Moedeloosheid


jan van kranenburg

22-06-2004 02:05

Kiron,

Las je posting zeer aandachtig.
Even terzijde, goed weer iets van je te horen.

Ben 't met je eens dat de discussies minder diepgaand zijn dan voorheen; de hersenkrakende topics zijn zijn zeldzaam geworden.

Maar, zeg ik dan, is dat een reden om je terug te trekken?
Kun je jezelf niet vinden in een aansturende rol?
Tenslotte ben jij ook zelf ergens begonnen.

Ik meen echt dat je waardevolle bijdragen kunt leveren, en wie weet onstaat ergens toch weer een tenenkrullende discussie.
Je kunt die ook in gang zetten natuurlijk.

Zoals Bart-Jaap deed,

Hoop nog veel van je horen, Kiron.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

22-06-2004 07:09

Bart-Jaap,

Met die conclusie duid ik op het volgende:

Ik heb in het verleden meermaals geprobeerd bovenstaande discussie te voeren. Echter altijd zonder succes. In bijna alle gevallen kreeg ik niet of nauwelijks steun of werd zelfs tegengesproken.... Kortom ik moest niet zo zeiken!

Nu valt het mij op dat er zat mensen aan deze huidige discussie meedoen die in de tijd dat ik het aanzwengelde ook al actief waren op het board, maar toen ten alle tijden hun mond hielden...Als ik naar jouw aanmeldingsdatum kijk denk ik niet dat ik jouw bedoel. Ik was al vertrokken voordat jij je aanmelde.Mss had je kunnen reageren op een posting van mij van een paar weken waar ik zijdelings verwees naar dit probleem, maar jah...iedereen ziet weleens een posting over het hoofd. Dat neem ik je echt niet kwalijk, ik had ook altijd de gewoonte om niet alles te lezen. Maar dat andere nu opeens hun beklag doen schaar ik onder bijna scheinheilig aangezien het nu echt niet erger is dan vorig jaar rond deze periode...Hierbij ook mensen die ik altijd hoog heb ingeschat...mensen met wie ik vroeger geregeld zeer goede en diepgaande discussies heb gevoerd. Vandaar "op het scheinheilige af"... Ik geef diegene nog steeds het voordeel van de twijfel...maar twijfelen daaraan deed ik wel!

Jan,

Tuurlijk zou ik een aansturende rol kunnen spelen, maar ik denk niet dat ik de aangewezen persoon daarvoor ben. Ik ben door wat problemen een tijdje uit de roulatie geweest en heb mij in die tijd verloren in een andere hobby, zeg gerust levensstijl. De minuten dat ik dit jaar een hengel in de hand heb gehad zijn op 1 hand te tellen en voorlopig voel ik niet de drang om daar verandering in te brengen... ook het schrijven over het vissen geeft mij niet meer het plezier van vroeger. Zo heb ik een 2e deel van Het seizoen van... al enige tijd op de plank liggen...bijna afgerond, nog niet gecorrigeerd en zeker nog niet finished enough om te plaatsen. Eens in de zoveel tijd lees ik het door... Het kriebelt dan wel, maar niet genoeg om het stof van de stokken te blazen... Het is voor mij altijd alles of niets geweest. Zolang ik mij niet voor 110% kan inzetten in het bereiken van mijn doelen dan ga ik er gewoon niet voor...

Eens een visser altijd een visser...ik kom terug, is het nu niet dan over een jaar, mss duurt het nog wel langer. Maar er spelen hele andere dingen door mijn hoofd waar ik liever prioriteit aangeef. Som kom je tot het besef dat je ook naast het vissen een sociaal leven moet opbouwen... maar dat terzijde!

Ik zal proberen in het vervolg wat meer te lezen hier, mss ook wel te posten. Proberen wat feeling te houden met datgene waar ik een grootdeel van mijn 'leven' aan heb besteed. Maar met de huidige diepgang en onderwerpen betwijfel ik of dit board zal bijdrage aan een versnelde terugkeer aan het water... Dit board is inspiratie / informatie loos aan het worden, spijtig!

Groet,

Kiron
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

22-06-2004 08:45

Kiron,

Wat betreft je melding over dat het board een jaar geleden net zo 'slecht' was ben ik het niet met je eens!
Een jaar geleden waren er geregeld goede en interessante discuusies! Discussies waarbij de messen flink werden geslepen, maar met respect voor de ander zijn mening!
Ik heb toen ik net op het board kwam mijn ogen uitgekeken naar de diverse discussies, die absoluut zinvol waren waar je iets van kon leren...
Sinds een half jaar, misschien wel wat langer is de kwaliteit drastisch teruggegaan, waarop ook ik mijn conclusies trok en mij afzijdig hiels... Af en toe een snelle blik werpen op het board en dan nog sneller weer weg...
Wat je al zei... geen inspiratie, geen informatie, een hoop flauwekul en bullshit over van alles en nog wat! Veel nieuwe boarders die binnen een mum van tijd zoveel mogelijk postings willen hebben en die de schaarse nuttige discussies gelijk om zeep hielpen...

Er heerst hier te vaak een veel te makkelijke mentaliteit, te veel vragen naar de bekendste weg,, waar moet ik vissen op dat en dat water... Het pionieren is voorbij! "Je gaat toch niet 3 dagen besteden door alleen maar een bodem te peilen"?
Nee, je gaat momenteel naar het Carpboard, stelkt je vraag en na een uur weet jeprecies waar je moet vissen... Onder dat boompje, zo'n 200 meter voorbij de brug...
Waarom willen we allemaal de weg van de minste weerstand?
Voor mij is het steeds weer een uitdaging om op een nieuw water te gaan peilen, zoeken naar de stekken, het water observeren op zoek naar springende en rollende karpers...
Waar komen de bellenplakkaten vandaan, zie ik daar een schim in het water....?

nee, hier vragen we naar wat de beste plek is, wat het beste aas is, noem maar op...
Op deze manier zal je als karpervisser nooit je doelen bereiken! Zoek de dingen zelf lekker uit! Discussies... GRAAG! Maar steeds de weg van de minste weerstand zoeken... liever niet, daar heeft niemand wat aan!

ga is met nieuwe methodes vissen, nieuw aas... Ik ben dit jaar begonnen om met "iets" te vissen waarvan ik weet dat bijne niemand ermee vist en de vangsten... die schieten ongekend omhoog! Waarom... Lekker pionieren! Vaak genoeg geblankt omdat ik een aas had uitgezocht wat klaarblijkelijk niet interessant is voor de karper, maar er komt een moment... dat je beloond gaat worden! Daar gaat het uiteindelijk toch om... Of zie ik het verkeerd?
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-06-2004 23:19

Nog steeds 'moedelozen' op dit board? Zo ja, dan gooien we er nog een paar discussies tegen aan...
En Marijn, vissen is wel een gewoon een hobby hoor en beslist geen religie.
jan van kranenburg

25-06-2004 00:15

Goed om weer van je te horen, Kiron.

Kennelijk zijn er ook andere redenen voor je om je wat minder op het board te tonen dan alleen maar "achteruitgang" in kwaliteit op dit board.

Hoop dat je je draai weer snel zult vinden; en als gezegd, heb je postings altijd met zeer veel belangstelling en genoegen, gelezen.

Smaakt naar meer,


Ben 't overigens eens met Marijn (baits e.a.) dat nog geen jaar geleden dit board meer interessante discussies kende.

Desondanks, nog alle moeite waard. Dit board, bedoel ik!!

mvg

Jan