Invloed koude wind op diepe put


Plaats reactie
Mario Kok

27-05-2004 22:58

Vraagje voor vissers die regelmatig op diepe grindgaten en zandafgravingen te vinden zijn.
Ik vis sinds een jaar op vijf op hetzelfde diepe water, waar de vis meestal pas rond augustus echt los is. Voor die tijd is er wel een visje te vangen maar blanks komen regelmatig voor. Dit is ook de ervaring van andere vissers op hetzefde water.
Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met plotseling terugkerende koude periodes in het voorjaar (eventueel met nachtvorst), en dan vooral in combinatie met een koude noordenwind.
Op deze plas heb ik gemerkt dat in zulke periodes de vis, ook witvis, naar erg diep water trekt, namelijk naar zo'n 18 meter (put is zo'n 20/30 meter diep). In de bovenste lagen is dan geen enkel visje op de visvinder te vinden. Als het warmer wordt, schuift de vis weer naar hogere waterlagen op. Vandaag bijvoorbeeld zag ik weer vis op 8 meter, terwijl ze gisteren nog op die 18 meter hingen.
Hebben jullie soortgelijke ervaringen en heeft iemand het al klaargespeeld om de vis op zo'n 18 meter te vangen? Aangezien ze al de gehele winter zo diep zitten en dan ook nog regelmatig in het voorjaar daar te vinden zijn, vraag ik me af of er voor onze vrienden iets te eten is daar beneden?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Wellicht zijn er enkele vissers op bijv. de Roermondse plassen met soortgelijke ervaringen?
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

28-05-2004 16:47

ik vis ook op een vrij diepe zand put en nou vis ik daar niet voor het zonnetje een weekie heeft geschenen dat was dit jaar ongeveer 1/2maanden geleden voor die tijd heeft het echt geen nut (vind ik) maar als het iets op warmt komt er wat los en maar ik heb er 3 weken geleden gevist op een mooie dag en toen hoorde ik van andere vissers dat ze de vissen al hebben zien zonne op ondiep water dus er zit als het warm word wel wat beweging in