wat te doen tegen geclaimde stekken


Gebruikersavatar
paul engel
Berichten: 69
Lid geworden op: 03-06-2003 02:00
Locatie: amersfoort

27-05-2004 18:55

bij ons op het kanaal worden veel vaste stekken aangelegd.. bij elke brug is er zo ongeveer wel 1.
ik heb al meerdere keren gehad dat ik onderbedreiging werd verzocht om de stek te verlaten zonder van iets af te weten.. nu ik weet van die voerplekken vis ik er bijna nooit meer omdat ik simpel weg geen zin heb dat mijn spullen het water in gedonder straalt worden..
heeft iemand hier iemand wel eens ervarign mee gehad?
persoonlijk vind ik het complete onzin om een stek te claimen.. maar das mijn mening
schoonheid blijft... ponden vervagen... dus laten we aub niet op ponden gaan jagen zodat de schoonheid kan vervagen
Hugo Bovenmars

27-05-2004 19:00

Niets van aantrekken, gewoon je spullen installeren. Die dreigementen moet je niet zo serieus nemen; niemand zal zomaar je spullen het water in kieperen.

Ik zou me iig niet weg laten jagen, het idee alleen al.....

suc6 in ieder geval!
groeten Hugo
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

27-05-2004 19:02

Het is pure onzin dat iemand een stek kan 'claimen'. Het hoogste wat je kan doen is vriendelijk vragen of iemand een stukje verderop wil gaan zitten, omdat jij daar bezig bent......
Wat je ertegen kunt doen? Als mensen zo asociaal bezig zijn vrees ik niet erg veel, behalve dan een stek zoeken die misschien boven water niet erg aantrekkelijk lijkt (of erg ver lopen is) maar onder water wel een mooie stek lijkt gaan bevissen.....

Veel succes ermee,
mvg. daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

28-05-2004 00:02

----
Laatst gewijzigd door Rene Boeting op 29-07-2004 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Size doesn't always matter
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

28-05-2004 08:15

Rene,

Dan wat anders..stel:
Kanaal of ander groot water met stekken waar nooit een hond zit.
Jij besluit daar eens een gokje te wagen en gaat daar voeren.
Op de dag dat je dr uiteindelijk wilt gaan zitten, zit er plotseling en "zomaar" een andere karpervisser.
In mijn ogen een eikel die wilt profiteren van jou voorwerk.

Ik heb een schurft aan dergelijke lui. Kijk als het wateren en stekken betreft die onder karpervissers alom bekend zijn, tja dan wordt het een ander verhaal. Maar op onbekende stekken / wateren / plekken etc.

Waar ik een nog meer schurft aan heb is aan karpervissers die plotseling op jou stek en watertje wilen gaan vissen omdat jij dr opeens zo goed vangt.

Maarja..zal wel een ieder zijn persoonlijke opvatting zijn.

Pascal
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

28-05-2004 08:31

Pascal ik deel ook jou mening.

Ik vind het onterecht om zo maar te roepen dat iemand een stek claimt een lul is.
Ook ik heb dit meerdere keren meegemaakt dat ik op een kanaal aan het voeren ben waar nooit maar dan ook nooit een karpervisser te zien is. Kom je na een voerperiode eindelijk is vissen zit er een andere karpervisser op dat kleine stekkie.

Daar heb ik een hekel aan, uiteraard vraag ik beleefd of ik hij wil weggaan maar meestal is er met dit soort niet te praten. Dan ga ik gewoon een tiental meter verderop vissen. Tis niet anders...

Ik vind het wel belachelijk als iemand een stek claimt op een klein water waar het enorm druk wordt bevist. Je kan er nou eenmaal op wachten dat mensen op je stek gaan vissen, dat moet je incalculeren als je dat niet kan moet je geen voerstek opbouwen.

Rene ik vind je idd wel een beetje voorbarig, misschien dat je idd dit vaak negatief hebt ondervonden, maar het kan ook anders.
Kwaad met kwaad bestrijden daar schieten we allemaal niet mee op.

