verbod op tenten bij het vissen


Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-06-2004 17:03

Foos,

Wil wel meezeuren hoor.

Je mag best in een tent, alleen recreatief de nachtdoorbrengen onder enige vorm van.... is verboden.

Veel van ons recht is regelend recht. Dit houdt in dat er rechters zijn die uitspraken doen, jurisprudentie, die op zich dan weer norm worden. Daarnaast zgeeft ons recht heel vaak mogelijkheden voor uitzonderingen. Ook meer dan 2 hengels, gebruik vistent. Alleen zullen we daar zelf wat aan moeten doen.

MVG

klaas
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

15-06-2004 17:19

Volgens mij gaan we een beetje afdwalen....

Op ieder antwoord dat wie dan ook geeft, duikt gelijk een hele meute
om zijn gelijk te halen ? ( ofwel onwaarheden te vinden, dan wel een omweg om er te komen ).

Zijn we hier op 't board dan bezig om ons ego te strelen, door het beter te weten of een ander op fouten te wijzen ? Of om elkaar te helpen en informeren over een van onze hobbies, voor sommige meer
dan een hobby.

De topic ging over het verbod op gebruik van vistenten terwijl ze gewoon in de winkel te koop zijn. Op een aantal voorbeelden van mij die ook legaal te koop zijn , maar MEESTAL illegaal in gebruik komt een zinloze en nutteloze, welles nietes stortvloed.

Of mis ik iets ?
Laatst gewijzigd door Marco Mensing op 15-06-2004 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
CarpeR Diem
Frank van erp
Berichten: 74
Lid geworden op: 07-02-2004 11:42
Locatie: Veghel

15-06-2004 18:10

Het is en blijft toch echt de discussiehoek, misschien mis je dat!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

15-06-2004 18:28

Oh, niet gezien... :(
Niet te verwarren met de
afzeik,
ik weet 't beter,
hoek ?
CarpeR Diem
Frank van erp
Berichten: 74
Lid geworden op: 07-02-2004 11:42
Locatie: Veghel

15-06-2004 18:37

:cry: :cry: :cry:
Marco Zegers
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-02-2004 00:14

16-06-2004 09:46

je mag wel een rodpod gebruiken voor 4 hengels.... je mag er alleen geen 4 hengels opleggen.... ja toch... al zet ik 24 rodpods langs de kant...
als er maaar niet op elke rodpod 4 hengels liggen...

en sterker nog... ik zit te denken om een rodpod te halen voor 4 hengels.. als mijn vriendin meegaat (heeft ook een vergunning) dan leg ik 4 hengels neer op die rodpod...

dus vandaar dat ik die niet in het rijtje vond passen...
maar genoeg erover... want dit is offtopic....

sorry dudes...
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

16-06-2004 11:10

Denk dat het nu wel duidelijk is en iedereen weer weet waar het over gaat. Ik blijf erbij dat het belachelijk is dat gebruiksvoorwerpen wél te koop zijn, maar je ze niet voor de eigenlijke functie mag gebruiken. Hartstikke leuk dat je een tent in je eigen tuin mag opzetten, maar wat moet ik met een camou bivy op m´n balkon? Dat ding is gemaakt om langs de waterkant op te zetten en wordt (normaliter) alleen verkocht in hengelsportzaken. Dus de functie van die tent lijkt me duidelijk en logisch. Zijn er hier juridisch onderlegde mensen op het board die ons wat meer kunnen vertellen over de tegenstrijdigheid en hoe hiermee om te gaan? Denk dat dat iets is waar wij karpervissers erg benieuwd naar zijn.
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

16-06-2004 11:22

we kunnen lang zeuren of het nou wel of niet mag zo een tent aan de waterkant maar het blijft toch maar afwachten wat de controleur ervan vind.

bij ons in lelystad doen ze niet zo moeilijk als je er maar geen rotzooi van maakt en alles een beetje netjes houdt zien ze een boel door de vingers

dus geen dikke zuippartijen dikke muziek en dergelijke

als je een beetje relaxt doet tegen die jongens is een tent 3 hengels en nachtvissen buiten het seizoen geen enkel probleem
vaak komen ze zelfs nog wel ff terug om een praatje te maken en ff kijken of je nog wat hebt gevangen

aardige jongens bij ons in die polder

ben dus van mening dat het gebruik van een tent niet zo zeer het probleem is maar meer de persoon in de tent en hoe die reageerd
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-06-2004 22:00

Het a.s. weekend wordt er visserijcontrole gehouden omgeving Kampen tot Zwolle. Ook met 2 boten erbij. De politie zal PV's schrijven als er een vistentje wordt gebruikt.
Camiel, en hoe zit het dan met die meer dan 120 man die vorig jaar in Flevoland wel een PV voor een vistentje c.q. 3 hengels hebben gehad? Hetzij van de politie hetzij van een BOA.
Heb jij het over een verenigingscontroleur(s).
Gunther van Marwijk

16-06-2004 22:56

..
Laatst gewijzigd door Gunther van Marwijk op 16-08-2004 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

