Moedeloosheid


Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

17-06-2004 11:27

Beste boarders,

De laatste tijd begin ik het allemaal een beetje zat te worden, dan heb ik het over het gezeik en gezeur van alles en iedereen: pietje zeikt henkie af, keesje zeikt willempie af en ga zo maar door (nee dan bedoel ik niet onze kees ouwenhand (excuus indien de naam verkeerd is gespeld :wink: ) maar de spreekwoordelijke kees net als henk)

Het geen wat mij ook erg opvalt is dat dit voornamenlijk door de wat jongere en 'nieuwere' gebruikers gebeurd.

Ik kan mij nog heugen ook toen ik mij nog niet geregistreerd had en hier toch wel heel vaak alle LEUKE discussies las dat de sfeer hier optimaat was en dat er ook echt NUTTIG en ZINNIG geduscusseerd werd.
laat staan dat er nutteloze topics werden geopend over bijv. een raven over de klachten, de goede kanten enz enz (reeds een slotje opgegooid heel fijn !)

Zo kan ik nog wel even door gaan, want er zijn heel wat discussies waar ik voor de zoveelste keer zie dat er wel iemand word afgezeken.

En dan het bemoei zuchtige van iedereen (waar ik mij in het verleden jammer genoeg ook vast wel eens aan schuldig heb gemaakt :oops: )
Er word iets over bijv. een energy boilie gevraagd en de eerste de beste reactie is kijk bij dit bedrijf daar hebben ze ook goede boilies hoor, voor info kun je contact opnemen met mij :evil:
Of topics over egotrippers en ga zo maar daar heren heren alstublieft hou toch eens op

Mischien is dit ook wel een nutteloze topic in de ogen vane en aantal mensen maar dit is toch echt even het gene wat ik kwijt wou over de sfeer die hier op dit moment hangt en voor mij toch redelijk verziekt is (mischien ook de reden waarom ik niet meer zoveel in discussies verschijn/reageer)

Beste en vriendelijke Medegerbuikers van dit mooie board (enigzins overdreven maar je moet toch wat) ik hoop en zie jullie reactie hierop graag tegemoed

Met de Vriendelijkste groet

Bart-Jaap Koorn
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

17-06-2004 11:41

Ik kan je hier enkel volledig bij bijtreden. Ik kom ook nog maar zelden kijken... Ik vind t jammer voor de mensen die veel tijd steken in het beheren van de site en het forum.

Voor mij geldt sinds dit jaar zelfs - na tal van feiten en voorvallen - dat ik niks meer zeg over het karpervissen in 't algemeen, en dat ik m'n vangsten en discussies nog voer met 6 mensen die ik door en door vertrouw. Info geef ik niet, aan niemand. Gewoon omdat het niet geaprecieerd wordt, doorgegeven wordt aan al die het maar wil horen en vaak uit de context wordt getrokken...

Tis net zoals in België met de jobs. Voor elke job die er bijkomt, vallen er 10 weg. In het karpervissen gaat er meer kapot, dan dat er positieve zaken gebeuren.

Desondanks wil ik me met de mensen van het VBK blijven inzetten voor de karperwereld in het algemeen. Werken aan een positieve sfeer binnen de Limburgse regio van het VBK, jeugdviskamp deze zomer... dingen die het verschil hopelijk wel maken!

Groeten, Mark
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

17-06-2004 11:41

bart, je hebt groot gelijk !

maar je bent niet de eerste die klaagt over het forum ! het is al een tijdje bekend dat het er slecht aan toe gaat hier op het forum ! veel zinloze discussies die allen eindigen met een slotje !

en dat ligt toch echt aan onszelf ! de beheerders gooien er niet voor niets een slotje op !

de oplossing is simpel ! respecteer elkaar en let op je taalgebruik !
misschien als mensen deze regel in hun achterhoofd houden, dan wordt het ooit weer eens gezellig hier op het board !
Laatst gewijzigd door Martin Nederlof op 17-06-2004 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Just another carp fisher.......
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