Mvg
Alex Poot
Mark Gorter
Berichten: 125
Lid geworden op: 28-01-2004 21:13
Locatie: Amersfoort

28-05-2004 09:23

Beste Paul,

Ik voer en vis ook veel op het betreffende kanaal en ik weet van 3 stekken die door 1 of 2 personen regelmatig bevist worden. Meer zou ik er niet weten en ik kom er bijna dagelijks, ook in het donker.
En ondanks dat het wel eens druk kan zijn denk ik dat er altijd nog wel een leuke stek te vinden is. Niet te gauw opgeven. Als je iets op het oog hebt ga er dan regelmatig kijken of er iemand vist en als je iemand ziet maak dan ff een praatje met deze, dan kom je er snel achter of hij hier vaak vist of niet.
Als er dan toch iemand komt zeuren heeft hij geen poot om op te staan omdat je weet dat hij al een tijd niet is geweest.

Zelf heb ik geen probleem met andere vissers omdat ik anders voer en omdat ik regelmatig tussen de bruggen in vis en niet er direct naast. Als er toch iemand zit op de plek die ik op dat moment wil bevissen wens ik hem geluk en rij ik door naar een andere stek omdat ik weet dat er ook voer ligt.

mvg. Mark
Gebruikersavatar
Hans van Putten
Berichten: 190
Lid geworden op: 27-05-2004 16:42
Locatie: Betuwe

28-05-2004 13:16

Nee, ook ik zou me daar niet fijn bij voelen, maar het gebeurt vaak zat inderdaad...
Ik kan het enigsinds wel begrijpen als iemand gevoert heeft, wil gaan vissen en dan zit er iemand anders....
Maarja, dat is vissen in Nederland nu eenmaal tegenwoordig..

Trek het je niet teveel aan en vermeld gewoon netjes dat je maar 1 nacht blijft en vraag of ze NU willen gaan vissen, vaak trekken ze wel bij en maken ze een babbeltje en gaan weer, zoniet...tja dan zou IK inpakken en ergens anders gaan zitten, ik zit er voor mijn rust en van dit soort dingen kan ik niet genieten...

Gr Hans
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

28-05-2004 14:08

Hoooooow!

Als je voert en de medevissers weten dat dan is het toch niet meer als normaal als andere medevissers(die weten dat je daar voert) daar rekening meej houden?? :roll:

Als het een onbekende is dan kan je er geen verandering in brengen.....dan heeft de voerder idd pech!

Als ik een week voer en iemand gaat op die aangevoerde stek vissen dan ben ik in ieders geval flink over de zeik!!
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Mark Gorter
Berichten: 125
Lid geworden op: 28-01-2004 21:13
Locatie: Amersfoort

28-05-2004 14:54

Koen,

Zoals al eerder is aangehaald vind ik wel dat je rekening moet houden met de grootte van het water en de overige vissers. Als er voldoende ruimte is ben ik het helemaal met je eens maar kun je nog niks claimen.

mvg. Mark
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

28-05-2004 15:39

Uiteraard Mark!

Daar let ik ook wel op vóórdat ik een voerplek maak! :wink:
Ook let ik op het aantal (onbekende)vissers die de desbetreffende stek gaan bevissen.
Is er teveel risico dat er collegavissers op die stek komen dan mijdt ik deze stek omdat je anders meer voor een ander voert dan voorjezelf, en dat is niet de bedoeling,he? :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Mark Gorter
Berichten: 125
Lid geworden op: 28-01-2004 21:13
Locatie: Amersfoort

28-05-2004 16:05

Precies Koen en daarom zal het bij jou waarschijnlijk ook niet vaak gebeuren. En die keer dat het gebeurd moet je dan maar voorlief nemen.

Maar reacties als hengels in het water gooien of alleen al intimideren vind ik nergens op slaan. Maar goed ze zitten er tussen die dat wel doen en wat dat betreft kan ik Rene zijn posting wel begrijpen dat hij sommige "karpervissers" asociaal vind. De verdere inhoud van zijn posting kan ik me niet helemaal in vinden.
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

28-05-2004 16:41

Op een nieuw water loont het altijd om met je medevissers te overleggen, het water is niet van hun maar ook zeker niet van jou. Zo heb ik in het begin op een water ook wel wat gekibbel gehad toen ik bij mensen kwam kijken. Maar vaak als je wat langer blijft en je gaat niet gelijk naar stekken enzo vragen, dan willen ze best een andere stek aanwijzen die goed loopt en vaak kunnen deze vissers je ook precies vertellen waar er word gevoerd en waar niet, ze rijden immers elke dag langs het water om te voeren. Weet je een beetje waar iedereen voert, dan weet je dat je op andere plekken wel gerust kan zitten en geloof me ze zitten niet alleen bij bruggen. Vaak zijn naar mijn ervaring deze vaste stekken een stuk minder ivm stekdressuur... Gewoon een kilometertje verderop een beetje slepen en pijlen en vervolgens een beetje proberen en je hebt vanzelf een leuke stek.

