Kritiek op strengere controle's


Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-05-2004 22:54

De afgelopen dagen heb ik me hevig gestoord aan de kritieken die op dit board werden gegeven op de strengere controles die worden uitgevoerd op de naleving van de visserijwet.
Die wet hebben we met zijn allen goedgekeurd, mits stemgerechtigd natuurlijk.
We hebben met zijn allen vastgesteld dat niet-naleving van de wet een sanctie oplevert, en op de naleving gecontroleerd zal worden door justitie.
De negatieve kritieken zijn mijnsinziens volkomen onterecht, immers wij hebben onze zaken toch voor elkaar, vergunningen etc, we houden ons toch aan de plaatselijke regels?

Ik vind het prachtig langs een snelheidsfuik te rijden en al die loosers aan de kant zie die toch schijt hebben aan de regels en toch te hard rijden en dus een vette bon krijgen. Eigen schuld en een verschrikkelijk grote bult!

Zo ook met het sportvissen in het algemeen.
Het is goed dat er nu gecontroleerd wordt, of het nu is om Poolse,Duitse,Russische,Nederlandse sportvissers te bekeuren die zich niet aan die regels wensen te houden maakt niet uit.
Als je je zaakjes voor elkaar hebt heb je zelf toch niets te vrezen?
Het beschermt ons tegen uitwassen en wellicht een totaal verbod op het nachtvissen.
De huidige regeling is al als een lappendeken, hier een reparatie en daar weer één, maar dat komt omdat we zo slim denken te zijn en mazen in de wet gebruiken.
Met de komst van de nieuwe overkoepeling hoop ik in ieder geval dat er een éénsluidend regelement komt, zijn we in ieder geval af van de welles nietes spelletjes dat door velen ( justitie incluis) worden gespeeld.

In dit kader is een stukje wetenschap overigens ook verhelderend, de zgn speltheorie.
Op deze URL vindt je daar een mooi voorbeeld van; trek dat eens door naar het karpervissen en je ziet een frappante gelijkenis.

http://noorderlicht.vpro.nl/wetenschap/ ... 7+15714070

En neen, ik ben niet roomser dan de paus, maar ik vind wel dat veel reacties kant noch wal raken.
Melden van visstroperij, op haast elke website gerelateerd aan het sportvissen vindt je wel het bekende telefoonnummer.
Hoe vaak bel jij als je misstanden constateerd of ernstige vermoedens hebt over de legaliteit van aanwezige (sport)vissers?
Ja, inderdaad, klokken luiden, is helemaal niets mis mee, zeker niet als het gaat om de bescherming van jouw hobby, voor nu, maar ook voor de toekomst, je kinderen, je kleinkinderen.
Rentmeesterschap weten jullie nog wel?

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

27-05-2004 23:16

Wijze en vooral ware woorden Henk.

Hopelijk gaan de hersenen van diversen krakend op gang komen.
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

27-05-2004 23:25

idd hoef er niks meer aan toe te voegen
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-05-2004 23:38

Henk,

C'est vrais. Mais...

Nog lulliger is, dat er best iets aan te doen is. Alleen de groep die bereid is iets te doen is zo verdomde klein.

Gelukkig is er meer en meer navolg maar toch: http://www.karperstudiegroep.nl/Regios/ ... index.html

Alleen... De Linge / Betuwe is genoemd. Na de SKP perikelen, die overigens goed zijn afgelopen, moet dat zelfde ploegje zich weer sappel maken? Ben bang van wel.

Op zich nog niet eens zo erg, alleen: wie haalt weer het potje uit? Ze zoijn gvd nog te bedonderd om een foto op te sturen.

Ik vis nu op een prive plek. Ik denk dat ik maar eens afwacht. Ik hoor wel waar ik moet tekenen of zo.

MVG

Klaas

salwel weer niet, maar heb het geprobeerd.
Gunther van Marwijk

27-05-2004 23:52

Henk

Hier valt niets meer aan toe te voegen.
Laatst gewijzigd door Gunther van Marwijk op 18-08-2004 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Dennis van Aken
Berichten: 32
Lid geworden op: 10-09-2003 02:00
Locatie: Houten

28-05-2004 07:52

Henk ik ben het helemaal met je eens dat het de extra/strengere controles goed zijn. Mits ze goed toegepast worden.