17-06-2004 12:22

beste aart

ik hoorde ook dat er vorig jaar zo veel controle's zijn geweest.
zelf nog geen 1 x een bon gehad
wel een aantal x gecontroleerd(politie,staatsbosbeheer)
maar nooit geen probleem gehad
gewoon de boel netjes gehouden en vriendelijk geweest tegen ze

vrolijk een praatje met ze gemaakt en lekker verder gevist

wel is een opmerking gehad of ik wel wist we aan het nachtvissen waren buiten het seizoen en of we dat wel wisten

gewoon eerlijk gezegt dat we dat wel wisten maar dat het begon te jeuken en dus moest er gevist worden :oops:
oom agent lacht :P en roept fijne nacht jongens

aardige jongens die controleurs in de polder :o
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

17-06-2004 12:58

Camiel, je hebt het idd goed getroffen in de polder. Maar ik denk niet dat dit een maatstaf is. En eigenlijk dient een agent je gewoon te bekeuren, volgens mij is hij zelf in overtreding als hij jou geen prent geeft! Neemt niet weg dat het fijn is dat jij geen gezeik hebt, zou mooi zijn als iedereen dat kon zeggen. Helaas is dat niet zo. Feit blijft dat je iets doet wat niet mag. Voor alle andere mensen die wel een prent krijgen, is het misschien wel prettig om te weten wat nou juridisch gezien een oplossing is? Ik zou het nie weten, dus ik denk dat ik voor de aanpak van Camiel ga als ik wordt gewezen op het feit dat mijn plu met overwrap niet mag .... liever slijmen en mogen blijven zitten zonder prent dan een prent krijgen en weg moeten .... toch?
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

17-06-2004 13:49

Peter en Camiel,

In plaats van allerlei omwegen te verzinnen, zou je je ook kunnen inzetten voor legalisering van het nachtvissen buiten de drie zomermaanden. Het enige dat moet gebeuren is dat de visrechthebbende ontheffing moet aanvragen bij de Kamer voor de Binnenvisserij. Kwestie van aankaarten bij je HSV en lobbyen, praten, overtuigen en andere karpervissers achter je scharen. Maar ja, je moet er wel wat vistijd voor opofferen...

Groeten,

Mark
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

17-06-2004 17:03

Mark, het gaat mij niet om het nachtvissen buiten de toegestane periode. Het gaat mij meer om het feit dat 'tenten' uberhaupt verboden zijn. Ook in de periode dat nachtvissen wél is toegestaan!!
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-06-2004 21:18

Peter, dat is dus niet overal zo, zie op de 1e pagina.
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

17-06-2004 22:02

Aart, in mijn vergunning staat helaas dat het niet is toegestaan ... raar dat de ene federatie het wel toestaat en de ander niet ... :-?
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-06-2004 22:04

Peter,

Ligt aan de vissers die er een beetje werk van maken en hun vereniging/federatie er van overtuigen om ontheffingen aan te vragen.

Klagen helpt niet, inzet wel.

MVG

Klaas
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

17-06-2004 22:12

Klaas, het is nie zozeer dat ik klaag, het is meer dat ik constateer dat er wat dingen "krom" zijn :wink:
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-06-2004 08:33

Dames en heren,

Wat is "krom"?

Nogmaaals bijna alles is mogelijk, men moet er alleen wat voor doen.

5% vistijd, door elke (karper)visser. Moet je eens uitrekenen hoeveel manuren.

Nu? Teveel tijd door te weinig mensen. Trouwens, als klap op de vuurpijl. Als er ergens iets behouden of voor elkaar is gebleven/gekregen, volgt er nog commentaar ook.

Voorbeelden? De poisitieve uitzonderingen daargelaten he!

Janken dat er vis / karper verdwijnt. Hoeveel bewijs van diefstal? 0, en een beetje. Ondanks dat men getuige is, wordt geen foto gemaakt, kenteken opgeschreven of AID gebeld.

AHV: allerlei verboden. Eerst volgende ledenvergadering? Vol met karpervissers natuurlijk? Jammer dan.

Karpers gaan dood, aan virussen/bacterien. Overzetten van vis kan een mede oorzaak voor verspreiding zijn. Wat gebeurt er? Inderdaad. Nog steeds wordt er vis overgezet. Hoeveel leden hebben er bij hun HSV op aangedrongen te waarschuwen? Hoe vaak is het KSN persbericht in HSV periodieken verschenen?

Nachtvissen: 1 simpel briefje. In 95% wordt de aanvraag gehonoreerd. Hoe groot is de lijst?

3 Hengels idem.

Vistent, zelfs dat is bespreekbaar.

De wet kan dan wel krom zijn, maar er zijn mogelijkheden plenty om dit ten voordele aan te passen. Alleen Wie? Kan ik niet? Hoe moet dat? Waar begin ik?

cbb@karperstudiegroep.nl

Voorbeeld hoe het kan?

Limburg, of heb ik dat fout Stefan, Boudewijn, Wil en anderen?

Eentje dan: verbeter de wereld (van de karpervisserij) en begin zelf.


MVG

Klaas


Iedereen, die ook voor mij, het karpervissen mogelijk maakt en mogelijk blijft houden: Bedankt.