Niels
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

28-05-2004 21:17

----
Laatst gewijzigd door Rene Boeting op 29-07-2004 22:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Size doesn't always matter
Mark Gorter
Berichten: 125
Lid geworden op: 28-01-2004 21:13
Locatie: Amersfoort

28-05-2004 23:30

Dit soort vissers zal het nooit begrijpen Rene.

Bedankt voor je toelichting.

mvg. Mark
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

29-05-2004 08:57

Ligt helemaal aan de situatie jongens.
Op een plas waar ik vorig jaar ben bezig geweest, was er ook een vent die een vaste stek had/heeft.
Deze man behaalde fantastiesche resultaten.
Bijna elke keer dat ik aan die plas zat, zag ik hoe die man bezig was.
Als ik had gewild, kon ik zo op zijn aangevoerde stek gaan zitten.
Moet toegeven dat het af en toe wel jeukte wanneer ik zat te blanken.
Toch ben ik er niet op gaan zitten, dat is gewoon niet mijn ding.
Ik zoek het liever allemaal zelf uit.
Daar komt nog eens bij kijken dat ik wel kon respecteren hoe die man bezig was.
Op die stek had hij het spelletje door, dat was duidelijk.
Hij heeft een hoop moeite gedaan en waarschijnlijk ook zijn huiswerk, heej goed bezig man!

Zelf had ik op een andere stek het spelletje door en mijn vangsten waren niet mis.
Nou dan heb je 2 kerels aan een plas zitten die goed vangen, what the fuck is het probleem.
Ik was mijn stek al een jaar aan het onderhouden!!!!
Als er iemand was gaan zitten, had ik er ook de tieves in gehad.
Waarom, puur omdat het dan afgekeken word.
Ik heb die man toch ook zijn gang laten gaan, dan verwacht ik ook van andere vissers dat zij mij mijn gang laten gaan.

Idealistiesch, ik weet het.
Was op een gegeven moment ook elke keer mijn stek kwijt :(
Klote? ja, respectloos? ja, dan maar weer een ander water opzoeken.
De doorzetters die komen er toch wel, de naapers zullen het veel moeilijker krijgen.

Nou wat wil ik hiermee zeggen.
Heb respect voor iemand die gewoon goed bezig is en laat diegene dan ook zijn gang gaan.
Hij blijft daar waarschijnlijk niet eeuwig vissen, (voor de naapers) neem dan pas zijn stek over.

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Camiel Leon
Berichten: 21
Lid geworden op: 25-05-2004 07:40

29-05-2004 12:56

ik heb zojuist een water ontdekt met menig (grote) karpers. heb daar nooit een visser zien vissen, maar binnen de kortste keren zal het volzitten denk ik , nu er een paar mensen mij hebben gezien met mijn hengel volledig kromgetrokke . :cry:

maar eerst ff alles afvissen, voor het te laat is :lol:
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

29-05-2004 13:59

Hard knallen, proberen de andere vissers op afstand te houden en op naar een nieuw water... Perfecte formule

Niels
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

29-05-2004 16:38

ey niels...
zullen we dat maar doen dan? :D
heb dit ook al een paar x mee gemaakt, is echt heel frustrerend.

mit grunningse groet´n
Tim :D
Groet'n,
Tim
Gunther van Marwijk

31-05-2004 16:29

...
Laatst gewijzigd door Gunther van Marwijk op 16-08-2004 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

31-05-2004 20:35

Gunther

Als je het hebt over wateren waar veel gevist word heb je heeeelemaal gelijk. Op een ander punt heb je op wateren waar slechts een handje vissers zit ook gelijk, wie het eerst komt die het eerst maalt. Maar in dat geval betekent dat wie het eerste voert die komt dan eigenlijk eerder in mijn mening.