17-06-2004 12:10

Okee,okee,ik ga wel weg....................................................................
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

17-06-2004 12:17

Ik ben het ook volledig eens met Bart-Jaap, maar misschien werkt het nog beter (en dat doe ik vaak, reken er maar op! :wink: ) om gewoon HELEMAAL niet te reageren op een (in jou ogen) zinloze topic.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

17-06-2004 12:24

Medeboarders,


Jammer dat het deze kant opgaat! :cry: Ik kom hier nog steeds maar minder graag als een tijd geleden........
Onze Zuiderburen hebben hier al voor gewaarschuwd op hun board, die zagen dit al aankomen!
Hopelijk verandert dit een stuk beter(ik zou het zeer zonde vinden als er een deel van de oude garde vertrekt, we hebben tenslotte KWO aan hun te danken! :wink: )!!

Wat een oplossing is???
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

17-06-2004 12:26

Ik ben het er ook mee eens. Wat me ook opvalt is dat sommige mensen die vroeger veel posten, nu nooit meer op het forum zie. Dit komt mede door de sfeer dat hier op het forum hangt. Laten we dit nu eens verbeteren. Dan is het toch veel gezelliger!

Groeten Rick.
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

17-06-2004 13:25

Hallo daar!

Bart-Jaap, ik ben toevallig net begonnen met een topic, zoals jij m nu gemaakt hebt. Voor de volledigheid zet ik m er toch als reply onder.

Als ik even zo vrij mag zijn. Ik zit weer eens wat te bladeren door de meest recente discussies, en ik denk dat het tijd wordt voor zowel carpboard als haar gebruikers, dat carpboard weer gebruikt gaat worden als discussieboard. Misschien maken we dan zelfs nog een kleine kans dat boarders van weleer, dus mensen waarmee over karpervissen te lullen viel, weerterugkomen, en dat hier weer serieus over karpervissen gepraat kan worden in plaats van allerlei gezwets. Voor details: Lees verder.

Concreet betekent dit dat er een flink aantal mensen van het board verwijderd moeten worden, of dat deze mensen uit zichzelf gewoon niet overal op reageren met onzinnigheid.

Anyway, dit was de inleiding. Nu over op de feiten.

Als ik zomaar even kijk naar de gestarte topics van tussen nu en zeven dagen terug, en jawel dan praten we over DISCUSSIEHOEK, lees: DISCUSSIEHOEK, dan vallen mij vooral deze topics erg op:

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=14960

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=14932

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=14736

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=14733

En dan kijk ik BEHOORLIJK kritisch. Een oorkonde voor meest zinloze topics van deze week gaat naar: Robin van 't Oever. Aplaus graag!!!
Tweede prijs: Raymond van Ommeren! Gefeliciteerd hoor.

Tja, het is maar wat je onder "discussiehoek" verstaat. Nog twee topics uit een nog helemaal niet zo grijs verleden:

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=14384
(Echt een aanrader. Als je de tekst kan ontcijferen tenminste)

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=13950
(sprakeloos)

Zou het nu hierbij blijven, dan kan ik -en andere boarders ermee leven denk ik. Jammer echter dat zinloze topics in zo'n beetje iedere afdeling van dit board geopend worden. De 63-antwoorden tellende discussie "WAT VOOR STOPPERTJES GEBRUIKEN JULLIE" staat me nog vers in het geheugen bijvoorbeeld. Wat een topic! Oh openbaring, wat een nuttige info staat erin zeg! Eindelijk weet ik iets over stoppertjes. Echt een discussie om te onthouden.

Hetgeen mij, en vele andere boarders het meeste dwars zit, zijn de ontelbare zinloze antwoorden. Meestal zijn dit reacties die er maar voor 1 ding zijn neergetypt: Voor het reageren, en voor het kijk-eens-hoe-interessant-ik-ben-want-ik-kan-op-bijna-iedere-topic-een-antwoord-geven-gehalte. Jammer dat zulk soort reacties, opvallend vaak van dezelfde personen helemaal geen waarde hebben voor zowel het topic, als het discussieboard.

