Moordenaar blijkt karpervisser /Aanpak illegaal vissen


Plaats reactie
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

24-05-2004 12:08

NIJMEGEN/ARNHEM - De politie gaat illegaal kamperende vissers in het stroomgebied van de grote rivieren de komende maanden streng aanpakken. Volgens een woordvoerder van de politie zijn er steeds meer sportvissers uit binnen- en buitenland, die denken dat ze zonder toestemming in weilanden en uiterwaarden mogen overnachten.

De politie krijgt steeds meer klachten over vissers, die 's avonds een tentje opzetten bij het viswater, zodat ze 's morgens heel vroeg hun hengel kunnen uitwerpen. Deze illegale kampeerders veroorzaken overlast, brengen schade toe aan het gebied waar ze overnachten en gebruiken de struiken als toilet. De politie gaat vanaf deze week bekeuringen uitdelen aan overtreders, aldus de woordvoerder.

De politieregio's Gelderland-Zuid en Gelderland-Midden gaan de controles gezamenlijk aanpakken. Zij richten zich vooral op het gebied van de Waalsprong, de Lingewaard en de Overbetuwe. Door dat gebied stromen de Rijn, de Waal en de Linge met alle nevengeulen, wielen en plassen. Behalve de grote rivieren is het meeste viswater in het gebied particulier eigendom, waarvoor een vergunning nodig is. Ook de omliggende grond is niet vrij toegankelijk.

Visakte

Behalve Nederlandse vissers heeft de politie volgens de woordvoerder ook al Polen, Duitsers en Russen betrapt langs het viswater. Met name de buitenlanders beschikken meestal ook niet over een visakte, die op grond van de Visserijwet noodzakelijk is om te mogen hengelen.

De politie gaat tot ongeveer half augustus gericht surveilleren langs viswater. De zegsman sluit niet uit dat er in de weekeinden ook een aantal malen gerichte acties zullen plaatshebben.

Bron: NU.nl
Laatst gewijzigd door Alex Poot op 24-05-2004 17:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

24-05-2004 12:11

Alex,
Je bent de 3de al die er binnen een uur een topic aan wijdt...............
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

24-05-2004 12:34

Je hebt gelijk die andere rubrieken niet gezien.

Wel wil ik er nog aan toevoegen dat het volgende ook in de krant stond.

Belgische visser aan het albert kanaal vermoord jonge moeder...
hmmm waar gaat het heen....
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

24-05-2004 15:52

WTF? Hier donder ik echt straal van achterover, dit kan je haast niet menen.....
Dit is te veel om nog normaal om te kunnen janken...... en waar dit heen gaat, ik wil het niet eens weten....

:cry: daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

24-05-2004 16:03

in welke krant stond dat?


Ik vraag me af of dat ook maar iets met het vissen zelf te maken had.....ookal kan dit natuurlijk echt niet door de beugel...
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

24-05-2004 16:37

De telegraaf van vandaag.

"Zinloze moord op jonge moeder schokt Belgie"

misschien dat het ergens op het net te vinden is.
er staat helaas duidelijk bij dat de jongen aan het vissen
was aan het Albert kanaal en schermutselingen kreeg met een
binnenschipper waarop de vrouw ingreep. De jongen was
er niet mee eens en dacht ik vermoord je maar.

Spijtig dat de hengelsport weer zo geassocieerd wordt met deze
gruwelijke daad.
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

24-05-2004 16:56

inderdaad het zal de naam van de hengelsport iig in de verste verte niet ten goede komen :( ...
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

24-05-2004 17:17

Tweede citaat van vandaag... en het lijkt inderdaad met de dag erger re worden:

Een 16-jarige jongen uit het Mechelse heeft zaterdagmiddag bekend dat hij Ingrid Van Regenmortel (32) uit Viersel heeft vermoord. De jongen werd donderdagnacht al eens ondervraagd, maar maakte toen een schipper verdacht. Zaterdag viel hij door de mand.

De dader kreeg het donderdagavond aan het Netekanaal in Viersel aan de stok met een binnenschipper. Die zou hem gehinderd hebben bij het vissen. De jongeman viste op karper, waarvoor hij een lang hengelsnoer gebruikte. Toen Ingrid Van Regenmortel voorbijliep, discussieerde de jongeman hevig met de schipper. De vrouw kwam even tussenbeide, maar liep snel verder.

De 16-jarige barstte in woede uit, fietste de vrouw achterna en wurgde haar. Vrijdagochtend ontdekte een speurhond het lichaam van de vrouw in het struikgewas. De jonge visser, die in Kessel (Nijlen) woont, werd vrijdag al opgepakt maar kon er zich aanvankelijk uitpraten.

Toen de politie een oproep naar getuigen deed, bracht de binnenschipper de autoriteiten op de hoogte van het incident op donderdagavond. Zaterdag werd de jongeman opnieuw op de rooster gelegd. Pas toen viel hij door de mand.

Frank Vennekens, woordvoerder van het Mechelse parket, bevestigt dat de jonge verdachte zijn slachtoffer niet seksueel heeft misbruikt. Hij wordt beschuldigd van moord en is ter beschikking gesteld van de jeugdrechter.

De vissers van het viswater in Kessel reageren geschokt. De jongen staat er bekend als een bluffer.“Je wist nooit of hij aan het liegen was of niet. Maar een moordenaar? Wie kon dat vermoeden?”