Ik zal even een voorbeeldje geven; ik ben de laatste tijd in mijn nieuwe woonplaats een beetje aan het rondkijken bij een kanaaltje over zo een stuk van zo een 3 kilometer tussen 2 bruggen in. Heb echter pas een stel zien vissen, deze voeren elke dag daar en vissen elk weekend en soms nog wat meer. Is het dan eerlijk om gewoon op hun plekje te zitten, omdat je toevallig iets eerder klaar bent met werken. Dat vind ik niet, zeker niet als er nog zo een 2,8 kilometer ruimte over is.

Veel beginnende kanaalvissers denken dat de vis alleen bij bruggen zit, maar dat is echt niet waar. Deze bruggen worden meestal wel redelijk bevist maar dan blijft er toch nog steeds heel veel ruimte over. Waarom zou je elkaar in de weg lopen, meestal is er ruimte zat maar word er gedacht dat er alleen gevangen kan worden op plekken waar andere karpervissers zitten. Dat vind ik onzinpraat en als je alleen zo kan vangen, ben je in mijn mening niet een goede karpervisser.

Met Vriendelijke Groet
Niels
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

31-05-2004 21:36

Ik zit zelf de laatste tijd ook op een vrij kleine en eigenlijk onbevisbaar lijkende stek, en ving er de laatste 3 sessies bij elkaar 2 vissen en mijn maat 1, allen boven de 18 pond. Zondag echter, kwam er een gast van een jaar of 20 geheel over de rooie aan dat wij op 'zijn' stek zaten en dat hij er over 2 wkn weer zou gaan vissen. We moesten dus maar maken dat we dan weg waren... Hij kwam aardig bedreigend over en dus denk ik niet dat we daar nog vaak gaan zitten, niet heel vaak in ieder geval, maar ik vind zoiets toch zonde, hij verjoeg ons gewoon letterlijk...

Nog iemand tips? :wink:
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

31-05-2004 23:49

Beste Simon

Als je alles hebt doorgelezen heb je wel gemerkt dat ik er heel op tegen ben dat je op mensen hun "stek" gaat zitten, maar als diegene pas na drie sessies gemerkt heeft dat je er zat en hij wilde er bovendien pas over twee weken gaan zitten, gaat dit natuurlijk niet op. Je kan pas
zeggen dat het je "stek" is als je er doorvoerd en en regelmatig vist.
Bovendien vind ik dreigen sowieso belachelijk!!!

Ik weet niet hoe oud je bent, maar op je foto lijk je wel wat jonger dan 20 dus ik kan goed voorstellen dat dat intimiderend overkomt... Hij heeft echter geen poot om op te staan en bij eventueel geweld moet hij verantwoording afleggen, dus waarschijnlijk blijft het gewoon bij schelden.

Als er nog meer vissers zijn dan zou ik eens wat rondvragen over deze betreffende visser.

Als je je er echter niet lekker bij voelt moet je het zeker niet doen of gewoon een ouder iemand meenemen of met een koppeltje zitten, deze hoeven dan niet eens mee te vissen.

Niels
ps. met vissen altijd een mobieltje meenemen voor de zekerheid, je weet nooit wat er gebeurt.
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

01-06-2004 00:24

Als ik dit zo allemaal lees, dan ga ik bijna twijfels krijgen om weer te gaan beginnen met op de karper te vissen .... maar goed, ik heb inmiddels al weer wat spulletjes gekocht dus laat ik die toch maar gaan gebruiken :wink: ben blij dat ik nog geen enkele stek ken in de buurt en dus voorlopig met een zuiver geweten kan gaan vissen. Dus mocht je mij op ´je stek´ aantreffen, bij voorbaat mijn excuses, ik wist het echt niet.

Nog effe en je vindt bordjes met de tekst "rot op dit is mijn stek" langs de waterkant .... moet niet gekker worden ....

Dit is dus geen kritiek of aanval op de mede-forummer, maar gewoon een constatering. Ik hoop dat ik niet in een situatie kom waar ik op iemand z´n plek zou zitten. En bedreigd worden zie ik al helemaal niet zitten ...

Groetjes en vangze allemaal,
Peter "ik ga weer beginnen met karpervissen" Feddes
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

01-06-2004 08:56

Wie het eerst komt maalt het eerst en wie te laat komt maalt maar ergens anders :o


Ken je deze gezegde ook:

er zijn nou eenmaal mensen die voor niks op de eerste rij willen zitten

Mvg

Alex Poot