Niet zoals ik in een ander topic (bekeuring ivm zonsondergang) aangeef.

Als er bronnen gebruikt worden die niet stroken met de werkelijkheid is het eind natuurlijk ook zoek.

Misschien vind je dit negatieve kritiek, maar dat is niet op die controle, alleen op de toepassing daarvan.

Dennis
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-05-2004 08:23

Heren,

Ik ben in de war:

Controle van nachtvissers/kampeerders die een rommel maken ok.

Idem van "echte"karpervissers" is niet ok.

De meeste agenten kunnen nog niet een foutloze aangifte opstellen, hoe moeten ze in hemelsnaam dit verschil uitvogelen?

Water + tentje = prent. That's it.


Gewoon te lul dus.

MVG

Klaas
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

28-05-2004 09:09

Beste Henk,

Ik was dus een van die mensen die het er niet echt mee eens waren, maar dan vanuit het nachtvis-gebeuren. Verder kunnen ze mij nergens op pakken. Ik vind het dus ook gewoon jammer dat ze geen onderscheid kunnen maken tussen kampeerders en serieuze karpervissers, waardoor karpervissers die geen last veroorzaken, straks nog genoodzaakt zijn om alleen dagjes te vissen (buiten het nachtvisseizoen, mits nachtvissen niet helemaal wordt verboden). En dan gaat er toch een (spannend en aantrekkelijk) deel van onze hobby "verloren".
Laatst gewijzigd door Bas Hofkens op 28-05-2004 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

28-05-2004 10:37

Alle bekeuringen die ik krijg vind ik terecht mits iemand die dezelfde overtreding begaat een gelijke boete krijgt. Nu wordt er simpelweg met twee maten gemeten zelfs door agenten van het zelfde bureau.

MVG Stefan
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

28-05-2004 15:15

Stefan,

Nu moet je me toch eens uitleggen hoe het kan dat je ùberhaupt een bon krijgt? Dit is welliswaar de goden verzoeken, maar in 18 jaar vissen 1 keer een bekeuring gehad (vergunning vergeten). Zelfde als te hard rijden, door rood licht heen fietsen of van mijn part de je belasting niet betalen. Als je het gewoon doet is er niets aan de hand en kom je er niet achter dat ze met 2 maten meten.

Mvgr.

Rene Berger
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

28-05-2004 15:26

Rene,

Niet iedereen is even "heilig"... Heb voor het vissen nog nooit een boete gehad, meeste boetes die je krijgt zijn wel terecht, je maakt zelf (meestal bewust) een overtreding....

Toch kan ik nou niet zeggen dat ze mijn vrienden zijn. Ze hebben me nog nooit geholpen terwijl dat toch wel een keer nodig was. Met drie man voor een grote discotheek door een stuk of 15 marokanen in elkaar getikt. Komt eerst de politie eraan, rijden die Marokanen nog maar 50 meter weg en gingen er gewoon niet achteraan! Volgende dag aangifte gedaan op het bureau, wisten wat voor een auto's ze hadden en de kleuer en van een auto ook nog het nummerbord. En wat hebben ze ermee gedaan???? NIKS....

Nog een voorbeeld waarmee ik Stefan (naamgenoot!) wel ergens kan begrijpen. Laatst pinde ik bij ons in het dorp bij een stopverbod. Pinnen altijd veel mensen maar ik kreeg een boete (45 pleuro). Ik zeg tegen die agent dat er hier zo vaak mensen staan te pinnen. Krijg als antwoord terug dat ze op deze plaats altijd direct schrijven. Ben goed en wel thuis of komt een van mijn beste vriendjes langs, heeft daar een keer een waarschuwing gehad! Sorry maar dat schoot toen toch ook wel even in het verkeerde keelgat. Maar toch, achteraf gezien was ik gewoon in overtreding!

