dan ook, zijn vrij om te reageren of helemaal niet? Het is naar ik meen een discussieboard, een ieder die er aan meedoet, is mede verantwoordelijk voor het wel of niet slagen van een relativerende discussie, wie volgt?
Met humoristische groet Wilko. :lol: :lol:

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-05-2002 19:53

In deze schaar ik mij achter, of indien je dat wenst naast jou.
Openbaarheid van water, voor zover ze nog niet openbaar zijn is, Not done.
Voor de rest heb jij het al verwoord.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

14-05-2002 22:36

Wilko/Douwe, Douwe/Wilko,

???????????????/?????????????...

(Hartelijke)Groeten Henk
Cor Blokhof

14-05-2002 22:55

Douwe,

Wat is er uit de hand gelopen dan aan de discussie op CW ?

En ik voel me inderdaad aan gesproken omdat ik mijn mening gegeven en misschien niet iedereen het daar mee eens was.

En iedereen die mijn mening wilt lezen kijk maar op CW
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

15-05-2002 09:57

Ik begrijp niet dat een discussie met als titel "Complete stekinfo, in de openbaarheid" uit de hand kan lopen. Of ligt dat aan het feit dat ik maar een domme Belg ben?

Ik begrijp trouwens niet dat eender welke discussie over karpervissen uit de hand kan lopen. Een discussie kan soms wel hard tegen hard gevoerd worden, maar om te beginnen schelden, kom nu!

Om mijn antwoord kort te formuleren: ik ben tegen een kant en klaar-pakket van een water. Ik bedoel dan toestanden zoals: zo diep, daar hotspots, hier karper, zo vissen, dat voeren, enz.

Info is ok, veel info ook, maar essentiële info (ik weet het, dit is een zeer ruim begrip) gaat me iets te ver. Zeker wanneer we het hebben over media zoals het internet of "vakliteratuur". Dat neigt naar mijn bescheiden mening iets te veel naar onze consumptiemaatschappij, waar ik het karpervissen niet graag in zie verdwijnen.

MVG, Mark
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-05-2002 10:14

Ik ga niet verder in details, lees de dicussie en weet daarbij dat er personen zijn waarvan hun account is verwijderd na aanleiding van de postings.
Loopt het dan uit de hand of niet??
Maar om deze discussie hier dan nog eens dunnetjes over te doen lijkt mij ietsje overdreven.
Maar ik weet het een eigen afwijkende mening hebben is vervelend.
Vissen is een hobby, geen religie!
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

15-05-2002 11:07

Beste mensen,


Tja. Ik ben er tegen om complete stekinfo te publiceren in wat voor soort media dan ook. Andere vinden dat niet. Helaas, ik ziet het niet als bevordelijk. Ik maak best wel eens wat info bekend richting iemand wat ik vertrouw en mijn hulp nodig heeft, maar ik zal ze nooit in de grabbel ton van wat voor een media dan ook gooien!


Even over de uit de hand gelopen discussie! Ik vind zwaar belachelijk dat er discussie gemeden moeten worden omdat het onderwerp een beetje gevoelig ligt! Als iedereen zich gewoon gedraagd kan iedere discussie gevoerd worden. Zij die menen dat scheldwoorden en diepe beledigingen naar anderen nodig zijn, moeten inderdaad maar verwijdert worden. Kijk Douwe, Weet je nog de discussie over betaal wateren in de rubriek frankrijk die ik zelf op heb gestart? In eerste instantie kreeg ik commentaar dat dit uit de hand zou lopen en blablabla! Ik toen gelijk n oproep neer gezet om het netjes te houden. En warempel: hij bleef volledig netjes! Die discussie is geloof ik de eerste discussie over betaal wateren die volledig netjes is afgerond geworden.

Alles kan besproken worden, ook gevoelige dingen zolang de deelnemers zich maar gedragen! Je kunt zelfs een pittige discussie voeren, als het maar met respect voor elkaars mening gedaan wordt. Iemand die gaat schelden heeft gebrek aan woorden. Iemand die gebrek aan woorden heeft is klem geluld en dus uitgediscussieerd.

Toch Schelden?? Verwijderen en nooit meer toelaten!