Goede topics worden in no-time om zeep geholpen door ofwel: nagepraat uit een boek, zomaar wat gezwets, one-liners en reacties zonder beargumentering.

Zo zijn er ontelbare antwoorden zoals: "Dat verschilt natuurlijk per water, ik zou het gewoon allebei proberen"....of: "Ieder water is anders, gewoon verschillende dingen proberen" enzovoort, enzovoort. Antwoorden waar niemand iets aan heeft, en die net zo goed niet gepost hadden kunnen worden. Tenzij het natuurlijk te doen was om gewoon te posten voor het posten, en nergens anders voor.

Rick Nijland zegt terecht: "Ik ben het er ook mee eens. Wat me ook opvalt is dat sommige mensen die vroeger veel posten, nu nooit meer op het forum zie." Rick...ook ik heb er niet echt veel zin meer in...

Waar zijn ze gebleven? Hoe zit het met mensen als Roger Feijen, Chris Gabrielle, Douwe, Laurens Maasland, en zo kan ik nog even doorgaan....Heren boardverziekers, dit zijn slechts een aantal van de flinke hoeveelheid mensen die door jullie zijn gestopt met posten!!! Vaarwel, waardevolle bijdragen, vaarwel, Carpboard. Met de komst van Mitsz van Der Kamp hoop ik dat er op zeer korte termijn een frisse wind zal gaan waaien, en dat het langzaam weer richting 'discussieren over karpervissen' gaat. De kans echter, dat ook mensen als Mitsz weer zullen verdwijnen omdat het board is wat het nu is, is helaas maar al te groot.

Dan het bagger-gooien. Pietje vraagt iets over energy-boilies, Keesie reageert VOLLEDIG OFF-TOPIC met één of ander andere boilie, heeft helemaal NIETS te maken met de vraag van Pietje, en als er wat van gezegd wordt, en terecht, want dit soort postings van Keesie zijn nu net dat type board-vervuilers cq verziekers waar we het over hebben, dan gaat Keesie volledig onterecht met bagger smijten. Gezellig!

Bij deze zou ik willen voorstellen:
-het discussieboard te gebruiken waarvoor het is gemaakt.
-Niet van die onzinnige topics openen over eenden en raven, of weet ik wat voor vogels.
-Niet reageren met one-liners
-Niet reageren als je er door gebrek aan kennis of ervaring geen antwoord weet!!! ...met alle respect.
-Niet reageren of topics openen als je niet duidelijk kan zijn met je zinnen en leestekens.
-Niet met modder smijten.
-De huisregels doorlezen!
-Niet gaan zitten zeuren om karperbestanden, dieptes, enzovoort. Als er behoefte aan is, wil ik best wel een keer een artikel schrijven over hoe je erachter komt wat voor bestand er ergens zit, en hoe je moet peilen. Maar ik neem aan dat je dit zelf ook simpel kan uitzoeken, nietwaar?

Natuurlijk moet ik na deze golf van kritiek het goede voorbeeld geven, en zal ik de komende tijd mijn best gaan doen om weer wat inhoudelijk te reageren. Mits de discussies daarom vragen natuurlijk! Ik heb me suf gepiekert over het "stoppertjes-probleem", maar ik kon daar bijvoorbeeld echt geen reactie op vinden.

met vriendelijke groet, ChrisN
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

17-06-2004 13:32

Een discussie die ook al eens gevoerd is, is dat dicussieren niet meer mogelijk is omdat er zo snel een slotje opgegooid wordt.

Werd daar weer over gezeurd. Het is ook nooit goed.
Laats maakte ik al een opmerking bij een zinloos onderwerp over wat voor nut dit had. En wat zag je, iedereen gaat daar vrolijk en keurig over verder zeuren. Het maakt dus niets uit.

Misschien moeten we nog maar strenger zijn en dergelijke zinloze onderwerpen gewoon verwijderen.