Groetjes
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

28-05-2004 16:47

Rene, da's niet zo moeilijk. Een agent wilde mij ooit een bekeuring geven voor het vissen met, jawel: TWEE hengels. Als ik de vergunning niet had laten zien, had ik m nog gekregen ook. Ook de topic over de zonsondergang is zo'n typisch voorbeeld van een misstap der agent, terwijl de visser in kwestie niets verkeerd deed.

Strengere controles vindt ik best hoor, maar ik heb geen zin om om de haverklap gestoord te worden voor een vergunning/papierwinkel/enz-controle. Heb wel wat anders te doen aan de waterkant.

m.v.g. ChrisN
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

30-05-2004 20:15

Beste mensen.

Wat de klokkenluider aangaat het volgende. Spreek aan de waterkant tijdens het vissen wel eens een jachtopziener en natuurlijk ook de plaatselijke politie. Trof wel eens een stroper aan, gaf dit door aan de jachtopziener. Kan bij die mensen geen kwaad meer doen, kreeg zijn telefoonnummer om misstanden direct door te geven.
Met de politie die controleert is het wat moeilijker er lopen er teveel rond.
Met een aantal praat ik regelmatig over misstanden aan het water, je bouwt zo het nodige krediet op.
Je afzetten tegen de politie verlies je altijd, zijn gewone normale mensen die vaak ook maar door hun baas gestuurd worden.

Daar ik binnen onze HSV een karpercommissie heb opgericht worden contacten in verband met het nachtvissen met politie zeker intensiever.
Mensen, je kritiek hier spuien is leuk je bereikt er vrij weinig mee. Je nek uitsteken een plan ontwikkelen voor een Karpercommissie binnen je HSV is veel leuker. Bij elke vereniging zit men te springen om actieve leden.

Een vriendelijke groet,

Peter
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

30-05-2004 21:58

Bas, ik sluit me hier helemaal bij aan. Ik snap best dat strengere controles nodig zijn omdat we anders onszelf ten onder helpen, maar van wat ik verder gelezen heb houd dit in:

-Tentjes zijn verboden
-Slapen langs de waterkant is verboden
-Het hebben van een stretcher/slaapzak is verboden

Ik vroeg me serieus af of iedereen die VOOR strengere controles is ofwel nooit op dergelijke manier nachtvist, of een manier gevonden heeft om onder deze regels uit te komen!
Graag zou ik dit dan even uitgelegd hebben, want ik kan het niet helemaal meer volgen... hoe zouden wij dan verder moeten, met z'n allen Douwe Egberts als sponsor vragen en met lucifers tussen de oogleden op stoeltjes gaan zitten?? Of is er voor HEEL NEDERLAND een andere oplossing? mogelijk controleurs zo opleiden dat ze het verschil kunnen zien tussen een 'echte' en een 'rotte' karpervisser? Graag jullie mening/antwoord hierop....

:roll: mvg. daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

30-05-2004 22:09

[quote]De afgelopen dagen heb ik me hevig gestoord aan de kritieken die op dit board werden gegeven op de strengere controles die worden uitgevoerd op de naleving van de visserijwet.
Die wet hebben we met zijn allen goedgekeurd, mits stemgerechtigd natuurlijk.
We hebben met zijn allen vastgesteld dat niet-naleving van de wet een sanctie oplevert, en op de naleving gecontroleerd zal worden door justitie.
De negatieve kritieken zijn mijnsinziens volkomen onterecht, immers wij hebben onze zaken toch voor elkaar, vergunningen etc, we houden ons toch aan de plaatselijke regels?[/quote]


Even een kleine ractie op bovenstaande.
Daar wij in een vrij land leven mag iedereen zijn of haar mening ventileren,terecht of niet.

De bekeuring van de zonsondergang-mits naar waarheid verteld- vond ik superkinderachtig en onterecht wet of geen wet.

De bekeuring van mijn moeder die een tas boodschappen aan haar stuur had hangen vond ik eenzelfde dorpse politieactie.

Lawaai,vuur,rommel,of camperen oke. Maar lukraak je limiet proberen te halen stuit mij tegen de borst.