Tim Boelema
Wilko Bloem

15-05-2002 20:38

Ben het met jou eens Tim, de aanleiding tot kakofonische excessen, is een gebrek aan een relativerend vermogen en inzicht, [men laat zich dan verleiden door emotie’s] en daarna beweren, dat men iemand van repliek heeft gediend! Maar oké ik ga een praktijk voorbeeld geven op het item. Wat betreft info verstrekking, op en over karperwater waar ik graag zat, en overigens zeer weinig ving “humor”! Dat mocht overigens voor mij de pret niet drukken, om daar toch te gaan vissen, in deze schilderachtige sprookjes omgeving! Karperwater waar niemand zat, en geïnteresseerd is of was. De zwaarste vis die ik er ooit ving was twintig pond, een schub midden in de leliebedden, het was in de vakantie periode, en ik reed er iedere dag naar toe. Van zon-opgang tot ver in de zon-ondergang, zat ik daar te genieten en wegdromend van de alledaagse realiteit.Maar op een van deze zittende sessies aldaar, wat gebeurd daar, wie schetst mijn verbazing? Een drukte ja van jawelste, als ware het een happening van een orkest kakofonische beetverklikkers incl. versterkers.Mij daar niet prettig bij voelend, besloot ik vroeger op te stappen dan ik eigenlijk gewoon was. Besloot ik toen mijn licht is op te gaan steken bij desbetreffende muzikanten. Wat de beweegredenen waren om hier te gaan vissen, op dit schilderachtige watertje. Ik hoefde niet lang aan te dringen om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen. Het verhaal kwam er zeer vlotjes uit, bij deze gefrustreerde karpervissers ik citeer:
De een of andere parochie-predikant deze zaligmakende-preken lanceerden voor zijn lezenden publiek. Info verstrekkend, over hun thuiswater, incl. routebeschrijving en dit dan via de media enz..Desbetreffende lokalen, konden het voorlopig schudden aldaar, dus zat men maar op mijn droomwatertje te vissen . Ik liet het water enkele weken links liggen, en ging toen maar weer eens retour! Of de rust daar misschien weer weder was gekeerd "inderdaad" dat was
het! De overblijfselen van asociale losbandigheid, twee vuilniszakken vol heb ik maar meegenomen als aandenken en het daar gedeponeerd waar het thuis hoort. Bedankt mediageile publicisten, ga vooral zo door tot er helemaal niets meer mooi en prachtig is, maar wel was!
Met veroordelende groet Wilko :cry: :cry:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wilko Bloem op 2002-05-15 20:41 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

16-05-2002 03:21

Ik zou het dan geen karpervissen meer kunnen noemen. Ik denk dat als dat zou gebeuren er flinke heibel aan de waterkant zou komen. De ene visser heeft namelijk meer kennis en een betere stekkeuze dan de andere. Dit betekend dat de verder ontwikkelde visser waarschijnlijk gelijk een goede stek weet te vinden en de kans dat de minder ontwikkelde visser die zelfde stek uitpeild zeer nihiel is. Als alle goede stekken tot in detail in kaart gebracht zou worden dan is het water zo goed als verpest want dan zijn de goede stekken gewoon elke keer bezet.

Naar mijn mening is het belangrijkste van het karpervissen het localiseren van de karper, hierbij denkend aan de aas en trekroute. Om hier achter te komen zit je veel tijd aan de waterkant. Aangezien heel veel vissers dit niet doen geeft het degene die dat wel doet gewoon veel meer kans op vis, dus loon naar werken. Dat is de sport.

Ik denk zelfs dat als ze dat soort informatie gaan verstrekken ze zichzelf nekken. Als je toch alle informatie al gepresenteerd krijgt waarom zou je dan nog artikelen gaan lezen en boeken gaan kopen. Dat is dan toch helemaal niet interresant meer. Juist je stekbepaling en soort aas maken je succesvol. En voor je dat in je rugzak hebt moet je veel uren aan de waterkant zitten. Dat is voor mij elke keer weer bij een nieuw water weer de uitdaging, een gigantisch water voor je neus en juist dat kleine plekje vinden waar je vis kunt vangen.

Met uitgesproken mening
Bart Jansen
Bichem Boedhoe
Berichten: 66
Lid geworden op: 14-03-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

16-05-2002 10:35

Heren,
Mijn inziens vind een ieder het leuk om over dikke vissen en wateren met dikke vissen te lezen tenzij het over je 'eigen'water gaat. Een beetje hypocriet.
Mijn 'eigen'water is het overbekende Twentekanaal het werd door Jan en alleman de afgelopen 25 jaar bevist men kwam zelfs vanuit het buitenland om hier te vissen. Inmiddels weet een ieder dat je overal mooie en dikke vissen kunt vangen en dat je hier niet tientallen, honderden km voor hoeft te rijden. Althans dat hoop ik, want het is aardig rustig, de afgelopen jaren, aan het kanaal.
Groet,
Bichem
Wilko Bloem