Pascal
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

17-06-2004 13:49

Wat Chris Noorlander zegt is dat gene wat ik miste in mijn topic bedankt voor de aanvulling :wink: ik kan me totaal en voor de 100 % vinden in jou reactie !
Op het laatste zegt Chris van dit en dat niet doen waaronder prima ideeen bij staan daar nog 1 aanvulling :
NIET POSTEN OM TE POSTEN !!!

En nogmaals het is en blijft erg jammer dat veel goede posters gestopt zijn met posten, terwijl dit de mensen waren die het hier gezellig maakte en ook daadwerkelijk goed posten en goed discusseerden.
Niet dat ik in die tijd stond aangemeld, maar reken maar dat ik 6 van de 7 dagen hier op dit board aanwezig was op de ZINNIGE dischussies te lezen en bijna te zitten genieten ervan
Veel wijsheid toen opgedaan, waar ik dat in de tegenwoordige reacties vaak en veel mis :(

Wat Pascal Rijzinga zegt, hoop ik ook echt dat het zal gaan gebeuren en dat er veel strenger word opgetreden.
jammer dat het op die manier zou moeten maar als dat de manier is dan moet het maar
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

17-06-2004 13:52

Ik vind dat pascal hier een punt heeft, immers voorkomen is beter dan genezen.
Bij de huisregels staat bijvoorbeeld het volgende tekstje:
"Al met al komen deze regeltjes er gewoon op neer dat je je gezond verstand moet gebruiken als je post. De beheerders van Carpboard Forums gaan ervan uit dat iedereen dit kan en dat we dus niet als politieagent op hoeven te treden. "

Dat er soms nutteloze topics worden geopend is al vervelend, maar wanneer hier veelvuldig op wordt ingegaan wordt het niet alleen nog nuttelozer, ook de sfeer komt onder druk te staan.

Op topcis die je nutteloos vindt kun je het best gewoon helemaal niet reageren. En uiteraard willen sommigen altijd het laatste woord hebben zodat de topic steeds weer 'ge-update' wordt.....

daarnaast is verwijderen een optie om problemen te voorkomen, alleen zou het zonde zijn als de moderators genoodzaakt worden om op een gegeven moment ook topics te moeten verwijderen waar anders gewoon wel nog relevante discussies m.b.t. onze hobby uit hadden kunnen voortvloeien...
Ik hoop op enig begrip! :P
Met vriendelijke groet,
Robert.
Gebruikersavatar
Niels Wijermars
Berichten: 60
Lid geworden op: 20-06-2002 02:00

17-06-2004 13:54

Beste medeboarders,

ik kom al lang op dit board, al heel lang zelfs. (Niet altijd geregistreerd...)Ben nog begonnen op Carpweb, KWO bestond toen nog niet in de huidige vorm. Het meest populaire board was toen van Carpweb (oude versie) en daar werden hele mooie discussies gevoerd, discussies met inhoud en daar kon ik als beginnend karpervissertje echt wat van leren. Sterker nog, daar heb ik mijn meeste kennis opgedaan. Dat was de tijd van (de helaas overleden)Wilko Bloem en HvP (jullie ook wel bekend?). Maar dat waren vooral allemaal gasten van de oude generatie en vooral iets oudere mensen. Ook wel volwassenen genoemd....

Nu wil ik de jonge vissers onder ons niet afzeiken, want er zijn er ook genoeg die echt wel wat te melden hebben. Maar wat me wel opvalt is dat meer dan 50% van de onzin discussies en onderwerpen door mensen gevoerd en gestart worden die nog maar net komen kijken en idd zoals hierboven wordt beschreven vooral interessant willen doen.

Kijk ik post niet veel, nooit gedaan ook. Alleen als ik dacht echt ergens een bijdrage aan te kunnen leveren of iemand te kunnen helpen. In het begin durfde ik dit zelfs niet, want ik dacht: "Dadelijk zeg ik iets stoms". Nou volgens mij is niemand daar meer bang voor, iets stoms te zeggen.

Wat ik eigenlijk wil zeggen: "Bezint eer ge begint!!" Ofwel, denk gewoon eens even na voordat je reageert of een nieuwe discussie opent. Het gaat er niet om hoe hoog die teller aan de linkerkant staat!