Ook al eerder gemeld is de ongelijke behandeling van vissers/campeerders en de verschillende meningen van agenten. Als ze nu eens deze heren op een lijn konden krijgen zou dit ook al een hoop irritatie wegnemen.

Rob.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

30-05-2004 22:26

Er zijn zoveel dingen gezegt de laatste week over die strengere controles hier op het board. Terrecht en onterrecht beargumenteerd. Die strengere controles zijn in ieder geval nu en het gebied waar ik woon en vis.

Die strengere controles zijn klinkklare bullshit!!! Als ze jaren geleden uberhaubt waren gaan controleren was dit niet nodig geweest maar zo als altijd lagen de prioriteiten van de gemeentes ergens anders.

Dus we zijn hier van GEEN controles naar EXTREME controles met een hoop kinderachtige bijkomstigheden gegaan.

Ze moeten gewoon overal een goed controleapparaat gaan opzetten. Dan is er niets aan de hand.

Met een goed georganiseerd controleapparaat kun je het nachtvissen met tentjes, stretchers e.d. het gehele jaar toestaan. De overtreders worden gelijk aangepakt en uiteindelijk hou je de normale vissers over.

Bart
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

30-05-2004 22:27

Daniel,

Is al eerder aangegeven de WOR (wet op de openluchtrecreatie) wordt veranderd.
Als alles doorgaat krijgen de Gemeenten het straks voor het zeggen.
Vanuit de KSN is er een brief met aanbevelingen geschreven naar de VNG (Vereniging Nederlandse Gemeenten)
De verwachting is dat er op plaatsen waar onder andere de karpervissers het niet te bont gemaakt hebben, en er een goed overleg is met HSV en Gemeenten de mogelijkheid bestaat voor een ontheffing om dus met een aangepaste tent nachts te vissen.

MVG,

Peter
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

30-05-2004 23:29

Toch blijft overeind dat uiteindelijk de wet moet worden nageleefd.
Ook het zonsondergang-gedoe. Stel je vist achter een hoog flatgebouw, jouw zonsondergang is er dan veel eerder dan bij iemand die vist in een strak polderlandschap. Dus aannemen wat bijv. in de krant staat vermeld,qua tijden lijkt me. Er is dan ook geen discussie mogelijk, klaar.

Het nachtvissen is in de jaren 70 gepropageerd door een aantal serieuze karpervissers en met goeie argumenten voor elkaar gekregen.
Vanuit hun visie zou dat geen probleem opleveren. Het toenmalige ministerie ging daarop akkoord.
Door de graai-mentaliteit van velen dreigt een en ander te worden teruggedraaid, eerst een volkomen legitieme controle- is het nou echt zo erg om je vergunningen te laten zien?- en daarna een inventarisatie en wellicht een verbod.
In ieder geval is dát makkelijker te handhaven dan het huidige beleid, denk ik zo.

Overigens is er niet veel nieuws onder de zon wat bovenstaande betreft hoor, ene KvdH uit Sliedrecht heeft 7 jaar terug al eens met de toenmalige minister in een briefwisseling van gedachten gewisseld.

http://www.visserslatijn.nl/wetgeving/i ... _briefamin

Het antwoord van Josias lijkt me duidelijk.

Het is mooi om te weten dat er honderden sportvissers zich uit de naad werken om de belangen van een ieder te verdedigen, maar desondanks staan er tegen die mensen bijna 1,5 miljoen mensen die het geen reet interesseerd en gewoon doen wat ze willen doen.
Nadenken is er niet meer bij, neen aan elkaar vragen hoe je hier of daar onderuit kunt komen, zoeken naar de mazen dus.

(voorlopig)
Henk
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-05-2004 08:41

Zonsondergang is geen vrij interpreteerbaar tijdstip dat afhankelijk is van het moment waarop jezelf denkt dat het donker wordt. Bijgaande link geeft de zonsondergangen voor het hele jaar. Print hem uit en stop hem bij je vergunning.

http://home.hccnet.nl/v.d.horn/weersver ... ergang.htm

Geldt ook voor andere zaken die bij de wet geregeld zijn. Kritiek op de politie is al te gemakkelijk. Er is altijd wel wat te mopperen. Zeker als je een boete krijgt. De ander is altijd dom, natuurlijk. Ben je het er niet mee eens, schroom dan niet om het voor te laten komen. Maar besef wel, de rechter is niet gek.