16-05-2002 23:49

De definitie’s die ik tot nu toe signaleer, in het tot nu toe ventilerend gebeuren, is deze!Een echte karpervisser wordt het liefst, op zijn eigen karper-romantische manier zalig. Doormiddel van pionieren en observatie’s, een locatie trachten te doorgronden, het in beeld zien te krijgen. Van zijn uitdaging, het lokaliseren van karper, om zijn strategie er op los te kunnen laten! Het verrassing effect, hoort mijn inziens dan ook primair en gerelateerd te zijn aan en in harmonie, met de omgeving. Waar men te gast is, zich als zodanig ook gedragend. En niet opgezadeld wordt door vissers, deze verjaagd van het lokale viswater gebeuren. Elders hun dingen moesten gaan doen, waar men niet echt op zat te wachten! Om dat literaire egotrippers zo nodig hun media-geile behoefte kwijt moesten, en deze met literaire tam tam en openheid c.q.natuur belastend ventileren! Zadelen daar tevens ander karper-bevissende, met negatief veroorzakende consequenties op! Als men zo nodig wil schrijven, kan dat ook discreet, en rekening houdend met de natuur tig jaren geleden kon men dat ook. En wat men er nu mee te weeg kan brengen, met al die voorgeschotelde openheid, in het gekleurde balletjes tijdperk, kwestie van relativeren Heren.......publicisten!
Met natuurvriendelijke groet Wilko :wink: :wink:

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Anton Langbroek
Berichten: 66
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

17-05-2002 03:05

Geachte heer, Flower

Waneer komt u nu met een punt?

p.s Ik mocht graag van u lezen, in het verleden heeft u wat constructiefs neergezet. Maar helaas valt u in herhaling.

Met niks vermoordende groet A.
Bichem Boedhoe
Berichten: 66
Lid geworden op: 14-03-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

17-05-2002 09:36

Beste Wilko,
Mediageil?! Jij bent toch ook al vrij aktief op het medium internet (CW-board en KW-board) je hebt toch niet over je zelf?! Ha, ha.
Groet,
Bichem
Hans-Peter van Ee

17-05-2002 17:45

Cor

Ik vraag mij ook af wat er echt uit de hand is gelopen bij die discussie.
Volgens mij ging alles daar binnen de fatsoen-normen.
Het enige onbeschofte wat ik er uit kon halen, was dat men geen antwoorden gaf op de gestelde vragen.

Spreken is zilver.......

met zwijgende groet

HPE
Wilko Bloem

17-05-2002 18:43

Oké men. Boedhoe gezien Uw reactie, wat heet mediageil in deze? Zo gauw men deelneemt aan discussie’s op het board? Zou daar al sprake van kunnen zijn, bij het voeren van discutabele onderwerpen? Wel uiteraard, de mogelijkheid zeker aanwezig is, dat men zich misschien “profileert” of men dat nu wil....... of niet! Met zoals b.v.b diervriendelijke oppositie’s voeren, of het ter discussie stellen, van wantoestanden in het karper gebeuren. Nou ja, als U mij bij deze dan, als mediageil kwalificeert men.Boedhoe, dan is dat Uw conclusie, maar zeker niet die van mij! Wat overigens mijn persoontje betreft men.Boedhoe, is het zeker geen “negatieve” kwalificatie betreffend de door U gesuggereerde mediageilheid. Nee het zei anders men.Boedhoe.....“diervriendelijk” profileren! Mijn inziens een onvergelijkbare situatie, betreffende mediageile-publicisten. Die menig water al om zeep heeft gepubliceerd, dank zij egotrippende belangen! En gezien de negatieve gevolgen op publicaties, is het noodzakelijk dat er mensen zijn, die dit ter discussie stellen. Hopend op nieuw inzicht, en het over-belichten van wat niet deugd, wat mens en dieronvriendelijke gevolgen oplevert voor de karper sport!
Met vriendelijke groet Wilko :lol: :lol:

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Wilko Bloem

17-05-2002 19:28

Men.Langbroek, over “destructieve” mediageile-publicisten, valt geen positief lettertje te vermelden. En al helemaal niet “constructief” mijn inziens! Diervriendelijk en onvriendelijke zaken verdienen mijn inziens overbelichting, daar mag men best ver in gaan, om diervriendelijke aandacht te promoten. Zolang mediageile publicisten men.Langbroek, in negatief dier en mens onvriendelijke herhalingen blijven vervallen. Zal ook ik, in mijn opponerende herhalingen blijven vervallen!
Met diervriendelijke groet Wilko :lol: :lol:

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Wilko Bloem

17-05-2002 19:39

Weet je Hans, zouden we misschien te netjes zijn geweest? Of ehee zie ik dat verkeerd, zou het kunnen zijn dat men de juiste antwoorden "niet" wilde geven, op de “gestelde” vragen?
Met vragende groet Wilko :wink: :wink:
Wilko Bloem

17-05-2002 20:15

In jou uitgesproken mening Bart, herken ik een ware karpervisser! Ik hoop dat vele karpervissers zich hier mee kunnen identificeren, in deze bij mij ook herkenning. Bart je hebt het over zelf destructie van de publicist c.q. de info verstrekkende. Bij de echte karpervissers zal deze inderdaad in het “laxerende” proces terecht komen. De luie-vissers die wel deze info gebruiken, vissen dan misschien al reeds niet meer. Blijft dan over waarschijnlijk, je suggereerde het reeds Bart de echte karperjagers tjakkaaaaaaaaaa!
Met verheugde groet Wilko!