Met vriendelijke en voor de verandering eens reagerende groet,

Niels
jan van kranenburg

17-06-2004 14:46

Bart-Jaap en Chris schetsen wel een heel negatief beeld van de ontwikkelingen op dit board.

Zeker ben ik met hun eens dat een flink aantal trouwe boarders, meestal uit de wat "oudere" leeftijdsklasse, niet of nauwelijks meer van zich laat horen. Zou het mogelijk niet zo kunnen zijn dat ze in de loop der tijd het meeste al gezegd hebben?

Voorheen was dit board vooral een ontmoetingspunt en discussieplaats voor de ervaren karpervisser, met diepgaande uitwisseling van o.a. technieken. Reacties op z.g."stomme" vragen was soms redelijk arrogant.

Gelukkig hebben we nu een steeds maar groeiend aantal "jongeren" op dit board. Toont m.i. aan hoe het karpervissen onder de jeugd leeft.
En laten we wel zijn; het regent klachten over gedrag van jongeren aan de waterkant, maar ik ga er op zeker van uit dat de "jonge" boarders" uit ander hout zijn gesneden.

Dat deze "nieuwe" jongeren de ervaring en kennis van de "ouderen" missen lijkt evident, hoewel ik daar soms ook aan twijfel.

Anyway, van deze groep kan en mag je niet inhoudelijk dezelfde soort en kwaliteitpostings verwachten als die van de verdwenen "ouderen".

Gaat dus vaak over andere zaken, die voor de geroutineerde visser volslagen onbelangrijk zijn, maar niet voor de desbetreffende poster!

Ik kan genieten om te horen dat een pas beginnende visser trots zijn eerste vangsten meldt; erger me soms ook aan onbenullige vragen, maar ga erdan vanuit dat NIET de vraag onbenullig is, maar het knullige antwoord WEL.

Voorbeeld van de Ravendiscussie als illustratie van de teloorgang van dit board, vind ik volkomen onterecht. Voor mensen met een klein budget is het belangrijk om te weten waar ze dit niet of wel verantwoord kunnen uitgeven!

Het komt ook voor dat ik me achter mijn oor krab bij een zeer originele posten van een 15 jarige knul, en mezelf afvraag waarom ik daar in al die jaren niet achter ben gekomen.

Om 't niet nog langer te maken; heb de veranderingen op dit board uiteraard ook gezien. Discussies kunnen korter en er mag best door beheerders sneller worden ingegrepen, maar mijn eindconclusie is dat dit board nog steeds alle moeite waard is.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

17-06-2004 15:05

:lol: u got a point
Just another carp fisher.......
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

17-06-2004 15:13

Jan,

Ik ben het met je eens dat het beeld dat in deze topic wordt geschetst misschien al wat somberder is dan de werkelijkheid.
Dit komt denk ik doordat ten eerste de nutteloze topics te veel aandacht krijgen.....
Het geeft tevens een vertekend beeld omdat de 'onvriendelijk verlopende' topics tijdelijk (op bepaalde dagen) grote invloed hebben op de gehele sfeer waardoor de tal van (en dat zijn er gelukkig nog altijd genoeg) relevante en leerzame topics als het ware enigszins worden vergeten....

Het klinkt misschien een beetje vreemd maar ik denk dat je ook wel een punt hebt als je zegt dat het meeste al gezegd is, als je bekijkt hoeveel taboe's en voorheen 'vergeten' onderwerpen inmiddels de afgelopen jaren al aan bod zijn geweest....maar er zijn natuurlijk altijd weer nieuwe onderwerpen, actualiteiten en nieuwe inzichten op oude onderwerpen etc...waardoor ook juist de oudere garde (in positieve zin!) een altijd onmisbare bijdrage kan leveren.....