Groet, Kees
Gunther van Marwijk

10-06-2004 18:01

Is Kritiek wel terecht.
Hier een klein voorbeeldje,stond heden op het L1 nieuws.

350 wildkampeerders bij Maasplassen beboet

In twee maanden tijd heeft de politie ruim 350 bekeuringen uitgedeeld voor overlast van wildkampeerders rond de Maasplassen in Midden-Limburg.

De veroorzakers van de overlast zijn vooral mensen uit het voormalige Oostblok die nu in het Duitse Roergebied wonen. Op zoek naar een beetje ongerepte natuur kamperen ze in tent of auto aan de oevers, op plaatsen waar dat niet mag. Daar gaan ze 's nachts vissen, stoken ze vuurtje en dumpen ze hun afval. Volgens de politie kopen veel wildkampeerders wel een Nederlandse visvergunning. Maar ze weten niet dat die niet overal geldig is.


10-6-2004 15:31 http://www.l1.nl
Laatst gewijzigd door Gunther van Marwijk op 18-08-2004 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gunther van Marwijk

02-07-2004 22:19

Wordt vervolgd

Heden op het L1 nieuws.http://www.l1.nl/

Bekeuringen voor overlast rond Maasplassen


De politie Limburg-Noord heeft in juni 173 bekeuringen uitgedeeld voor overlast rondom de Maasplassen in Midden-Limburg.

De meeste bekeuringen werden uitgeschreven voor overtredingen in verband met de visserijwet. Volgens de politie kopen veel vissers wel een Nederlandse vergunning, maar ze weten niet dat die niet overal geldig is. Andere overtredingen die werden beboet waren illegaal kamperen, vuurtje stoken en het dumpen van afval.


2-7-2004 20:01
Zijn in de rest van het land ook zulke aantallen bekeuringen uitgedeeld?
En dan te bedenken dat de vakantie's nog voor de deur staan :-?
Laatst gewijzigd door Gunther van Marwijk op 18-08-2004 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

03-07-2004 10:41

laat ze maar controleren. op de stek waar ik nu zit is het niet echt nodig maar vindt het altijd wel fijn als ie even langs rijd,ook al controleer hij niet.
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Gunther van Marwijk

05-08-2004 16:45

De controlle's gaan door.
Heden op het L1 nieuws.

Tweehonderd bekeuringen langs Maasplassen in juli


Langs de Maasplassen in Midden-Limburg zijn de vorige maand bijna 200 bekeuringen uitgedeeld.

De meeste waren voor illegaal vissen en kamperen. In vrijwel alle gevallen gaat het om Duitsers en Oost-Europeanen. In totaal heeft de politie de afgelopen vier maanden al 725 bekeuringen uitgedeeld. De politie controleert sinds april extra langs de Maasplassen, omdat illegale vissers en kampeerders voor overlast zorgen. De controles worden hoofdzakelijk 's nachts en 's ochtends gedaan.


5-8-2004 11:24
Gunther van Marwijk

31-08-2004 18:17

Het lijkt wel een "Never Ending Story" te worden.

Heden alweer op het L1 Nieuws.

Ruim tweehonderd bonnen bij Maasplassen


De politie heeft in augustus 229 bekeuringen uitgeschreven voor overtredingen in en rond de Midden-Limburgse Maasplassen.

Bijna alle bekeurden wonen in Duitsland en zijn afkomstig uit het voormalig Oostblok. Ze brengen vaak één of twee nachten door in een tent of auto aan de oever. De meeste bonnen waren voor overtredingen van de Visserijwet, zoals het vissen zonder vergunning of met te veel hengels.