De vermoedelijke moordenaar van Ingrid Van Regenmortel (32) uit Viersel bleef na zijn misdaad de hele nacht doorvissen. Pas twee uur nadat de politie het lichaam had gevonden, kraamde de jonge karpervisser zijn tentje op. ‘Godverdekke, nu hebben die zeveraars mijn identiteitskaart afgeschreven’, vloekte hij stoer tegen sluiswachter Frans Switsers (foto). “‘Als ge niks gedaan hebt, moet ge geen schrik hebben’, heb ik hem nog geantwoord.”

Ingrid Van Regenmortel kwam aangejogd op het moment dat de jonge visser stenen naar een aan de overkant aangemeerd binnenschip aan het gooien was. Toen ze terugjogde, was de ruzie nog aan de gang. De vrouw probeerde te sussen. Pas toen ze al zeker honderdvijftig meter verder was, sprong de jongeman op zijn fiets om haar in te halen.Vermoedelijk heeft hij haar gewurgd met een broeksriem die hij later wegwierp.

“Hij zat tien meter voorbij het staketsel van de kanovaarders”, wijst sluiswachter Frans Switsers. “Ik had hem vrijdagvoormiddag in het oog, omdat hij rond half elf ineens zijn boeltje opkraamde. Het viel op hoe snel dat gebeurde. In vijf minuten had hij zijn visstokken en tentje bijeengepakt. Hij sprong op zijn fiets en wou over de brug van het sas wegrijden, toen mijn collega hem aansprak. Of hij iets gevangen had? Een karper van zestien kilo, zei hij. Hij was niet zenuwachtig, maar er kwam wel onnozele praat uit. Zo van ‘godverdekke, nu heeft de politie mij ook ondervraagd. De zeveraars, de onnozelaars’. Hij vertelde dat een binnenschipper donderdagavond lelijk van zijn tak had gemaakt. Dat die schipper had zitten roepen en tieren. Enige blijk van medeleven omdat net een vrouw was vermoord, toonde hij niet.“

Voor Frans Switsers is het een raadsel waarom de visser gewoon bleef zitten en de politie zo zelf op zijn spoor zette. “Langs de andere kant: als hij was weggegaan, was het ons ook opgevallen. Karpervissers komen ‘s avonds, zetten verklikkers op hun lijnen en blijven de hele nacht.”

Switsers schrikt als hij hoort dat de jongen pas 16 is. “Hij leek twintig. Een heel grote kerel met kolenschoppen van handen. Ik dacht wel dat er iets mis was met die gast, door dat toontje waarop hij praatte.Macho, veel gevloek, maar nog een echt kind.”

Aan het viswater rond het fort van Kessel sloeg het nieuws zondag in als een bom. Iedereen kent er de jonge karpervisser. Hij staat er bekend als iemand met veel straffe verhalen. “Je wist nooit of hij aan het liegen was of niet. Hij overdreef altijd. Als er iemand zat te vissen, durfde hij wel eens treiterig zijn eigen vislijn in die richting te gooien.” Een beetje simpel van geest, zeggen de vissers.“Wij voelden soms dat er iets aan zijn computer scheelde,” zegt een van hen. “Hij versleet een hoop scholen. De laatste keer dat ik hem sprak had hij een leercontract bij een vloerder.”

De jongen had ook een zachte kant. “Onze kinderen zaten dikwijls bij hem. Op een dag had hij een verjaardagskaartje bij voor ons dochtertje.” “Wij wisten dat hij een paar keer gepakt was zonder rijbewijs met zijn brommer. Maar een moordenaar? Wie kon dat vermoeden?”


Bron: http://www.hbvl.be
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

24-05-2004 17:32

Ziek mannetje.....Meer woorden zijn er niet! :-?

En wat voor straf krijgt ie als minderjarige??
Veel te weinig! :evil: :evil:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
paul engel
Berichten: 69
Lid geworden op: 03-06-2003 02:00
Locatie: amersfoort

24-05-2004 18:35

dit soort jongens horen niet aan de waterkant die horen thuis in de bajes.. en goed lang ook!
schoonheid blijft... ponden vervagen... dus laten we aub niet op ponden gaan jagen zodat de schoonheid kan vervagen
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

24-05-2004 18:44

zoiemand kan je ook ect GEEN karper visser noemen !!


toch ziek in zijn hoofd :evil: zown gast!! :x
zooooooo ziek

ik heb er geen woorden meer voor...
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

24-05-2004 22:05

misschien een beetje een te bedreven karpervisser... :D

ff serieus, zoiets kan idd. niet door de beugel (ookal ben je geen karpervisser).

met meelevende groet,
Tim :o
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

25-05-2004 10:32

En ook dit voorval zal niet bijdragen aan een positieve karakter voor het nachtvissen.

Triest voorval wat niet goed te praten is, duidelijk een zinlose actie van de jongeman.

Met meelevende groet aan de nabestaanden
MVG"BK" 8)
Gebruikersavatar
Pim Kersten
Berichten: 165
Lid geworden op: 05-04-2004 17:01
Locatie: Duiven

06-07-2004 14:21

als je zoiets doet dan ben je tog ziek in je hoofd :-? .............maar goed dat die voorlopig niet meer aan de aterkant verschijnt :evil: ..........maar dat dit daarvoor moest gebeuren......... :(
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

06-07-2004 14:42

Mooi onderschrift Pim :lol: .

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Pim Kersten
Berichten: 165
Lid geworden op: 05-04-2004 17:01
Locatie: Duiven

06-07-2004 14:55

dat d8 ik ook :lol:
Ralph Bosch
Berichten: 64
Lid geworden op: 21-06-2004 11:13
Locatie: Den Helder

06-07-2004 16:14

eh....................

veel kracht toegewenst aande nabestaanden
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

10-07-2004 19:17

Enstig, aleen jammer dat het commentaar niks helpt.
MVG SVW
Plaats reactie