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

17-05-2002 20:22

Ha die Wilko,

had je ergens een vraag gesteld dan??
Ben het verder wel eens met je eerste stellingen in jouw eerste posting.

Enkel met betrekking tot waterkaarten en stafkaarten vind ik je toch wat ver gaan, laat de vissers zelf maar zwoegen en afzien om aan info te komen.
Het voorgekouwde kostje word vaak al snel weer uitgespuugd omdat er geen voldoening als ingredieënt is toegevoegd.
Het zelf ontdekken van wateren/ stekken/ hoe/ wat/ waar/wanneer en waarmee zal menig karpervisser nog meer voldoening en beleving schenken dan de gevangen vis.
Let wel "de gevangen vis", want tijdens de hachelijke drilmomenten op moeilijke vreemde wateren is er absoluut niets wat hier tegen op kan.
Het afzien hoort er gewoon bij en zou het niet graag missen.
Als ik mag kiezen: Zo weinig mogelijk info, zodat ik mijzelf weer tegenkom en mijzelf weer zonodig bewijzen moet op dat altijd roepende onbekende misterieuze water.

Hans Peter, spreken is zilver....Gouden tip.?
zeker weten.

Echte karpervissers worden niet alszodanig geboren, die ontwikkelen zich juist aan het water, en juist uit het overwinnen van moeilijke situaties haalt men vaak de voldoenig om zich verder te ontwikkelen tot die zogenaamde Die-hard.

De eenzaam/zoekende, zoekt tot hij vindt,...en dan overleeft alles.

De niet zoekende/ consumerende, zoekt niet, hij consumeert tot alles op is.

Sportieve groeten Henk
ps,
artikeltjes hoeven niets te verraaden omtrent wateren en bestanden, weet ik.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-05-2002 20:43

Beste Wilko,

Al enige tijd volg ik bepaalde discussies op het CW, waarbij vele bijdrage van jouw hand. De onderwerpen hebben mijn belangstelling, maar de teneur van de reacties zijn niet de mijne. Van beide zijde overigens. Om maar een punt te maken wordt de behandelde zaak vooral flink aangedikt, waarop dan weer teergevoelig wordt gereageerd. Uiteindelijk wordt dan vergeten dat er grenzen zijn aan het betamelijke. En zo raast het maar heen en weer, zonder duidelijke vooruitgang.

Wat betreft dit onderwerp vraag ik mij af wat in jouw ogen de grens is. Als ik vertel dat de meeste van mijn thuiswateren binnen een straal van 50 km van mijn woonplaats zijn, ga ik dan te ver? Als ik toevoeg dat ik wel eens op de Sloterplas vis, vertel ik dan te veel? Zou ik dan een hoos van karpervissers veroorzaken op dit landelijk bekende water?

Over het algemeen denken alle karpervissers hetzelfde over het vrijgeven van wateren en stekken. Zo lang het water geen bekendheid heeft wordt er niet over gesproken. Dus dat is een schot voor open doel. Wat je zoal in de media vindt zijn wateren waarop al lang een invasie van karpervissers heeft plaats gevonden. Kan weinig kwaad om dan deze wateren te benoemen. Het recent noemen van het Kinselmeer in de Karperwereld heeft het water niet drukker gemaakt dat het al was. De tijden dat je daar alleen kon vissen zijn al veel eerder vervlogen. En dat was gewoon via mond tot mond reclame. Je kunt vissers niet verbieden met elkaar te praten? Mogelijk dat de vissende dominee (die bedoel je toch?) ooit een foutje heeft gemaakt door een minder bekend water te noemen in een van zijn schrijfsels. En blijkbaar ben jij daar dan tijdelijk het dupe van geworden. De dominee kennende is dit vermoedelijk wel een verhaal uit de oude doos.

Je kunt te ver gaan bij het geven van stek informatie. Een heel enkele keer lees ik iets wat op het randje daarvan is. Een algemene tendens kan ik dat echter niet noemen. Mijn stekkeuze en vangkansen zijn er in ieder geval nog niet door verder geholpen.

Kees
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-05-2002 22:28

Discussies lopen uit de hand als het op een gegeven moment niet meer over hetdiscussiepunt gaat maar een hetze tegen een bepaalde persoon of personen wordt.