31-8-2004 15:03

Je zou haast zeggen:Werd dit maar het minimale landelijke beleid. :roll: :o
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

31-08-2004 19:08

Ach die politie die controleerd zijn zowat allemaal k*t janusen. Sorry voor het taal gebruik maar zo denk heel mijn familie erover en ben zo ook opgevoet met die gedachte.

een paar voorbeelden.

Bij ons op het voetbal veldje werd een jongen door een groep marrokanen in elkaar geschopt omdat ze niet op zijn scooter mochten rijden. De politie werd gebeld en ze zeiden we komen eraan. Een uur later waren ze er nog niet en moes de jongen naar de eerste hulp gebracht worden. gekneusde ribben, arm gebroken en scooter gestolen.

2 dagen later liet ik me hondje uit. Ik laat hem lekker los lopen want het is goed weer. En toen kwamen ze er wel aan hoor. Meneer.. U mag je hond niet los laten lopen bla bla. En kreeg een boete.

2de voorbeeld. Me opa werd aangereden viel met zijn hoofd op de stoep en zijn schedel was gebroken en hij was niet meer bij bewust zijn. Politie en ambulance werden gebeld ( politie voor de eerste hulp ) en raad eens. geen politie gezien. We hadden geluk dat er mensen op straat waren die het hadden gezien en hem toch snel eerste hulp konden geven.
Hij heeft 2 maanden in het ziekenhuis gelegen en heeft hersen schade opgelopen.

Over na de vis voorbeelden

3de voorbeeld:

Ik ga vissen in een visvijver van de gemeente speciaal voor de jongere kinderen onder ons gemaakt.
Dus ik ging er toen ik 16 was ging ik er geregelt naar toe. Toen kamen ze controleren. Ik had alles bij sportvisakte enz. Was okay. Zegt die beste man. Je sportvis akte kan je thuis laten want dit is een gemeente vijver en die heb je hier niet nodig. Zonden als hij kwijt raakt. Ik weet niet beter en zeg: eej bedankt voor je tip.
Volgende dag. Nieuwe controle dit keer komt hij + een collega. Ze vragen naar me vergunning en laat alleen plaatselijk verguning zien. vraagt hij naar me sportvis akte. Ik leg het verhaal uit en hij wilt me op de bon slingeren. Me oma stond ook te kijken en kwam er ook wat van zeggen. De agent reageerd daarop met : Eej ben jij niet te oud voor zon vijver als dit ? heb je niks beters tedoen dan ons comentaar te geven op ons werk. Dit zei hij letterlijk zo. Dus toen waren liep het een beetje uit de hand.
Ik belde me vader op en die kwam met me oom met als gevolg dat me vader en oom een nachje op het politie burou hebben moeten zitten. Wat er gebeurt is blijft prive.
2 dagen later kwamen ze wel bij mijn oma een bosje bloemen brengen en kwamen ze hun excuse aanbieden.

Maar ik heb de boete toch gekregen. heb wel een bezwaar brief opgestuurd maar heb tot heden nog niks terug ontvangen.

Maar ik heb ook positief verhaal. Maar dat is van politie ten water.
Ik was an het vissen met me vader. 2 tenten enz. Kwamen ze langs gevaren ongeveer rond een uur of 8 s' ochtens. Ik denk van wat zullen ze doen.. en jah hoor ze draaide om en meerde aan. Ze vroegen om me vergunning en die liet ik zien. Verder was alles in orde en ze zeide niks over de tenten. We hebben zeker 1 uur met ze zitten praten onder het geno van een warm bakje koffie.

Het doet me goed dat ik me hart ff heb kunnen luchten.

En mijn meening over het onderwerp:

Je moeten gaan beginnen met het onderscheid maken tussen "echte karper vissers" en de andere die zomaar wat doen.

Misschien moeten ze een speciale vergunning opstellen voor het nachtvissen en er een pittig prijsje aanhangen zodat alleen de "echte" het kopen.

maarjah dat is mijn mening

Mvg

Remon

P.S. Voor kritiek of andere dingen op me verhaal kan je me altijd PB 'en
Laatst gewijzigd door Remon v Wanrooij op 31-08-2004 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/