Maar als ik voor me zelf mag spreken, wat ik allemaal via het carpboard al heb geleerd en kennis heb opgedaan sinds ik het bezoek is echt enorm. Van informatie over virussen, vergunningen etc tot vistechnische zaken dus inderdaad het blijft hoe dan ook de moeite meer dan waard om allemaal je (positieve) bijdrage te blijbven leveren... :-?
Met vriendelijke groet,
Robert.
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

17-06-2004 15:43

Hallo Jan

Het is onmogelijk dat het meeste al gezegd is. Ik bedoel, er valt nog zoveel te discussieren...als dat niet het geval zou zijn geweest, dan zou dat betekenen dat we alles weten. Karpervissers, -waarmee ik al jaaaren aan de waterkant spreek over karpers- en ik zijn nog steeds niet uitgeluld hoor! Iedere keer weer komen er nieuwe dingen bij, iedere keer weer moeten in verleden gedane vaststellingen "bijgewerkt" worden...enz.

Ik ben het met je eens dat over het algemeen de boardende karpervissers uit ander hout zijn gesneden. Het is mij ook helemaal niet te doen om ervaring en kennis welke in kwaliteitspostings naar voren zou moeten komen, integendeel. Waar ik me wél aan erger, is het TOCH willen reageren, zelfs al weet je 0,0 % van het onderwerp af. Dan verzanden de discussies in zoals ik het eerder noemde: gezwets.

Ook begrijp ik dat er zaken zijn die voor de één wel belangrijk zijn, en voor de "geroutineerde?" karpervisser niet. Maar wees nu eerlijk: Zijn de stoppertjes-discussie, en de eendendiscussie niet het absolute dieptepunt, cq andere uiterste? Bovendien, als men deze zaken toch zo nodig moet posten, waarom niet gewoon in de juiste afdelingen? (we hebben bijvoorbeeld Koffietafelpraat, beginnershoek) dan kan er in DISCUSSIEHOEK of rigperikelen over iets anders gediscussieerd worden dan eenden en stoppers en raven.

Ik probeer niet te veralgemenen wat leeftijd betreft, alhoewel ik Niels toch een klein beetje gelijk moet geven. Echter, heren boardvervuilers: Het kan ook anders, lees bijvoorbeeld de behulpzame postings van Kevin Diederen (15) er eens op na.

m.v.g. ChrisN
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

17-06-2004 16:21

Er worden de laatste tijd inderdaad (naar mijn mening) behoorlijk wat zin-
loze topics aangemaakt. Of men vraagd iets wat wel 100x aan bod is ge-
weest (zoekfunctie gebruiken!).
Wat is hier aan te doen, om dit te voorkomen.....? Als moderator (we!)
probeer ik zo min mogelijk in te grijpen (doe het liever niet!). Maar soms
kun je niet anders! Moeten beheerders en moderators strenger worden...?
Mijn hart zegd van niet, maar mijn verstand soms van wel.....! Maar waar
ligt dan de werkelijke grens, want door b.v. "bepaalde figuren" ben je
soms genoodzaakt om in te grijpen, terwijl het net een "goede opbloeien-
de discussie had kunnen zijn"!
Al met al een best lastige kwestie dus. Ik denk dat er ook niet 1 2 3 een
oplossing voor is. Komt die er wel, dan zul je altijd 2 kampen houden....!

groetjes Benny
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

17-06-2004 16:24

Jan en Anderen

Ik ben op de boards actief sindsdat Intercarp ermee begon, toen kwam carpweb en nu dit forum. Ondertussen is er ook het belgische forum gekomen.

Na nu zo een plus minus 4 a 5 jaar boarden, ben ik het zeker eens dat de kwaliteit naar achteren is gegaan. Naar mijn mening was Intercarp het informatiefste forum, een kleine groep, nog niet iedereen achter het internet en veel zinnige discussies.

Dit forum heeft heel veel mensen en hierdoor starten veel onderwerpen overnieuw en zijn er altijd wel een paar die wat onzinnigs of belachelijks neerzetten. Dat is nu eenmaal zo, dat is voor mij een reden geweest om een half jaar bijna niet te posten, zoals Jan al zegt;
Quote:'Zeker ben ik met hun eens dat een flink aantal trouwe boarders, meestal uit de wat "oudere" leeftijdsklasse, niet of nauwelijks meer van zich laat horen. Zou het mogelijk niet zo kunnen zijn dat ze in de loop der tijd het meeste al gezegd hebben?"

Ik denk dat dat zeker waar is, maar er zijn ook boarders die net als ik na een tijdje van kleinere aanwezigheid weer meer gaan posten.

Ook zijn er discussies waar talloze onzinnige postings op worden gezet. Jammer maar waar. Dat is voor mij dan ook een reden om meestal nadat er 10 postings zijn geweest niet meer te posten.

Maar op het moment denk ik toch zeker wel dat dit forum zeer nuttig kan zijn. Als mensen een vraag hebben, komt er toch meestal tussen de onzinnige dingen door wel een hoop goede informatie heen. Zo heb ik bijvoorbeeld een hoop opgestoken over om de dag voeren. Wat ik ook erg leuk hier vind is dat je met prive'tjes soms leuke gesprekken met mensen kan hebben.

Kortom, helaas veel onzinnige postings maar ook veel goede kanten. Een goede wereld begint immers ook bij jezelf en hier kan je aan bijdragen door zinnige postings neer te zetten en niet door te zeggen dat andere postings onzinnig zijn.

Met Vriendelijke Groet
Niels
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

17-06-2004 18:35

Ik ben ook een relatief "nieuwe poster" , ben al langer geregistreerd maar zit tegenwoordig veel vaker achter de PC, zowel thuis als op mijn werk.

In heel veel punten ben ik het roerend eens met ChrisN !

Wat mij opviel ; van de aangehaalde Topics ;
15 Jr Robin
15 Jr Raymond
15 Jr Christian
14 Jr Sem
15 Jr Remco
16 Jr Sjoerd

....................

Ik wil niet alles op de leeftijdsdiscriminatie gooien. Maar ;

Zijn ze aan het posten om binnen een half jaar in de top 10 van posters te komen ?

Er zijn ook een aantal posters, reeds aangehaald door Jan & ChrisN, die "ondanks" hun leeftijd zeer nuttige info posten.

Kan een beheerder / Moderator niet al bij een of twee twijfelachtige postings een PB'tje sturen naar desbetreffende ?

Bij de "reclame postings" van een bepaald iemand kon ik het uiteindelijk ook niet laten om even MIJN opinie te geven.

Kan de oude kern ook benaderd worden met de vraag waarom zij gestopt zijn met actief posten ? , en hier dan eventueel lering uit trekken ?

Laten we het board gebruiken waar het voor bedoeld is, en niet bij iedere posting gaan zoeken naar iets om diegene aan te vallen ( Ok, sommige vragen er gewoon echt om en hebben een bord voor de kop, trap hun maar gewoon de grond in :wink: )

Laten we het gezellig houden, en tot posts !
CarpeR Diem
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

17-06-2004 19:12

heren/ dames,
ik ben de zeker niet de meest serieuze poster. maar zal vanaf nu proberen mijn grote bek dicht te houden als het mij niet aangaat.

moest tog even reageren daar ik mij tog schuldig voel over mijn post gedrag.

we moeten niet idd. niet uit het oog verliezen dat het board ervoor is om ervaringen te delen en daar over te discusieren, en hier onze lering te trekken.
ook ik zal hierbij in het vervolg mijn bijdrage doen, als het gewaardeerd word tenminste :D

mit grunningse groet'n,
Tim :D
Groet'n,
Tim
Hugo Bovenmars

17-06-2004 19:50

Misschien kunnen wel met zn allen ook wat beter letten op de naam die we aan onze topics geven. Ik erger me soms mateloos aan vage topicnamen zoals "vraagje", "advies gevraagd" enz. Geef in de naam iig aan wat het onderwerp is van je topic; zo mogelijk ook je bedoeling.

groeten,
Hugo
Edo Beltman
Berichten: 41
Lid geworden op: 07-04-2004 13:56
Locatie: Heino
Contacteer:

17-06-2004 20:21

Nouja dan reageer ik ook maar even op een niet-vissen-topic, mijn eerste keer en hopelijk ook de laatste. Ook ik ben ondanks mijn leeftijd al een jaar of 4 a 5 actief/passief aanwezig op diverse karperfora(forums :-? ??). Idd ook eerst op Carpweb, toen was ik dus ook een jaar of 14. Ik las daar altijd graag de postings van W.J. Bloem en HPE, die 2 mannen waren pas echte denkers over het karpervissen. Toen was het niveau inderdaad ook veel hoger, en voor mij ook erg leerzaam. Toen gingen de discussies zonder uitzondering over het vissen, en niet over zinloos gedram of bijvoorbeeld een winkel nou wel of niet goed is :-? :roll: . Ik heb me altijd eerst maanden, zo niet jaren, georienteerd op deze fora, zodat ik wist wat wel en wat niet kon. Daarna heb ik me pas aangemeld, en zo ging het hier ook. Vandaar dat ik nu ik niet gauw een topic open en alleen in mijn ogen nuttig reageer, op eveneens nuttige topics, of in elk geval topics over karpervissen. Vandaar dat ik normaal ook niet in dit soort topics reageer maar dit moest ik toch even kwijt.

Met vriendelijke groet,

Edo Beltman
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

17-06-2004 22:58

Heren,

Hou alsjeblief op andere mensen te (be)(ver)oordelen. Volgens mij leven we in een vrij land, democratie op en top, toch...?!

Ik ben pas zéér kort actief op dit board en ben steeds meer van mening dat ik nog zéér veel leren kan. En zéér zeker van de postings op dit forum, ondanks dat ik al bijna dertig jaar geleden de eerste keer een hengel in mijn handen had...

Schoppen richting de jeugd vind ik toch zo onvolwassen. Ik denk dat sommige personen vergeten hoe ze waren en zich gedroegen toen ze nog jong waren. Laat die jonge gasten toch veel posten, wat maakt dat uit?!!!
De geschiedenis herhaalt zich, vergeet dat niet. Natuurlijk is alles al een keer gezegd en gevraagd (zeer zeker voor diegene die niet tussen de regels kan lezen...).

Geen twee personen zijn gelijk. Niet wat interesses betreft, niet wat ervaring, kennis en kunde betreft en niet wat denkvermogen betreft!

Wat is objectief, wat is subjectief???

En dan voor al die personen die reeds alles al weten: kom gewoon niet meer op dit board! Hoef je je niet meer te ergeren aan al die "domme, zinloze" postings, hoef je ook geen domme opmerkingen meer maken. Voorkomt een hoop ergenis. Je weet toch al alles, niets meer te leren toch???

Iedereen maakt wel eens fouten en gedraagt zich wel eens "dom". Naar mijn mening mag dat ook, we zijn allemaal mensen.

Iedereen mag zeggen wat hij wil, maar wel met respect voor anderen...

Groeten,
Raymond
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

18-06-2004 09:09

Foos,
de moderators sturen wel degelijk snel pb's naar gebruikers die de fout in dreigen te gaan, mits ze dit waarnemen. Maar ook de moderators kunnen niet 24 uur per dag 'toezicht houden' en dat hoort ook niet te hoeven...

Je zou aan de hand van sommige postings bijna gaan denken dat de 'betreffende' gebruikers 'indruk' willen maken met hun aantal postings of iets dergelijks...Dit zal heus niet in alle gevallen zo zijn, maar toch krijg ik soms een donkerbruin vermoeden...... :roll:

Ik denk dat Chris de mening van een hoop gebruikers goed verwoord heeft...

Het zou aardig zijn als de jonge gebruikers waar we het hier grootendeels over hebben hier in deze topic eens een reactie geven!
Met vriendelijke groet,
Robert.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

18-06-2004 10:05

Ik post veel :( Sorry! Maar als ik ergens een mening over heb vind ik het onzin om die altijd maar voor mezelf te houden. En toevallig zit ik dan ook nog veel achter de pc en reageer ik nogal snel...

Als jullie klachten over me hebben, PB me maar...
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen